Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+52
mauwmauw
ProudMom
MissD
Theezakje13
Schism
Laced
PiP
Chelle
Dora
CCC
Steep
Floor
Nana
banjer49
studiebol
juffie001
Qiara
Lady4
Tiara
koNijntje
Sjonno
Fiebje
Clapperdie
Mamsie
Susan
sheila123
Bruintje Beer
Summerlovin
Annie24
Phileine
Liadan
Printje
Zininzon
blondje1313
Smaragdje
Lejow
LindaK
Bimbam
Tiana
Koffieleut
L!ND@
Sjaantje
Amber-
Paper Crown
Pien
joyce0606
Fearie
Burn
Happydobby
Novalee
kletskousje
Limburg85
56 plaatsers

Pagina 26 van 40 Vorige  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 26 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  studiebol za 23 jul 2011 - 21:37

Fiebje wat fijn dat je naar huis mocht, gelukkig maar!

Voor de dames die slecht geslapen hebben, wat vervelend zeg! Hopelijk slapen jullie vannacht beter! Ik heb wel steeds dat ik heel vroeg wakke word en dat vind ik al irritant, laat staan dat je in de nacht steeds klaar wakker ligt of steeds wakker wordt!

Tja ik weet wel hoe ik het na mijn verlof ga doen, dan ga ik 3 dagen werken. Ik zit alleen in dubio of ik dat dus meteen ga doen na mijn verlof en dus ook meteen ontslag neem voor een aantal uur. Of dat ik eerst verlof opneem, dan krijg je toch nog wat uitbetaald enzo, is het maandelijks bedrag toch weer iets hoger. Vandaar dat ik vroeg wat jullie gaan doen. Als alles goed blijft gaan ga ik in November met verlof.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 26 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  kletskousje za 23 jul 2011 - 21:45

Studiebol, weten jullie het geslacht eigenlijk al? Of hebben jullie de 20-weken echo nog niet gehad? Ik neem na mijn zwangerschapsverlof ook nog ouderschapsverlof op. Ik werk in het onderwijs dus dat is ook goed geregeld. Ik moet dan wel al in mijn zwangerschapsverlof ontslag nemen (als ik dat zou willen) voor die andere dagen. Nu blijf ik gewoon hetzelfde werken als bij mijn dochter, dus is het geen probleem. Wij krijgen ouderschapsverlof uitbetaald over de dagen/uren die je dus uiteindelijk gaat werken.

Fearie, jeetje lijkt me wel heftig als je geen contact hebt met je moeder. Ik weet de geschiedenis niet helemaal van je, dus weet niet goed wat er vooraf aan gegaan is.. Maar als het voor jou zo beter voelt, dan moet je het ook zo houden.

Fiebje, weten jullie het geslacht? Of moeten jullie 2 namen bedenken?
kletskousje
kletskousje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 386
Punten : 455

Bericht  studiebol za 23 jul 2011 - 21:52

Kletskousje als het goed is weten we dinsdag de geslachten dan hebben we de 20 weken echo, maar de laatste keer zaten de beide kindjes met hun beentjes bij elkaar dus konden ze niks zien.. hoop echt dat dat nu niet het geval is. Kijk echt uit naar dinsdag om het dan te weten! En dan zal ik het ook zeker hier vertellen!

Wat jij met je verlof hebt, hebben wij ook, ik wil dan straks 24 uur werken en dan mag ik dus voor 24 uur keer zoveel weken verlof opnemen. Niet voor de 32 uur die ik niet werk, nou ja dat mag wel maar dan moet ik daar een bedrag over terug betalen als ik uiteindelijk ontslag neem in uren en daar heb ik geen zin in.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Fiebje za 23 jul 2011 - 23:29

Fearie, fijn dat je nog effe wat slaap hebt kunnen meepikken. Kan je de 'gezellige' dingen niet met je oma doen? Of is zij daar te oud voor? Snap wel dat het je moeder niet vervangt maar kan me voorstellen dat zij ook dicht bij je staat.

kletskousje, wij weten wel het geslacht. Maar het krijgt dezelfde voorletter als papa. En vind zelf meerdere namen ook mooier. Heb er zelf ook 3.

hebben net de gipsafdruk gemaakt. Is wel gaaf geworden. Wel gek om je buik en borsten op die manier te zien en pf wat zijn ze groot!

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552

Bericht  Fearie zo 24 jul 2011 - 6:07

@ Studiebol, als je een CAO hebt kan het zijn dat je ouderschapsverlof betaald is, dan zou ik geen ontslag nemen. Je krijgt het dan gewoon betaald. Ik krijg niets betaald, dus dat maakt de keuze wat anders. T is wel ingewikkeld vind ik hoor, misschien ergens op de afdeling P&O info inwinnen op je werk?

@ Hazeltje, er is hier veel gebeurd tussen mij (mijn vriend) en mijn moeder. Het komt erop neer dat ze mijn vriend niet mag en dus ook uitspraken heeft gedaan toen ik vertelde dat ik zwanger ben van mijn vriend, ze heeft het tegen mijn zusje en haar vriend gezegd en niet eens tegen mij. Om vervolgens de schijnheil uit te gaan hangen en de blije oma, daar heeft ze mij zo mee gekwetst. Ik heb haar hier in april mee geconfronteerd en ze ontkende alles met als gevolg dat ze ons huis uit stormde en ik een boze mail kreeg 3 dagen later. Ik was er al een tijdje klaar mee, maar dit was de druppel. Ik vind het dus ook goed zo smile

@ Fiebje, mijn oma woont 100 km verderop en die spreek ik meestal dus alleen over de telefoon. Gelukkig is mijn vriend echt al een goede/trotse papa, hij gaat overal mee naartoe. Ook mijn zusje woont hier dichtbij en daar heb ik goed contact mee smile
Heb je trouwens een foto van je gipsafdruk? Ben benieuwd smile

@ All, hier na een onrustige nacht toch vanochtend nog ff tot half 10 ongeveer geslapen. Vanmiddag niet na bed geweest in de hoop vanavond moeier te zijn en dus beter te kunnen slapen, zo juist mijn lijf ff lekker gescrubt en mijn benen ook (voor zover ik nog bij kan haha). Hoop dat ik vanavond dan wat minder rusteloze benen heb, zo meteen nog ff op visite bij de buren aan de overkant en morgen met mijn zusje na de Ikea (laatste spulletjes voor de babykamer halen). Gaan bij de Leen Bakker nog een rolgordijn halen en dan gaan we hopelijk morgenavond de kamer afmaken. Spannend Very Happy
Als ie af is, post ik een foto bounce

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  kletskousje zo 24 jul 2011 - 7:13

Ah oke Fearie..
Dan snap ik wel dat je er klaar mee bent!

Hier een rustig dagje.
Vriend heeft de tour gekeken en ik heb nog wat gewerkt aan mijn foto albums en rustig op de bank gezeten.
Had veel last van harde buiken en ook pijn aan mijn rug.. Hetzelfde als ik bij mijn dochter had toen ik weeen kreeg.. Dus ik kneep hem wel even.
Het is nu redelijk rustig, maar ik voel me nog niet helemaal top!
Lekker op tijd naar bed dus!
kletskousje
kletskousje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 386
Punten : 455

Bericht  Fiebje zo 24 jul 2011 - 8:42

Fearie, heb nog geen foto gemaakt. Zal het nog doen, alleen is onze pc nog stuk. Kan hem dan nog niet plaatsen. Wil de naam erop mozaiken. Schilderen is niet mijn sterkste ding.
wat een verhaal van je moeder, toch onvoorstelbaar dat ze zoiets doet. Fijn dat je je zusje en man hebt! Voor je benen wil een massage ook nog wel eens helpen, is goed voor de bloeddoorstroming.

kletskousje, idd rustig aan doen dan!

hier nog niet veel veranderd met gister, heb nog steeds een keiharde buik en misselijk. Wel gegeten maar ging niet van harte. Verder hebben we lekker op de bank gehangen.

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 8:57

Wij hebben alsnog een leuke dag gehad. Ik heb nog van 7.45 tot 13.00 uur geslapen, toen ik zeker wist dat mijn man wakker was geweest na het slaapwandelen.

Ik weet niet meer wie het vroeg maar dat gebeurd niet vaker nee. Nog nooit eerder meegemaakt. Ik was ook echt bang, ik schrok er enorm van. Hij had redelijk wat gedronken, we hadden dorpsfeesten hier, en dat is elk jaar 2 avonden. Ik ging naar huis, en hij was met de fiets, maar hij ging met me mee, dus nog niet eens zo heel laat gemaakt.

Fiebje, ik heb wel gezegd dat ik graag wil dat hij vanaf nu niet veel bier meer drinkt, omdat de bevalling elke dag kan beginnen. Maar voor die feesten maakte het me niet uit. Ik had zelf al niet het gevoel dat er iets ging beginnen, maar had nog een vriendin daar die niet dronk en met de auto was, dus die had hem altijd snel thuis kunnen brengen. De feesten waren 1 km van ons huis.

All, wij hadden vandaag onze tweede trouwdag... vanmiddag zijn onze beste vrienden (die vriendin die ik vannacht gebeld heb) hier geweest, mijn ouders kwamen een bloemetje brengen, en mijn schoonouders kwamen nog aan. Gezellig vol dus, was een leuke middag. Daarna zijn mijn man en ik lekker samen uit gaan eten. Voor de laatste keer met z'n twee denk ik. Was ook al even geleden dat we met zn twee zijn geweest, we gaan vaak met die vrienden.

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 zo 24 jul 2011 - 9:15

even met mijn "prijzenkast" pronken!

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 26 123553-7069446

morgen weer voor het eerst werken sinds 3 weken...opzich wel zin in, hoewel ik ook wel "bang" ben hoe het gaat, en vooral de heen reis, gelukkig is dit maar een treinreis van 15 minuten en een klein loopje. ik hoef maar een paar uurtjes want ik mag nog niet volledig werken.

morgen alweer 22 weken!! nog 3 weken werken, dan lekker 2 weken vakantie! en dan weer 7 weken werken voor verlof!

ik heb een afspraak voor een 3D echo als ik 27 weken ben, iemand ervaring met dit termijn?
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 19:53

Wij hebben met 26+4 3d echo gehad Jocye, en als die kleine meid niet zo eigenwijs was, was het heel mooi geweest (alhoewel ik er wel meer van verwacht had) maar je kan wel al precies gezichtje zien enzo, ze hoeven op die leeftijd alleen nog maar dik te worden en een beetje groeien (dus geen aliën meer Wink)

Vandaag komt mijn zusje terug van 9 weken backpacken! Ze komt om half 4 aan op schiphol (als het goed is). Heb gister weer veel harde buiken gehad, wel alleen 's morgens, nu begint het ook weer. Dus de rest van de week doe ik echt niks meer!

Gast
Gast

Bericht  Laced zo 24 jul 2011 - 20:55

Goedemorgen meiden!

Hoe gaat het hier met iedereen? Vannacht weer beter kunnen slapen? Ik in ieder geval wel! Mijn man kwam gistermiddag terug uit Duitsland, waar hij een weekend naartoe was geweest met vrienden. Heb al een paar dagen flink was last van harde buiken en rugpijn. Herkent ook iemand spierpijn in de benen? Mijn benen voelen zo rusteloos aan.

Kruumel: hoe is het met jou? Had je nog met je man gesproken over het slaapwandelen? Nog gefeliciteerd met jullie 2-jarig huwelijk!

Joyce: wij hebben de 3D echo laten doen met 27 weken. Onze man lag er perfect voor! We hebben daar ook hele mooie beelden van. Je zag zo goed zijn gezichtje.. Ik denk dat je ook maar net geluk moet hebben dat de baby er goed voor ligt en zich wil laten zien.

Kletskousje: wat jij schrijft, daar heb ik ook zon last van. Wij schelen echt maar 1 dag. Ben wel benieuwd naar een foto van je buik! Ik merk nu echt dat m'n buik met de week groter aan het worden is. Merk je nu dat het zwaarder is dan je 1e zwangerschap nu je ook een kleintje hebt rondlopen of gewoon in je zwangerschap zelf verschillen met de 1e?

Faerie: jij hebt ook alweer bijna de magische grens van 37 weken bereikt! Het begint dan echt spannend te worden. Voel je je nog wel goed? Lukt alles nog?

Owja, gisteren is m'n nicht bevallen van een zoon, c.oen! Dus deze week / volgende week op kraamvisite. Ze woont wel helemaal in s.chagen en dat is vanuit ons al gauw 2 uur rijden mits er geen files staan. Dus daa zie ik dan wel tegenop.. En ik heb mezelf van het weekend verwend met een ipad2! Ben er zo blij mee! Vandaag ga ik lekker lunchen met een vriendinnetje en morgen weer naar het ziekenhuis. Geniet allemaal van jullie dag! Het weer is in ieder geval veel beter!

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  blondje1313 zo 24 jul 2011 - 20:59

Even een ego-reactie,
Kom net terug van de vk, groei enzo leek goed te zijn, maar ze had het idee dat het hartje niet helemaal regelmatig klopte, dat er af en toe een slag oversloeg. Vanmiddag dus naar het ziekenhuis voor een CTG, moet zeggen dat ik me er toch druk om maak, ook al zei ze dat het waarschijnlijk niks ernstigs zou zijn.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Laced zo 24 jul 2011 - 21:01

Jeetje blondje.. Dat is inderdaad schrikken. Goed dat je doorgestuurd wordt naar het ziekenhuis voor een ctg. Hopelijk is er niets aan de hand. Sterkte!

Laced
Kletskop
Kletskop

Bericht  Fiebje zo 24 jul 2011 - 21:04

Goedemorgen!
Kruumel, gelukkig heb je nog wat slaap mee kunnen pikken. Als je iemand achter de hand hebt die kan rijdeen is het toch ook prima.
Joyce, leuk hè al die babyspullen. Wij hebben met 29 weken een 3-d echo gehad maar was mislukt. Het lag met z'n neus in de placenta (zoals altijd). En lag al deels ingedaald dus hebben hem ook niet over laten doen. Het veranderde toch niet meer van positie.

bayzle, fijn dat je zusje weer terug is na zo'n lange periode. Harde buiken is idd een teken dat je rustiger aan moet doen maar zolang ze geen pijn doen kan het verder geen kwaad.

Hier een goede nacht gehad. De verlos had al gebeld, maar had m'n tel op stil staan! Moet me zo melden in het z huis met een potje urine en wordt m'n bloeddruk gemeten. Morgen ochtend moet ik me om 8 uur nuchter melden en wordt getest op suiker. En krijgen nog een x een echo om het op te meten. Ze zei al neem wat te eten en lezen mee want je bent de hele ochtend hier. Zei al tegen m'n man; zo heb jij ook je vakantie uitje!

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Theezakje13 zo 24 jul 2011 - 21:07

blondje1313 schreef:Even een ego-reactie,
Kom net terug van de vk, groei enzo leek goed te zijn, maar ze had het idee dat het hartje niet helemaal regelmatig klopte, dat er af en toe een slag oversloeg. Vanmiddag dus naar het ziekenhuis voor een CTG, moet zeggen dat ik me er toch druk om maak, ook al zei ze dat het waarschijnlijk niks ernstigs zou zijn.

Blondje, ik heb dat tijdens de bevalling gehad. Bij 5 cm ontsluiting toen de verloskundige kwam had het hartje van de kleine man dat ook. Voor de zekerheid naar het ziekenhuis gegaan om te bevallen. Hartje van de kleine man heeft dat de hele bevalling nog gehad. Heeft 24 uur aan de hartmonitor gelegen maar was niks meer van te zien!
Hoop dat het bij jou ook onschuldig is!
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Fiebje zo 24 jul 2011 - 21:24

ow blondje dat is ook wat. Zal toch proberen om je er niet te druk om te maken. De apparatuut in het zhuis is vaak een stuk beter dan bij de verlos.

laced, slaap je nog op je rug? Dat kan de spierpijn veroorzaken. Door het gezicht van je baby wordt er het e.e.a. Afgeklemd.

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Laced zo 24 jul 2011 - 21:52

Fiebje: nee, ik slaap op mijn zij. Mijn benen voelen zo loodzwaar aan. Vanavond manlief maar eens vragen of hij mijn benen wilt masseren haha! Jij succes in het ziekenhuis! Hopelijk is je bloeddruk omlaag gegaan en is je urine in orde.

Laced
Kletskop
Kletskop

Bericht  Fiebje zo 24 jul 2011 - 23:06

Hou je toevallig ook vocht vast. Dat wil ook nog wel eens voor verdrukking zorgen. Hier smeert man iedere avond m'n benen in. Net weer terug uit zhuis, bloeddruk was lager en urine schoon! Dus nu morgen nog afwachten. Vond wel beetje apart had mijn eigen verlos dat is normaal wel een koele kikker maar drukte me nu echt 10x op het hart van als je het niet vertrouwt gelijk bellen of dit dit etc. Ze zei ook maak je borst maar nat voor morgen, was mij niet opgevallen maar m'n man zei het. En dat hij dat nogal raar vond, lekker gerust stellend! Dus hij maakt zich nu toch wel druk voor morgen, is gelijk allemaal dingen aan het doen. Dat hou ik natuurlijk niet tegen! Maar moet hem nu gerust stellen i.p.v andersom!

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 23:56

Joyce, wij hebben met 27 weken een 3d echo gehad. Die is 2 keer mislukt, dus uiteindelijk met 30 weken gelukt. 27 weken is de beste tijd volgens mijn vk.

Fiebje, heb het er natuurlijk met mijn man over gehad... een paar keer zelfs, hij schaamt zich er heel erg voor en snapt niet hoe het kon. Hij gaat sowieso niet meer zo veel drinken, ook na de geboorte van de kleine niet meer. Waarschijnlijk komt het door de alcohol, in combinatie met de moeheid en stress, en daarbij natuurlijk nog wat spanning over de naderende bevalling.

All, ik heb vannacht heerlijk geslapen! Ik ben om 22.30 naar bed gegaan, en heb tot 9.30 uur als een blok geslapen. Wel een paar keer moeten plassen, maar daarna weer meteen als een blok in slaap gevallen. Heerlijk! Heb het gevoel dat ik weer helemaal bij ben.

Gast
Gast

Bericht  Fiebje ma 25 jul 2011 - 0:03

kruumel het zal idd wel een combi van zijn. Voor de mannen is het ook niet niks. Mijne gaat wo naar een voetbal wedstrijd. Zei al wacht morgen nou maar even af. Toen zei die al, ja maar ga niet drinken hoor! Geloof nooit dat het nog 5 weken blijft zitten! Lekker dat je zo goed hebt geslapen, ben jaloers!

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Smaragdje ma 25 jul 2011 - 0:04

Fiebje schreef:Hou je toevallig ook vocht vast. Dat wil ook nog wel eens voor verdrukking zorgen. Hier smeert man iedere avond m'n benen in. Net weer terug uit zhuis, bloeddruk was lager en urine schoon! Dus nu morgen nog afwachten. Vond wel beetje apart had mijn eigen verlos dat is normaal wel een koele kikker maar drukte me nu echt 10x op het hart van als je het niet vertrouwt gelijk bellen of dit dit etc. Ze zei ook maak je borst maar nat voor morgen, was mij niet opgevallen maar m'n man zei het. En dat hij dat nogal raar vond, lekker gerust stellend! Dus hij maakt zich nu toch wel druk voor morgen, is gelijk allemaal dingen aan het doen. Dat hou ik natuurlijk niet tegen! Maar moet hem nu gerust stellen i.p.v andersom!

Dat is vervelend dat ze dat zo gezegd hebben. Als ze zich er zorgen om maken, kunnen ze dat toch ook op een andere manier brengen! Ik snap wel dat je man zich nu zorgen maakt.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Chelle ma 25 jul 2011 - 1:38

@ Kruumel, ben even benieuwd hoor.... Heb je al besloten of je je moeder bij de bevalling laat? Je zei dat je daar nog over na aan het denken was. Ik vertelde je toen dat ik dat wel wilde omdat mijn moeder ook foto's ging maken vanaf het moment dat A. op mijn buik werd gelegd. Ze heeft dit ook gedaan en ben zoooo super blij met deze foto's. Ze zijn zo mooi!
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 3:32

Zo, pfft, mijn hechtingen zijn eruit gehaald vandaag, wat een opluchting! De VK vroeg zich al af of het hechtdraad in de aanbieding was zulke dikke knopen zaten er op Laughing , en vond het niet gek dat ik er zoveel last van had.
Het was nog niet helemaal genezen, maar wel ver genoeg om ze eruit te halen gelukkig.

Gast
Gast

Bericht  studiebol ma 25 jul 2011 - 4:14

Pm fijn dat ze de hechtingen er uit gehaald hebben!!

Fiebje wat naar dat de verloskundige het zo heeft benadrukt kan me voorstellen dat je man zich nu meer zorgen maakt!

blondje wat naar dat ze denken dat het hartje niet goed klopt, hoe was de uitslag in het ziekenhuis?

Morgen hebben wij de 20 weken echo vind het best spannend en hoop echt wel dat we de geslachten te horen krijgen!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 4:17

Chelle schreef:@ Kruumel, ben even benieuwd hoor.... Heb je al besloten of je je moeder bij de bevalling laat? Je zei dat je daar nog over na aan het denken was. Ik vertelde je toen dat ik dat wel wilde omdat mijn moeder ook foto's ging maken vanaf het moment dat A. op mijn buik werd gelegd. Ze heeft dit ook gedaan en ben zoooo super blij met deze foto's. Ze zijn zo mooi!

Op dit moment heb ik eigenlijk besloten te gaan beginnen zonder, dus met mijn man alleen (en de nodige mensen natuurlijk) en als ik het gevoel krijg dat ik haar graag naast me wil hebben moet mijn man haar snel bellen.

Maar wat betreft de foto's... ik wil natuurlijk wel de foto's vanaf de kleine uk geboren is, maar ik neem aan dat de kraamhulp die ook wel wil maken, toch? (Bij thuisbevalling komt de kraamhulp al tijdens de bevalling toch).

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 26 van 40 Vorige  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: