Wat voor onderweg meenemen, autovakantie?
+6
SparklingEyes
Arwyn
Minx
Lousanne
Caramba
Krullebol
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat voor onderweg meenemen, autovakantie?
Wij vertrekken vrijdag met de auto naar Italie en hebben de spullen die verplicht zijn zoals verbanddoos, gevarendriehoek, hesjes etc bij ons.
Zelf zat ik nog te denken aan een koelbox met drinken, kussentje en een deken, contant geld. Maar wat is nog meer handig om mee te nemen? Boeken stop ik in de koffer, die lees ik liever ter plaaste.
Hoe vermaak jij je 12 uur in een auto? En is z'n autoreis goed bevallen? Om te hoeveel uur stop je om te pauzeren?
Dit wordt onze eerste autovakantie, dus ben eens benieuwd hoe de reis zal zijn.
Zelf zat ik nog te denken aan een koelbox met drinken, kussentje en een deken, contant geld. Maar wat is nog meer handig om mee te nemen? Boeken stop ik in de koffer, die lees ik liever ter plaaste.
Hoe vermaak jij je 12 uur in een auto? En is z'n autoreis goed bevallen? Om te hoeveel uur stop je om te pauzeren?
Dit wordt onze eerste autovakantie, dus ben eens benieuwd hoe de reis zal zijn.
Gast- Gast
Re: Wat voor onderweg meenemen, autovakantie?
Muziek!
Wij hadden een ipod gevuld met leuke muziek
Gast- Gast
Snoepy87 schreef:Muziek!
Dat hebben we sowieso!
Gast- Gast
Een vriendin van mij had luisterboeken mee. Dit was echt leuk en handig Verder deden we spelletjes, kletsen en soms ook gewoon even niks.
Ik kon zelf ongeveer 3 uur achter elkaar rijden, daarna wel pauze van kwartier/half uur. Maar dit ligt er aan wat je zelf prettig vindt!
Ik kon zelf ongeveer 3 uur achter elkaar rijden, daarna wel pauze van kwartier/half uur. Maar dit ligt er aan wat je zelf prettig vindt!
Krullebol- Prater
- Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10
Ik denk dat je het belangrijkste zo wel hebt, hoewel ik wel graag lees onderweg, alleen dan meestal iets van een tijdschrift ofzo. Wij stopten ongeveer om de 2 uur. Soms alleen even voor een plaspauze en om van plek te wisselen (we reden om de beurt 2 uur) en soms wat langer om even wat te eten of te drinken of de benen te strekken. Ik vind zo'n lange reis prima te doen. Er is genoeg te zien onderweg en hoe verder je komt, hoe aantrekkelijker de landschappen over het algemeen worden. Wel ben ik altijd ontzettend moe na zo'n hele dag in de auto.
Gast- Gast
Ik weet niet door welke landen jullie gaan rijden, door Zwitserland moet je een Vignet op je raam hebben.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Wij eten nooit snoep, maar voor de heenweg op vakantie kopen wij altijd een gemengde zak schepsnoep (wat je bij kruidvat e.d. kan kopen) en dan de hele weg lekker snoepjes uitkiezen en eten:) ik moet altijd wat te eten hebben zo'n lange reis, dat maakt t leuker;)
Lousanne- Prater
- Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12
Oh ja, goede! Dat geldt voor meerdere landen.Spetterdespat schreef:Ik weet niet door welke landen jullie gaan rijden, door Zwitserland moet je een Vignet op je raam hebben.
Gast- Gast
Spetterdespat schreef:Ik weet niet door welke landen jullie gaan rijden, door Zwitserland moet je een Vignet op je raam hebben.
Klopt we rijden via Oostenrijk en hebben al een Vignet. De tip van de luisterboeken is wel een goed idee, eens kijken of een kan downlopen op mijn Ipod.
Gast- Gast
Kijk even naar de verplichtingen per land die je moet hebben in je auto hieronder de link met verplichtingen.
[url=anwb]http://www.anwb.nl/binaries/pdf/over-anwb/rechtshulp/rechtshulpwijzers/nw-versies/rhw_andere_landen_andere_regels_juni_2012.pdf[/url]
daarbij moet je in duitsland geloof ik een reservebril hebben als je normaal een bri draagt. dat soort regeltjes ijn even handig om na te kijken.
[url=anwb]http://www.anwb.nl/binaries/pdf/over-anwb/rechtshulp/rechtshulpwijzers/nw-versies/rhw_andere_landen_andere_regels_juni_2012.pdf[/url]
daarbij moet je in duitsland geloof ik een reservebril hebben als je normaal een bri draagt. dat soort regeltjes ijn even handig om na te kijken.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Wat nemen wij mee voorin..
Muziek, flesjes water, flesjes water uit de vriezer zodat die later op de dag nog lekker koel zijn, snoepjes, muesli repen oid, wegenkaart(en), autoladers voor de telefoons.
De rest ligt gewoon achterin de auto.
Muziek, flesjes water, flesjes water uit de vriezer zodat die later op de dag nog lekker koel zijn, snoepjes, muesli repen oid, wegenkaart(en), autoladers voor de telefoons.
De rest ligt gewoon achterin de auto.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Koelbox met drinken en wat te snacken is erg handig. Ik weet niet of jullie ook 's nachts rijden of voreg in de ochtend, maar ik neem dan altijd iso kan met heet water en oploskoffie en theezakjes mee. Ik zit op die tijden nog niet te wachten op koud drinken!
En qua tijden... Wij stopten om de 2 uur een kwartiertje, dat is zowel voor je lijf als je koppie het beste. Hadden we veel file gehad, reden we soms iets langer door..
Geniet vAn je vakantie!
Oh ja, fototoestel bij de hand houden.... Er gebeuren soms enorm grappige dingen onderweg en in de file is het leuk ' gekke bekken foto's maken' ... Maar ja dat zijn wij hahaha
En qua tijden... Wij stopten om de 2 uur een kwartiertje, dat is zowel voor je lijf als je koppie het beste. Hadden we veel file gehad, reden we soms iets langer door..
Geniet vAn je vakantie!
Oh ja, fototoestel bij de hand houden.... Er gebeuren soms enorm grappige dingen onderweg en in de file is het leuk ' gekke bekken foto's maken' ... Maar ja dat zijn wij hahaha
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Muziek inderdaad. Wij hebben allebei een mp3speler mee die aangesloten kan worden op de autoradio als we geen Nederlandse radio meer kunnen ontvangen.
Verder neem ik altijd wat tijdschriften mee voorin, een beetje bladeren want lezen lukt toch niet echt.
En vandaag hebben we de boodschappen voor onderweg gedaan. Wat wij voorin hebben liggen:
- bak druiven
- 2 bananen
- 2 flesjes drinken
- 1,5 liter ijsthee
- pringles
- zak snoepjes
- kadetjes
Wij stoppen ook om de 2 uur en wisselen dan. Zo blijven we allebei fris. We zouden in eerste instantie om 6uur vertrekken maar dit wordt toch één of twee uur eerder omdat we anders in de knoei komen met de mittagsruhe..
Verder neem ik altijd wat tijdschriften mee voorin, een beetje bladeren want lezen lukt toch niet echt.
En vandaag hebben we de boodschappen voor onderweg gedaan. Wat wij voorin hebben liggen:
- bak druiven
- 2 bananen
- 2 flesjes drinken
- 1,5 liter ijsthee
- pringles
- zak snoepjes
- kadetjes
Wij stoppen ook om de 2 uur en wisselen dan. Zo blijven we allebei fris. We zouden in eerste instantie om 6uur vertrekken maar dit wordt toch één of twee uur eerder omdat we anders in de knoei komen met de mittagsruhe..
Gast- Gast
Oh ja, de thermoskan met water hebben wij ook altijd mee, maar dan achterin de auto. Erbij twee mokken, een theezakje en een zakje oploskoffie + zoetjes.
Heb vaak trouwens ook nog wat appels mee.
Heb vaak trouwens ook nog wat appels mee.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
De laatste keer dat ik een autovakantie heb meegemaakt was ik 15 o.i.d. maar ik weet wel altijd dat ik het heel gezellig vond haha.
Ik hou er ook echt van om naar buiten te kijken en dat kon ik wel uren doen.
Lezen kan ik niet in de auto. Daar word ik misselijk van.
Ik hou er ook echt van om naar buiten te kijken en dat kon ik wel uren doen.
Lezen kan ik niet in de auto. Daar word ik misselijk van.
Gast- Gast
In sommige landen (zoals België) is een brandblusser ook verplicht.
Verder zou ik een bak vol snoepjes mee nemen, fruit, aardappelschilmesje zodat je bijv appels in stukjes kan snijden, en ook broodjes kan smeren onderweg (Vroeger haalden we vaak bij een benzinepomp dan een heel stokbrood en wat smeerkaas bijv).
Voldoende drinken, iets van een vestje oid bij de hand houden voor als het koeler wordt.
Verder zou ik een bak vol snoepjes mee nemen, fruit, aardappelschilmesje zodat je bijv appels in stukjes kan snijden, en ook broodjes kan smeren onderweg (Vroeger haalden we vaak bij een benzinepomp dan een heel stokbrood en wat smeerkaas bijv).
Voldoende drinken, iets van een vestje oid bij de hand houden voor als het koeler wordt.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Ik kan nog op z'n kop gaan liggen lezen en dan word ik nog niet misselijk (deed ik als kind wel eens), maar ik vind naar buiten kijken toch het lekkerste, kan ik me echt uren mee vermaken.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Rol wc-papier was erg handig toen het op zich wel schone toilet in Duitsland (op een parkeerplaats zonder restaurant etc) geen papier meer bleek te hebben.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Creditcard voor als je de Brennerpas moet oversteken.
Red bull voor als je wakker moet blijven.
Red bull voor als je wakker moet blijven.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» "Wil je wat voor me meenemen?"
» Autovakantie...
» Hoeveel kg bagage mag je voor je kind meenemen?
» Belangrijk om aan te denken bij autovakantie?
» Autovakantie, waarheen (Frankrijk/Spanje)?
» Autovakantie...
» Hoeveel kg bagage mag je voor je kind meenemen?
» Belangrijk om aan te denken bij autovakantie?
» Autovakantie, waarheen (Frankrijk/Spanje)?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: