Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Autovakantie Italie

+7
Zwoesj
Shadowfax
Eris
Ella
_Femme
Zora
Winegum
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Autovakantie Italie Empty Autovakantie Italie

Bericht  Winegum za 18 dec 2010 - 6:37

Binnenkort moet ik op mijn werk mijn vakantie doorgeven voor in de zomer, dat betekent dat ik ook alweer aan het denken ben waar we naar toe willen.
Nu kwamen we afgelopen zomer op het idee om met de auto naar Italie te gaan, en vanaf daar een aantal plaatsen langs te rijden en daar te overnachten. We hebben het verder nog niet uitgezocht hoor, maar zijn er toevallig mensen die dit ook hebben gedaan? Hebben jullie wat tips over hoe we het het beste kunnen aanpakken, welke plaatsen echt een aanrader zijn en wat er verder nog bij komt kijken?

We hebben zelf een prima auto, die we uiteraard voordat we weg gaan nog even een goede beurt geven om alles te checken. We willen dus met de auto zelf richting Italie rijden, eventueel onderweg nog ergens stoppen en overnachten etc. Autobahnvignet etc. daar ben ik ook van op de hoogte.. Maar verder?

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Autovakantie Italie Empty Re: Autovakantie Italie

Bericht  Zora za 18 dec 2010 - 9:35

Hoe willen jullie rijden? Dat zou ik van te voren goed bekijken, er zijn meerdere manieren, afhankelijk van waar je heen wilt. Wij hebben afgelopen zomer ook een roadtrip gedaan, maar wij zijn naar Italië gereden vanuit Kroatië en Slovenië.

Als jullie gaan kamperen: hou er rekening mee dat campinggaz heel moeilijk te vinden is!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 9:37

Je zou naar Toscane kunnen rijden. Dat is een heel mooi stuk Italie. Veel mooie oude steden en mooie landschappen.

En dan tussendoor stoppen. Een aanrader om te stoppen is het Lago di Como.

Gast
Gast

Bericht  Winegum za 18 dec 2010 - 22:21

Wij hebben nog totaal geen plannen, ook hebben we ons nog niet verdiept waar we allemaal heen kunnen en willen. Het idee was alleen om naar Italie te gaan, dat leek ons wel leuk.

Kamperen gaat hem niet worden, dat wil mijn vriend echt niet. Dus het zullen hostels/hotels e.d. moeten worden. Waarom hebben jullie ervoor gekozen om via Kroatie en Slovenie naar Italie te rijden? Wilden jullie daar ook nog het e.e.a. doen/zien?

Over Toscane heb ik inderdaad veel mooie dingen gehoord, dus daar zou ik graag heen willen!
Dat meer ziet er mooi uit Marin! Ik ga het onthouden.

Winegum
Prater
Prater

Bericht  Zora za 18 dec 2010 - 22:45

Ja, we hebben in verschillende landen gekampeerd. Eerst Oostenrijk, toen Slovenië, Kroatië, Italië, en toen weer Slovenië. Jammer dat je vriend niet wil kamperen zeg!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 22:55

Ik ga dit topic even in de gaten houden. Mijn vriend en ik willen samen met vrienden volgend jaar ook met de auto naar Italie. Hoor dus graag alle tips. smile

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 1:25

Mooie plaatsen in Toscane:

Florence
Siena
Arezzo
Perugia
Cortona
Montepulciano
Pisa (al ben ik daar zelf nooit geweest)
Lucca (ben ik ook nog nooit geweest)

En je zou dus leuk bij het Lago di Como kunnen stoppen en in Luzern, Zwitserland, dat is ook een mooie stad.

Gast
Gast

Bericht  Winegum zo 19 dec 2010 - 2:24

Nou, ergens vind ik het ook niet erg dat we niet gaan kamperen :P Het is voornamelijk erg goedkoop, dat zou ik wel fijn vinden, maar het kamperen op zich, nee dat is ook niet echt aan mij besteed haha. Maar we zullen niet veel op de plek zelf zijn, willen voornamelijk een doe vakantie waarin we veel van de omgeving kunnen zien.

Dankje voor de namen, Marin! Ben je in de andere plaatsen wel geweest? Leuk!

Winegum
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 2:32

He naar aanleiding van dit topic ben ik eens wat plaatsen gaan opzoeken online en nu gaan wij misschien ook naar Italië volgend jaar Wink Wat is het daar mooi!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 19 dec 2010 - 2:41

Winegum schreef:
Dankje voor de namen, Marin! Ben je in de andere plaatsen wel geweest? Leuk!

Ja de rest ben ik wel (meerdere keren) geweest. Afgelopen zomer zelfs nog, dus niet alleen kinderherinneringen. Toscane is echt prachtig. De kust is niet zo leuk, maar het binnenland met de mooie heuvels wel. Wil je echt rondreizen van stad naar stad en daar telkens een paar dagen blijven, of bijvoorbeeld in een hotel/huisje ergens in Toscane en dan verschillende steden bezoeken vanuit die basis? Dat laatste doen wij altijd. Mocht je dat willen doen, kan je het beste op agriturismo's googlen als verblijfplaats.

Leuk Darcy! Laat maar weten als je nog wat wilt weten Wink

Gast
Gast

Bericht  Winegum zo 19 dec 2010 - 3:03

Dat weet ik nog niet. Dat ligt ook een beetje aan waar we zijn en hoeveel we in de omgeving kunnen zien etc. zonder echt heel veel kilometers te reizen. Ik ben wel al een aantal keer met mijn ouders mee geweest naar Italie,maar daar zaten we ook meer op 1 plek. Dus zoveel heb ik nog niet gezien.

Ik vind Italie ook een erg leuk land, heel vriendelijk en gezellig.

Winegum
Prater
Prater

Bericht  _Femme zo 19 dec 2010 - 3:23

Wij zijn ook op het idee gekomen een tijdje terug om met de auto naar Italië te gaan en eventueel nog meer. Als ik gebruik mag maken van je topic.. Embarassed Heb ik een vraagje! Hoe lang hebben jullie uitgetrokken voor je reis? En waar ben je in die tijd dan geweest?

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Ella zo 19 dec 2010 - 6:08

Ik ben al een aantal keer in italie geweest. San Marino is ook leuk om te bezoeken!
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Eris ma 20 dec 2010 - 0:19

Marin schreef:Mooie plaatsen in Toscane:

Florence
Siena
Arezzo
Perugia
Cortona
Montepulciano
Pisa (al ben ik daar zelf nooit geweest)
Lucca (ben ik ook nog nooit geweest)

En je zou dus leuk bij het Lago di Como kunnen stoppen en in Luzern, Zwitserland, dat is ook een mooie stad.

Toscane is inderdaad een aanrader, erg mooi daar.

Qua plaatsen heeft Marin goede suggesties gedaan. Al vind ik Pisa niet zo interessant als stad. Het Domplein is mooi om te zien maar verder biedt de stad weinig interessants. Dus ik zou zeggen, mocht je er langs rijden is het leuk om even een uurtje door de stad te lopen maar doe er niet te veel moeite voor.

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Shadowfax ma 20 dec 2010 - 3:28

.

Laatst aangepast door Shadowfax op ma 2 sep 2013 - 1:26; in totaal 1 keer bewerkt
Shadowfax
Shadowfax
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 105
Punten : 132
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Winegum di 21 dec 2010 - 2:39

Een sta caravan zou wat mij betreft prima zijn, maar ik weet niet wat mijn vriend daarvan vindt, dat wordt compromissen sluiten denk ik :P

Venetie ben ik al eens geweest met mijn ouders, leuk om eens gezien te hebben maar hoef er niet echt een tweede keer heen. We willen begin juli gaan, net nadat ik vakantie heb gekregen, omdat ik gebonden ben aan de schoolvakanties. Maar is het echt zo erg ja, dat zelfs alle hotels e.d. op de route vol zouden zitten?

Winegum
Prater
Prater

Bericht  Zwoesj za 25 dec 2010 - 9:59

Ik ben ook verslaafd aan Italie, zo'n mooi land... Florence is inderdaad heel mooi, net als Sienna, vond ik ook niet verkeerd. Pisa is mij ook tegen gevallen. Wij zijn via daar gevlogen, even de stad in, maar was lang niet wat ik ervan had verwacht. de Chianti streek in Toscane vond ik sowieso erg mooi... Veel mooier dan Noord-Italie (Gardameer).
Stacaravan zou je inderdaad eens moeten bekijken, dan heb je toch een soort mini huisje :P Of op parken via vrijuit bijvoorbeeld, is ook een uitkomst.
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast ma 27 dec 2010 - 3:43

Winegum, ik maak even gebruik van je topic hoor :P Hebben jullie nog tips voor mooie steden in de buurt van het Lago di Como?

Gast
Gast

Bericht  Winegum zo 2 jan 2011 - 4:34

Wat is wijsheid? Vanaf 1 plek telkens naar een plaats rijden en dan 's avonds weer op de vaste plek slapen? Of redelijk hoppen van plek naar plek en daar dan ter plaatsen telkens een andere slaapplek regelen?

Dan doel ik echt op de oplossing waarbij je het meeste rendement uit kan halen. Want elke dag eerst 200 km rijden om ergens naar heen te gaan en dan 's avonds weer terug gaat uiteindelijk ook wel je neus uit hangen ben ik bang.

Winegum
Prater
Prater

Bericht  Serena zo 2 jan 2011 - 5:17

je hebt ook bij reisbureaus al vaste tochten. Dan zijn de accomodaties al geregeld, en dat kan dan ook appartement of hotel zijn.
Bij Arke bijvoorbeeld, en dan autotochten. weet alleen niet welke goedkoop zijn.

Ik wil zelf dat ook graag doen met mn vriend, moet hem alleen eerst nog overhalen om daar heen te gaan, en we hebben geen auto :p
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 5:27

Winegum schreef:Wat is wijsheid? Vanaf 1 plek telkens naar een plaats rijden en dan 's avonds weer op de vaste plek slapen? Of redelijk hoppen van plek naar plek en daar dan ter plaatsen telkens een andere slaapplek regelen?

Dan doel ik echt op de oplossing waarbij je het meeste rendement uit kan halen. Want elke dag eerst 200 km rijden om ergens naar heen te gaan en dan 's avonds weer terug gaat uiteindelijk ook wel je neus uit hangen ben ik bang.

Dat hangt er een beetje vanaf hoe veel je wilt zien en welke plekken je wilt zien. Dus je kan beter eerst bedenken wat je allemaal wilt zien en doen, en dan bedenken hoe je die reis kunt gaan maken. Maar als je bijvoorbeeld in Zuid Toscane zit, is Noord Toscane al eigenlijk te ver. Dan kan je dat beter doen terwijl je er heen rijdt bijvoorbeeld.

Gast
Gast

Bericht  Dikkie_Dik zo 2 jan 2011 - 9:43

Wij willen dit jaar misschien ook naar Italie.. We gaan met een kleintje van 1,5 jaar dus willen eigenlijk een beetje boven in blijven. Hebben nu het Comomeer of het Gardameer in gedachten, of wellicht een combi van beide.
Zijn er nog mensen met tips voor deze streken, en dan voornamelijk het Comomeer. Is hier voldoende te doen en is het weer een beetje aangenaam half juni.
Dikkie_Dik
Dikkie_Dik
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 65
Punten : 65

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 9:50

DikkieDik, ik zei net nog tegen Darcy op msn dat het Garda meer een beetje bekend staat als een Hollands toeristisch oord. Het Como Meer is veel mooier qua gebied, en rustiger. Lago Maggiore is ook nog een heel mooi meer.

Gast
Gast

Bericht  Dikkie_Dik zo 2 jan 2011 - 9:56

Marin schreef:DikkieDik, ik zei net nog tegen Darcy op msn dat het Garda meer een beetje bekend staat als een Hollands toeristisch oord. Het Como Meer is veel mooier qua gebied, en rustiger. Lago Maggiore is ook nog een heel mooi meer.

Het Gardameer zouden wij voornamelijk willen gebruiken als uitvalbasis richting Verona en Venetië, voor een dag of 5/6.
We hebben nu een mooi appartement gevonden aan het Comomeer in Trezzone maar aangezien we beide Italië helemaal niet kennen hebben we geen idee of er voldoende leuke plaatsen in de buurt zijn om een goed beeld van Italië te krijgen en ons 2 weken te vermaken. Is er rond het Comomeer bijvoorbeeld voldoende gelegenheid om op (een soort van) een strand te liggen aan het meer. Het appartement wat wij op het oog hebben heeft bijv geen zwembad.
Toscane lijkt ons ook erg mooi, maar net te ver met een kleintje die je toch heel wat uurtjes moet vermaken.
Dikkie_Dik
Dikkie_Dik
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 65
Punten : 65

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 9:59

Dikkie_Dik schreef:
Marin schreef:DikkieDik, ik zei net nog tegen Darcy op msn dat het Garda meer een beetje bekend staat als een Hollands toeristisch oord. Het Como Meer is veel mooier qua gebied, en rustiger. Lago Maggiore is ook nog een heel mooi meer.

Het Gardameer zouden wij voornamelijk willen gebruiken als uitvalbasis richting Verona en Venetië, voor een dag of 5/6.

He wij ook misschien haha Wink Maar dan het como meer of idd maggiore smile

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: