Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bah, bellen

+5
Kikou
Tamagotchi
Steep
Elodie
Marsy28
9 plaatsers

Ga naar beneden

Bah, bellen Empty Bah, bellen

Bericht  Marsy28 zo 6 jan 2013 - 13:03

Getsie, ik moet over 2 uren een dame bellen voor werk. Ik heb al brief gestuurd en moet erachteraan bellen. Ik spreek vloeiend Engels en toch ben ik bloedjenerveus. Ik belde vorige week al maar toen was ze nog op vakantie, haar collega zei dat ze er vandaag weer zou zijn en dat 13.00 uur bellen het beste zou uitkomen. Dus kan het ook niet voor me uitschuiven.. Stom he? Bellen in andere taal vind ik gewoon moeilijk, het non verbale mist en ik ben bang dat ik haar niet versta.

Zeg me alsjeblieft dat ik niet de enige ben met deze fobie!
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah, bellen Empty Re: Bah, bellen

Bericht  Gast zo 6 jan 2013 - 13:07

Het klinkt misschien achterhaald, maar oefening baart kunst.

Ik durfde vroeger ook niet goed te bellen, maar dit heb ik moeten leren door het werk wat ik heb gedaan. Sindsdien pak ik de telefoon thuis ook regelmatig op om telefoontjes te plegen die gewoon moeten worden gedaan. Zonder nadenken, want nadenken over hoe het gesprek gaat lopen is funest.

Succes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bah, bellen Empty Re: Bah, bellen

Bericht  Marsy28 zo 6 jan 2013 - 13:38

Ja maar in het Nederlands vind ik het ook geen probleem, het is de andere talen... Mijn vriend belt me nu regelmatig als hij op het werk is zodat ik even kan oefenen, heel lief.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah, bellen Empty Re: Bah, bellen

Bericht  Gast zo 6 jan 2013 - 13:41

Aha ok. Ik dacht, toen ik las dat je het vloeiend sprak, dat de taal niet moeilijk voor je moet zijn. Maar daar ben je dus nog een beetje onzeker over. Lief dat vriend je helpt. Ook oefening baart kunst. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bah, bellen Empty Re: Bah, bellen

Bericht  Marsy28 zo 6 jan 2013 - 13:47

Ja, spreek het ook vloeiend maar schijnbaar alleen als er ook non verbaal gesproken wordt. Als het over de telefoon is en ik kan de persoon niet zien, ben ik zo bang dat ik het niet kan verstaan en ga ik hakkelen. Ik ben echt een sukkel haha.. Het is gewoon psychisch maar het is nu over een uur en ik zit me echt op te vreten!

Edit: wat ben jij nog laat op!
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah, bellen Empty Re: Bah, bellen

Bericht  Gast zo 6 jan 2013 - 13:54

Succes!

Ja, ik ben vandaag wat laat. Ik ga ook zo. Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bah, bellen Empty Re: Bah, bellen

Bericht  Elodie zo 6 jan 2013 - 14:31

En, gelukt?
Elodie
Elodie
Prater
Prater

Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah, bellen Empty Re: Bah, bellen

Bericht  Marsy28 zo 6 jan 2013 - 15:33

Ja, maar ik zweette peentjes haha.. Helaas zoeken ze iemand met een auto en die heb ik (nog) niet. Ik heb net een andere organisatie geprobeerd en die bellen me zo terug.. Moet ik NOG een keer!
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah, bellen Empty Re: Bah, bellen

Bericht  Steep zo 6 jan 2013 - 21:16

Goedzo! Het is dus gelukt, dan lukt het zo nog wel een keer! Zet 'm op!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah, bellen Empty Re: Bah, bellen

Bericht  Marsy28 zo 6 jan 2013 - 21:22

Brrr... ze heeft niet teruggebeld maar ik had ook nog gesolliciteerd bij een cafe in de buurt. Die belde dus opeens en schrok me dood. Maar hij kon wel lachen om mijn gehakkel en ik mag donderdag langskomen. Het is dan wel niet in mijn beroepsveld (ik ben SPH'er) maar wel genoeg ervaring, kan ik in elk geval iets verdienen voordat ik verder solliciteer!
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah, bellen Empty Re: Bah, bellen

Bericht  Tamagotchi zo 6 jan 2013 - 21:36

Ja herkenbaar, ik moet vaak in het Duits bellen. Ik spreek het goed, maar ik ga me druk maken wanneer van te voren weet dat ik moet bellen. Het gaat nu al beter dan een paar jaar geleden maar echt over is het nog niet.
Tamagotchi
Tamagotchi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 256
Registratiedatum : 01-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah, bellen Empty Re: Bah, bellen

Bericht  Kikou zo 6 jan 2013 - 22:26

Ik herken dit zó, Marsy! Zelf woon ik ook in het buitenland en al die telefoontjes die ik moet plegen, vind ik maar niks haha. Bovendien hebben ze hier ook nog eens een enorm accent, dus als ik na 2 keer vragen nog steeds de vraag niet begrijp, ga ik maar gokken en hopen dat ik het juiste antwoord heb gegeven.

Succes donderdag!
Kikou
Kikou
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 78
Punten : 80
Registratiedatum : 20-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah, bellen Empty Re: Bah, bellen

Bericht  Marsy28 zo 6 jan 2013 - 23:37

Waar is dat Kikou?
Dat accent hebben ze hier ook heel erg, waarschijnlijk komt mijn angst daar ook vandaan..
Zo stom!
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah, bellen Empty Re: Bah, bellen

Bericht  Kikou ma 7 jan 2013 - 0:03

Ik woon in H.ong K.ong. Dus heb veel te maken met Engels sprekende Chinezen... Ik spreek al niet hun taal en dan versta ik hun Engels ook niet altijd. Zo stom voel ik me dan.
Kikou
Kikou
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 78
Punten : 80
Registratiedatum : 20-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah, bellen Empty Re: Bah, bellen

Bericht  Frappuccino ma 7 jan 2013 - 0:04

Fijn dat het allemaal gelukt is tot nu toe! En inderdaad, oefening baart kunst Bah, bellen 561177

Ik heb ook best wel telefoonangst, en werk nu tijdelijk achter een receptie waar ik dus best vaak de telefoon op moet nemen. Ik schrik elke keer als de telefoon overgaat Bah, bellen 253468018 Nu is het ook nog in een multiculturele wijk waardoor ik vaak mensen aan de telefoon krijg die gebrekkig Nederlands spreken, dan breekt het zweet me soms wel los als ik de ander niet begrijp... Maar het gaat wel steeds beter gelukkig Bah, bellen 561177
Frappuccino
Frappuccino
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 323
Punten : 343
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah, bellen Empty Re: Bah, bellen

Bericht  Inge ma 7 jan 2013 - 1:12

Het stomme is ik heb telefoonangst, en dan gewoon in mijn eigen taal.
Nog stommer voor mijn werk pleeg ik vele telefoontjes voor de jongeren die daar wonen. Maar als ik voor mijzelf moet bellen moet ik eerst even flink wat moed verzamelen
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah, bellen Empty Re: Bah, bellen

Bericht  Marsy28 ma 7 jan 2013 - 1:48

In het Nederlands ben ik er gelukkig overheen gekomen tijdens mijn studie communicatie. Maar ik kan het me wel heel grondig voorstellen! H.ong K.ong lijkt me helemaal lastig. In mijn huis woont een Koreaan en die spreekt zo'n allemachtig gebrekkig Engels, hij is gewoon niet te verstaan. Ik vind het ook vervelend om hem te hele tijd te vragen om te herhalen.. Dus als ik dat aan de telefoon zou moeten doen zou het zweet me helemáál uitbreken! Ik geloof dat na vandaag het wel een beetje beter is geworden, ik heb 2 gesprekken gevoerd en het 2 keer kunnen verstaan. Nu nog mezelf rustig krijgen en niet gaan hakkelen..
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah, bellen Empty Re: Bah, bellen

Bericht  Gast ma 7 jan 2013 - 2:42

Fijn dat het goed is gegaan! En als het bellen niet helemaal soepeltjes gaat door de taal/accent, kun je er misschien een grapje over maken. Ik merk dat zoiets bij mij meestal wel werkt, dat weglachen. Breekt het ijs.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bah, bellen Empty Re: Bah, bellen

Bericht  Chook ma 7 jan 2013 - 16:39

Het klinkt heel erg bekend, maar ik heb sowieso meer moeite met mensen te verstaan over de telefoon.
Voor m'n werk moet ik regelmatig bestellingen over de telefoon aannemen, en de bestelling gaat altijd goed (omdat het allemaal woorden zijn die ik kan dromen) maar 9 van de 10 keer heb ik de naam verkeerd.
Chook
Chook
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 10
Punten : 10
Registratiedatum : 05-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah, bellen Empty Re: Bah, bellen

Bericht  L!ND@ ma 7 jan 2013 - 21:24

Inge schreef:Het stomme is ik heb telefoonangst, en dan gewoon in mijn eigen taal.
Nog stommer voor mijn werk pleeg ik vele telefoontjes voor de jongeren die daar wonen. Maar als ik voor mijzelf moet bellen moet ik eerst even flink wat moed verzamelen
Dat heb ik nou ook! Voor iets anders bellen prima, maar voor mezelf...Vreselijk!
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah, bellen Empty Re: Bah, bellen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum