Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Op de buik slapen en het dagverblijf...

+10
Susan
Darius
Limburg85
NoName88
Tania
Silke
Nana
ShallY
SarahKey
Printje
14 plaatsers

Ga naar beneden

Op de buik slapen en het dagverblijf... Empty Op de buik slapen en het dagverblijf...

Bericht  Printje wo 3 jul 2013 - 8:46

nadat we dezelfde ellende hadden bij R is het bij N nu hetzelfde riedeltje.... N slaapt eigenlijk altijd op haar buik en dat mag dus op het dagverblijf onder de 6 mnd niet. Ik heb al weet ik hoevaak gezegd dat ik er wel voor teken dat ze het wel mag want nu kijken ze dus om de 5? minuten en dan slaapt N dus net op dr buik, leggen ze haar weer om is ze weer wakker. En zo gaat het ff door totdat ze haar er maar uit halen 'omdat ze toch niet slaapt' nee vind je het gek...

Ik snap het aan de ene kant wel maar aan de andere kant denk ik grrrr het kind is bijna 6 mnd, ik wil er voor tekenen want ik wil dat mijn kind gewoon kan slapen. Echt af en toe.... ik zou ze er zo graag vanaf halen..


Iemand hetzelfde probleem? Hoe lost het dagverblijf het bij jullie op?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op de buik slapen en het dagverblijf... Empty Re: Op de buik slapen en het dagverblijf...

Bericht  SarahKey wo 3 jul 2013 - 8:48

Wij moesten toen wel een formulier tekenen en het mocht dan gewoon. Liever een kind wat gewoon lekker slaapt dan een kind wat zo slaap te kort komt. Vind het ook heel raar dat ze er zo moeilijk over doen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Op de buik slapen en het dagverblijf... Empty Re: Op de buik slapen en het dagverblijf...

Bericht  ShallY wo 3 jul 2013 - 8:48

Wat raar eigenlijk dat ze je er niet voor laten tekenen. Bij mij op het werk moeten ouders schriftelijk toestemming geven met een handtekening.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op de buik slapen en het dagverblijf... Empty Re: Op de buik slapen en het dagverblijf...

Bericht  Nana wo 3 jul 2013 - 8:49

Bij ons mocht het wel als ze in een kinderwagenbak op de groep sliep.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op de buik slapen en het dagverblijf... Empty Re: Op de buik slapen en het dagverblijf...

Bericht  Printje wo 3 jul 2013 - 8:49

Ik vind eht ook zo raar, maar volgens het beleid mag het niet onder de 6 mnd... ik heb er nu al weet ik hoevaak over gemopperd, gezegd dat ik het begreep maar N kan zelf terugdraaien en anders slaapt ze dus niet.

Dat formulier mag hier pas vanaf 6 mnd... en ook al is ze dat bijna het mag nog steeds niet.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op de buik slapen en het dagverblijf... Empty Re: Op de buik slapen en het dagverblijf...

Bericht  Silke wo 3 jul 2013 - 8:49

Wij hebben ervoor moeten tekenen.
Silke
Silke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Op de buik slapen en het dagverblijf... Empty Re: Op de buik slapen en het dagverblijf...

Bericht  Tania wo 3 jul 2013 - 8:50

Ik vind het echt raar dat ze haar terug gaan draaien. Dat ze jonge baby's niet op hun buik willen leggen snap ik nog wel een beetje maar nu maken ze haar gewoon steeds wakker daar zou ik het ook echt niet mee eens zijn. Ik zou ook nog een keer een gesprekje willen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op de buik slapen en het dagverblijf... Empty Re: Op de buik slapen en het dagverblijf...

Bericht  Printje wo 3 jul 2013 - 8:50

Ik mag dus wel tekenen maar pas na 6 mnd. Ik vind het zo flauw aangezien ze het toch inmiddels bijna is, ze zelf terug kan draaien en ze anders dus niet slaapt.... ze doen zo moeilijk erover.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op de buik slapen en het dagverblijf... Empty Re: Op de buik slapen en het dagverblijf...

Bericht  NoName88 wo 3 jul 2013 - 8:51

Toevallig dacht ik er vandaag ook aan. K slaapt ook steeds meer op zijn buik. Heb nig nooit gevraagd of hij het daar ook doet.. zal vast wel denk ik. Waarschijnlijk hebben ze er bij ons geen 'regels' voor. Al bedenk ik me net dat hij oook net 6 maanden was toen hjj er mee begon.
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Op de buik slapen en het dagverblijf... Empty Re: Op de buik slapen en het dagverblijf...

Bericht  Printje wo 3 jul 2013 - 8:51

Tania schreef:Ik vind het echt raar dat ze haar terug gaan draaien. Dat ze jonge baby's niet op hun buik willen leggen snap ik nog wel een beetje maar nu maken ze haar gewoon steeds wakker daar zou ik het ook echt niet mee eens zijn. Ik zou ook nog een keer een gesprekje willen.

Misschien moet ik idd eens een echt gesprek aangaan bij de locatiemanager ofzo, want de leidsters zeggen alleen maar nee na 6 mnd en dan moet je een formulier tekenen. of ik moet eens gaan werken aan mijn eigen 'ik meen het nu serieus' antwoord. Ik laat me denk ik te snel afwimpelen en vreet me naderhand thuis op.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op de buik slapen en het dagverblijf... Empty Re: Op de buik slapen en het dagverblijf...

Bericht  Limburg85 wo 3 jul 2013 - 8:51

Hier niks voor hoeven tekenen, ze hebben dit direct gedaan. Anders was ik echt niet blij want hij slaapt alleen op z'n buik vanaf 3 weken oud.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Op de buik slapen en het dagverblijf... Empty Re: Op de buik slapen en het dagverblijf...

Bericht  Darius wo 3 jul 2013 - 8:52

Ze zijn wel erg star daar. Ach, die twee weken (hoeveel dagen is dat nog) zou ik me er maar bij neerleggen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Op de buik slapen en het dagverblijf... Empty Re: Op de buik slapen en het dagverblijf...

Bericht  Printje wo 3 jul 2013 - 8:53

Darius; ze gaat morgen niet, er heerst er vanalles en aangezien ik toch thuis ben en ze allebei net ziek zijn geweest en nog wat zijn. Dus het gaat nu nog om 1 dagje maar ik vind het gewoon stom dat ze er zo stug bij blijven.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op de buik slapen en het dagverblijf... Empty Re: Op de buik slapen en het dagverblijf...

Bericht  Susan wo 3 jul 2013 - 8:53

Volgens mij was het advies op www.wiegedood.nl dat je een baby niet zelf op de buik te slapen mag leggen maar dat je het wel zo kan laten zodra ze zelf zo kunnen draaien. Het lijkt me ook heel onrustig voor een kind om de hele tijd teruggedraaid te worden.

Nou ja, nog twee weken, dan is ze zes maanden, dan ben je er vanaf.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op de buik slapen en het dagverblijf... Empty Re: Op de buik slapen en het dagverblijf...

Bericht  Gast wo 3 jul 2013 - 8:57

Wij moesten er voor H ook voor tekenen. Dat was voor de 6 maanden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op de buik slapen en het dagverblijf... Empty Re: Op de buik slapen en het dagverblijf...

Bericht  Sanne wo 3 jul 2013 - 9:03

Wij hebben een buikslaapformulier getekend. Ik weet alleen niet meer hoe oud H. toen was, maar ik denk rond de 6 maanden ongeveer. Ze leggen haar wel altijd op haar rug te slapen, maar wat H. dan verder doet, moet ze zelf weten. Ze draaien haar niet weer op haar rug, tenzij ze er heel raar bij ligt ofzo.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op de buik slapen en het dagverblijf... Empty Re: Op de buik slapen en het dagverblijf...

Bericht  Caroow wo 3 jul 2013 - 10:03

Wij moesten aangeven hoe zoon mag slapen. Buik mag nu ook al, maar wij hebben aangegeven dat dat niet mag. Hij vindt het gelukkig tien keer niks om op zijn buik te liggen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op de buik slapen en het dagverblijf... Empty Re: Op de buik slapen en het dagverblijf...

Bericht  Gast wo 3 jul 2013 - 10:10

Bij ons mogen kinderen op het dagverblijf wel op de buik slapen, alleen na toestemming en handtekening van de ouders. We leggen kinderen dan wel op een aerosleepmatje, we hebben alleen al op onze groep drie bedjes met zo'n matje voor de allerkleinsten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op de buik slapen en het dagverblijf... Empty Re: Op de buik slapen en het dagverblijf...

Bericht  Snoopy wo 3 jul 2013 - 10:31

Bij ons moet je tekenen, maar dat is volgens mij alleen als je een kindje bij het naar bed brengen al op de buik moet leggen. Als ze zelf gedraaid zijn ga ik ze niet terug draaien. Wel kijk ik wat vaker en check of het hoofdje goed ligt.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op de buik slapen en het dagverblijf... Empty Re: Op de buik slapen en het dagverblijf...

Bericht  blondje1313 wo 3 jul 2013 - 19:53

Dat het op veel dagverblijven wel mag maakt denk ik niet uit, daardoor verandert de situatie van Printje niet.
Gaat het om een grote organisatie? Ik kan me voorstellen dat die ooit stugger met regels omgaan. Ik begrijp dan dat het voor de leidsters ook moeilijk is om er tegenin te gaan, mocht er toch wat misgaan zijn ze denk ik persoonlijk aansprakelijk als ze zich niet aan de regels gehouden hebben. Voor een uitzondering zul je dan hogerop moeten, bij de locatieleiding of misschien wel bij de algehele leiding.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op de buik slapen en het dagverblijf... Empty Re: Op de buik slapen en het dagverblijf...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum