Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Agent mag geen kruisje of hoofddoek dragen

+10
SuperGrover
Melis_je
Rumble
sterremaan
loura
VeryCherry
girli
Rush
Sweety
Sterre
14 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Agent mag geen kruisje of hoofddoek dragen - Pagina 2 Empty Re: Agent mag geen kruisje of hoofddoek dragen

Bericht  Butterfly78 do 14 jul 2011 - 3:01

loura schreef:Ik ben het ermee eens. Als agent moet je gewoon neutraal zijn.

+ 1.

En personlijk vind ik dat als je tattoo hebt deze moet kunnen bedekken.
Kende iemand die altijd strak in pak zat en met de warmte lange mouwen droeg. Snapte niet waarom.
Tot dat ik hem in prive tijd zag. Van onder tot boven onder de tattoo's. Vond het wel netjes van hem
om het te bedekken.
Butterfly78
Butterfly78
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 163
Punten : 200
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Agent mag geen kruisje of hoofddoek dragen - Pagina 2 Empty Re: Agent mag geen kruisje of hoofddoek dragen

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 4:35

Biancy schreef:Ik vind het goed. Ook omdat ze niet alleen de hoofddoek verbieden maar ook tattoo's.
Als agent moet je neutraal zijn. Voor de mensen maar ook voor jezelf. Het kan aanstootgevend werken als een agent met een tattoo of hoofddoek op loopt en hij/zij iemand ergens op aanspreekt.

Wat zouden jullie vinden van een agent die allemaal tattoages in zijn nek heeft?
En gestretchte oorlellen?

Vind ik ook niet kunnen want ook dat is bewust niet uniform.
Gestrechte oorlellen brengen ook nog een risico met zich mee, net als oorbellen en piercings.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 4:37

Ik ben er nog niet over uit. Complete neutraliteit is een utopie. Daarbij komt dat een overtuiging in je hart zit, dus dan kun je kruisjes en hoofddoekjes verwijderen wat je wilt; die overtuiging krijg je niet weg.

Ook denk ik dat deze maatregel niet zozeer te maken heeft met neutraliteit, maar met identiteitsloosheid. Je kunt namelijk heel goed neutraal zijn, terwijl je identiteit wel zichtbaar is. Een agent moet gewoon de wet volgen, of 'ie nou moslim, christen, hindoe, humanist of atheïst is. Trouwens, de wet heeft ook een identiteit.

Dus eigenlijk, nu ik het zo op een rijtje zet, vind ik het onzin. Maar goed, ik ben de moeilijkste niet. Laten we er vooral geen oorlog van maken, want dan krijg je weer van die onwaarheden dat 'religies oorlogen veroorzaken' naar je hoofd geslingerd, weet je wel.

Gast
Gast

Bericht  RYW do 14 jul 2011 - 8:21

Francaise_ schreef:
Megara schreef:Ik kan me eigenlijk niet eens herinneren ooit een agente met hoofddoek te hebben gezien. Jullie wel?
Ja, ik heb er ooit 1 gezien. Ik heb niets tegen hoofddoeken maar ik vond het wel heel raar staan. Ik verwacht het gewoon niet van een agent ofzo.

Niet op straat dan toch zeker? Want hoofddoekjes bij een agent op straat, dat mag helemaal niet, in verband met de veiligheid. De stropdassen die ze dragen zijn ook nep, en lange haren moeten ook in een staart of opgestoken, omdat ze daaraan vastgepakt kunnen worden.

Verder heb ik er geen mening over. Ik zie regelmatig agenten, ook met tattoo's, en ik vind het niet aanstootgevend. Piercings ook niet, hoogstens grote lange oorbellen, en dan weer met het oog op veiligheid. Wat betreft kettingen: ik zie niet eens of mensen een kruisje om hun nek dragen of niet.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 23:05

Precies RYW. Dit is vast een gevalletje van symboolpolitiek. Kunnen CDA en VVD mooi laten zien dat ze de zorgen van 'de burger' serieus nemen (alsof dít daartegen helpt) en de PVV kan laten zien dat ze hun partijprogramma waarmaken. Kiezersbinding door symboolpolitiek. Zo simpel kan het zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 23:08

Het zijn niet religies die oorlogen veroorzaken. Het zijn intolerante mensen die geen andere mening accepteren dan die van hen zelf die oorlogen veroorzaken. De religie zelf heeft daar niks mee te maken.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 23:09

James schreef:Het zijn niet religies die oorlogen veroorzaken. Het zijn intolerante mensen die geen andere mening accepteren dan die van hen zelf die oorlogen veroorzaken. De religie zelf heeft daar niks mee te maken.
Eindelijk iemand die het net zo ziet als ik...lekker makkelijk om dingen op religie af te schuiven, het zijn nog altijd de mensen zelf die er een potje van maken.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 23:10

Oorlog gaat uiteindelijk om macht en overheersing. Soms gebruikt (!) men daarvoor religie.

Gast
Gast

Bericht  RYW vr 15 jul 2011 - 1:16

Gloria schreef:Oorlog gaat uiteindelijk om macht en overheersing. Soms gebruikt (!) men daarvoor religie.

Dat, ja. Angst voor een opperwezen is een uitermate handig gereedschap voor brainwashing, indoctrinatie en ophitsing. Maar het zijn de mensen die de angst laten ontstaan. Ik heb geen God 'lekker voor je, eigen schuld dikke bult' horen donderen toen Japan overspoelde door een tsunami, de schrijfster van Harry Potter is nog altijd niet neergebliksemd bij mijn weten, en Allah heeft ook nog geen persbericht uitgestuurd dat de aanslagen van 9/11 een goed plan waren. Dat zijn altijd mensen die voor het gemak even de wil van een godheid vertalen. Ja hallo, zo lust ik er nog wel tien.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SuperGrover vr 15 jul 2011 - 1:40

RYW schreef:
Gloria schreef:Oorlog gaat uiteindelijk om macht en overheersing. Soms gebruikt (!) men daarvoor religie.

Dat, ja. Angst voor een opperwezen is een uitermate handig gereedschap voor brainwashing, indoctrinatie en ophitsing. Maar het zijn de mensen die de angst laten ontstaan. Ik heb geen God 'lekker voor je, eigen schuld dikke bult' horen donderen toen Japan overspoelde door een tsunami, de schrijfster van Harry Potter is nog altijd niet neergebliksemd bij mijn weten, en Allah heeft ook nog geen persbericht uitgestuurd dat de aanslagen van 9/11 een goed plan waren. Dat zijn altijd mensen die voor het gemak even de wil van een godheid vertalen. Ja hallo, zo lust ik er nog wel tien.
Ik ben het zo erg met je eens.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  M-G vr 15 jul 2011 - 12:27

Helemaal mee eens.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: