Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Heb jij soms weleens het gevoel dat je een knieperd bent?

+17
bolus26
SuperGrover
CCC
Mint
dharma
Sugarfall
luisa
Susan
Antibes
Fearie
Lejow
Phileine
Rush
Angela_1986
Benthe
Carra
Ringling
21 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Heb jij soms weleens het gevoel dat je een knieperd bent? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij soms weleens het gevoel dat je een knieperd bent?

Bericht  Antibes zo 31 jul 2011 - 0:44

Maura schreef:
Ringling schreef:
Maura schreef:Ja, dat ben ik.

Vrijdag hebben we geborreld en iedereen gaf de leidinggevende tien euro. Ik had geen euro op zak en zij zei:"Geen probleem, anderen hebben al voor je betaald". Waarbij ik dacht, dat heb ik mooi geregeld. Embarassed

Als ik een euro kan besparen dan doe ik dat. Tot aan vervelens toe.

Vervelend voor je zelf? Of alleen voor anderen?

Voor mezelf ook, want ik ben helemaal niet zo. Geld kent zijn tijd niet als ik het gezellig heb. Maar sinds een jaar loop ik op alle kleine dingen te bezuinigen, terwijl ik het geld wel heb.

Hey, nu weet ik wie je bent. smile
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij soms weleens het gevoel dat je een knieperd bent? - Pagina 2 Empty Re: Heb jij soms weleens het gevoel dat je een knieperd bent?

Bericht  Gast zo 31 jul 2011 - 0:45

Antibes schreef:Hey, nu weet ik wie je bent. smile

Het was voor forummers geen geheim hoor. smile

Gast
Gast

Bericht  Ringling zo 31 jul 2011 - 0:46

Rush schreef:
Ringling schreef:Ik vind mezelf soms wel een knieperd omdat ik altijd uitreken wat iets kost en het moeilijk vind om dat los te laten. Waarom niet gewoon dingen doen en bestellen en daar iets luchtiger mee omgaan? Anderen lijken dat veel makkelijker te doen maar als ik het hier lees ben ik niet de enige. Ik voel me ook bijvoorbeeld een soort van 'opgelicht' als ik iets heb gekocht en het ergens anders goedkoper zie, ook als het om een klein verschil gaat.
Ik was laatst naar de Media Markt, dat is voor mij 70 km. retour en toen had ik wat DVD`s gehaald. Kom ik thuis, is er voor 1 DVD €2 teveel gerekend. Daar was ik ook echt niet blij mee. laughcry

Tja dat soort dingen moet ik dan echt van me afzetten.

Het is ook zo dat je tegenwoordig niet meer standaard een bonnetje krijgt bij de supermarkt en daardoor niet zo makkelijk kan checken of het klopt. Maar meestal vraag ik dus nu alleen een bonnetje om te checken of ik alle kortingen enzo verrekend heb gekregen.
Ringling
Ringling
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 393
Punten : 646
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Susan zo 31 jul 2011 - 0:46

Soms wel als het om kleren voor mezelf gaat. Laatst nog heb ik een uur getwijfeld over een jurkje dat was afgeprijsd naar 13 euro. Uiteindelijk was ik erover uit dat ik het ging kopen, maar toen liep ik tegen een gaaf vest voor Ezra aan van 69,95 dat ik gewoon MOEST kopen en toen was ik het jurkje weer vergeten.

Het is niet dat ik helemaal geen kleren meer koop voor mezelf, maar zo makkelijk als ik vroeger voor mezelf shopte, dat heb ik niet meer.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Antibes zo 31 jul 2011 - 0:48

Maura schreef:

Oh, zal ook niet, maar zag gisteren ofzo pas de "waarom is *** gast"-reacties.. Wink
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast zo 31 jul 2011 - 0:49

Antibes schreef:
Maura schreef:

Oh, zal ook niet, maar zag gisteren ofzo pas de "waarom is *** gast"-reacties.. Wink

Ah, owkeej. Je hebt me niet weggepest hoor. :P Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 31 jul 2011 - 0:51

Ok, nee ik ben totaal geen centeneuker :P
Mijn man wel wat meer dus dat compenseert elkaar mooi.

We hebben beide moeten geven en nemen.
Ik gaf echt bakken met geld uit terwijl mijn man zo helemaal niet was!

Hij ergerde zich aan mij en ik aan hem.
Nu hebben we beide wat water bij de wijn gedaan.

Gast
Gast

Bericht  Rush zo 31 jul 2011 - 0:55

Ringling schreef:
Rush schreef:
Ringling schreef:Ik vind mezelf soms wel een knieperd omdat ik altijd uitreken wat iets kost en het moeilijk vind om dat los te laten. Waarom niet gewoon dingen doen en bestellen en daar iets luchtiger mee omgaan? Anderen lijken dat veel makkelijker te doen maar als ik het hier lees ben ik niet de enige. Ik voel me ook bijvoorbeeld een soort van 'opgelicht' als ik iets heb gekocht en het ergens anders goedkoper zie, ook als het om een klein verschil gaat.
Ik was laatst naar de Media Markt, dat is voor mij 70 km. retour en toen had ik wat DVD`s gehaald. Kom ik thuis, is er voor 1 DVD €2 teveel gerekend. Daar was ik ook echt niet blij mee. laughcry

Tja dat soort dingen moet ik dan echt van me afzetten.

Het is ook zo dat je tegenwoordig niet meer standaard een bonnetje krijgt bij de supermarkt en daardoor niet zo makkelijk kan checken of het klopt. Maar meestal vraag ik dus nu alleen een bonnetje om te checken of ik alle kortingen enzo verrekend heb gekregen.
Ohnee, zo ben ik niet, maar van die DVD baalde ik wel heel erg. En m`n vriend zo; Tis maar 2 euro.

Uh ja, als ze het bij 10 DVD`s zouden doen is het 20 euro, dan is het ook niet meer lachen.,
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast zo 31 jul 2011 - 1:33

Nee, totaal niet..

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 31 jul 2011 - 1:38

Soms wel en soms niet. Op kleding wel, dan vind ik het al heel gauw te duur en zonde van het geld. Maar op terrasjes pakken, broodje halen in de stad enzo daar bezuinig ik op dit moment niet op Embarassed hoeft hopelijk ook niet meer, dat scheelt.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 31 jul 2011 - 1:39

Nee, ik heb even een paar maandjes geprobeerd een knieperd te zijn, maar het is toch niks voor mij.

Gast
Gast

Bericht  luisa zo 31 jul 2011 - 2:01

Als ik mijn man moet geloven dan ben ik wel een knieperd ja. Ik probeer een beetje bij te houden wat er in komt en wat er uitgegeven wordt. En ook spare voor toekomst. Man daarentegen leeft nogal van dag tot dag dus die geeft gerust alles gelijk uit. Vergeleken met hem ben ik dus een knieperd, maar vind zelf eigenlijk van niet. Ik koop echt niet altijd het goedkoopste van het goedkoopste en geef genoeg uit aan leuke dingen enzo.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Sugarfall zo 31 jul 2011 - 2:08

Nee, dat ben ik eigenlijk helemaal niet, maar zou het af en toe wel wat meer moeten zijn.

Ik begin bij de boodschappen wel steeds meer op te letten, en ben de laatste tijd dus ook steeds goedkoper uit dan voorheen.
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407

Bericht  Gast zo 31 jul 2011 - 4:31

Ja hoor, mijn vriend en ik vinden het leuk om sommige dingen zo goedkoop mogelijk te halen, gewoon omdat het soms zonde is om ergens (te) veel geld aan te betalen! Boodschappen, en soms ook kleding in de uitverkoop. Maar soms geven we ook rustig ineens veel uit, ligt aan onze bui haha.

Gast
Gast

Bericht  dharma zo 31 jul 2011 - 4:35

Ja eigenlijk wel.
dharma
dharma
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 66
Punten : 68
Registratiedatum : 11-05-11

Bericht  Gast zo 31 jul 2011 - 4:42

Nee, eigenlijk niet. Alleen met uitgaan, als de rekening gedeeld moet worden. Ik vind het dan jammer dat ik mee moet betalen aan de drank van een ander. Ik ga er meestal niet op in en betaal toch of betaal gewoon mijn 2 of 3 spa blauw en laat de rest zelf dan maar even kijken hoe ze het oplossen. Het is ook al een paar keer voorgekomen dat we wat eerder weggingen dan de rest, dan rekenen we dus alleen onze drankjes af.

Gast
Gast

Bericht  Mint zo 31 jul 2011 - 4:46

Ik ben alleen een knieperd wanneer we uitgaan en er wordt een pot gemaakt met een inleg. Ik heb er dan zo`n hekel aan dat mensen dan opeens de duurste drankjes gaan drinken.. Nóg erger vind ik dat wanneer we de rekening krijgen, sommigen maar een klein bedrag hebben en dat ik dan weer het meeste moet betalen. Evil or Very Mad
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  CCC zo 31 jul 2011 - 4:52

Maple schreef:Ja en nee. Ik kan echt ontzettend met geld smijten maar ik kan raak enorm in de stress als de bodem van de put in zicht is en dan oet mijn man geen luxe dingen bij de boodschappen in de kar willen gooien want dan ben ik niet te genieten Embarassed

Afgelopen week hebben wij weekboodschappen gedaan voor 26,25 :shock:

Omg... Ik doe echt iets verkeerd... :S

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  SuperGrover zo 31 jul 2011 - 5:10

Nou ja best wel eigenlijk, ook omdat ik niet zoveel geld heb. Ik kan het maar een keer uitgeven, en helemaal nu ik zoveel vaste lasten heb, ben ik best wel knieperig. Ik smeer liever mijn eigen boterhammen, dan dat ik lekkere broodjes met beleg koop voor 1,50. Al met al tikt dat namelijk wel aan.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Lejow zo 31 jul 2011 - 6:05

chococupcake schreef:
Maple schreef:Ja en nee. Ik kan echt ontzettend met geld smijten maar ik kan raak enorm in de stress als de bodem van de put in zicht is en dan oet mijn man geen luxe dingen bij de boodschappen in de kar willen gooien want dan ben ik niet te genieten Embarassed

Afgelopen week hebben wij weekboodschappen gedaan voor 26,25 :shock:

Omg... Ik doe echt iets verkeerd... :S

Zo lastig is dat niet hoor Chococupcake... Vind ik dan Very Happy
Toen we keihard aan het sparen waren voor de auto was ik ook elke week tussen de 20 en 30 euro kwijt!
Bij de AH vooral veel dingen van het Euroshopper merk nemen!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  bolus26 zo 31 jul 2011 - 6:23

nou ik vind het wel knap hoor voor dat bedrag boodschappen doen.dat lukt mij alleen als de vriezer nog vol ligt ( en de vooraadkast) per maand geven we 250 uit aan boodschappen met zn 2en.

ik probeer steeds zuiniger te worden en lukt best aardig!alleen slecht weer en vakantie is nooit zo goed voor mn portomonee ,ik krijg daar koopdrang van Very Happy
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Sorella zo 31 jul 2011 - 7:18

Het verschilt bij mij heel erg, als ik weet dat ik bijvoorbeeld deze maand genoeg heb gespaard en mijn rekeningen betaald zijn geef ik makkelijker geld uit dan wanneer ik dat niet zeker weet. Sowieso heb ik nog nooit geld geleend en ik wil ook niet rood staan. Daarentegen heb ik net wel een gloednieuwe auto gekocht maar als ik eraan denk wat voor gat dat in mijn spaarrekening heb geslagen wordt ik wel een beetje kriegelig!
Het is wel zo dat andere mensen alles van mij kunnen krijgen, ik ben alleen gierig naar mezelf toe!
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  _Lacey_ zo 31 jul 2011 - 7:21

Echt een knieperd ben ik niet. Ik let er gewoon goed op hoe ik mijn geld uitgeef en doe dit zeker niet aan onnodige dingen.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489

Bericht  Mamsie zo 31 jul 2011 - 9:41

Ik ben alleen een krentenkakker als het om mijzelf gaat. Voor de kinderen enzo totaal niet.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Susan zo 31 jul 2011 - 9:47

Mamsie schreef:Ik ben alleen een krentenkakker als het om mijzelf gaat. Voor de kinderen enzo totaal niet.

Dat heb ik dus ook. Voor mezelf vind ik alles zonde, voor de kinderen kan ik wel blijven kopen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: