Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat is je hond dik!

+6
marjoleinnn
Joli86
Jerry
Luthien
Jezzie
Lejow
10 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Wat is je hond dik! - Pagina 3 Empty Re: Wat is je hond dik!

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 9:44

*Marietje* schreef:
Reva schreef:Als mijn hond op twee poten staat heeft ie een rolletje aan het einde van zijn rug/waar zijn staart begint cheers

hahah wat enig, een hond met een vetrol! laughcry

Hij zit gewoon ruim in zijn vel ofzo. Als hij staat nergens last van, helemaal geen dikke buik ofzo. Teveel rugvel :P Ik probeer hem er maar van te overtuigen dat het niet geeft en hij gewoon alleen binnenshuis op twee pootjes moet gaan staan :P

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Lejow ma 25 jul 2011 - 9:45

Reva schreef:
*Marietje* schreef:
Reva schreef:Als mijn hond op twee poten staat heeft ie een rolletje aan het einde van zijn rug/waar zijn staart begint cheers

Hij zit gewoon ruim in zijn vel ofzo. Als hij staat nergens last van, helemaal geen dikke buik ofzo. Teveel rugvel :P Ik probeer hem er maar van te overtuigen dat het niet geeft en hij gewoon alleen binnenshuis op twee pootjes moet gaan staan :P

Je weet dat dat hoort he, bij Sharpei's?
angel

Oh nee.. PM was degene met de Sharpei..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 9:46

*Marietje* schreef:

Hahahaha Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Luthien ma 25 jul 2011 - 11:44

Caribbeanlover schreef:Luthien, hij merkt het zelf toch niet en vind het scheren niet vervelend. Hij voelt zich veel fitter en heeft het minder war in de zomer.

Onze hond denkt echt niet ''oh dat mag niet waarom gaan me haartjes eraf'' zoiets.

Dat jij mij minder een dierenvriend vind vanwege dit vind ik echt belachelijk, wij hebben het beste met hem voor en de trimster is een hele goede waar we al een paar jaar komen en ook zullen blijven heen gaan.

Hierover verschillen wij dan dus van mening. Een goede trimster weet namelijk dat het not done is om lang stokhaar te scheren. En ja, ik vind het dieronvriendelijk, omdat je honds fysieke gestel ingesteld is op het vachttype dat hij heeft. Op dit moment, met deze weersomstandigheden heeft hij helemaal geen isolerende laag die zijn huid droog en toch nog een beetje warm houdt. Ik ga er maar gewoon even vanuit dat je je helemaal niet ingelezen hebt in hoe de vacht van een kees verzorgd/onderhouden moet worden.
Daarnaast vind ik het ook nog eens zonde van je geld. (lang) Stokhaar is denk ik wel het makkelijkste haartype dat een hond kan hebben. Als je ze zelf regelmatig borstelt, zorg je dat de vacht klitten vrij blijft en 1 a 2 keer per jaar gooit de hond de ondervacht eruit, wat je ook weer heel goed zelf kunt doen. Dit laatste zou je dan nog door een trimster kunnen laten doen, maar dat zou eigenlijk niet eens nodig zijn.

Ik weet dat het een asielhond is en dat je misschien niet specifiek voor het ras hebt gekozen, maar je kunt op z'n minst de hond de vachtverzorging geven die bij het ras hoort.
Ik kom overigens uit twee kanten van de hondensport, de tentoonstellingen kant en de obedience kant, dus ik weet wel een beetje waar ik het over heb.

Maar mocht er een andere reden zijn dan 'het is lekker makkelijk, we hoeven em even niet te borstelen' en 'hij heeft het zo warm', dan hoor ik het graag.
Luthien
Luthien
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Antibes ma 25 jul 2011 - 11:49

Oeff, het kwam laatst toevallig ter sprake tijdens een praatje met andere hondeneigenaars. Ik vind het wel behoorlijk ernstig dat er tegenwoordig ZOveel labradors te dik zijn, dat mensen serieus denken dat ze vierkant (ok rechthoekig) hóren te zijn en de slanke honden niet eens herkennen als labrador!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Caramba ma 25 jul 2011 - 17:44

Ik dacht echt dat CBL een andere/grotere hond had dan een keeshond. Dacht aan een GR haha.
Komt misschien omdat ze ooit een topic heeft geopend over het feit dat haar hond niet bij het bezoek mocht zijn en dat de hond maar in de keuken of naar boven moest.

Misschien omdat je hond geschoren is, oogt het dikker?
Mijn schoonouders hun jackie word geplukt, wanneer dit gebeurt is oogt ze wat dikker, terwijl het niet zo is.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 20:01

Spetterdespat schreef:Ik dacht echt dat CBL een andere/grotere hond had dan een keeshond. Dacht aan een GR haha.
Komt misschien omdat ze ooit een topic heeft geopend over het feit dat haar hond niet bij het bezoek mocht zijn en dat de hond maar in de keuken of naar boven moest.

Misschien omdat je hond geschoren is, oogt het dikker?
Mijn schoonouders hun jackie word geplukt, wanneer dit gebeurt is oogt ze wat dikker, terwijl het niet zo is.

Ja idd wat ik zei dat het meer opvalt omdat hij nu kort is.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 20:04

Luthien dat we het doen is niet omdat we geen zin hebben in borstelen, want als hij lang haar heeft doen we dat regelmatig en met alle liefde.
Vind dat je je er teveel mee bemoeid ook al bedoel je het goed. We doen dit al jaren en hij heeft nooit huidproblemen oid ervan over gehouden dus het kan ook goed gaan zoals bij onze hond.
Zo en verder ben ik geen uitleg verschuldigd dus kap ik er ook mee.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 20:08

CBL, ze geeft je alleen maar tips hoor, wees eens dankbaar in plaats van meteen alles van de hand te wijzen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: