hond met hernia
+6
Minx
Kaboutertje
ijsjemeisje
Middleme
Tullow
mickey
10 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
hond met hernia
Kreeg vanmorgen de schrik van mijn leven: mijn hond stond niet meer op. Hij kan niet steunen op zijn achterpoten en klapt zijn tenen dubbel als je het toch probeert. We hebben direct de dierenarts gebeld, konden ook snel langskomen. De dierenarts constateerde dat hij een hernia heeft. Hij heeft hem een prik gegeven met cortison erin, om de zwelling in zijn ruggenwervels te verminderen. Hopelijk is dit voldoende. Als dit niet werkt, moet hij waarschijnlijk geopereerd worden. Wat neerkomt op een bedrag van zo'n €500 om via MRI te achterhalen waar de hernia zit en dan nog de operatie van zo'n €1000 tot €2000... En de operatie moet uitgevoerd worden in Tilburg, dat is zo'n 1,5 uur rijden voor ons... Dichterbij is niet mogelijk.
Wie heeft er ervaring met een hernia bij een hond? Ik wil niet te veel gaan googelen, wil geen horrorverhalen tegen komen. Wie kan me een beetje oppeppen?
Wie heeft er ervaring met een hernia bij een hond? Ik wil niet te veel gaan googelen, wil geen horrorverhalen tegen komen. Wie kan me een beetje oppeppen?
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Re: hond met hernia
Oh goss, wat ontzettend zielig!
Sorry, heb er verder geen ervaring mee. Hoop dat jullie er uit kunnen komen, zonder operatie e.d. Sterkte!
Sorry, heb er verder geen ervaring mee. Hoop dat jullie er uit kunnen komen, zonder operatie e.d. Sterkte!
Tullow- Kletskop
- Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10
Hier helaas een slechte afloop. Maar dat verhaal zal ik je besparen.
Ik heb maar 1 hele goede tip: dierenkliniek Sleeuwijk!!!! Zij zijn echt fantastisch.
Heel veel sterkte gewenst!
Ik heb maar 1 hele goede tip: dierenkliniek Sleeuwijk!!!! Zij zijn echt fantastisch.
Heel veel sterkte gewenst!
Gast- Gast
Ik weet niet waar je woont, maar er zit een dierenpraktijk/opleiding in Utrecht.
Die is echt heeeeeeel erg goed.
Zij behandelen alle dieren van vogels tot paarden...
Ik ken ook maar 1 verhaal en dat zal ik je ook niet vertellen.
Die is echt heeeeeeel erg goed.
Zij behandelen alle dieren van vogels tot paarden...
Ik ken ook maar 1 verhaal en dat zal ik je ook niet vertellen.
Gast- Gast
Lekker op tijd, maar ik heb een goede ervaring!
Onze hond kon destijds ook niet meer staan, veel pijn. Bij hem was ook een hernia vastgesteld, in de nek. Hij is in Wilhelminaoord (das Groningen geloof ik) geopereerd, waarbij ze volgens mij twee nekwervels aan elkaar hebben gezet. Daarna kon hij gewoon weer lopen! Wel kon je merken dat hij een jasje uitgedaan ad zegmaar.
Onze hond kon destijds ook niet meer staan, veel pijn. Bij hem was ook een hernia vastgesteld, in de nek. Hij is in Wilhelminaoord (das Groningen geloof ik) geopereerd, waarbij ze volgens mij twee nekwervels aan elkaar hebben gezet. Daarna kon hij gewoon weer lopen! Wel kon je merken dat hij een jasje uitgedaan ad zegmaar.
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Dank jullie wel voor de reacties.
Ik woon zelf in het uiterste zuiden van het land, dus Groningen wordt dan wel erg ver weg...
Tot nu toe is het hem nog niet gelukt om te staan, hij kiept om of zakt door zijn achterpootjes. Ik zie bij zijn rug, iets verder dan de helft zeg maar, een verdikking. Mijn vriend en zus zagen het ook, dus of dat dan de plek is waar het scheef zit??
Het is nu in ieder geval afwachten of zijn situatie gaat verbeteren de komende dagen. Plassen is hem niet gelukt vandaag, maar hij heeft ook niet veel gedronken. Na overleg met de dierenarts hebben we besloten om dit even tot morgen aan te kijken. We kregen vanavond even bezoek (ziekenbezoek ) en toen de hond hen hoorde, was hij zo blij dat hij zijn ontlasting wel liet lopen. Ben er op zich wel blij om dat hij dat beetje alweer kwijt is uit zijn buikje.
Ik probeer positief te blijven, maar ik probeer ook wel heel realistisch te blijven over wat we moeten doen als dit niet werkt. Een paar maanden geleden is hij ook al eens geopereerd, had toen de kruisbanden aan zijn achterpootje gescheurd. Deze hernia staat daar gelukkig los van, maar ik ben een beetje bang dat hij niet veel meer hebben kan. Hij is pas 5 jaar, en normaal gesproken heel taai en sterk. Hij geeft ook niet aan dat hij pijn heeft. Maar sinds de operatie in mei is hij bijna 1,5 kilo afgevallen. Het is een Jack Russel, hij weegt nu 7 kilo. Dat is op zich niet slecht voor dat ras, maar heel veel reserves heeft hij nu niet meer... En als ik dan bedenk dat ik nog geen jaar heb gehad dat ik de verzekering niet heb hoeven aanspreken voor m'n mupje... Hij heeft minstens 1x per jaar blaasontsteking, hij heeft speciaal voer vanwege blaasgruis, hij spuugt nogal snel (vooral als hij zijn eten te laat krijgt), z'n darmen zijn erg gevoelig. Op een gegeven moment houdt het op met zo'n beestje... Hoeveel kan hij nog hebben??
Ik woon zelf in het uiterste zuiden van het land, dus Groningen wordt dan wel erg ver weg...
Tot nu toe is het hem nog niet gelukt om te staan, hij kiept om of zakt door zijn achterpootjes. Ik zie bij zijn rug, iets verder dan de helft zeg maar, een verdikking. Mijn vriend en zus zagen het ook, dus of dat dan de plek is waar het scheef zit??
Het is nu in ieder geval afwachten of zijn situatie gaat verbeteren de komende dagen. Plassen is hem niet gelukt vandaag, maar hij heeft ook niet veel gedronken. Na overleg met de dierenarts hebben we besloten om dit even tot morgen aan te kijken. We kregen vanavond even bezoek (ziekenbezoek ) en toen de hond hen hoorde, was hij zo blij dat hij zijn ontlasting wel liet lopen. Ben er op zich wel blij om dat hij dat beetje alweer kwijt is uit zijn buikje.
Ik probeer positief te blijven, maar ik probeer ook wel heel realistisch te blijven over wat we moeten doen als dit niet werkt. Een paar maanden geleden is hij ook al eens geopereerd, had toen de kruisbanden aan zijn achterpootje gescheurd. Deze hernia staat daar gelukkig los van, maar ik ben een beetje bang dat hij niet veel meer hebben kan. Hij is pas 5 jaar, en normaal gesproken heel taai en sterk. Hij geeft ook niet aan dat hij pijn heeft. Maar sinds de operatie in mei is hij bijna 1,5 kilo afgevallen. Het is een Jack Russel, hij weegt nu 7 kilo. Dat is op zich niet slecht voor dat ras, maar heel veel reserves heeft hij nu niet meer... En als ik dan bedenk dat ik nog geen jaar heb gehad dat ik de verzekering niet heb hoeven aanspreken voor m'n mupje... Hij heeft minstens 1x per jaar blaasontsteking, hij heeft speciaal voer vanwege blaasgruis, hij spuugt nogal snel (vooral als hij zijn eten te laat krijgt), z'n darmen zijn erg gevoelig. Op een gegeven moment houdt het op met zo'n beestje... Hoeveel kan hij nog hebben??
mickey- Kletskop
Wat kl*te voor jou en je hondje!!
Ik vind het altijd sneu wanneer dieren ziek zijn..je voelt je dan zo machteloos!!
Ik hoop dat het allemaal goed met je hondje komt!!
Ik vind het altijd sneu wanneer dieren ziek zijn..je voelt je dan zo machteloos!!
Ik hoop dat het allemaal goed met je hondje komt!!
ijsjemeisje- Prater
- Aantal berichten : 747
Punten : 849
Registratiedatum : 18-11-10
Wat naar zeg
Is allemaal niet niks.. En uiteindelijk moet je afwegen wat het beste is voor zo'n beestje. Echt lastig!
Sterkte
Is allemaal niet niks.. En uiteindelijk moet je afwegen wat het beste is voor zo'n beestje. Echt lastig!
Sterkte
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Ik ben hierin altijd vrij simpel. Heeft het zin om te opereren? Zo ja, doen mits het helpt. Is het vooruitzicht dan nog slecht... Dan voor het hondje kiezen wat het beste is. Hoe moeilijk ook.
Gast- Gast
En dat weet je dus pas na de operatie. Heel simpel dus.Lize schreef:Ik ben hierin altijd vrij simpel. Heeft het zin om te opereren? Zo ja, doen mits het helpt. Is het vooruitzicht dan nog slecht... Dan voor het hondje kiezen wat het beste is. Hoe moeilijk ook.
Gast- Gast
Zoals het er nu naar uit ziet, heeft de behandeling met cortison die hij gister heeft gehad 50% kans om te slagen. Dit moet zich de komende paar dagen uitwijzen... Mocht er tijdens/na het weekend nog geen verbetering zijn, dan moeten we gaan nadenken over de operatie. De operatie heeft een slagingskans van 80%. Dus uiteindelijk ook nog een kans van 1 op 5 dat het NIET werkt
Voor nu wil ik er nog niet over nadenken dat ik misschien een keuze moet maken...
Voor nu wil ik er nog niet over nadenken dat ik misschien een keuze moet maken...
mickey- Kletskop
Jeetje.. dat lijkt me verschrikkelijk..
Maar je hondje komt wel weer goed uit de narcose? En zal het hondje weer goed herstellen? Ook ivm de voorgaande operatie en klachten?
EN als je je hondje laat opereren? hoelang zal je hondje daarna nog leven? Want hij zal natuurlijk in 1 klap een stuk ouder worden..
Jeetje, het lijkt me echt verschrikkelijk! Ik zou niet weten wat ik zonder mijn hondje moet.
Maar je hondje komt wel weer goed uit de narcose? En zal het hondje weer goed herstellen? Ook ivm de voorgaande operatie en klachten?
EN als je je hondje laat opereren? hoelang zal je hondje daarna nog leven? Want hij zal natuurlijk in 1 klap een stuk ouder worden..
Jeetje, het lijkt me echt verschrikkelijk! Ik zou niet weten wat ik zonder mijn hondje moet.
Gast- Gast
@Jade: hij heeft nu geen narcose gehad. Via een infuus heeft hij medicijnen toegediend gekregen, zodat die direct in zijn bloedbaan terecht zouden komen.
Ik weet niet of hij een operatie aan kan. Dat schreef ik gisteravond ook al... Sinds die vorige operatie is hij van 8,2 naar 7 kilo gegaan... Hoe land hij nog te leven heeft na de operatie is niks over te zeggen. Hij is pas 5 dus als ik alleen daar naar kijk, dan zou hij nog wel een aantal jaar moeten kunnen... Maar als ik kijk naar hoe hij er nu bij ligt, dan heb ik overal pijn...
Ik weet ook niet wat ik zonder hem moet, maar ik vrees dat ik daar wel rekening mee moet houden
Ik weet niet of hij een operatie aan kan. Dat schreef ik gisteravond ook al... Sinds die vorige operatie is hij van 8,2 naar 7 kilo gegaan... Hoe land hij nog te leven heeft na de operatie is niks over te zeggen. Hij is pas 5 dus als ik alleen daar naar kijk, dan zou hij nog wel een aantal jaar moeten kunnen... Maar als ik kijk naar hoe hij er nu bij ligt, dan heb ik overal pijn...
Ik weet ook niet wat ik zonder hem moet, maar ik vrees dat ik daar wel rekening mee moet houden
mickey- Kletskop
Mickey, wat erg zeg. Weet niet waar je woont, maar hier in Utrecht zit de grootste en daar komen ze van heel het land naartoe dus Tilburg is niet de enige optie (raar dat ze dat beweren).
Sterkte.
Sterkte.
Gast- Gast
Francaise_ schreef:En dat weet je dus pas na de operatie. Heel simpel dus.Lize schreef:Ik ben hierin altijd vrij simpel. Heeft het zin om te opereren? Zo ja, doen mits het helpt. Is het vooruitzicht dan nog slecht... Dan voor het hondje kiezen wat het beste is. Hoe moeilijk ook.
Ja idd wilde het net zeggen
Gast- Gast
Heeft de arts ook niet gezegd, dat Tilburg de enige optie is. Kan zijn dat ik dat wel geschreven heb, was niet helemaal helder...Caribbeanlover schreef:Mickey, wat erg zeg. Weet niet waar je woont, maar hier in Utrecht zit de grootste en daar komen ze van heel het land naartoe dus Tilburg is niet de enige optie (raar dat ze dat beweren).
Sterkte.
Wij wonen in Zuid-Limburg, in deze regio is er niemand die dit kan. Vandaar dat de arts Tilburg aan gaf. Dat is schijnbaar de dichtsbijzijnde kliniek. Ik hoop gewoon dat het überhaupt niet nodig is.
Hij heeft zojuist wel geplast! Dat is in ieder geval al goed nieuws. Voor de rest afwachten hoe het gaat.
mickey- Kletskop
Caribbeanlover schreef:Francaise_ schreef:En dat weet je dus pas na de operatie. Heel simpel dus.Lize schreef:Ik ben hierin altijd vrij simpel. Heeft het zin om te opereren? Zo ja, doen mits het helpt. Is het vooruitzicht dan nog slecht... Dan voor het hondje kiezen wat het beste is. Hoe moeilijk ook.
Je weet toch wel of de kans groter is dan het slaagt of dat het verkeerd gaat?
Dus als de kans groot is dat de hond na de operatie een hondwaardig leven kan leiden, dan zou ik het doen..
Gast- Gast
Huh? Het betreft een gezonde hond onlangs de laatste operatieLize schreef:Caribbeanlover schreef:Francaise_ schreef:En dat weet je dus pas na de operatie. Heel simpel dus.Lize schreef:Ik ben hierin altijd vrij simpel. Heeft het zin om te opereren? Zo ja, doen mits het helpt. Is het vooruitzicht dan nog slecht... Dan voor het hondje kiezen wat het beste is. Hoe moeilijk ook.
Dus als de kans groot is dat de hond na de operatie een hondwaardig leven kan leiden, dan zou ik het doen..
Gast- Gast
Francaise_ schreef:Huh? Het betreft een gezonde hond onlangs de laatste operatieLize schreef:Caribbeanlover schreef:Francaise_ schreef:En dat weet je dus pas na de operatie. Heel simpel dus.Lize schreef:Ik ben hierin altijd vrij simpel. Heeft het zin om te opereren? Zo ja, doen mits het helpt. Is het vooruitzicht dan nog slecht... Dan voor het hondje kiezen wat het beste is. Hoe moeilijk ook.
Hoezo huh?
De hond heeft een hernia.
Gast- Gast
Echt heel gezond is mijn hondje helaas niet... Hij krijgt al een paar jaar dieetvoeding, i.v.m. blaasgruis. Hij heeft regelmatig blaasontstekingen. Die operatie van mei heeft er ook wel in gehakt. En nu dus de hernia.
Gister zijn we nog op controle geweest bij de dierenarts, die gaf aan dat er vandaag verbetering MOEST zijn, anders moesten we serieus gaan nadenken over een operatie. Ze zou vandaag een aantal klinieken bellen om te achterhalen waar hij geopereerd zou kunnen worden, maar ook om de prognose te bespreken. Wat zijn kansen zijn na een operatie.
Helaas is het vandaag niet verbeterd. Vanmorgen had hij zelfs zoveel pijn dat hij mij gebeten heeft toen ik hem wilde laten plassen. Enige wat ik eraan over hou is een blauwe plek, dus het was alleen maar happen. Ik ben ook totaal niet boos op hem. Hij toont nooit pijn, dus dit is voor mij echt een slecht teken.
Ik huil de halve dag, als ik naar hem kijk, wordt ik al verdrietig. Hij is gewoon zichzelf niet. Ik weet gewoon niet watt ik moet doen. Ik heb altijd gezegd dat ik hem geen pijn wil laten lijden. Hij heeft vanmorgen een pijnstiller gehad en het lijkt qua pijn wat beter te gaan, maar ik weet dat hij pijn heeft. Ik weet niet of een operatie nog zinvol is. Ik weet niet of hij het aan kan. Ik weet het allemaal even niet meer...
Gister zijn we nog op controle geweest bij de dierenarts, die gaf aan dat er vandaag verbetering MOEST zijn, anders moesten we serieus gaan nadenken over een operatie. Ze zou vandaag een aantal klinieken bellen om te achterhalen waar hij geopereerd zou kunnen worden, maar ook om de prognose te bespreken. Wat zijn kansen zijn na een operatie.
Helaas is het vandaag niet verbeterd. Vanmorgen had hij zelfs zoveel pijn dat hij mij gebeten heeft toen ik hem wilde laten plassen. Enige wat ik eraan over hou is een blauwe plek, dus het was alleen maar happen. Ik ben ook totaal niet boos op hem. Hij toont nooit pijn, dus dit is voor mij echt een slecht teken.
Ik huil de halve dag, als ik naar hem kijk, wordt ik al verdrietig. Hij is gewoon zichzelf niet. Ik weet gewoon niet watt ik moet doen. Ik heb altijd gezegd dat ik hem geen pijn wil laten lijden. Hij heeft vanmorgen een pijnstiller gehad en het lijkt qua pijn wat beter te gaan, maar ik weet dat hij pijn heeft. Ik weet niet of een operatie nog zinvol is. Ik weet niet of hij het aan kan. Ik weet het allemaal even niet meer...
mickey- Kletskop
Honden laten niet gauw merken als ze pijn hebben dus dat die van jou dat nu wel laat merken zegt genoeg, hij heeft echt pijn!
Ik zou hem toch proberen, er is een kans dat het daarna beter gaat.
Stel je doet het niet en mocht je besluiten hem in te laten slapen (dat is wat ik uit je verhaal opmaak), dan zul je later misschien denken ''stel als ik hem had laten opereren, zou hij er dan bovenop zijn gekomen?''. Dat is wat ik zou denken iig, weet niet hoe jij daar tegenover staat.
Sterkte meid!
Ik zou hem toch proberen, er is een kans dat het daarna beter gaat.
Stel je doet het niet en mocht je besluiten hem in te laten slapen (dat is wat ik uit je verhaal opmaak), dan zul je later misschien denken ''stel als ik hem had laten opereren, zou hij er dan bovenop zijn gekomen?''. Dat is wat ik zou denken iig, weet niet hoe jij daar tegenover staat.
Sterkte meid!
Gast- Gast
Vanmorgen dacht ik inderdaad heel sterk erover om hem te laten inslapen, omdat ik hem geen pijn wil laten lijden.
Inmiddels heb ik contact gehad met de dierenarts. Ze hebben contact opgenomen met een kliniek in Tilburg. De artsen daar gaven aan dat zolang de hond nog diepe pijnperceptie heeft (bijv. knijpen in een teen van een achterpootje) dat een operatie dan nog een redelijk tot goed resultaat geeft. In dat geval zouden ze hem vandaag nog willen opereren.
Helaas is het nu niet helemaal duidelijk of hij echt een hernia heeft. Ik heb zelf ook contact gezocht met de kliniek in Tilburg. Zij gaven mij aan een MRI te willen doen, maar dit is niet mogelijk, aangezien mijn hond titanium implantaten in zijn achterpootje heeft. Op een MRI zouden ze namelijk de plaats van de hernia kunnen vaststellen. Ik heb toen aangegeven dat er gister een röntgenfoto is gemaakt, waarop de hernia te zien was, en ook dat hij een verdikking op zijn rug heeft, op dezelfde hoogte als de breuk op de foto zichtbaar was. De arts vertelde mij toen dat een hernia niet zichtbaar is op een röntgenfoto. Als er op een röntgenfoto iets zichtbaar is aan de ruggenwervels, is dat meestal een zeer slecht teken, in de vorm van een tumor. Bovendien zou een hernia niet zichtbaar kunnen zijn aan de buitenkant, wat bij mijn hond wel het geval is.
De arts van Tilburg neemt vandaag nog contact met mij op, en daar ben ik nu al 1,5 uur op aan't wachten... Ik heb mijn eigen dierenarts gebeld, om aan te geven dat de kliniek in Tilburg de foto graag via mail zou willen krijgen, om die te beoordelen, dit zouden ze ook doen. Als de arts van Tilburg de foto dan gezien had, zou hij mij bellen.
Dus nu is het afwachten...
Inmiddels heb ik contact gehad met de dierenarts. Ze hebben contact opgenomen met een kliniek in Tilburg. De artsen daar gaven aan dat zolang de hond nog diepe pijnperceptie heeft (bijv. knijpen in een teen van een achterpootje) dat een operatie dan nog een redelijk tot goed resultaat geeft. In dat geval zouden ze hem vandaag nog willen opereren.
Helaas is het nu niet helemaal duidelijk of hij echt een hernia heeft. Ik heb zelf ook contact gezocht met de kliniek in Tilburg. Zij gaven mij aan een MRI te willen doen, maar dit is niet mogelijk, aangezien mijn hond titanium implantaten in zijn achterpootje heeft. Op een MRI zouden ze namelijk de plaats van de hernia kunnen vaststellen. Ik heb toen aangegeven dat er gister een röntgenfoto is gemaakt, waarop de hernia te zien was, en ook dat hij een verdikking op zijn rug heeft, op dezelfde hoogte als de breuk op de foto zichtbaar was. De arts vertelde mij toen dat een hernia niet zichtbaar is op een röntgenfoto. Als er op een röntgenfoto iets zichtbaar is aan de ruggenwervels, is dat meestal een zeer slecht teken, in de vorm van een tumor. Bovendien zou een hernia niet zichtbaar kunnen zijn aan de buitenkant, wat bij mijn hond wel het geval is.
De arts van Tilburg neemt vandaag nog contact met mij op, en daar ben ik nu al 1,5 uur op aan't wachten... Ik heb mijn eigen dierenarts gebeld, om aan te geven dat de kliniek in Tilburg de foto graag via mail zou willen krijgen, om die te beoordelen, dit zouden ze ook doen. Als de arts van Tilburg de foto dan gezien had, zou hij mij bellen.
Dus nu is het afwachten...
mickey- Kletskop
Er werd toch gezegd dat hij een hernia had en nu is het niet zeker? Vaag!
De beste dierenartsenkliniek zit hier in Utrecht, dus misschien kan je daar terecht.
Sterkte nogmaals.
De beste dierenartsenkliniek zit hier in Utrecht, dus misschien kan je daar terecht.
Sterkte nogmaals.
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:Er werd toch gezegd dat hij een hernia had en nu is het niet zeker? Vaag!
Sterkte nogmaals.
LEZEN!!
Heel veel sterkte. Het lijkt me heel moeilijk om die beslissing te moeten maken wat je gaat doen. Het is wel je hondje.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Fairytale schreef:Caribbeanlover schreef:Er werd toch gezegd dat hij een hernia had en nu is het niet zeker? Vaag!
Sterkte nogmaals.
LEZEN!!
Heel veel sterkte. Het lijkt me heel moeilijk om die beslissing te moeten maken wat je gaat doen. Het is wel je hondje.
Inderdaad, heel veel sterkte.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Onze hond aangevallen door een andere hond.
» Wat is je hond dik!
» Hond aan de diaree
» Blaffende hond
» Een hond als je werkt
» Wat is je hond dik!
» Hond aan de diaree
» Blaffende hond
» Een hond als je werkt
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: