Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bewust kinderloos & de toekomst

+10
Truttebol
Jeanette
SarahKey
loura
TGR
Antibes
SuperGrover
Susan
girli
Effie_O
14 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Bewust kinderloos & de toekomst - Pagina 3 Empty Re: Bewust kinderloos & de toekomst

Bericht  Rush vr 14 okt 2011 - 3:03

Mocht ik nu zwanger raken dan staat abortus voor mij 99% vast. Maar ik weet niet hoe ik in de toekomst over kinderen denk.

Ik riep altijd heel hard helemaal geen kinderen en nu ben ik ietsje ouder en denk ik 'liever niet, maar wie weet komt het nog' en wellicht krijg ik ooit nog wel een kinderwens.

Maar ik wil sowieso nu geen kinderen en de komende jaren ook nog niet.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust kinderloos & de toekomst - Pagina 3 Empty Re: Bewust kinderloos & de toekomst

Bericht  TGR vr 14 okt 2011 - 3:05

Ik wil graag kinderen op het moment dat ik het gevoel heb dat ik geschikt ben voor die rol. Tot nu toe vind ik mezelf vooral een leuke tante en zou ik die verantwoordelijkheid over iemand die enigszins op mij lijkt niet aankunnen.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast vr 14 okt 2011 - 3:08

Ik zie mezelf in de toekomst ook niet met kinderen. Mijn vriend denkt er hetzelfde over, gelukkig. Nu komt het onderwerp ook in mijn omgeving wel eens ter sprake maar inderdaad, die opmerkingen van "wacht maar, het begint straks wel te kriebelen" of "Jaa, die biologische klok houd je niet tegen hoor" komen me soms ook wel eens de spuigaten uit. Nu zeg altijd erg nadrukkelijk dat ik mezelf OP DIT MOMENT, later niet met kinderen zie. :P

Gast
Gast

Bericht  Truttebol vr 14 okt 2011 - 3:38

@Joan ik vind dat wel een mooie manier van verwoorden van je! smile
Het blijft gewoon ontzettend jammer dat je je altijd moet verantwoorden als je 'afwijkt van de standaard'.
Al mijn (jonge) klasgenoten, collega's etc. wordt nooit gevraagd waarom ze nu al zwanger zijn en kinderen willen.
Ditzelfde geldt ook voor het feit dat ik vegetariër ben. Ik vraag toch ook nooit waarom jij vlees eet?! denk ik dan.
Het is een vrij land en iedereen mag zijn eigen mening hebben. Maar als deze anders is moet je die wel onmogelijk vaak uitleggen..
Truttebol
Truttebol
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 208
Punten : 239
Registratiedatum : 05-10-11

Bericht  jena zo 16 okt 2011 - 0:20

Ik heb mijn hele leven gezegd dat ik geen kinderen wilde. Ik zag mezelf gewoon totaal niet als moeder. Kinderen zijn best leuk hoor, maar voor mezelf..? Het opvoeden leek me niet iets voor mij, de verantwoordelijkheid die je hebt. Om nog maar niet te spreken over de genen die worden doorgegeven. Nee, het kind zou gegarandeerd al voorbestemd zijn om 'verpest' geboren te worden.

Nu ben ik 30 en weet ik het allemaal niet zo zeker meer ineens. En als ik nog kinderen wil krijgen (ervan uitgaande dat dat lukt), wil ik niet te lang meer wachten. Ik ben er nu best veel mee bezig, terwijl ik vanaf m'n 10e tot een half jaar geleden altijd heb gezegd NOOIT kinderen te willen....
jena
jena
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 3:25

TGR schreef:Ik wil graag kinderen op het moment dat ik het gevoel heb dat ik geschikt ben voor die rol. Tot nu toe vind ik mezelf vooral een leuke tante en zou ik die verantwoordelijkheid over iemand die enigszins op mij lijkt niet aankunnen.

Ik vind het heel mooi hoe jij bewust nadenkt over het krijgen van een kind, met betrekking tot jezelf.

Ik las ook wat pagina's terug dat je het lief bedoeld vind als mensen tegen jou zeggen "staat je goed", wanneer je een kindje vasthoudt. En ik vind het ook knap dat je je er niet aan stoort.
Ik stoor me er ( los van mijn eigen kinderwens ) wel aan als mensen dat tegen me zeggen, omdat ze nou eenmaal niet weten of je ze wel of niet wil en wel of niet kan krijgen. Maar meestal zeg ik ook gewoon beleefd dankjewel, en het is ook lief bedoeld natuurlijk.

Jemig, ik typ ook weer een eind weg hoor. Was niet de bedoeling. Ik wilde alleen die eerste zin typen haha.

Gast
Gast

Bericht  Rush ma 17 okt 2011 - 3:28

Tea- als iemand zoiets tegen mij zegt 'staat je goed' dan vind ik dat ook wel leuk. Ik zeg er eigenlijk ook nooit iets van.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 3:35

Ik vind de kinderen van mijn vriendinnen allemaal hartstikke leuk en lief en schattig, maar na een lange dag met z'n allen ben ik blij als ik weer thuis samen met mijn vriend op de bank zit.
Ik ben al 33 jaar en op dit moment zeggen mijn vriend en ik allebei dat we geen kinderen willen.
We genieten van onze tijd samen en de vrijheid die we hebben.

Laatst kwam de discussie wel of geen kinderen bij mijn vriend op het werk ter sprake. Een collega van hem vroeg hem toen: "Ja, maar wie moet je dan verzorgen als je ouder bent?"
Dit aspect is ook al eerder in dit topic naar voren gekomen, maar mijn vriend vindt (en ik ook) dat je alleen om die reden geen kinderen moet 'nemen.'

Ik zeg altijd wel dat mocht ik 'per ongeluk' zwanger worden, wat hoogst onwaarschijnlijk is, want daar zijn we allebei zeer precies op, dan pleeg ik geen abortus, maar is het kind welkom.

Gast
Gast

Bericht  Rush ma 17 okt 2011 - 3:36

Dit is ook zo`n mooie vraag trouwens;

Geen kinderen? Wat wil je dan, altijd reizen en uitgaan?

Uhm nee, gewoon geen kinderen :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 3:42

Rush schreef:Dit is ook zo`n mooie vraag trouwens;

Ha! Dat is zeer herkenbaar ja.. :P

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 3:46

Rush schreef:Tea- als iemand zoiets tegen mij zegt 'staat je goed' dan vind ik dat ook wel leuk. Ik zeg er eigenlijk ook nooit iets van.

Gelukkig, want ik zeg t zelf ook wel eens tegen anderen. Maar ik vraag nooit "en wanneer kunnen we de eerste zwangerschap verwachten?" Dat vind ik dan wel weer heel erg ongepast. ( Krijg m zelf regelmatig )

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 3:48

Ik zou zeggen: de hele dag op mn luie reet zitten in mijn badjas met een sixpack bier en een zak chips. Heb je enig idee hoeveel leuke dingen ze verkopen bij Tell Sell?

Gast
Gast

Bericht  Rush ma 17 okt 2011 - 3:53

Tea-Leaf schreef:

Ik zou zeggen: de hele dag op mn luie reet zitten in mijn badjas met een sixpack bier en een zak chips. Heb je enig idee hoeveel leuke dingen ze verkopen bij Tell Sell?

Ja, ik wil helemaal niet reizen haha. Tell Sell kijken lijkt me weer wel leuk. Haha, nee zonder gekheid. Mensen doen altijd alsof een leven zonder kinderen opgevuld moet worden met reisjes/uitgaan, dure spullen en iedere 3 jaar een nieuwe auto. En het zijn de mensen met kinderen die zo doen. Zij zouden toch als beste moeten weten dat je een kind niet kan vervangen met dure spullen of leuke reizen? Question
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 4:00

Is wel zo Rush, maar ik denk dat mensen het niet altijd bedoelen als vervanging. Het is gewoon zo dat als je geen kinderen hebt je meer de vrijheid hebt om bijvoorbeeld te reizen. Denk dat het gewoon puur interesse is vanuit die mensen. En dan denken ze misschien als eerste aan reizen of een dure auto. Zo'n hele gekke gedachte vind ik het niet.

Gast
Gast

Bericht  Filoria ma 17 okt 2011 - 9:03

Tea-Leaf schreef:Heb je enig idee hoeveel leuke dingen ze verkopen bij Tell Sell?
Hahahaha hier moest ik echt heel hard om lachen Very Happy Very Happy

Maar ze verkopen ook écht leuke dingen bij Tell Sell. Heb je weleens gehoord hoe Duitsers 'smoothiemaker' uitspreken?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Filoria ma 17 okt 2011 - 9:06

Zo nee, dit wordt dus uitgezonden bij Tell Sell met Nederlandse ondertiteling laughcry :

Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Gast ma 17 okt 2011 - 23:26

Smoezieeemeeker lol!

Gast
Gast

Bericht  Rush ma 17 okt 2011 - 23:33

Jolee schreef:Is wel zo Rush, maar ik denk dat mensen het niet altijd bedoelen als vervanging. Het is gewoon zo dat als je geen kinderen hebt je meer de vrijheid hebt om bijvoorbeeld te reizen. Denk dat het gewoon puur interesse is vanuit die mensen. En dan denken ze misschien als eerste aan reizen of een dure auto. Zo'n hele gekke gedachte vind ik het niet.
Nou, dan hebben die mensen echt een vreemde manier van interesse tonen.

Het is echt altijd op zo`n toontje. Wil je geen kinderen? Nee? Nou wat wil je dan, je hele leven reizen? Rolling Eyes
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Melis_je ma 17 okt 2011 - 23:41

Tea-Leaf schreef:Maar ik vraag nooit "en wanneer kunnen we de eerste zwangerschap verwachten?" Dat vind ik dan wel weer heel erg ongepast. ( Krijg m zelf regelmatig )

Inderdaad, niet alleen kan het pijnlijk zijn als het niet lukt, maar ook voor iemand die net zwanger is/probeert te raken en het nog stil wil houden is het ongemakkelijk. En voor iedereen die geen kinderen wil, is het alleen maar irritant. Gewoon niet naar vragen.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: