Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+52
mauwmauw
ProudMom
MissD
Theezakje13
Schism
Laced
PiP
Chelle
Dora
CCC
Steep
Floor
Nana
banjer49
studiebol
juffie001
Qiara
Lady4
Tiara
koNijntje
Sjonno
Fiebje
Clapperdie
Mamsie
Susan
sheila123
Bruintje Beer
Summerlovin
Annie24
Phileine
Liadan
Printje
Zininzon
blondje1313
Smaragdje
Lejow
LindaK
Bimbam
Tiana
Koffieleut
L!ND@
Sjaantje
Amber-
Paper Crown
Pien
joyce0606
Fearie
Burn
Happydobby
Novalee
kletskousje
Limburg85
56 plaatsers

Pagina 14 van 40 Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 27 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 14 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Fearie ma 18 jul 2011 - 21:30

@ Kruumel, is iets waarbij jullie lekker kunnen ontspannen niet wat? Dagje naar een tropisch zwembad ofzo?

Edit: mag je trouwens nog wel zwemmen tot einde zwangerschap? Heb vanaf volgende week verlof en wil dan een aantal keer gaan zwemmen smile

Laatst aangepast door Fearie op ma 18 jul 2011 - 21:32; in totaal 1 keer bewerkt

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 14 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  joyce0606 ma 18 jul 2011 - 21:31

succes pien! zo snel dat je misschien je kleine meid vandaag al in handen heb?
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 21:34

Wij gaan elk jaar een dagje weg samen, en elke keer mag ik kiezen waar heen. Dan hebben we het over vanalles en nog wat, en elk jaar komen we weer in de efteling uit! Wij zijn allebei echte pretpark-mensen, en de efteling is zóo mooi!

Maar nu kan ik bijna nergens meer in, dus heeft dat weinig zin.

Fearie, mijn man is niet zo'n zwemmer... en hij kan ook niet stilzitten, dus een zwembad/kuuroord of zo valt al af.

Gast
Gast

Bericht  joyce0606 ma 18 jul 2011 - 21:35

Kruumel schreef:Wij gaan elk jaar een dagje weg samen, en elke keer mag ik kiezen waar heen. Dan hebben we het over vanalles en nog wat, en elk jaar komen we weer in de efteling uit! Wij zijn allebei echte pretpark-mensen, en de efteling is zóo mooi!

Maar nu kan ik bijna nergens meer in, dus heeft dat weinig zin.

Fearie, mijn man is niet zo'n zwemmer... en hij kan ook niet stilzitten, dus een zwembad/kuuroord of zo valt al af.

voor jouw duurt het ook niet meer zo lang kruumel!! spannend zeg!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 21:35

Fearie schreef:
Edit: mag je trouwens nog wel zwemmen tot einde zwangerschap? Heb vanaf volgende week verlof en wil dan een aantal keer gaan zwemmen smile

Volgens mij wel... ik ben naar zwangerschapszwemmen geweest, en daar was een vrouw die al 37 weken was. Ik geloof dat je alleen niet meer mag zwemmen/in bad mag als je vliezen gebroken zijn. Maar dan ga je uit jezelf al niet meer zwemmen denk ik.

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje ma 18 jul 2011 - 21:36

Fearie schreef:@ Kruumel, is iets waarbij jullie lekker kunnen ontspannen niet wat? Dagje naar een tropisch zwembad ofzo?

Ik dacht van wel, zolang je vliezen nog niet gescheurd/geproken zijn. Kun je dat nergens op internet vinden?

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 21:37

joyce0606 schreef:
voor jouw duurt het ook niet meer zo lang kruumel!! spannend zeg!

Klopt! Het wordt langzaamaan spannend!
We schrijven al bijna een jaar samen op dit forum he?

Hoe gaat het nu met jou?

Gast
Gast

Bericht  Fearie ma 18 jul 2011 - 21:40

Ik vroeg het dus af, omdat je de laatste weken niet meer na de sauna mag - of je dan wel mag zwemmen. Waarschijnlijk mag het wel, anders zit je ook met zwangerschapszwemmen enzo smile

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  Dora ma 18 jul 2011 - 21:44

Je mag gewoon zwemmen. alleen het gebruik van wirhpools/bubbelbaden wordt afgeraden
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  blondje1313 ma 18 jul 2011 - 21:48

Vanaf wanneer worden bubbelbaden afgeraden? Wil er volgende week eigenlijk gebruik van gaan maken (als ik ongeveer 30 weken ben)

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Novalee ma 18 jul 2011 - 21:50

Je mag ook nog in bad met gebroken vliezen hoor. Hoe wil je anders een onder water bevalling doen? Wink Je mag er dan alleen geen badschuim oid in het water doen ivm infectiegevaar. Zwemmen zou ik met gebroken vliezen niet meer doen met dezelfde reden.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Fearie ma 18 jul 2011 - 21:55

blondje1313 schreef:Vanaf wanneer worden bubbelbaden afgeraden? Wil er volgende week eigenlijk gebruik van gaan maken (als ik ongeveer 30 weken ben)

Daarom vroeg ik het dus ook, ik wou volgende week in mijn verlof ff lekker na het zwembad en dan ook ff in het bubbelbad smile

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 21:57

Ik heb effe zitten googlen, maar kan nergens duidelijk vinden dat je niet naar een thermaalbad of niet in een whirlpool mag na zoveel weken zwangerschap.

Ik wil eigenlijk nog met een vriendin naar het thermaalbad, maar twijfel nu of dat nog mag. Ik zal (als ik er dalijk aan denk) het eens aan de vk vragen, heb toch zo controle.

Zwemmen mag sowieso als je geen bloedverlies hebt en je vliezen nog niet zijn gebroken.

Gast
Gast

Bericht  koNijntje ma 18 jul 2011 - 21:58

Kruumel schreef:
Fearie schreef:

Volgens mij wel... ik ben naar zwangerschapszwemmen geweest, en daar was een vrouw die al 37 weken was. Ik geloof dat je alleen niet meer mag zwemmen/in bad mag als je vliezen gebroken zijn. Maar dan ga je uit jezelf al niet meer zwemmen denk ik.

je mag inderdaad zwemmen totdat je vliezen gebroken zijn, dus ook na de 40 weken mag het nog!
ik las iets over in bad gaan, volgens mij mag dat weer als de weeën op gang zijn en dus niet als je vliezen alleen nog maar gebroken zijn.. douchen mag altijd!
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 22:00

koNijntje schreef:
ik las iets over in bad gaan, volgens mij mag dat weer als de weeën op gang zijn en dus niet als je vliezen alleen nog maar gebroken zijn.. douchen mag altijd!

Zo dacht ik t ook...

Gast
Gast

Bericht  Floor ma 18 jul 2011 - 22:01

@Fearie, op zich gaat alles best goed met de zwangerschap. Ik persoonlijk vind het vreselijk zwaar (zwaarder dan verwacht en gehoopt) maar buiten dat ik het zwaar vind gaat alles best goed.
Wat leuk dat jouw kleine al aan het indalen is.
Zwemmen mag nog gewoon tijdens de zwangerschap. Ik volg elke week zwangerschapszwemmen en daar zitten een aantal dames bij die met 40 weken nog mee deden. Zolang je vliezen niet gebroken zijn (infectie gevaar) of je geen negatief advies van de vk/gyn hebt mag je wel zwemmen.
1 van de dames uit onze groep was 38 weken zwanger tijdens 1 van de lessen en we stonden na de les te douchen toen iemand opmerkte, volgens mij heb jij weeën.. en ja dat klopte dus. Diezelfde avond is het kindje thuis geboren. Dat was wel bijzonder om mee te maken, alle zwangere bij elkaar en dat er dan iemand weeën krijgt.

@happydobby, leuk dat jullie het geslacht geheim hebben kunnen houden. Mijn nicht kon dat vorig jaar ook zo goed. Ik weet dat mijn man het niet geheim zou kunnen houden dus daarom maar besloten dat we het zelf ook niet weten.
Spannend dat je morgen bent uitgerekend! Heb je al het idee dat het snel zou kunnen gebeuren?

@Kruumel, bedankt dat je me in de tabel hebt gezet.

@Pien, spannend. Ik hoop dat alles voorspoedig gaat en je snel je dochter in je armen hebt.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  kletskousje ma 18 jul 2011 - 22:01

Kruumel schreef:Ik heb effe zitten googlen, maar kan nergens duidelijk vinden dat je niet naar een thermaalbad of niet in een whirlpool mag na zoveel weken zwangerschap.

Ik wil eigenlijk nog met een vriendin naar het thermaalbad, maar twijfel nu of dat nog mag. Ik zal (als ik er dalijk aan denk) het eens aan de vk vragen, heb toch zo controle.

Zwemmen mag sowieso als je geen bloedverlies hebt en je vliezen nog niet zijn gebroken.

Ik ben nog wel naar een thermaalbad geweest.. Geloof dat ik toen 30-32 weken zwanger was.
Ik ben niet in de sauna geweest (ook omdat ik dat te benauwd vond)
kletskousje
kletskousje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 386
Punten : 455

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 22:06

Floor, wij weten het geslacht ook nog niet... spannend he? Ik ben ook heel nieuwsgierig, en dacht ook vaak 'zal ik t toch vragen?' maar ik ben nu blij dat we het niet gedaan hebben. Nog een paar weekjes en dan weten we het!

Wat me wel opvalt, heel veel mensen geloven niet dat wij het zelf niet weten. Ze denken dat wij het wel weten maar zeggen van niet zodat mensen niet doorvragen.

In onze omgeving zijn echt weinig mensen die het geslacht van te voren niet willen weten. Ze gaan bijna allemaal voor het praktische van het wel weten.

Kletskousje, ik ben met 6 maanden ook nog in het thermaalbad geweest, maar als ik nu nog wil gaan ben ik 38 weken. Ik ga sowieso niet in sauna's omdat dat te benauwd is, dus in de zwangerschap al helemaal niet!

Gast
Gast

Bericht  Dora ma 18 jul 2011 - 22:09

Wat ik meegekregen had was dat het bij mijn vrouw vanaf ongeveer 37/38 weken afgeraden werd.
Sauna en zwemmen mag gewoon nog.
Maar je kunt soms ongemerkt al een heel klein scheurtje in je vliezen hebben. En bubbelbaden zijn blijkbaar toch een bron van schimmels en infecties (in dat lekkere warme water)
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  kletskousje ma 18 jul 2011 - 22:10

Kruumel, dat heb ik ook!
Bij mij geloven er ook een heleboel niet dat wij het niet weten..
Nu moet ik zeggen dat het bij mijn docheter erger was.. toen kreeg ik het constant te horen!
Wij hebben de bugaboo en hadden zelfs de roze en de blauwe kappen aangeschaft (1 set mochten we terug brengen) en dan nog zeggen dat we het wel wisten haha

De meeste die ik ken weten het geslacht ook.. Dus dan is het tegenwoordig 'raar/vreemd' als je het niet wilt weten.
kletskousje
kletskousje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 386
Punten : 455

Bericht  Paper Crown ma 18 jul 2011 - 22:13

Kruumel, ik denk dat het een meisje is.. ik weet niet waarom..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 22:14

kletskousje schreef:
De meeste die ik ken weten het geslacht ook.. Dus dan is het tegenwoordig 'raar/vreemd' als je het niet wilt weten.

En wat denk je zelf? smile

Gast
Gast

Bericht  Floor ma 18 jul 2011 - 22:16

@kletskousje en kruumel, inderdaad Veel mensen denken dat wij het wel weten maar niet willen zeggen. Maar we weten het echt niet. De babykamer is neutraal en de kinderwagen bordeauxrood dus dat kan ook voor beide.
Ik vind het wel wat hebben om het niet te weten (maar nieuwsgierig ben ik wel), gisteravond zei ik tegen mijn man dat ik dacht te weten dat het een meisje is. Hij vroeg zich af hoezo dan? Gewoon dat gevoel heb ik angel Vervolgens moest hij me keihard uitlachen Laughing 'en vorige week was je er van overtuigd dat het een jongen is!?!'
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 22:16

2CKC2 schreef:Kruumel, ik denk dat het een meisje is.. ik weet niet waarom..

In het begin zei iedereen een meisje... degene die de laatste tijd zeggen zeggen voornamelijk een jongen.

Mijn man en ik hebben beiden vanaf het begin gedacht een meisje, mijn man denkt dat nog steeds, maar ik twijfel...

Gast
Gast

Bericht  Happydobby ma 18 jul 2011 - 22:21

Ja bijna iedereen wil tegenwoordig het geslacht weten, als ik trouwens vreemde mensen spreek dan zeg ik altijd gewoon dat we het niet wilde weten. Dat maakt het wel makkelijker dan steeds uitleggen dat we het voor ons zelf willen houden.
Als iemand tegen mij zegt dat diegene het weet maar niet wil zeggen dan zou ik niet verder doorvragen maar een hoop mensen doen dat wel ben ik nu achter. Mad

Ik hoefde het trouwens ook niet zonodig te weten maar mijn vriend wel, nou is het voor een man toch al een ver van zijn bed show dus heb ik het hem wel gegund om het te weten. Maar dan was mijn eis dat we het voor ons hielden, gelukkig is dat wel gelukt!

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 14 van 40 Vorige  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 27 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: