Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe maak je een bed op?

+22
Snoes
Caroow
Silver
Suus
Esperanza
MAS
Rush
Zora
Vanilla Queen
M@niek
Antibes
sanne-84
Bazinga
Caribbeanlover
VanillaRose
Didi
TukTuk
rapa nui
Schaapke
Benthe
Kowalski
Monte
26 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoe maak je een bed op? Empty Hoe maak je een bed op?

Bericht  Monte ma 25 jun 2012 - 9:19

Oke ik moet bekennen dat ik echt veel moeite heb met een bed opmaken. Laken e.d. gaat goed(is natuurlijk ook niet moeilijk), maar het dekbed in de overtrek doen is echt een ramp. Ik leg het dekbed languit op bed, de overtrek binnenstebuiten en pak het dekbed van binnenin de overtrek aan de puntjes vast en schud hem. Maar dan zit de overtrek maar voor de helft erover en totaal scheef. En dan ben ik min. 10 minuten bezig hem er helemaal recht in de krijgen, ook nog zonder lege flap stof bovenaan.(hopelijk is de uitleg een beetje duidelijk).

Maar mij kost het dus echt veel moeite, dus misschien doe ik het wel fout. Ben wel benieuwd hoe jullie het doen. smile
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maak je een bed op? Empty Re: Hoe maak je een bed op?

Bericht  Kowalski ma 25 jun 2012 - 9:21

Zo doe ik het ook en bij mij werkt het op zich wel! Gewoon héél hard schudden Hoe maak je een bed op? 394967
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maak je een bed op? Empty Re: Hoe maak je een bed op?

Bericht  Gast ma 25 jun 2012 - 9:23

Ik ga eerst met mijn armen in de overtrek tot ik bij de punten ben. Die trek ik dan naar de opening. Dan pak ik het dekbed bij de punten en pak de hoeken van de overtrek. Armen in de overtrek duwen, totdat ie niet meer half binnenste buiten zit. Vervolgens het dekbed bij de punten pakken, een beetje naar het midden toe goed trekken en beetpakken en dan op het bed staan en schudden maar smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maak je een bed op? Empty Re: Hoe maak je een bed op?

Bericht  Gast ma 25 jun 2012 - 9:26

Ik ben er ook een ramp in hoor! Doe het op dezelfde manier, maar loop daarna nog 10x om het bed om het er echt goed in te krijgen. Als het winterdeel erin zit,.is het helemaal een ramp, die is zo zwaar dat goed schudden bijna niet lukt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maak je een bed op? Empty Re: Hoe maak je een bed op?

Bericht  Benthe ma 25 jun 2012 - 9:28

Chipp schreef:Ik ga eerst met mijn armen in de overtrek tot ik bij de punten ben. Die trek ik dan naar de opening. Dan pak ik het dekbed bij de punten en pak de hoeken van de overtrek. Armen in de overtrek duwen, totdat ie niet meer half binnenste buiten zit. Vervolgens het dekbed bij de punten pakken, een beetje naar het midden toe goed trekken en beetpakken en dan op het bed staan en schudden maar smile
Precies hetzelfde. Al moet ik wel zeggen dat ik het meestal samen met mijn vriend doe, gaat net iets makkelijker.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maak je een bed op? Empty Re: Hoe maak je een bed op?

Bericht  Schaapke ma 25 jun 2012 - 9:28

Chipp schreef:Ik ga eerst met mijn armen in de overtrek tot ik bij de punten ben. Die trek ik dan naar de opening. Dan pak ik het dekbed bij de punten en pak de hoeken van de overtrek. Armen in de overtrek duwen, totdat ie niet meer half binnenste buiten zit. Vervolgens het dekbed bij de punten pakken, een beetje naar het midden toe goed trekken en beetpakken en dan op het bed staan en schudden maar smile

Zo doe ik het ook!

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maak je een bed op? Empty Re: Hoe maak je een bed op?

Bericht  Gast ma 25 jun 2012 - 9:29

Chipp schreef:Ik ga eerst met mijn armen in de overtrek tot ik bij de punten ben. Die trek ik dan naar de opening. Dan pak ik het dekbed bij de punten en pak de hoeken van de overtrek. Armen in de overtrek duwen, totdat ie niet meer half binnenste buiten zit. Vervolgens het dekbed bij de punten pakken, een beetje naar het midden toe goed trekken en beetpakken en dan op het bed staan en schudden maar Hoe maak je een bed op? 561177
Dit Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maak je een bed op? Empty Re: Hoe maak je een bed op?

Bericht  rapa nui ma 25 jun 2012 - 9:33

Ik leg het overtrek op mijn bed. Pak een hoek van het dekbed en ga binnen langs de zoom naar een hoek van het dekbed. Hou die punt (dekbed en overtrek) aan de buiitenkant vast en ga met andere hand met de ander punt van het dekbed naar de andere hoek. Hou dan beide punten vast. Schud even zodat een deel van de overtrek naar beneden valt. Lek het overtrek op het bed en pak dan aan de onderkant beide punten van dekbed en overtrek vast, schud nog een keer en is klaar en ligt prima op mijn bed.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maak je een bed op? Empty Re: Hoe maak je een bed op?

Bericht  TukTuk ma 25 jun 2012 - 9:33

Draai de overtrek binnenste buiten, armen er in tot in de punten, dan pak ik de punten van het dekbed en schut ik de overtrek er overheen. Als de overtrek volledig naar beneden is gezakt, stop ik de punten aan de onderkant er goed in ,en schut nog een keer vanaf de onderkant, draai het dus om, zodat de punten ook goed uitzakken aan de bovenkant, en je dus geen lege flap overhoud.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maak je een bed op? Empty Re: Hoe maak je een bed op?

Bericht  Gast ma 25 jun 2012 - 9:34

In ieder geval niet zo Laughing

http://www.telegraaf.nl/video/video_opmerkelijk/11946112/__Vrouw_maakt_bed_op__.html

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maak je een bed op? Empty Re: Hoe maak je een bed op?

Bericht  Gast ma 25 jun 2012 - 9:35

Ik pak het dekbed vast aan de bovenste twee punten, neem de overtrek, ga daar met 1 arm in, pak een punt van de overtrek, stop de punt van de deken erin, ook aan de andere kant. Vervolgens aan de onderkant doe ik hetzelfde, zodat het recht zit, en dan is het een kwestie van schudden smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maak je een bed op? Empty Re: Hoe maak je een bed op?

Bericht  Didi ma 25 jun 2012 - 9:37

AngelNyn schreef:Draai de overtrek binnenste buiten, armen er in tot in de punten, dan pak ik de punten van het dekbed en schut ik de overtrek er overheen. Als de overtrek volledig naar beneden is gezakt, stop ik de punten aan de onderkant er goed in ,en schut nog een keer vanaf de onderkant, draai het dus om, zodat de punten ook goed uitzakken aan de bovenkant, en je dus geen lege flap overhoud.

Zo doe ik het ook, ideaal! Ben ook snel klaar.
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maak je een bed op? Empty Re: Hoe maak je een bed op?

Bericht  Gast ma 25 jun 2012 - 9:38

Yasmin schreef:In ieder geval niet zo Laughing

http://www.telegraaf.nl/video/video_opmerkelijk/11946112/__Vrouw_maakt_bed_op__.html

Daarom raad ik ook beddengoed op de juiste maat aan :cheering:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maak je een bed op? Empty Re: Hoe maak je een bed op?

Bericht  Kowalski ma 25 jun 2012 - 9:39

Yasmin schreef:In ieder geval niet zo Laughing

[url=http://www.telegraaf.nl/video/video_opmerkelijk/11946112/__Vrouw_maakt_bed_op__.html
http://www.telegraaf.nl/video/video_opmerkelijk/11946112/__Vrouw_maakt_bed_op__.html[/quote[/url]]

Whaha hilarisch! Zo ben ik op het werk soms ook bezig, daar hebben ze alleen maar niet-passend beddengoed en dat ziet er dus idd zo uit! Lig af en toe ook echt in een scheur om/met mezelf Hoe maak je een bed op? 394967
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maak je een bed op? Empty Re: Hoe maak je een bed op?

Bericht  TukTuk ma 25 jun 2012 - 9:39

Didi schreef:
AngelNyn schreef:Draai de overtrek binnenste buiten, armen er in tot in de punten, dan pak ik de punten van het dekbed en schut ik de overtrek er overheen. Als de overtrek volledig naar beneden is gezakt, stop ik de punten aan de onderkant er goed in ,en schut nog een keer vanaf de onderkant, draai het dus om, zodat de punten ook goed uitzakken aan de bovenkant, en je dus geen lege flap overhoud.

Zo doe ik het ook, ideaal! Ben ook snel klaar.

Inderdaad, ben er nog geen 2 minuten mee bezig!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maak je een bed op? Empty Re: Hoe maak je een bed op?

Bericht  VanillaRose ma 25 jun 2012 - 9:45

rapa nui schreef:Ik leg het overtrek op mijn bed. Pak een hoek van het dekbed en ga binnen langs de zoom naar een hoek van het dekbed. Hou die punt (dekbed en overtrek) aan de buiitenkant vast en ga met andere hand met de ander punt van het dekbed naar de andere hoek. Hou dan beide punten vast. Schud even zodat een deel van de overtrek naar beneden valt. Lek het overtrek op het bed en pak dan aan de onderkant beide punten van dekbed en overtrek vast, schud nog een keer en is klaar en ligt prima op mijn bed.

+1 zo doe ik het ook

VanillaRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 487
Punten : 622
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maak je een bed op? Empty Re: Hoe maak je een bed op?

Bericht  Caribbeanlover ma 25 jun 2012 - 9:51

Monte schreef:Oke ik moet bekennen dat ik echt veel moeite heb met een bed opmaken. Laken e.d. gaat goed(is natuurlijk ook niet moeilijk), maar het dekbed in de overtrek doen is echt een ramp. Ik leg het dekbed languit op bed, de overtrek binnenstebuiten en pak het dekbed van binnenin de overtrek aan de puntjes vast en schud hem. Maar dan zit de overtrek maar voor de helft erover en totaal scheef. En dan ben ik min. 10 minuten bezig hem er helemaal recht in de krijgen, ook nog zonder lege flap stof bovenaan.(hopelijk is de uitleg een beetje duidelijk).

Maar mij kost het dus echt veel moeite, dus misschien doe ik het wel fout. Ben wel benieuwd hoe jullie het doen. :)

Niet.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maak je een bed op? Empty Re: Hoe maak je een bed op?

Bericht  Monte ma 25 jun 2012 - 9:53

VanillaRose schreef:
rapa nui schreef:Ik leg het overtrek op mijn bed. Pak een hoek van het dekbed en ga binnen langs de zoom naar een hoek van het dekbed. Hou die punt (dekbed en overtrek) aan de buiitenkant vast en ga met andere hand met de ander punt van het dekbed naar de andere hoek. Hou dan beide punten vast. Schud even zodat een deel van de overtrek naar beneden valt. Lek het overtrek op het bed en pak dan aan de onderkant beide punten van dekbed en overtrek vast, schud nog een keer en is klaar en ligt prima op mijn bed.

+1 zo doe ik het ook
Deze methode ga ik ook eens proberen, misschien dat dit bij mij beter werkt.

Dat filmpje is trouwens hilarisch, gelukkig is het laken bij mij geen probleem. Dan zou het opmaken echt een ramp worden Very Happy
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maak je een bed op? Empty Re: Hoe maak je een bed op?

Bericht  Monte ma 25 jun 2012 - 9:54

Caribbeanlover schreef:
Monte schreef:Oke ik moet bekennen dat ik echt veel moeite heb met een bed opmaken. Laken e.d. gaat goed(is natuurlijk ook niet moeilijk), maar het dekbed in de overtrek doen is echt een ramp. Ik leg het dekbed languit op bed, de overtrek binnenstebuiten en pak het dekbed van binnenin de overtrek aan de puntjes vast en schud hem. Maar dan zit de overtrek maar voor de helft erover en totaal scheef. En dan ben ik min. 10 minuten bezig hem er helemaal recht in de krijgen, ook nog zonder lege flap stof bovenaan.(hopelijk is de uitleg een beetje duidelijk).

Maar mij kost het dus echt veel moeite, dus misschien doe ik het wel fout. Ben wel benieuwd hoe jullie het doen. smile

Niet.
Jij maakt je bed niet op? Of bij jou gaat het nooit fout? Of ik doet niets fout? Of...........? (een iets uitgebreider antwoord zou handig zijn)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maak je een bed op? Empty Re: Hoe maak je een bed op?

Bericht  Bazinga ma 25 jun 2012 - 10:00

God ik ben echt een idioot als 't aan komt op bedden opmaken... Maar ik heb een dekbed van 2mtr20 of zo. Soms leg ik m'n dekbedhoesding op 't bed neer, houd m'n dekbed bij de punten vast en kruip dan in de hoes.. Dan heeeel voorzichtig terugkruipen en dan de punten in de hoes vastpakken en schuddelen en dan aan de zijkanten schuddelen en dan vanaf de onderkant schuddelen.

Ik ben er ook heel lang mee bezig.... En dan te bedenken dat ik minstens 2x per week m'n bed verschoon laughcry
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maak je een bed op? Empty Re: Hoe maak je een bed op?

Bericht  Gast ma 25 jun 2012 - 10:02

Als ik het alleen moet doen zet ik de bovenkant van het dekbed(overtrek) vast met wasknijpers. En verder wat trekken, schudden en dan komt het wel in orde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maak je een bed op? Empty Re: Hoe maak je een bed op?

Bericht  Gast ma 25 jun 2012 - 10:03

Overtrekken van Ikea zijn heel handig, daar zit bovenin bij de punten aan beide kanten een opening. Erg handig om je dekbed goed in je overtrek te krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maak je een bed op? Empty Re: Hoe maak je een bed op?

Bericht  sanne-84 ma 25 jun 2012 - 10:05

Omdat ik t alleen zo'n gedoe vind doe.ik het altijd samen met mn man Rr
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maak je een bed op? Empty Re: Hoe maak je een bed op?

Bericht  Antibes ma 25 jun 2012 - 10:06

Ik draai de sloop niet helemaal binnenstebuiten. Heb hem gewoon normaal en pak dan alleen binnenstebuiten de punten en zo de punten van het dekbed. Dan hoeft hij niet meer helemaal terug en blijft hij niet halverwege hangen..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maak je een bed op? Empty Re: Hoe maak je een bed op?

Bericht  M@niek ma 25 jun 2012 - 10:52

Kowalski schreef:Zo doe ik het ook en bij mij werkt het op zich wel! Gewoon héél hard schudden Hoe maak je een bed op? 394967

+1!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe maak je een bed op? Empty Re: Hoe maak je een bed op?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum