Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pfeiffer op dagverblijf..

5 plaatsers

Ga naar beneden

Pfeiffer op dagverblijf.. Empty Pfeiffer op dagverblijf..

Bericht  Printje vr 4 nov 2011 - 8:37

Bij ons op het dagverblijf is Pfeiffer geconstateerd. 'Gelukkig' op de babygroep waar mijn zoontje niet meer zit maar ja toch zit het me niet helemaal lekker. De juf van mijn zoontje vertelde dat het eigenlijk geen kwaad kan en dat het vaak in een lichte vorm zich manifesteert, maar toch vind ik het een eng idee. Ik wilde vandaag bij mijn school de GGDmap er nog op naslaan maar daar is het niet van gekomen.


Zijn hier mama's waarvan het kindje pfeiffer heeft gehad, heb ook nooit geweten dat een kind het ook kan krijgen. En zo ja wat waren de klachten van je kindje en hoelang heeft het geduurd?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pfeiffer op dagverblijf.. Empty Re: Pfeiffer op dagverblijf..

Bericht  Darius vr 4 nov 2011 - 8:40

Zelf geen kinderen met Pheiffer, maar werk wel veel met jongeren die deze ziekte hebben of gehad hebben. En het varieert echt enorm van helemaal geen last tot extreme vermoeidheid waardoor de jongere een jaar lang thuis zit.

In ieder geval weet ik dat je het ook ongemerkt kan krijgen, wat later door een bloedtest aangetoond kan worden.

Zie voor meer informatie ook www.ziezon.nl en dan het kopje 'ziektebeelden'.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Pfeiffer op dagverblijf.. Empty Re: Pfeiffer op dagverblijf..

Bericht  Ayla vr 4 nov 2011 - 8:49

Je kan beter pfeiffer gehad hebben als kind dan als jongere/volwassenen, hoe ouder je bent hoe meer last je ervan hebt schijnt. Ik heb het ook op mijn 18de gehad en er behoorlijk last van gehad...
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Pfeiffer op dagverblijf.. Empty Re: Pfeiffer op dagverblijf..

Bericht  Printje vr 4 nov 2011 - 8:50

Bedankt voor jullie reacties! Ik blijf me aan de ene kant afvragen hoe een baby er aan komt. Ouder die het niet weet en aan het flesje heeft gezeten ofzo, kusje geeft gegeven geen idee.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pfeiffer op dagverblijf.. Empty Re: Pfeiffer op dagverblijf..

Bericht  Susan vr 4 nov 2011 - 8:51

Het schijnt dat een vrij groot percentage kinderen het al op heel jonge leeftijd heeft gehad, vaak ongemerkt, dus ik vermoed dat ze het gewoon onderling doorgeven. Het hoeft natuurlijk niet per se van een volwassene te komen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pfeiffer op dagverblijf.. Empty Re: Pfeiffer op dagverblijf..

Bericht  Ayla vr 4 nov 2011 - 8:53

Degene waarvan ik het waarschijnlijk gekregen heb was overigens ook al in de 20 en die had er totaal geen last van, het verschilt dus sowiezo per persoon. Wat ik altijd op internet gelezen heb is dat hoe ouder je bent hoe meer last, een kind komt er meestal vanaf met verkoudheidsklachten/griepklachten, meer niet. Een volwassenen is letterlijk gevloerd erdoor.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Pfeiffer op dagverblijf.. Empty Re: Pfeiffer op dagverblijf..

Bericht  Gast vr 4 nov 2011 - 8:55

een heel groot percentage van de volwassenen heeft antistoffen tegen pfeiffer, zonder de ziekte zelf (bewust) te hebben doorgemaakt. Als je de ziekte hebt zonder het te weten, dan kun je het dus ook door geven. Als één kindje op de groep het heeft gekregen van een ouder of familielid, dan geeft dit kind de ziekte heel snel door op een KDV waar alle kindjes hetzelfde speelgoed in hun mond hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pfeiffer op dagverblijf.. Empty Re: Pfeiffer op dagverblijf..

Bericht  Huppekee vr 4 nov 2011 - 9:10

Mijn huisarts vertelde laatst dat (ik dacht) 90% van de kinderen onder de 6 pfeiffer heeft gehad. Maargoed, ik heb er bij kinderen geen ervaring mee natuurlijk.
Huppekee
Huppekee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 344
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pfeiffer op dagverblijf.. Empty Re: Pfeiffer op dagverblijf..

Bericht  Gast vr 4 nov 2011 - 10:27

Ik heb het gehad toen ik 6 was, van een schoolvriendinnetje. Ik ben toen heel moe geweest en heb een tijdje 's middags weer geslapen, dat was het. Op mijn 16e heb ik het nogmaals gehad, waarschijnlijk was dat mogelijk doordat ik al heel jong Pfeiffer gehad had of ik heb destijds een andere variant van de ziekte gehad (een broertje bijv). Op mijn 16e ben ik daar wel een jaar ziek van geweest.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pfeiffer op dagverblijf.. Empty Re: Pfeiffer op dagverblijf..

Bericht  Gast vr 4 nov 2011 - 10:52

Pfeiffer is eigenlijk een soort kinderziekte: veruit de meeste kindjes krijgen het en een groot deel heeft er niet eens last van. Het wordt meestal pas vervelend als je het op latere leeftijd krijgt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pfeiffer op dagverblijf.. Empty Re: Pfeiffer op dagverblijf..

Bericht  Printje vr 4 nov 2011 - 10:56

Bedankt voor jullie reacties en informatie, ik ken het alleen als 'kus' ziekte en niet als een kinderziekte.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pfeiffer op dagverblijf.. Empty Re: Pfeiffer op dagverblijf..

Bericht  Gast vr 4 nov 2011 - 11:02

Printje schreef:Bedankt voor jullie reacties en informatie, ik ken het alleen als 'kus' ziekte en niet als een kinderziekte.

Ik bedoel trouwens niet dat het officieel een kinderziekte is, maar meer dat het er overeenkomsten mee heeft: dat het op jonge leeftijd niet vervelend is, maar bij volwassen meestal wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pfeiffer op dagverblijf.. Empty Re: Pfeiffer op dagverblijf..

Bericht  Gast vr 4 nov 2011 - 11:54

Susan schreef:Het schijnt dat een vrij groot percentage kinderen het al op heel jonge leeftijd heeft gehad, vaak ongemerkt, dus ik vermoed dat ze het gewoon onderling doorgeven. Het hoeft natuurlijk niet per se van een volwassene te komen.
Dit dus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pfeiffer op dagverblijf.. Empty Re: Pfeiffer op dagverblijf..

Bericht  Gast vr 4 nov 2011 - 21:33

En je kan het al overkrijgen als iemand niest bijvoorbeeld. Dus ja kan het niet voorkomen. En wat er ook al gezegd is, veel mensen hebben het ongemerkt gehad en anderen hebben er juist veel last van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Pfeiffer op dagverblijf.. Empty Re: Pfeiffer op dagverblijf..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum