Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nav hoelaat halen jullie de kindjes van dagverblijf.

+8
Coccinelle
PapillonRose
Mizzie
pindaatje
snoezel
Flower_L
Tania
Printje
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Nav hoelaat halen jullie de kindjes van dagverblijf. Empty Nav hoelaat halen jullie de kindjes van dagverblijf.

Bericht  Printje zo 6 nov 2011 - 9:43

Ik lees in het topic over de rol vd man/ wie doet wat (weet de juiste titel ff niet) dat soms de man het kindje naar het dagverblijf brengt en/of ophaalt. Nu ben ik eigenlijk nieuwsgierig hoelaat jullie je kindje weer ophalen daar?

Ons mannetje is er meestal rond 8 uur en ik haal hem om 16 uur/16.30 uur weer op als ik gewerkt heb. In de vakanties gaat hij later en haal ik hem eerder op.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav hoelaat halen jullie de kindjes van dagverblijf. Empty Re: Nav hoelaat halen jullie de kindjes van dagverblijf.

Bericht  Tania zo 6 nov 2011 - 9:45

Mijn man brengt en haalt ons zoontje meestal. Hij gaat dan van 7.30 tot 17.30 naar de gastouder. Soms als ik een halve dag werk haal ik hem om een uur of 12 op.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Nav hoelaat halen jullie de kindjes van dagverblijf. Empty Re: Nav hoelaat halen jullie de kindjes van dagverblijf.

Bericht  Flower_L zo 6 nov 2011 - 9:48

mijn vriend brengt L 3x in de week weg op de fiets, ergens tussen 07.30 en 08.00.
ik haal hem dan weer op met de auto om 17.15. Vriend komt altijd uurtje later pas thuis.

KDV zit hier in de wijk, dus dat scheelt.

Als het straks slecht weer wordt, dan breng ik L. met de auto naar het KDV. Wil er dan voor zorgen dat hij er om 07.30 is, en ik tussen 17.15-17.30 weer bij het KDV ben om hem op te halen.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 9:48

Mijn man brengt hem als hij moet werken, tussen half 9 en 10. Hij haalt hem op rond half 6/6 uur. Een enkele keer is dat vroeger.

Gast
Gast

Bericht  snoezel zo 6 nov 2011 - 9:49

Ik breng haar altijd rond 7:30 en haal haar rond 17:30
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Bericht  Printje zo 6 nov 2011 - 9:52

De reden dat ik het vroeg is deels omdat ik ook denk dat wij volgens die nieuwe regeling, betalen voor wat je afneemt, minder gaan betalen. Ons mannetje hoeft nooit echt heel erg lang naar het dagverblijf, ik ben altijd vrij vroeg afgewerkt en dat terwijl er dus wel een hele dag gerekend wordt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Flower_L zo 6 nov 2011 - 9:56

Printje schreef:De reden dat ik het vroeg is deels omdat ik ook denk dat wij volgens die nieuwe regeling, betalen voor wat je afneemt, minder gaan betalen. Ons mannetje hoeft nooit echt heel erg lang naar het dagverblijf, ik ben altijd vrij vroeg afgewerkt en dat terwijl er dus wel een hele dag gerekend wordt.

las dat ook al in het andere topic, bij 'afgewerkt' krijg ik een beetje een eng beeld Cool

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Printje zo 6 nov 2011 - 9:57

hhahaha zo zeggen we dat hier in brabant hahaha. Net als aangereden, dat zeggen we hier ook als we ergens naartoe gaan, vertrekken dus. Toen ik een keer vertelde tegen een vriendin dat ik al was aangereden schrok ze zich een hoedje.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  pindaatje zo 6 nov 2011 - 9:59

Ik breng en haal haar altijd, kdv ligt op de route naar mijn werk.
Ze is er dan om 7.00, en als ik de hele dag moet werken ben ik er om 16.15 weer om haar op te halen. (kan zowieso niet voor 16u halen, zijn de regels van het kdv)
Als ik een halve dag moet werken, kan ik haar tussen 12.30 en 13.00 weer halen, dat is de enige moment halverwege de dag dat er kindjes gehaald of gebracht kunnen worden.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Flower_L zo 6 nov 2011 - 10:02

Printje schreef:hhahaha zo zeggen we dat hier in brabant hahaha. Net als aangereden, dat zeggen we hier ook als we ergens naartoe gaan, vertrekken dus. Toen ik een keer vertelde tegen een vriendin dat ik al was aangereden schrok ze zich een hoedje.

smile ahh brabant. Heb er 3 1/2 jaar op kamers gezeten, en waar ik nooit aan kon wennen is "ons mam".

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 10:03

Printje schreef:hhahaha zo zeggen we dat hier in brabant hahaha. Net als aangereden, dat zeggen we hier ook als we ergens naartoe gaan, vertrekken dus. Toen ik een keer vertelde tegen een vriendin dat ik al was aangereden schrok ze zich een hoedje.

Haha, ik kom ook uit Brabant maar heb toch echt nooit van die 2 woorden gehoord op de manier hoe jij het gebruikt. Al klinkt het wel grappig Laughing

Gast
Gast

Bericht  Printje zo 6 nov 2011 - 10:04

Flower_L schreef:

smile ahh brabant. Heb er 3 1/2 jaar op kamers gezeten, en waar ik nooit aan kon wennen is "ons mam".

hahaha dat zeg ik dus vrijwel altijd hahaha.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Flower_L zo 6 nov 2011 - 10:05

Puggle schreef:

Haha, ik kom ook uit Brabant maar heb toch echt nooit van die 2 woorden gehoord op de manier hoe jij het gebruikt. Al klinkt het wel grappig Laughing

Trouwens, over dat aanrijden. Ik hoor weleens "ik rijd om 10u aan" (dus ik vertrek om 10u). Maar "ik ben aangereden" betekent bij mij toch altijd iets als in botsing oid. smile

Flower_L
Ratel
Ratel

Bericht  Mizzie zo 6 nov 2011 - 10:05

pindaatje schreef:Ik breng en haal haar altijd, kdv ligt op de route naar mijn werk.
Ze is er dan om 7.00, en als ik de hele dag moet werken ben ik er om 16.15 weer om haar op te halen. (kan zowieso niet voor 16u halen, zijn de regels van het kdv)
Als ik een halve dag moet werken, kan ik haar tussen 12.30 en 13.00 weer halen, dat is de enige moment halverwege de dag dat er kindjes gehaald of gebracht kunnen worden.

Bijzonder! Mag je je kind dan ook niet ophalen of is het gewoon dat je sowieso tot 16.00 betaalt ookal is je kind er niet?
Mizzie
Mizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 416
Punten : 571

Bericht  Printje zo 6 nov 2011 - 10:06

Flower_L schreef:
Puggle schreef:

Trouwens, over dat aanrijden. Ik hoor weleens "ik rijd om 10u aan" (dus ik vertrek om 10u). Maar "ik ben aangereden" betekent bij mij toch altijd iets als in botsing oid. smile

hahaha grappig dat verschil eigenlijk he. Wij zeggen hier echt; ik ben om 10 uur aangereden (bijv.)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 10:08

Mijn vriend brengt ze, hij streeft naar half 8 maar het is meestal 8 uur. 1x in de week gaan ze een halve dag en dan haal ik of mijn moeder ze op tussen half 1 en 1 uur, en 1x in de week gaan ze een hele dag en dan haalt mijn moeder ze op om 4u of mijn vriend haalt ze op om half 6.

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose zo 6 nov 2011 - 10:09

Hier is ze er meestal om 9 uur (later mag niet) en ik haal haar om 4 uur weer op (eerder mag niet) en soms iets later als ik nog een projectgroep moet draaien. Ik heb de dag dat ze naar het KDV gaat pas vanaf 11 uur opvang nodig, maar ze moet dus wel eerder gebracht worden omdat ze de onrust met in- en uitloop willen beperken. Snap ik ook wel, en A. heeft het er gelukkig prima naar haar zin met de andere kindjes.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 10:25

Ik vind dat altijd zo raar dat je je kind niet mag ophalen voor een bepaalde tijd etc. Het is dagopvang, geen school ofzo.. Als jij eerder klaar bent dan wil je je kind toch gewoon op kunnen halen?

Hier kan ophalen dus elk moment en brengen ook. Heb ook niet het idee dat andere kinderen daar nou zo'n last van hebben.

Gast
Gast

Bericht  Coccinelle zo 6 nov 2011 - 10:30

Printje schreef:De reden dat ik het vroeg is deels omdat ik ook denk dat wij volgens die nieuwe regeling, betalen voor wat je afneemt, minder gaan betalen. Ons mannetje hoeft nooit echt heel erg lang naar het dagverblijf, ik ben altijd vrij vroeg afgewerkt en dat terwijl er dus wel een hele dag gerekend wordt.

Is dat zo ja? Dat wist ik nog niet. Ik had alleen meegekregen dat je straks echt alleen je werkuren + reistijd vergoed krijgt. Mag het kdv dan ook alleen nog maar de uren rekenen die je afneemt? Hier is een hele dag nu 10,5 uur (een halve 6). Ook als je je kindje eerder komt halen betaal je voor 10,5 uur.

Ik breng onze dochter rond 07:30 weg en mijn vriend haalt haar tussen 17:00 / 17:30 weer op.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576

Bericht  Annie24 zo 6 nov 2011 - 10:32

Y. is meestal rond 8 uur op het kdv (ik streef naar 7.45 uur, maar ik geloof dat me dat alleen de 1e week gelukt is angel )
Ik ben om 17.30 uur klaar en ben dan rond 17.45 uur weer op het kdv om hem op te halen.

Papa werkt tot 18.30 uur, dus die kan Y. niet halen, want het kdv is maar tot 18 uur open.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Tania zo 6 nov 2011 - 10:38

Coccinelle schreef:

Is dat zo ja? Dat wist ik nog niet. Ik had alleen meegekregen dat je straks echt alleen je werkuren + reistijd vergoed krijgt. Mag het kdv dan ook alleen nog maar de uren rekenen die je afneemt? Hier is een hele dag nu 10,5 uur (een halve 6). Ook als je je kindje eerder komt halen betaal je voor 10,5 uur.

Ik breng onze dochter rond 07:30 weg en mijn vriend haalt haar tussen 17:00 / 17:30 weer op.

Het wordt voor zover ik begrepen heb niet verplicht dat de kinderdagverblijven per uur gaan rekenen dus de meeste kinderdagverblijven zullen dit ook niet in gaan voeren. Je krijgt inderdaad wel nog maar toeslag over max. 140% van de uren van degene die het minste werkt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Gast zo 6 nov 2011 - 20:06

Rond een uur of 17.30 of 18.00 haalt mijn vriend of ik haar op.

Gast
Gast

Bericht  Kayleigh zo 6 nov 2011 - 20:19

Ik breng ze meestal tussen 8 en half 9 en haal ze om half 5 weer op, als ik onverwacht vroeger klaar ben bel ik meestal dat ik ze eerder kom ophalen, dat is allemaal geen probleem

Ben ook benieuwd hoe het volgend jaar gaat qua kosten, volgens het nibud zou ik meer als de helft van mijn loon aan het kdv moeten gaan betalen, dus ja twijfel heel hard als ik dat moet gaan betalen of ik dan nog wel blijf werken.

Maar wacht nog even af tot het op de site van de belastingdienst staat, baal er ontzettend van dat je zolang moet wachten voordat je de definitieve berekening kan doen

Kayleigh
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 145
Punten : 201
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Chelle zo 6 nov 2011 - 20:24

Mizzie schreef:
pindaatje schreef:Ik breng en haal haar altijd, kdv ligt op de route naar mijn werk.

Bijzonder! Mag je je kind dan ook niet ophalen of is het gewoon dat je sowieso tot 16.00 betaalt ookal is je kind er niet?

Bij ons is dat ook. Ze doen het omdat iedereen maar in en uit loopt en als ze net bezig zijn je kindje, eten of zo, dan komt het niet uit als mama ineens op de stoep staat.
Eerder ophalen mag wel maar dan moeten we wel even bellen van tevoren. We betalen trouwens wel gewoon voor een hele dag als ons kindje ook voor de hele dag is ingeschreven. Wordt verrekend of zo.
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868

Bericht  Chelle zo 6 nov 2011 - 20:26

Oh, en dan nog even ontopic. Wink
Ik breng mijn dochter weg om 8.00 uur, mijn man haalt haar op rond 17.00/17.15 uur.
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: