Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was?

+9
studiebol
Bruintje Beer
Monnie
SoGood
sheila123
ShallY
Lejow
Engeltje23
Pien
13 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was?

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 11:25

Sogood schreef:Toen ik 21 was wilde ik het heel graag, nu ben ik 26 en eerlijk gezegd weet ik het niet zo. Ik voorzie eigenlijk alleen maar problemen. Ik zie zoveel ouders uit elkaar gaan, dat zou ik mijn kindje niet aan willen doen. Wat als ik geen leuke moeder ben? Wat als ik niet genoeg van mijn kindje kan houden (ik kan het me bijna niet voorstellen aangezien ik zelf geen beter, liever en geweldiger voorbeeld kan hebben dan mijn eigen moeder) Wat als mijn vriend en ik niet op 1 lijn liggen qua opvoeding? (Ik ben heel open opgevoed, mijn vriend strenger. We liggen nu al niet op 1 lijn) Wat als ik het kindje niet gelukkig kan maken, wat als het kindje niet gezond is.. Pff.. Waarom kunnen zoveel vrouwen er gewoon voor gaan en gelukkig/gerust zijn met hun keuze? Wat als ik het straks nog steeds niet voor 100% weet?

Fijn om dit uitgesproken te hebben.

Ik denk dat je je gewoon teveel zorgen maakt. Waarom zou je bijvoorbeeld geen leuke moeder zijn? Mijn vriend en ik hebben vantevoren nooit gesproken over de opvoeding tot we er middenin zaten. Ik ben ook veel vrijer opgevoed, maar die middenweg is er vanzelf gekomen. Ik zou er gewoon vanuit gaan dat de 'problemen' die je noemt zich over het algemeen zelf oplossen en zo niet, dan ga je er gewoon iets beter je best voor doen en komt het alsnog goed.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer wisten jullie dat je er 'klaar' voor was?

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 11:27

Ik was er trouwens letterlijk bijna van de ene dag op de andere klaar voor. Eerst wilde ik nog reizen en toen bedacht ik me ineens dat een kindje wel honderd keer zo leuk zou zijn. Mijn vriend was er al langer klaar voor, dus die was erg blij. We hebben verder geen praktische zaken in de beslissing mee laten wegen.

Gast
Gast

Bericht  Vancity_girl do 21 jul 2011 - 18:43

Twellie schreef:Ik was er trouwens letterlijk bijna van de ene dag op de andere klaar voor. Eerst wilde ik nog reizen en toen bedacht ik me ineens dat een kindje wel honderd keer zo leuk zou zijn. Mijn vriend was er al langer klaar voor, dus die was erg blij. We hebben verder geen praktische zaken in de beslissing mee laten wegen.

+1

Ik dacht eerst steeds dat ik geen kindje wilde zolang we nog in het buitenland woonde, en ineens dacht ik wat maakt het ook uit ik wil een baby en het liefst nu! smile
Helemaal niet praktisch zo ver weg van familie, maar het is allemaal goedgekomen en over 3 weken wonen we weer in Nederland.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 19:07

Sogood schreef:Toen ik 21 was wilde ik het heel graag, nu ben ik 26 en eerlijk gezegd weet ik het niet zo. Ik voorzie eigenlijk alleen maar problemen. Ik zie zoveel ouders uit elkaar gaan, dat zou ik mijn kindje niet aan willen doen. Wat als ik geen leuke moeder ben? Wat als ik niet genoeg van mijn kindje kan houden (ik kan het me bijna niet voorstellen aangezien ik zelf geen beter, liever en geweldiger voorbeeld kan hebben dan mijn eigen moeder) Wat als mijn vriend en ik niet op 1 lijn liggen qua opvoeding? (Ik ben heel open opgevoed, mijn vriend strenger. We liggen nu al niet op 1 lijn) Wat als ik het kindje niet gelukkig kan maken, wat als het kindje niet gezond is.. Pff.. Waarom kunnen zoveel vrouwen er gewoon voor gaan en gelukkig/gerust zijn met hun keuze? Wat als ik het straks nog steeds niet voor 100% weet?

Fijn om dit uitgesproken te hebben.

Vrijwel iedere vrouw heeft deze twijfels wel voordat ze besluit zwanger te worden. Maar weet je, je kan er hoog en laag over piekeren maar je weet het pas als je kind er is. En als er dan problemen zijn, dan regel je dat gewoon. Ik denk dat de meeste gedachten ook niet echt realistisch zijn.

Gast
Gast

Bericht  Flip Fluitketel do 21 jul 2011 - 19:40

Toen wij een relatie kregen stond het eigenlijk al vast dat we beide graag kinderen zouden willen. Hier hebben we nog een tijdje mee gewacht. We hebben eerst een huis gekocht en zijn getrouwd, na ons trouwen zijn we ervoor gegaan. Over financieen, opvang en werkverdeling hebben we het toen nog niet echt gehad en daar maakte ik me geen zorgen over. We moesten eerst maar eens zwanger kunnen raken.

En de gevoelens/gedachten van kan ik het allemaal wel aan, ben ik wel een leuke/goede moeder o.i.d.. heeft iedereen en heb ik nu nog steeds ten opzichte van onze dochter.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: