Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat is je hond dik!

+6
marjoleinnn
Joli86
Jerry
Luthien
Jezzie
Lejow
10 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wat is je hond dik! - Pagina 2 Empty Re: Wat is je hond dik!

Bericht  Joli86 ma 25 jul 2011 - 5:26

Wij hebben een hollandse herder teef, volgens de gegevens mogen zij maar 20-23 kg wegen, ze weegt er 30 terwijl ze heel mooi in dr vel zit. Ze is wel eens een paar kilo lichter geweest maar toen kon je zo al haar ribben tellen. Wij zijn nu zo tevreden over haar, waar zouden buitenstaanders zich dan mee moeten bemoeien..

@TO, het is jou hond, jij weet zelf wat goed voor haar is en wat niet. Laat andere maar kletsen..
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 5:44

Wij hebben thuis 3 groenendaelers gehad.
Die zijn van zichzelf al vrij slank.
Die waren ook nooit te dik terwijl bij hen altijd brokken in de bak stonden.
Ze konden eten waneer ze wilde en kregen ook best af en toe iets lekkers.

Nu hebben mijn ouders een labrador.
Hij is niet te dik maar heeft wel veel sneller aanleg om dikker te worden.
Hij krijgt 2 keer per dag brokken en `s avonds mag hij een bakje vla uitlikken :P
Maar goed, het beestje is nu bijna 13... En een beetje verwennen op de oude dag mag best.

Verwennen is niet erg, zolang het beestje er maar niet onder hoeft te lijden.

Gast
Gast

Bericht  marjoleinnn ma 25 jul 2011 - 5:51

Ik zou me daar niet zoveel van aantrekken. Wel zou ik even nagaan of hij niet echt te dik is, als dat niet het geval is, en je vindt het zo goed dan is er niks aan de hand toch?!
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 7:30

Ik denk dat die mevrouw het goed bedoelde. Misschien moet je het zo bekijken: het kan zijn dat ze dit uit bezorgdheid uitte?

Dieren worden snel te dik, en dat kan vele oorzaken hebben. Als iemand dat zo benoemd zou ik me niet persoonlijk aangevallen voelen hoor. Want zo komt het wel over.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 7:34

Luthien schreef:Ach mijn ene hond is ook een beetje een spekkie. Mevrouw wordt volgende maand 12 en dat zie je in haar bewegelijkheid er niet aan af. Ze is wel op dieet (krijgt aanzienlijk minder dan de voorgeschreven hoeveelheid), maar blijft op 18 kilo hangen.

Je moet op gevoel de ribben goed kunnen voelen, maar niet kunnen zien. Het is dus een kwestie van gevoel. ALs je hond niet lijdt onder zijn gewicht kun je alleen maar vooral je best doen om te zorgen dat ie niet zwaarder wordt.

Maar ik zou het niet zo erg vinden als ze het zouden zeggen. Ik weet zelf dat ik mijn hond niet vetmest en wil me daar best wel voor verantwoorden.

Iets anders verbaasd me wel een beetje. Een keeshond heeft toch een plukvacht en geen scheervacht?
Edit: Heb het nog even gecontroleerd, een Keeshond heeft ook langharig stokhaar (net als mijn hond) en dat hoor je inderdaad nooit te laten scheren... Mijn vraag is dus waarom wel?

Wie zegt dat het nooit mag? Dat bepalen wij nog altijd.
Er worden zoveel dingen gedaan die niet gebruikelijk zijn dus wat geeft het.
Onze hond is veel actiever op deze manier en zelfs de vrouw van de DA vond dat we er lak aan moesten hebben. Onze hond zelf zou het worst wezen.

Ribben voelen we en zien we niet ik ken dat testje idd.

Laatst aangepast door Caribbeanlover op ma 25 jul 2011 - 7:38; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 7:35

Lejow schreef:Hondenras: Keeshond - Middenslag

Schofthoogte
30 - 38 cm.
Gewicht
11 - 13 kg.

Klopt precies.

Jerry, eigenlijk zou ik dat idd moeten zeggen.

Leaf, menseneten is al helemaal niet goed. Leuke hond heb je btw.

Gast
Gast

Bericht  Lejow ma 25 jul 2011 - 7:37

Dan is ze dus niet dik en is dat mens aan het zeuren Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 7:39

Lejow weet weer dat ze een Keeshond heeft hoor! nerd Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 7:42

Lejow schreef:Dan is ze dus niet dik en is dat mens aan het zeuren Very Happy

Misschien oogt het hondje van CBL wel heel dik dan? Misschien doordat het geschoren is? Ik geloof niet dat iemand dat zomaar zegt ( al vind ik de opmerking wel ongepast, maar dat staat er even los van ).

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 7:42

x-justme-x schreef:Wij hebben een hollandse herder teef, volgens de gegevens mogen zij maar 20-23 kg wegen, ze weegt er 30 terwijl ze heel mooi in dr vel zit. Ze is wel eens een paar kilo lichter geweest maar toen kon je zo al haar ribben tellen. Wij zijn nu zo tevreden over haar, waar zouden buitenstaanders zich dan mee moeten bemoeien..

@TO, het is jou hond, jij weet zelf wat goed voor haar is en wat niet. Laat andere maar kletsen..

Idd.

Marjolein zoals ik al zei heeft de DA er nooit wat over gezegd.

Tea leaf het is gewoon niet leuk om te horen en ik voel me er wel persoonlijk door aangevallen. Ik zie het als een belediging alsof ik onze hond niet goed verzorg.
Mensen die er wat van zeggen zijn bemoeials en de eerst volgende zal ik even vertellen dat hij/zij met zijn eigen zaken moet bemoeien.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 7:43

Ja

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 7:43

Caribbeanlover schreef:
x-justme-x schreef:Wij hebben een hollandse herder teef, volgens de gegevens mogen zij maar 20-23 kg wegen, ze weegt er 30 terwijl ze heel mooi in dr vel zit. Ze is wel eens een paar kilo lichter geweest maar toen kon je zo al haar ribben tellen. Wij zijn nu zo tevreden over haar, waar zouden buitenstaanders zich dan mee moeten bemoeien..

Idd.

Marjolein zoals ik al zei heeft de DA er nooit wat over gezegd.

Tea leaf het is gewoon niet leuk om te horen en ik voel me er wel persoonlijk door aangevallen. Ik zie het als een belediging alsof ik onze hond niet goed verzorg.
Mensen die er wat van zeggen zijn bemoeials en de eerst volgende zal ik even vertellen dat hij/zij met zijn eigen zaken moet bemoeien.

Zou ik niet doen, gewoon er boven staan joh.

Gast
Gast

Bericht  Spring ma 25 jul 2011 - 8:01

Je moet je niet zoveel aantrekken van wat anderen van je zeggen joh!

Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959

Bericht  Lejow ma 25 jul 2011 - 8:20

Purple schreef:Lejow weet weer dat ze een Keeshond heeft hoor! nerd Very Happy

Dat wist Lejow niet, dat typte iemand voor mij, angel
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow ma 25 jul 2011 - 8:20

Tea-Leaf schreef:

Misschien oogt het hondje van CBL wel heel dik dan? Misschien doordat het geschoren is? Ik geloof niet dat iemand dat zomaar zegt ( al vind ik de opmerking wel ongepast, maar dat staat er even los van ).

Onze hond leek ook altijd net een worst als hij geschoren was (Maltezer leeuwtje), dan zijn de contouren natuurlijk erg goed te zien! Terwijl hij ook niet te zwaar was.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 8:21

Lejow schreef:Dat wist Lejow niet, dat typte iemand voor mij, angel
Gelukkig maar. laughcry Wink

Gast
Gast

Bericht  Lejow ma 25 jul 2011 - 8:21

Purple schreef:
Lejow schreef:Dat wist Lejow niet, dat typte iemand voor mij, angel
Gelukkig maar. laughcry Wink

(of val ik nu door de mand, en hebben jullie door dat ik een schriftje heb waarin ik alle details van iedere forumster op schrijf??)
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Luthien ma 25 jul 2011 - 8:42

Caribbeanlover schreef:
Luthien schreef: een Keeshond heeft ook langharig stokhaar (net als mijn hond) en dat hoor je inderdaad nooit te laten scheren... Mijn vraag is dus waarom wel?

Wie zegt dat het nooit mag? Dat bepalen wij nog altijd.

Laten we het zo zeggen, een goede trimster weet dat een dergelijke vacht nooit geschoren mag worden. Lang stokhaar heeft een groeicyclus die door het scheren verstoord raakt. Doordat je het afscheert kan het lichaam de natuurlijke ruicycli niet op gang zetten en is er een grote kans dat het dier last krijgt van huidproblemen. Zo is er bijvoorbeeld het risico dat 'oude' vacht niet uitgroeit waardoor de hond meer haar heeft op een plek dan normaal. Ook is er het risico dat de vacht een andere structuur gaat krijgen waardoor dus de functie van de twee verschillende lagen verloren gaat. Hij heeft niet voor niets die wollige ondervacht. Dat is z'n isolatielaagje. Dit houdt em 's winters warm, maar in de zomer houdt het juist enigzins de warmte tegen.

Bij zijn vachttype hoort 2 keer per jaar ruien en dan komt de hele ondervacht eruit. De bovenvacht valt het hele jaar door uit.

Ik moet er niet aan denken dat mijn hond geschoren wordt. Je zult vast je redenen hebben, maar ik had van een dierenvriend wel iets anders verwacht dan 'dat bepalen wij nog altijd'. Want persoonlijk vind ik het scheren van een hond met lang stokhaar niet echt diervriendelijk...

Ik wist in eerste instantie niet dat de Kees lang stokhaar had, heb ik even in een boek opgezocht over trimmen. Ben geen trimster maar heb een basiscursus gehad. Ben er niet in doorgegaan waardoor ik niet van ieder ras het haartype weet. Dit even ter info, mocht je je afvragen waarom ik er nu zo fel op ben.
Luthien
Luthien
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Jerry ma 25 jul 2011 - 8:49

Tea-Leaf schreef:

foto, foto foto foto!
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 9:21

Luthien, hij merkt het zelf toch niet en vind het scheren niet vervelend. Hij voelt zich veel fitter en heeft het minder war in de zomer.

Onze hond denkt echt niet ''oh dat mag niet waarom gaan me haartjes eraf'' zoiets.

Dat jij mij minder een dierenvriend vind vanwege dit vind ik echt belachelijk, wij hebben het beste met hem voor en de trimster is een hele goede waar we al een paar jaar komen en ook zullen blijven heen gaan.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 9:24

Jerry schreef:
Tea-Leaf schreef:

foto, foto foto foto!

Nee, hij lijkt nu op een lammetje, beehhh behhhhh behhhh :P

Gast
Gast

Bericht  JD ma 25 jul 2011 - 9:33

Ik ben het wel eens met Luthien wat betreft het scheren. Nee hij heeft er nu misschien geen last van en vind het fijn in de zomer...maar straks kan hij er vachtproblemen en huisproblemen van krijgen...dus op de lange termijn is het niet al te best. maar goed, ieder voor zich...

Onze Golden Retriever woog, bij t laatste bezoek aan de DA 2 maanden terug, 33,8 kg Embarassed
T gemiddelde gezonde gewicht van een GR reu ligt tussen de 27 en 36 kg, dus hij zit keurig in het midden...

Scheren doe ik uiteraard niet bij m, wel kammen en plukken....wordt knettergel van die haren...

Tegen ons zeggen ze nooit iets over dat ie dik is, maar echt iedereen die ik tegenkom zegt wel "Zo, die is nog jong zeker??" Omdat ie zo enthousiast is, t lijkt wel een pup in zn doen en laten. Maar meneer is al bijna 10! Volgens mij wordt ie 20...als ie zo springerig en enthousiast blijft smile
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 9:39

Onze is 14 of 15 en dat geloven veel mensen niet ook de DA verbaasd het zich elke keer dat hij echt zo oud is.

Laatst aangepast door Caribbeanlover op ma 25 jul 2011 - 9:40; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 9:39

Als mijn hond op twee poten staat heeft ie een rolletje aan het einde van zijn rug/waar zijn staart begint cheers

Gast
Gast

Bericht  JD ma 25 jul 2011 - 9:41

Reva schreef:Als mijn hond op twee poten staat heeft ie een rolletje aan het einde van zijn rug/waar zijn staart begint cheers

hahah wat enig, een hond met een vetrol! laughcry
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: