Belangrijk om aan te denken bij autovakantie?
+9
_*Blondgirl*_
Schaapke
love
Kqip
Effie_O
Lejow
Beachgirl
Zora
_Femme
13 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Belangrijk om aan te denken bij autovakantie?
Ik ga in de zomervakantie met de auto naar Italië. Wat zijn nou dingen om aan te denken?
Bijvoorbeeld:
- In geval van nood dat de tomtom kapot gaat/gestolen wordt, een wegenkaart mee
- Autobahnvignet regelen
- Namen van steden in de taal van het land weten
- Contant geld voor tolwegen
Nog meer tips?
Bijvoorbeeld:
- In geval van nood dat de tomtom kapot gaat/gestolen wordt, een wegenkaart mee
- Autobahnvignet regelen
- Namen van steden in de taal van het land weten
- Contant geld voor tolwegen
Nog meer tips?
_Femme- Prater
- Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10
Re: Belangrijk om aan te denken bij autovakantie?
Ik zou proberen een creditcard te regelen, als je die nog niet hebt. Dan kun je vaak veeeel sneller door de tolwegen, en het is ook nog eens makkelijker.
Neem genoeg water en eten mee voor onderweg.
Muziek!
Je zou even op de site van anwb moeten kijken wat er verplicht is om in/op/aan je auto te hebben in Italië, en wat de specifieke/aparte verkeersregels zijn. Dat staat per land aangegeven. Soms is het bijvoorbeeld verplicht een ehbo-kit te hebben, of 2 veiligheidshesjes.
Ben je uberhaupt lid van de anwb? Want dan kun je daar ook gratis wegenkaarten ophalen
groene kaart mee.
Neem genoeg water en eten mee voor onderweg.
Muziek!
Je zou even op de site van anwb moeten kijken wat er verplicht is om in/op/aan je auto te hebben in Italië, en wat de specifieke/aparte verkeersregels zijn. Dat staat per land aangegeven. Soms is het bijvoorbeeld verplicht een ehbo-kit te hebben, of 2 veiligheidshesjes.
Ben je uberhaupt lid van de anwb? Want dan kun je daar ook gratis wegenkaarten ophalen
groene kaart mee.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Ik weet niet voor welk land je de vignet nodig hebt, maar in Zwitserland is de rij om een vignet aan de balie op de grens te kopen veel korter dan de rij voor als je al een vignet hebt. Het is wel iets duurder (5 of 10 euro), maar je kunt veel sneller doorrijden als je dus nog niet geregeld van te voren hebt.
Gast- Gast
Bedankt voor de tips Creditcard hebben we dus die nemen we dan wel mee! En we gaan waarschijnlijk via Oostenrijk (Brennerpas), schijnt prettiger en iets minder druk te zijn..
Meer meer meer!
Meer meer meer!
_Femme- Prater
een ehbo kit..
reserveband
oh en zorg dat je een boekje hebt met allerlei belangrijke gegevens mocht er iets mis gaan. telefoonnummers van jullie banken, verzekeringen etc etc
reserveband
oh en zorg dat je een boekje hebt met allerlei belangrijke gegevens mocht er iets mis gaan. telefoonnummers van jullie banken, verzekeringen etc etc
Gast- Gast
Een koelbox die je op je sigarettenaansteker aan kan sluiten! Erg handig vind ik zelf. Wel opletten dat je hem uitzet als je ergens stilstaat anders sta je dus met een lege accu.
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
_Femme schreef:Bedankt voor de tips Creditcard hebben we dus die nemen we dan wel mee! En we gaan waarschijnlijk via Oostenrijk (Brennerpas), schijnt prettiger en iets minder druk te zijn..
Meer meer meer!
Gaan jullie over de Brennerpas?? Waarom niet door één van de tunnels? Als je een beetje uitkient wanneer je daar aankomt, hoef je helemaal niet in de files te staan. Wij hadden voor de Tauerntunnel zelfs al in NL een kaartje gekocht. Vet spacend, een camera las daar ons kenteken, en we konden zo doorrijden :p hoefde niet eens te remmen Maar goed, Tauerntunnel hoef je niet te nemen denk ik.
Zora- Ratel
Mimpie schreef:Een koelbox die je op je sigarettenaansteker aan kan sluiten! Erg handig vind ik zelf. Wel opletten dat je hem uitzet als je ergens stilstaat anders sta je dus met een lege accu.
Dit hadden wij ook!
Met broodjes erin, en drinken!
Neem inderdaad voldoende cash mee, wij kwamen van een tolweg af en die bleek 25 euro te zijn.. We hebben echt 3 portemonnees open getrokken om aan kleingeld te komen hehe
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
En waar haal je zo'n handige koelbox vandaan?
_Femme- Prater
Zora schreef:_Femme schreef:Bedankt voor de tips Creditcard hebben we dus die nemen we dan wel mee! En we gaan waarschijnlijk via Oostenrijk (Brennerpas), schijnt prettiger en iets minder druk te zijn..
Meer meer meer!
Gaan jullie over de Brennerpas?? Waarom niet door één van de tunnels? Als je een beetje uitkient wanneer je daar aankomt, hoef je helemaal niet in de files te staan. Wij hadden voor de Tauerntunnel zelfs al in NL een kaartje gekocht. Vet spacend, een camera las daar ons kenteken, en we konden zo doorrijden :p hoefde niet eens te remmen Maar goed, Tauerntunnel hoef je niet te nemen denk ik.
Omdat we een rondreis gaan maken en we liever in de auto wat te zien hebben, lekker cruisen over de bergen! haha
Daarnaast beginnen we bij het Gardameer en het scheelt maar 20 min. om over de Brennerpas te gaan in vergelijking met bijvoorbeeld de Gotthard tunnel.. Ik heb wat mensen gesproken die goede ervaringen hebben met de Brennerpas. Vandaar! Maar tips zijn altijd welkom hoor We gaan tenslotte voor de 1e keer..
_Femme- Prater
_Femme schreef:En waar haal je zo'n handige koelbox vandaan?
Euhmm ANWB?? Kampeerwinkel?
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Ok, eroverheen is natuurlijk ook leuk! Hou er rekening mee dat daar ook files kunnen staan dan. Als je niet op een zaterdag of vrijdag hoeft te rijden, niet doen. Of juist heel vroeg in de ochtend.
Zora- Ratel
Zora schreef:Ok, eroverheen is natuurlijk ook leuk! Hou er rekening mee dat daar ook files kunnen staan dan. Als je niet op een zaterdag of vrijdag hoeft te rijden, niet doen. Of juist heel vroeg in de ochtend.
Ja dat hadden we ook al begrepen van iemand dat je je op vrijdag en zaterdag beter niet op de weg kan begeven als het niet hoeft
Maar wij gaan op een dinsdag rijden dus dat komt wel goed!
_Femme- Prater
_Femme schreef:En waar haal je zo'n handige koelbox vandaan?
Volgens mij zag ik ze gister zelfs bij Action staan. In ieder geval een elektrische koelbox, weet alleen niet meer wat voor stekker er aan zat, of het geschikt is voor een auto.
Effie_O- Prater
- Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10
Als de koelbox een 12 volt stekker heeft en jullie die aansluiting hebben in de auto...dan moet ie goed zijn. Maar goed je neemt ook je tomtom mee en die gaat wss ook in de 12 volt. Dus dan zul je moeten kijken of je achterin de auto nog een 12 volt hebt, of anders een verdubbelaar moeten aanschaffen
Verder kun je beste de site van de ANWB checken betreffende verplichtingen de landen waar je naartoe gaat/ doorheen rijdt. Zo is het in Oostenrijk en Italie verplicht om veiligheidsvesten in de auto te hebben en een gevarendriehoek. Daarnaast is een ehbo kit ook verplicht in Oostenrijk! Verder zul je hier moeten kijken voor welk vignet je kiest, maar ook die heb je nodig.
Denk ook aan alarmnummers van verzekeringen!
Verder kun je beste de site van de ANWB checken betreffende verplichtingen de landen waar je naartoe gaat/ doorheen rijdt. Zo is het in Oostenrijk en Italie verplicht om veiligheidsvesten in de auto te hebben en een gevarendriehoek. Daarnaast is een ehbo kit ook verplicht in Oostenrijk! Verder zul je hier moeten kijken voor welk vignet je kiest, maar ook die heb je nodig.
Kqip- Prater
- Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11
Kqip schreef:Als de koelbox een 12 volt stekker heeft en jullie die aansluiting hebben in de auto...dan moet ie goed zijn. Maar goed je neemt ook je tomtom mee en die gaat wss ook in de 12 volt. Dus dan zul je moeten kijken of je achterin de auto nog een 12 volt hebt, of anders een verdubbelaar moeten aanschaffen
*plaatje
Oh bedankt voor de uitleg over de stekker We gaan even kijken of het wat is.
Ik ga ook maar even langs de ANWB, daar hebben ze van die boekjes waar per land instaat wat er verplicht is enz.
_Femme- Prater
Ik hou deze topic ook even in de gaten, ga ook voor het eerst met de auto op vakantie.
Mijn vriend is al wel vaker geweest, en die heeft indd zn koelkast met al het apparatuur, wel handig want hij heeft er een met meerdere stekkers zodat de mobiels etc ook opgeladen kunnen worden
Mijn vriend is al wel vaker geweest, en die heeft indd zn koelkast met al het apparatuur, wel handig want hij heeft er een met meerdere stekkers zodat de mobiels etc ook opgeladen kunnen worden
love- Kletskop
- Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
1) Stoppen om de twee uur is erg belangrijk, ook al denk je van niet of je denkt: 'ik kan nog wel even doorrijden'. Toch maar wel even doen, dat zorgt ervoor dat je beter geconcentreerd achter het stuur blijft zitten én dat je lekker rustig aan doet en de tijd neemt voor je reis.
2) Checken of je een brandblusser nodig hebt, in sommige landen is dat verplicht.
3) Voor vertrek ervoor zorgen dat je bandenspanning op orde is. Als je auto zwaar beladen is mag de bandenspanning iets hoger zijn.
4) Houd in de gaten waar aan de weg gewerkt wordt, met name in Duitsland wordt je namelijk niet vrolijk van alle 'baustelle' (bijvoorbeeld op de 3)!
5) Als je geen spullen op de achterbank hebt liggen, maar alleen in de kofferbak, doe dan de gordels op de achterbank vast, dit zorgt ervoor dat, mocht je een ongeluk krijgen, dat je niet alle spullen in je nek krijgt.
2) Checken of je een brandblusser nodig hebt, in sommige landen is dat verplicht.
3) Voor vertrek ervoor zorgen dat je bandenspanning op orde is. Als je auto zwaar beladen is mag de bandenspanning iets hoger zijn.
4) Houd in de gaten waar aan de weg gewerkt wordt, met name in Duitsland wordt je namelijk niet vrolijk van alle 'baustelle' (bijvoorbeeld op de 3)!
5) Als je geen spullen op de achterbank hebt liggen, maar alleen in de kofferbak, doe dan de gordels op de achterbank vast, dit zorgt ervoor dat, mocht je een ongeluk krijgen, dat je niet alle spullen in je nek krijgt.
Schaapke- Prater
- Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10
Schaapke schreef:
Zorg er ook voor dat je reservewiel (als je die hebt) op spanning is!
Kqip- Prater
Daarnaast nog;
sleepkabel
startkabels
Reserve lampen
Reserve zekeringen
Olie (zeker als je in de bergen gaat rijden, handig om mee te nemen)
Koelvloeistof
reserve autosleutels
groene kaart (verzekeringsbewijs)
kentekenbewijs
APK-keuringsbewijs
Wij nemen ook altijd wat wc papier mee, voor als er echt hoge nood is en geen wc in de buurt
sleepkabel
startkabels
Reserve lampen
Reserve zekeringen
Koelvloeistof
reserve autosleutels
kentekenbewijs
APK-keuringsbewijs
Wij nemen ook altijd wat wc papier mee, voor als er echt hoge nood is en geen wc in de buurt
Kqip- Prater
Kqip schreef:Daarnaast nog;
sleepkabel
startkabels
Reserve lampen
Reserve zekeringen
Koelvloeistof
reserve autosleutels
kentekenbewijs
APK-keuringsbewijs
Oh WC papier zou ik echt nooit op gekomen zijn maar het is wel een goeie
_Femme- Prater
Mijn vriend en ik zijn afgelopen zomer ook met de auto naar Italie geweest. Heen met een paar dagen Oostenrijk en terug met een paar dagen Duitsland als afsluiter. Het ligt er aan via welke wegen je rijd, maar over het algemeen is het prima rijden die kant op. Als je door Duitsland rijd, is het ook verplicht om een deken in je auto te hebben, mocht je stranden dan moet je in je auto kunnen overnachten... Wij stonden uiteindelijk op de terugweg vast in Duitsland vanwege een groot ongeluk, maar hebben na urenlang wachten/picknicken op de snelweg alsnog wel door kunnen rijden naar huis.
Houd idd rekening met de tolwegen, wij hebben zeker 2x een tolweg-rekening gehad van 35-45 euro. Creditcard hadden wij niet, met cash hebben we het prima gered.
Ook zou ik even opzoeken/opschrijven hoe de benzine voor de auto in Italie heet, weet het even zo snel niet meer maar het staat bij veel tankstations slecht aangegeven wat wat is....En tank voldoende, bij lange stukken zoals de tunnels etc kom je vrij weinig tegen. En als er onderhoud is aan de weg, waren in ons geval ook de bijbehorende tankstations gesloten.
Autobahn-vignetten hebben wij van tevoren gehaald bij de ANWB, konden uiteindelijk zo doorrijden.
Ondanks de tomtom, heb ik van tevoren ook de te rijden routes per dag uitgeprint via routenet. Is even wat gedoe maar ik vond het heel handig en soms ook leuk om even mee te kijken waar we dan precies zaten en de weg te volgen...en het dan ook nog klopte met wat tomtom zei
Dit is even zo wat ik me herinner van onze trip...als me nog meer te binnen schiet laat ik het nog wel weten!
Houd idd rekening met de tolwegen, wij hebben zeker 2x een tolweg-rekening gehad van 35-45 euro. Creditcard hadden wij niet, met cash hebben we het prima gered.
Ook zou ik even opzoeken/opschrijven hoe de benzine voor de auto in Italie heet, weet het even zo snel niet meer maar het staat bij veel tankstations slecht aangegeven wat wat is....En tank voldoende, bij lange stukken zoals de tunnels etc kom je vrij weinig tegen. En als er onderhoud is aan de weg, waren in ons geval ook de bijbehorende tankstations gesloten.
Autobahn-vignetten hebben wij van tevoren gehaald bij de ANWB, konden uiteindelijk zo doorrijden.
Ondanks de tomtom, heb ik van tevoren ook de te rijden routes per dag uitgeprint via routenet. Is even wat gedoe maar ik vond het heel handig en soms ook leuk om even mee te kijken waar we dan precies zaten en de weg te volgen...en het dan ook nog klopte met wat tomtom zei
Dit is even zo wat ik me herinner van onze trip...als me nog meer te binnen schiet laat ik het nog wel weten!
_*Blondgirl*_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 116
Punten : 152
Registratiedatum : 20-11-10
Ik ga dit topic ook in de gaten houden. Want ook ik ga waarschijnlijk met mijn vriend naar Italie met de auto. We willen dan graag naar Florence, Rome, Venetie... Ben er nog nooit geweest dus vind het wel spannend. Maar er komen goede tips voorbij!
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
Sweety schreef:Ik ga dit topic ook in de gaten houden. Want ook ik ga waarschijnlijk met mijn vriend naar Italie met de auto. We willen dan graag naar Florence, Rome, Venetie... Ben er nog nooit geweest dus vind het wel spannend. Maar er komen goede tips voorbij!
Woo ga je naar Rome én Venetië? Vind je dat niet ver rijden? Wij wilde ook eerst naar Rome gaan maar hebben besloten het in deze vakantie wat meer in het noorden te houden, gardameer, milaan, venetie, rimini, verona enz. Hoe lang ga je?
_Femme- Prater
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Autovakantie...
» Autovakantie Italie
» Wat voor onderweg meenemen, autovakantie?
» Autovakantie, waarheen (Frankrijk/Spanje)?
» Wat voorn kleding doe je aan als je met autovakantie gaat.
» Autovakantie Italie
» Wat voor onderweg meenemen, autovakantie?
» Autovakantie, waarheen (Frankrijk/Spanje)?
» Wat voorn kleding doe je aan als je met autovakantie gaat.
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: