Kan ik hiervoor meldpunt kindermishandeling bellen?
+8
Sweety
Nana
Possom
bolus26
luenca
Beachgirl
Zininzon
JD
12 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Kan ik hiervoor meldpunt kindermishandeling bellen?
Even een vraagje, want ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet,
2 huizen verder woont een gezin met 4 kinderen. de oudste 3 zijn 20+ en de jongste is een nakomertje van net 2.
Nu is het dus zo dat het kind héél erg veel huilt, en meerdere keren per dag gigantische driftaanvallen heeft, echt niet normaal (en aangezien ik in de kinderopvang werk, ben ik wel wat gewend)
Dit is nog tot daar aan toe, het kan nou eenmaal een driftkikker zijn, maar waar ik me meer zorgen om maak, is dat het kind praktisch elke avond tot 01.00 of zelfs later in de nacht buiten speelt.
hij loopt rond 12 uur s nachts nog rustig met zn zus de hond uit te laten, en daarna hoor je hem in de tuin buiten spelen.
Totdat ze hem rond half2 naar bed proberen te brengen, wat hij niet wil, wat weer gepaard gaat met een megadriftbui, waar wij gewoon serieus wakker van worden.
het is niet eens zo dat ik me er zelf aan stoor, ik doe wel oordoppen in, maar ik heb het gewoon te doen met het kindje, een kind van 2 hoort toch niet midden in de nacht buiten te spelen?
Ik vind het moeilijk om bij hun zelf aan te bellen want sja...het is hun opvoeding en ze moeten het zelf weten, dus nu dacht ik aan meldpunt kindermishandeling? maar aan de andere kant is dat misschien weer een beetje te overdreven?
wat zouden jullie doen?
2 huizen verder woont een gezin met 4 kinderen. de oudste 3 zijn 20+ en de jongste is een nakomertje van net 2.
Nu is het dus zo dat het kind héél erg veel huilt, en meerdere keren per dag gigantische driftaanvallen heeft, echt niet normaal (en aangezien ik in de kinderopvang werk, ben ik wel wat gewend)
Dit is nog tot daar aan toe, het kan nou eenmaal een driftkikker zijn, maar waar ik me meer zorgen om maak, is dat het kind praktisch elke avond tot 01.00 of zelfs later in de nacht buiten speelt.
hij loopt rond 12 uur s nachts nog rustig met zn zus de hond uit te laten, en daarna hoor je hem in de tuin buiten spelen.
Totdat ze hem rond half2 naar bed proberen te brengen, wat hij niet wil, wat weer gepaard gaat met een megadriftbui, waar wij gewoon serieus wakker van worden.
het is niet eens zo dat ik me er zelf aan stoor, ik doe wel oordoppen in, maar ik heb het gewoon te doen met het kindje, een kind van 2 hoort toch niet midden in de nacht buiten te spelen?
Ik vind het moeilijk om bij hun zelf aan te bellen want sja...het is hun opvoeding en ze moeten het zelf weten, dus nu dacht ik aan meldpunt kindermishandeling? maar aan de andere kant is dat misschien weer een beetje te overdreven?
wat zouden jullie doen?
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Re: Kan ik hiervoor meldpunt kindermishandeling bellen?
Ik zou wel even bellen. Je hoeft niet meteen een melding te doen, maar kunt ook even oveleggen over de situatie.
Het is misschien niet perse mishandeling, maar verwaarlozing (want zo vind ik het meer klinken) valt ook onder kindermishandeling.
Goed dat je zoveel oog hebt voor je buurkindje!
Het is misschien niet perse mishandeling, maar verwaarlozing (want zo vind ik het meer klinken) valt ook onder kindermishandeling.
Goed dat je zoveel oog hebt voor je buurkindje!
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10
Eens met zininzon! Overleggen kan altijd.
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
ja je kan gewoon melding doen en hun kunnen dan gaan bekijken of het daadwerkelijk nodig was
succes, mijn melding komt ook deze week binnen, ben het ook zat nu!
succes, mijn melding komt ook deze week binnen, ben het ook zat nu!
luenca- Prater
- Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11
zou het zeker even overleggen,dan kunnen ze t een beetje in de gaten houden.
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Dit klinkt wel heel erg vreemd, die driftbuien kunnen wel het gevolg zijn van chronisch slaaptekort. Ik zou het zeker melden.
Gast- Gast
Wat zielig voor zo'n kind! Ik zou zelf ook niet aanbellen, je woont ten slotte bij hun in de straat en ze kunnen je behoorlijk het leven zuur maken als ze willen. Maar dit even melden is zeker verstandig. Nu is hij pas 2, ik wil niet weten hoe erg nog uit de hand kan lopen als er niks mee gedaan wordt.
Possom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11
Ik zou het zeker even melden. Wellicht zijn er al meer zorgen geuit door anderen (consultatiebureau, huisarts, kdv, andere buren).
Fijn dat je zoveel oog hebt voor jouw medemens!
Fijn dat je zoveel oog hebt voor jouw medemens!
Nana- Prater
- Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10
En weet je al of je het gaat melden? Of heb je het al gemeld?
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
Ik zou eerder zelf even contact opnemen met die buuf.
Wellicht zit zij in een situatie waarin ze zich geen raad weet en kun jij haar daarbij helpen.
Driftbuien kunnen overal vandaan komen.
Zelfs jaloerse kinderen hebben dat.
Een kind dat teveel verwend is en zijn/haar zin niet krijgt heeft dat ook.
Niet echt een vinger op te leggen.
Een melding doen vind ik een beetje overdreven.
Wellicht zit zij in een situatie waarin ze zich geen raad weet en kun jij haar daarbij helpen.
Driftbuien kunnen overal vandaan komen.
Zelfs jaloerse kinderen hebben dat.
Een kind dat teveel verwend is en zijn/haar zin niet krijgt heeft dat ook.
Niet echt een vinger op te leggen.
Een melding doen vind ik een beetje overdreven.
Pixielove- Fluisteraar
- Aantal berichten : 32
Punten : 33
Registratiedatum : 01-08-11
Pixielove: Heb je de openingspost gelezen? Ze zegt toch dat het niet zozeer gaat om de driftbuien?
Ik zou overleggen met het AMK.
Ik zou overleggen met het AMK.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Hey meiden, sorry voor de late reactie!
Ik heb ook even met mijn vriend overlegt, wat hij er nou van vind. We hebben besloten het nog 1 week aan te kijken, en anders het AMK te bellen. Niet om meteen een officiele melding te doen, maar meer eens om met hin te overleggen wat zij vinden, of ze bekend zijn met andere meldingen over dit kindje etc...
om die driftbuien gaat het inderdaad niet zozeer. ja het zijn wel echt extreme driftbuien, maar ik denk echt at dat een gevolg is van slaapgebrek. Waar ik om ga bellen zijn die tijden waarop hij buiten speelt...midden in de nacht, dat vind ik echt niet normaal voor een kind van 2.
Als een kind buiten is tot laat met een verjaardag ofzo, dat begrijp ik, maar gewoon op een doordeweekse avond, en dan meerdere keren per week....dat vind ik erg vreemd, en in zekere zin een vorm van verwaarlosing.
Ik heb ook even met mijn vriend overlegt, wat hij er nou van vind. We hebben besloten het nog 1 week aan te kijken, en anders het AMK te bellen. Niet om meteen een officiele melding te doen, maar meer eens om met hin te overleggen wat zij vinden, of ze bekend zijn met andere meldingen over dit kindje etc...
om die driftbuien gaat het inderdaad niet zozeer. ja het zijn wel echt extreme driftbuien, maar ik denk echt at dat een gevolg is van slaapgebrek. Waar ik om ga bellen zijn die tijden waarop hij buiten speelt...midden in de nacht, dat vind ik echt niet normaal voor een kind van 2.
Als een kind buiten is tot laat met een verjaardag ofzo, dat begrijp ik, maar gewoon op een doordeweekse avond, en dan meerdere keren per week....dat vind ik erg vreemd, en in zekere zin een vorm van verwaarlosing.
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Hoe lang speelt dat al dan? Ik zou het niet nog een week aankijken, het lijkt me dat er in een week weinig veranderd als het structureel al een tijd aan de gang is. Je kan sowieso bellen om advies te vragen toch? Dan hoef je niet gelijk een melding te doen, maar ben je toch weer een stapje in de goede richting.
Trouwens, echt goed dat je hier zo mee begaan bent!
Trouwens, echt goed dat je hier zo mee begaan bent!
Gast- Gast
Ik zou het ook melden, sowieso gaat het daar vaak ook allemaal erg traag dus hoe eerder hoe beter misschien. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Mijn zoon krijgt ook driftbuien als ik hem elke avond te laat naar bed breng, dan krijg je een cirkeltje. Ik zou niet nog een week wachten, maar gewoon meteen even bellen om te overleggen.
Gast- Gast
Ja maar James jij legt je mannetje op een normale tijd in bed. Die driftbuien vind ik nog niet eens zo zorgwekkend dat hoort bij die leeftijd maar een dreumes/peuter hoort om 23 uur niet meer buiten te zijn.
Printje- Lady Post-a-lot
wat hier gebeurd is verwaarlozing en dus valt het onder 'kindermishandeling'.
Besef je dat als je je naam bekend maakt, dat dit genoteerd wordt en dat het in de toekomst (stel het komt uiteindeiljk tot een melding) bij het gezin terecht komt.
Meldingen maken kan niet meer anoniem. Info vragen natuurlijk altijd wel, maar zorg dan dat je nummer niet herkenbaar is.
Klinkt misschien panisch, maar ik heb zelf van dichtbij meegemaakt dat er véél problemen van kunnen komen.
In mijn huidige werk ook. Moeder weet precies wat ik gezegd heb en gebruikt dat ook. Dat is best lastig omdat je het niet doet om de ouders te pesten (in mijn geval dan)..
Besef je dat als je je naam bekend maakt, dat dit genoteerd wordt en dat het in de toekomst (stel het komt uiteindeiljk tot een melding) bij het gezin terecht komt.
Meldingen maken kan niet meer anoniem. Info vragen natuurlijk altijd wel, maar zorg dan dat je nummer niet herkenbaar is.
Klinkt misschien panisch, maar ik heb zelf van dichtbij meegemaakt dat er véél problemen van kunnen komen.
In mijn huidige werk ook. Moeder weet precies wat ik gezegd heb en gebruikt dat ook. Dat is best lastig omdat je het niet doet om de ouders te pesten (in mijn geval dan)..
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Printje schreef:Ja maar James jij legt je mannetje op een normale tijd in bed. Die driftbuien vind ik nog niet eens zo zorgwekkend dat hoort bij die leeftijd maar een dreumes/peuter hoort om 23 uur niet meer buiten te zijn.
Ik snap je reactie niet . Ik leg mijn kind op tijd op bed, dus..? Oftewel: wat heeft dat zeg maar met mijn zoon te maken? Ik denk dat het kind in kwestie als hij moe is veel sneller in een driftbui beland dan wanneer hij om 8 uur naar bed gaat.
Gast- Gast
James schreef:Printje schreef:Ja maar James jij legt je mannetje op een normale tijd in bed. Die driftbuien vind ik nog niet eens zo zorgwekkend dat hoort bij die leeftijd maar een dreumes/peuter hoort om 23 uur niet meer buiten te zijn.
Ik snap je reactie niet . Ik leg mijn kind op tijd op bed, dus..? Oftewel: wat heeft dat zeg maar met mijn zoon te maken? Ik denk dat het kind in kwestie als hij moe is veel sneller in een driftbui beland dan wanneer hij om 8 uur naar bed gaat.
hahaha het staat er ook een beetje vaag. Ik bedoel dat je kind wel driftbuien krijgt maar dat hij wel gewoon op tijd in bed ligt. Dat andere kind heeft ook driftbuien maar ligt veel te laat in bed. Ik bedoel dus eigenlijk dat die driftbui dus misschien niet eens het ergste is (heel veel kinderen hebben driftbuien) daar maar wel het feit dat hij zo laat in bed ligt.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:James schreef:Printje schreef:Ja maar James jij legt je mannetje op een normale tijd in bed. Die driftbuien vind ik nog niet eens zo zorgwekkend dat hoort bij die leeftijd maar een dreumes/peuter hoort om 23 uur niet meer buiten te zijn.
hahaha het staat er ook een beetje vaag. Ik bedoel dat je kind wel driftbuien krijgt maar dat hij wel gewoon op tijd in bed ligt. Dat andere kind heeft ook driftbuien maar ligt veel te laat in bed. Ik bedoel dus eigenlijk dat die driftbui dus misschien niet eens het ergste is (heel veel kinderen hebben driftbuien) daar maar wel het feit dat hij zo laat in bed ligt.
Haha Ik denk dat het wel met elkaar te maken kan hebben. Als ik erg moe ben, word ik ook gigantisch chagerijnig. Een kind van 2 heeft een stuk minder geduld.
Gast- Gast
James schreef:Printje schreef:James schreef:Printje schreef:Ja maar James jij legt je mannetje op een normale tijd in bed. Die driftbuien vind ik nog niet eens zo zorgwekkend dat hoort bij die leeftijd maar een dreumes/peuter hoort om 23 uur niet meer buiten te zijn.
Haha Ik denk dat het wel met elkaar te maken kan hebben. Als ik erg moe ben, word ik ook gigantisch chagerijnig. Een kind van 2 heeft een stuk minder geduld.
daar merk ik hier nooooit iets van.... Helaas natuurlijk niet waar hahahaha
Printje- Lady Post-a-lot
Hoe lang speelt dit al?
Kan het iets te maken hebben met de vakantieperiode? Zo ja, dan vind ik het nog steeds erg maar zou ik afwachten of het snel weer veranderd.
Maar als dit echt al een poos aan de gang is, zou ik echt geen week meer afwachten.
Kan het iets te maken hebben met de vakantieperiode? Zo ja, dan vind ik het nog steeds erg maar zou ik afwachten of het snel weer veranderd.
Maar als dit echt al een poos aan de gang is, zou ik echt geen week meer afwachten.
Gast- Gast
Kan het niet zijn dat dat kind ook driftbuien kreeg als ie wel op tijd in bed lag, en dat de ouders uit wanhoop dit maar proberen? Om zelf rust te krijgen? Of ben ik nou te naïef?
Gast- Gast
Bazyle schreef:Kan het niet zijn dat dat kind ook driftbuien kreeg als ie wel op tijd in bed lag, en dat de ouders uit wanhoop dit maar proberen? Om zelf rust te krijgen? Of ben ik nou te naïef?
Dan moet je wel heel wanhopig zijn Nee, dit is echt niet normaal hoor.
Gast- Gast
SparklingEyes schreef:wat hier gebeurd is verwaarlozing en dus valt het onder 'kindermishandeling'.
Als professional kun je niet anoniem blijven, als 'niet-professional' wel, zowel bij advies als bij een echte melding.
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Hiervoor HAP bellen?
» Kindermishandeling of schattig?
» Ouders confronteren bij kindermishandeling
» Iemand een oplossing hiervoor?
» Wel bellen, niet bellen??
» Kindermishandeling of schattig?