Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

met je kind(eren) naar een restaurant

+13
miss22
Mirror
kwak
Bruintje Beer
Kaboutertje
Mamasapje
LotteK
PapillonRose
Petteflet
Printje
Bloem86
Susan
meisjesmama
17 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

met je kind(eren) naar een restaurant - Pagina 2 Empty Re: met je kind(eren) naar een restaurant

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 8:05

Ik erger me dan vooral aan mensen die nét iets te hard praten over hun goed betaalde baan of dure auto ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

met je kind(eren) naar een restaurant - Pagina 2 Empty Re: met je kind(eren) naar een restaurant

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 8:46

Dromertje schreef:Ik erger me dan vooral aan mensen die nét iets te hard praten over hun goed betaalde baan of dure auto ofzo.

O, dat is idd erg vervelend. Ik was paar weken terug in een overdekte speeltuin, en daar zat ook zo'n stel, kind vierde een kinderfeestje, en meneer en mevrouw zaten alleen maar met hun telefoon te spelen, internetten, mail checken enz. En dan de hele tijd maar zeggen tegen elkaar op een 'grappige' toon: "hey, je hebt vrij vandaag hoor!" "Ja, maar ik moet wel ff mn mail checken natuurlijk"
En dat ging echt de hele middag door, tot ze weg gingen. En dan wel op zo'n manier dat wij alles mee konden krijgen.
Je viert een kinderfeestje, lekker makkelijk op die manier.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

met je kind(eren) naar een restaurant - Pagina 2 Empty Re: met je kind(eren) naar een restaurant

Bericht  Mirror wo 20 jul 2011 - 8:46

Wij gingen/gaan zelf erg graag en regelmatig uit eten. We nemen de kinderen ook regelmatig mee, maar dan naar een eenvoudige bistro, pizzeria, griek. We zorgen dat we er goed op tijd zijn, rond 18.00u en we zitten er hooguit 1,5u. Meestal gaat het goed, we hebben ook momenten gehad dat de oudste steeds van tafel wou of het niet vol kon houden. Op die momenten zorgden we ervoor dat we snel uitgegeten waren. De oudste hoeft ook niet per se wat te eten, gewoon waar hij zin in heeft, als hij maar aan tafel blijft zitten of op een gegeven moment bij ons op schoot, maar niet rennen ofzo. Ook aandacht van andere mensen of bedienend personeel die ze erbij betrekken of wat leuks zeggen helpt heeeel erg om het voor de kinderen naar hun zin te maken. Verder heb ik altijd wat speelgoed, een boekje, kleurpotloden en wat noodgevalletjes (koekjes, rozijntjes, appelmoesje) in de tas. Dus goed voorbereid. En we merken dat nu we dit al 2,5u jaar regelmatig doen dat het voor de oudste gewoon normaal is en hij het ook gezellig vindt. Hij vraagt ook regelmatig 'eggens eten?? de Giek??'
Mirror
Mirror
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 194
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

met je kind(eren) naar een restaurant - Pagina 2 Empty Re: met je kind(eren) naar een restaurant

Bericht  miss22 wo 20 jul 2011 - 8:49

Wij zijn laatst uit eten geweest en J is gewoon meegeweest.
Mannetje heeft heerlijk rustig in de maxicosie gelegen op het onderstel en heeft zijn oogjes uitgekeken.
Met het toetje mocht ie gewoon op schoot zitten en hebben echt geen moment "last" gehad van ons mannetje
miss22
miss22
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

met je kind(eren) naar een restaurant - Pagina 2 Empty Re: met je kind(eren) naar een restaurant

Bericht  Mamasapje wo 20 jul 2011 - 8:52

Hazeltje schreef:Oh, ik had het trouwens niet over sterrenrestaurants.

Daar doe je ons beide totaal geen plezier meer.

+1 Ik doel ook meer op een Ikea, Griek , Chinees, Italiaan, Mexicaan etc Wink Gewoon waar je voor max 70 euro met zn 2tjes kan eten;)

Eten in een eetcafe oid doen we nooit, dan ga ik liever naar een gewoon restaurant.

Wel eten we vaak op het strand. We wonen dichtbij Scheveningen en zijn daar dan ook regelmatig te vinden en eten vaak daar. Heerlijk:) Lekker even wandelen na het eten, spelen en schelpen zoeken ervoor.. Een uitje voor ons en heerlijk voor de kindjes!
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

met je kind(eren) naar een restaurant - Pagina 2 Empty Re: met je kind(eren) naar een restaurant

Bericht  Susan wo 20 jul 2011 - 8:55

Mamasapje schreef:

Wel eten we vaak op het strand. We wonen dichtbij Scheveningen en zijn daar dan ook regelmatig te vinden en eten vaak daar. Heerlijk:) Lekker even wandelen na het eten, spelen en schelpen zoeken ervoor.. Een uitje voor ons en heerlijk voor de kindjes!

Je hebt in Scheveningen ook zo'n eettentje aan het strand met van die plastic speelhuisjes erbij, eettentje zelf is een beetje Mexicaans-achtig.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

met je kind(eren) naar een restaurant - Pagina 2 Empty Re: met je kind(eren) naar een restaurant

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 23:40

Wij hebben het nog nooit gedaan eigenlijk. Ik heb al de grootste moeite om hem tijdens het eten thuis aan tafel te houden, laat staan in een restaurant... Very Happy

We willen het overigens wel gaan proberen binnenkort. Dan maar vroeg eten in plaats van de ´gezellige´ tijden en dan maar niet uren tafelen. Hij moet het toch een keer leren...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

met je kind(eren) naar een restaurant - Pagina 2 Empty Re: met je kind(eren) naar een restaurant

Bericht  Susan wo 20 jul 2011 - 23:43

Ja, ik heb inmiddels ook een geschikt restaurant uitgezocht, ergens in de komende paar weken gaan we er met de kinderen naartoe.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

met je kind(eren) naar een restaurant - Pagina 2 Empty Re: met je kind(eren) naar een restaurant

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 23:44

Susan schreef:Ja, ik heb inmiddels ook een geschikt restaurant uitgezocht, ergens in de komende paar weken gaan we er met de kinderen naartoe.

In ´onze´ woonplaats? Dan ben ik wel benieuwd Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

met je kind(eren) naar een restaurant - Pagina 2 Empty Re: met je kind(eren) naar een restaurant

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 23:45

Altijd en overal gewoon gedaan. Ik zie het probleem niet zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

met je kind(eren) naar een restaurant - Pagina 2 Empty Re: met je kind(eren) naar een restaurant

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 23:46

Elodie schreef:Altijd en overal gewoon gedaan. Ik zie het probleem niet zo.

Ik heb er zelf geen problemen mee om anderen met hun kindjes te zien, maar voel me vaak snel opgelaten als mijn zoontje onrustig is of ineens een huilbui of driftbui krijgt op een plek waar mensen 'voor hun ontspanning' komen zeg maar

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

met je kind(eren) naar een restaurant - Pagina 2 Empty Re: met je kind(eren) naar een restaurant

Bericht  Susan wo 20 jul 2011 - 23:52

Jetje, nee, in de buurt van het vakantiehuisje van mijn ouders, daar zitten we ook vrij vaak. In onze woonplaats zou ik even zo snel geen kindvriendelijk restaurant weten. Ik ga er even over nadenken...
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

met je kind(eren) naar een restaurant - Pagina 2 Empty Re: met je kind(eren) naar een restaurant

Bericht  Bolleke wo 20 jul 2011 - 23:53

Altijd gedaan en nooit problemen gehad. Als baby was hij vrij rustig, en vanaf 1,5 heb ik hem geleerd wat de regels zijn in een restaurant, dus niet schreeuwen, rustig praten, niet rennen, op je stoel blijven zitten etc. Gaat prima.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

met je kind(eren) naar een restaurant - Pagina 2 Empty Re: met je kind(eren) naar een restaurant

Bericht  Jilke wo 20 jul 2011 - 23:57

Ik heb er nooit geen moeite mee als er kinderen in de buurt in een restaurant zitten. Tja en kinderen huilen soms eenmaal (zolang het maar geen enorm lange huilbui is) en ze praten ook wel eens luidruchtig.
Wat ik wel vervelend vind, is dat ze "los" rondlopen en aan je tafel lopen plakken. En dan je continu aanstaren of tegen je praten. Dat vind ik dan wel irritant. Maar meer vanuit de ouders, die horen hun kind bij zich te houden vind ik.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

met je kind(eren) naar een restaurant - Pagina 2 Empty Re: met je kind(eren) naar een restaurant

Bericht  Susan do 21 jul 2011 - 0:04

Maar dat is ook wel eens lastig hoor, want sommige mensen vinden het wel prachtig als je kind bij ze komt staan om contact te maken. Of als je kinderen aan de spullen van een ander zitten en je zegt: 'Nee, dat is niet van ons,' dan zeggen die mensen: 'Ah joh, laat gaan.'
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

met je kind(eren) naar een restaurant - Pagina 2 Empty Re: met je kind(eren) naar een restaurant

Bericht  Jilke do 21 jul 2011 - 0:38

Ja dat is ook zo. Maar vaak zie je aan de reactie van mensen al gauw of ze het waarderen lijkt me. Als iemand erop in gaat of iemand het compleet negeert.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

met je kind(eren) naar een restaurant - Pagina 2 Empty Re: met je kind(eren) naar een restaurant

Bericht  Mikki do 21 jul 2011 - 1:14

De oudste ging al heel snel mee naar een restaurant, als we er tenminste geen uren zitten. Ze kan prima in haar stoel blijven zitten en vermaakt zich goed. De jongste is wat wilder, die blijft dus echt niet rustig zitten. Zij is alleen nog maar mee uit lunchen geweest.

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

met je kind(eren) naar een restaurant - Pagina 2 Empty Re: met je kind(eren) naar een restaurant

Bericht  sheila123 do 21 jul 2011 - 1:20

Bij mijn oudste heb ik dat nooit gedaan,omdat ze wel veel huilde en nu nog niet stil kan zitten en lastig word als ze ergens te lang moet zitten. Met de jongste zou ik het wel aandurven. Zij is nu al zoooo veel rustiger.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

met je kind(eren) naar een restaurant - Pagina 2 Empty Re: met je kind(eren) naar een restaurant

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 1:24

Een kind moet, als het een leeftijd heeft waarop ie ook even rondloopt en dergelijke, natuurlijk wel weten wat wel en niet kan. Maar als je je kind, zoals ik, al vanaf baby gewoon meeneemt gaat dat echt wel goed. Wel moet je natuurlijk op blijven letten dat ze idd niet bij mensen rond hangen die daar niet op zitten te wachten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

met je kind(eren) naar een restaurant - Pagina 2 Empty Re: met je kind(eren) naar een restaurant

Bericht  Susan do 21 jul 2011 - 7:43

Elodie schreef:Een kind moet, als het een leeftijd heeft waarop ie ook even rondloopt en dergelijke, natuurlijk wel weten wat wel en niet kan.

Ezra kan nog niet goed praten en hij heeft ook op sociaal-emotioneel gebied een achterstand, moet hij dan maar op zijn stoel blijven zitten, mogen wij dan niet met hem uit eten? Natuurlijk blijven wij altijd bij hem en laten we hem niet alleen rondlopen, maar dit zijn dus wel de reacties waar ik bang voor ben.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

met je kind(eren) naar een restaurant - Pagina 2 Empty Re: met je kind(eren) naar een restaurant

Bericht  Bolleke do 21 jul 2011 - 7:47

Susan, ik vind dat er verschil is met een kind met een achterstand en kinderen die dat niet hebben. Ik heb C.hristian geleerd wat de regels zijn, er word niet rondgelopen in een restaurant, hooguit als hij naar de wc moet. Met Ezra zou dat dan inderdaad moeilijk zijn, maar ik zou niet om zulke bekrompen reacties thuis blijven hoor, misschien gaat het wel hardstikke goed!
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

met je kind(eren) naar een restaurant - Pagina 2 Empty Re: met je kind(eren) naar een restaurant

Bericht  Susan do 21 jul 2011 - 7:53

Nee, maar de mensen in het restaurant weten natuurlijk niet wat er aan de hand is, dus zij zullen misschien toch hun oordeel klaar hebben. Nou ja, ik ga het binnenkort eerst eens in dat kindvriendelijke restaurant proberen. We zijn dan met genoeg volwassenen (opa en oma gaan ook mee) om hem goed te begeleiden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

met je kind(eren) naar een restaurant - Pagina 2 Empty Re: met je kind(eren) naar een restaurant

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 8:20

Elodie: ik denk dat dat nogal simpel gesteld is. Niet alle kinderen zijn geschikt om een uur (of langer) in een restaurant stil te zitten, maar dan moet je als ouders gewoon niet met je kind uit eten gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

met je kind(eren) naar een restaurant - Pagina 2 Empty Re: met je kind(eren) naar een restaurant

Bericht  Susan do 21 jul 2011 - 8:34

Dromertje schreef:Niet alle kinderen zijn geschikt om een uur (of langer) in een restaurant stil te zitten, maar dan moet je als ouders gewoon niet met je kind uit eten gaan.

Ik denk niet dat als je vanaf het begin regelmatig uit eten gaat, je automatisch kinderen kweekt die op peuterleeftijd stil kunnen zitten, maar ik ben het er niet mee eens dat je dan maar niet met je kind uit eten moet gaan. Zolang je er als ouders maar rekening mee houdt en niet een restaurant kiest waar dat niet kan of urenlang gaat dineren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

met je kind(eren) naar een restaurant - Pagina 2 Empty Re: met je kind(eren) naar een restaurant

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 8:39

Susan schreef:
Dromertje schreef:Niet alle kinderen zijn geschikt om een uur (of langer) in een restaurant stil te zitten, maar dan moet je als ouders gewoon niet met je kind uit eten gaan.

Ik denk niet dat als je vanaf het begin regelmatig uit eten gaat, je automatisch kinderen kweekt die op peuterleeftijd stil kunnen zitten, maar ik ben het er niet mee eens dat je dan maar niet met je kind uit eten moet gaan. Zolang je er als ouders maar rekening mee houdt en niet een restaurant kiest waar dat niet kan of urenlang gaat dineren.


Als je kind niet lang stil kan zitten, dan vind ik niet dat je kunt maken om naar een (wat sjieker) restaurant kunt gaan of urenlang kunt gaan dineren. Er zitten namelijk ook nog mensen om die daar gewoon last van kunnen hebben. Ook als je kind constant heibel trapt vind ik dat je dan maar iets anders uit moet kiezen, een mc donalds bijvoorbeeld, of iets anders wat helemaal op kinderen is gericht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

met je kind(eren) naar een restaurant - Pagina 2 Empty Re: met je kind(eren) naar een restaurant

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum