Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap?

+18
loesje
_Jet
MissD
Annemie
red rose
Mamsie
Petteflet
Susan
Novalee
Teddyaapje
Bruintje Beer
miss22
Mikki
Liadan
pitbullgup
Laced
Floor
studiebol
22 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap? Empty Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap?

Bericht  studiebol do 28 jul 2011 - 19:43

Nou de titel zegt volgens mij wel genoeg, Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap?

Ik had als ontbijt altijd 2 crackers en een beker optimel, met een week of 11/12 ben ik overgestapt op 2 boterhammen omdat ik toch echt wel "honger" had om 10 uur en dat had ik eerder nooit.

En ik neem nu vaker 3 boterhammen mee naar het werk ipv 2.

Verder is er niet veel veranderd in dat ik meer ben gaan eten ofzo.
Hoe zit dat met jullie?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap? Empty Re: Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap?

Bericht  Gast do 28 jul 2011 - 19:45

Ik ben ook meer gaan eten, mijn bloeddruk was erg laag en dan at ik telkens om de 2 uur wat. Ik eet denk ik 1 of 2 boterhammen per dag meer. Als ik een avonddienst heb eet ik om 21.00 vaak nog een boterham omdat ik me anders zo flauw voel.
Gelukkig word mijn bloeddruk beter dus heb ik daar nu minder behoefte aan.

liefs

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap? Empty Re: Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap?

Bericht  Floor do 28 jul 2011 - 19:48

Ja veel meer, ik heb echt veel meer honger.
Eerst at ik altijd heel weinig (dat is me vaak genoeg verteld door mijn man en door vrienden waarmee we dan aan het eten waren) maar tegenwoordig vind mijn man het wel grappig om te zien, ik bunker echt Embarassed
Schep veel meer op als voorheen en als het even kan ook nog een 2e keer.
ook 's morgens en 's middags eet ik meer.

edit: ow dan heb ik het trouwens wel over nu he, ik heb de eerste paar maanden niks binnen gekregen en ben toen alleen maar afgevallen omdat ik alleen maar aan het overgeven was.


Laatst aangepast door Floor op do 28 jul 2011 - 19:52; in totaal 1 keer bewerkt
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap? Empty Re: Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap?

Bericht  Laced do 28 jul 2011 - 19:49

Nee, eigenlijk alleen maar minder. Ik heb heel veel last gehad van maagzuur, waardoor vooral het avondeten al snel te machtig is en alles weer omhoog komt. Probeer geregeld kleine beetjes te eten, maar veel plezier heb ik niet in eten tijdens de zwangerschap.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap? Empty Re: Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap?

Bericht  Gast do 28 jul 2011 - 19:52

Hier zelfde als bij Laced, ik ben eerder minder gaan eten, niet door het maagzuur maar omdat ik minder snel honger heb. Heb wel een week of 2 echt lopen bunkeren, de 14de en 15de week ofzoiets, dat is nu over, nu zit mijn maag meer klem en zit ik sneller vol (en heb ik vooral 's avonds ook maagzuur)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap? Empty Re: Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap?

Bericht  pitbullgup do 28 jul 2011 - 19:56

Ik ben niet meer gaan eten maar wel regelmatiger.... dus die dingen die ik al had verdeel ik wat meer over de dag.
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap? Empty Re: Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap?

Bericht  studiebol do 28 jul 2011 - 19:56

Ik heb in het begin ook heel veel overgegeven maar ik kon wel gewoon eten. Apart eigenlijk he.. ik at gewoon en dan een half uurtje later moest ik meestal overgeven, of ook gewoon zo maar ineens uit het niets...
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap? Empty Re: Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap?

Bericht  Liadan do 28 jul 2011 - 20:00

Ik denk dat ik over de hele zwangerschap minder heb gegeten dan anders. De eerste 18 weken was ik misselijk en at ik heel weinig, daarna heb ik 3 maanden normaal gegeten net als voor de zwangerschap. Daarna at ik weer wat minder en wat meer verspreid over de dag.
Ik ben na de bevalling veel meer gaan eten (door de borstvoeding denk ik).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap? Empty Re: Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap?

Bericht  Gast do 28 jul 2011 - 20:30

De 1e 20 weken niet, toen heb ik teveel gespuugd, maar daarna ben ik wel meer gaan eten. Aan brood in ieder geval, ik at tussen de middag 2 boterhammen, dat zijn er nu 4. (met moeite, maar dat wil ik gewoon, ook nu ivm de bv, anders voel ik me heel snel slap) En 's morgens een bord brinta. (was altijd een beschuitje) Ik merk wel dat het me goed doet om de dag te starten met een goed ontbijt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap? Empty Re: Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap?

Bericht  Mikki do 28 jul 2011 - 20:38

Ik ben alleen maar minder gaan eten, vanwege flinke misselijkheid.

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap? Empty Re: Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap?

Bericht  miss22 do 28 jul 2011 - 20:47

Nee tijdens de zwangerschap ben ik niet meer gaan eten, had vreselijk last van maagzuur.

Maar na de zwangerschap was en is alles des te lekkerder
miss22
miss22
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap? Empty Re: Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap?

Bericht  Gast do 28 jul 2011 - 20:49

Ik ben zeker meer gaan eten. Vooral de laatste paar weken. Ik eet de hele dag koeken, tosti's etc. Als ik niet oppas ben ik staks tonnetje rond hahah. Ben tot nu toe iets van 5 kilo aangekomen.. dus dat is nog normaal haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap? Empty Re: Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap?

Bericht  Gast do 28 jul 2011 - 20:56

Wel iets, maar niet heel veel. Ik heb mijn normale eetpatroon aangehouden, maar vooral in het eerste trimester had ik een paar keer per dag ineens heel veel honger, een heel onprettig gevoel van een 'gat' in mijn buik. Dan at ik een rijstwafel of cracotte en was het over. Verder probeerde ik voor de zwangerschap alleen noten te 'snacken', nu eet ik meestal wel iets dat wat meer vult, dat komt dan meestal neer op 1 extra boterham i.p.v. die noten. Komt qua calorische waarde wel ongeveer overeen. Ohja en een paar keer per week eet ik een of twee augurken en drink ik een glas tomatensap.

Samenvattend.:P ik denk dat ik in het begin hooguit 200 en de afgelopen weken hooguit 100 kcal meer eet dan voor mijn zwangerschap. Ik heb er heel bewust op gelet en wil dat ook blijven doen, lijkt me vreselijk om na de zwangerschap met een boel vet en gewicht te blijven zitten dat niet echt nodig was geweest. Moet zeggen dat ik sowieso al 'flink' eet in vergelijking met veel meiden hier, 's morgens een bord Brinta en tussen de middag vier volkoren boterhammen, daar blijf ik al jaren mee op gewicht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap? Empty Re: Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap?

Bericht  Gast do 28 jul 2011 - 21:43

De eerste 20 weken niet.
Veel overgegeven en weinig trek.

Nu lust ik wel veel meer maar ik let wel een beetje op.
Ik ben erg gek op vette hap en andere ongezonde dingen...
Bij H. ben ik 30 kilo aangekomen en nu een kleine kilo.

Ik probeer nu, als ik trek heb, een knacker met kaas en komkommer ofzo te eten.
Of fruit o.i.d.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap? Empty Re: Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap?

Bericht  Gast do 28 jul 2011 - 21:47

Nee eigenlijk niet, 's ochtends ontbeet ik wel heel goed wat nu weer bijv niet zo is!
Tijdens mijn zwangerschap kon ik gerust 4 broodjes 's ochtends eten, maar nu hooguit 2!

En tussen de middag had ik vaak 2 tot 3, en dat is wel gelijk gebleven.

Avondeten, met name aardappels at ik tijdens mijn zwangerschap ook wel goed, en voorheen de zwnagerschap en nu is het gewoon hommeles!
Wel ben ik veel groente blijven eten!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap? Empty Re: Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap?

Bericht  Bruintje Beer do 28 jul 2011 - 21:57

Ik ben wel wat meer gaan eten maar. Ik nam s'avonds niks maar toen ik zwanger was moest ik gewoon wat eten anders was het s'nachts hommeles.
Nu moet ik eigenlijk ook meer eten(vanwege borstvoeding)maar ben iet zo'n grote eters. Probeer het wel en veel drinken.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap? Empty Re: Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap?

Bericht  Teddyaapje do 28 jul 2011 - 22:18

Ik had geen last van gekke trek maar at wel echt veel meer. Ik ben ook zo'n 20 of misschien wel bijna 25kg aangekomen tijdens de zwangerschap. Maar als ik minder at voelde ik me gewoon slap worden en kreeg ik knikkende knieen. Gelukkig ben ik de kilo's (en nog een paar extra Very Happy) ondertussen wel weer allemaal kwijt.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap? Empty Re: Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap?

Bericht  Gast do 28 jul 2011 - 22:19

Nu heb ik de hele dag honger, bij mijn zoontje was ik de eerste 18 weken misselijk waardoor ik vooral sochtends bijna niks at. Daarna at ik gewoon normaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap? Empty Re: Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap?

Bericht  Novalee vr 29 jul 2011 - 2:44

Ik ben niet echt veel meer gaan eten bij de maaltijden maar ik ben wel veel meer gaan snoepen. Vooral aan het eind was de bonbonbloc amper aan te slepen. Gevolg was dan ook 19 kilo eraan Embarassed Nu, 9 dagen na de bevalling, is er van die 19 nog maar 10 over Very Happy
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap? Empty Re: Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap?

Bericht  Susan vr 29 jul 2011 - 2:45

Ja, want ik at voor mijn zwangerschappen echt te weinig overdag. Ik snoepte tijdens de eerste zwangerschap wel heel weinig, de tweede keer at ik redelijk normaal, zoals ik op dat moment gewend was (met uitzondering van de dingen die je niet mag hebben).
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap? Empty Re: Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap?

Bericht  Petteflet vr 29 jul 2011 - 2:53

Ja ik ben zeker meer gaan eten tijdens mijn zwangerschap. Vooral het avondeten. Ik eet 's avonds echt 3 volle borden weg. Daarna nog een toetje en 's avonds heb ik vaak weer honger.
Ook het fruit is hier niet aan te slepen.

Maar ondanks dat ik zo verschrikkelijk veel eet, ben ik nog maar 13 kilo aangekomen. Dit in vergelijking met de 22 kilo bij de eerste zwangerschap is het echt weinig!
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap? Empty Re: Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap?

Bericht  Mamsie vr 29 jul 2011 - 4:25

Ik at alles wat los en vast zat! Hmmm
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap? Empty Re: Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap?

Bericht  red rose vr 29 jul 2011 - 6:44

Ik eet nu met de bv nog steeds meer als voor mijn zwangerschap, vroeger ontbijt 2 sneetjes brood en nu 3 en soms wel 4, tussen de middag eet ik nu ook 4 sneetjes brood. Avond eten kan ik echt veel van op! Ik moet nu ook wel opletten dat ik genoeg eet, ik zit al onder mijn start gewicht van de zwangerschap.


Laatst aangepast door red rose op vr 29 jul 2011 - 6:45; in totaal 1 keer bewerkt
red rose
red rose
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 587
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap? Empty Re: Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap?

Bericht  Annemie vr 29 jul 2011 - 6:44

Ik at ook veel meer, maar ik at ook sowiezo om het uur een biscuitje, aangezien ik zo misselijk en flauw was, dan hielp dat wel een klein beetje, want als ik niks tussendoor at werd ik nog misselijker.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap? Empty Re: Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap?

Bericht  MissD vr 29 jul 2011 - 6:45

Nee, ik ben juist minder gaan eten. Zowiezo omdat ik de eerste ehm.... 14 weken hartstikke misselijk ben geweest.
En nu ik dat niet meer ben, neem ik eens een keer extra wat lekkers (chips, chocolade, frietjes...).
Enige waar ik wel op probeer te letten is dat ik voldoende fruit eet, dat deed ik voorheen niet en nu wel.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap? Empty Re: Ben jij meer gaan eten tijdens je zwangerschap?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum