Vrouw en agent gedood in Baflo
+2
May
Jordana
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Vrouw en agent gedood in Baflo
Politie doet onderzoek in Baflo
NOS Toegevoegd: woensdag 13 apr 2011, 21:41
Update: donderdag 14 apr 2011, 07:33
In Baflo, in Noord-Groningen, zijn gisteravond een nog onbekende vrouw en een agent om het leven gekomen door geweld.
Rond 20.00 uur kwam er vanuit een woning in het centrum van het dorp een melding van huiselijk geweld. Toen twee agenten op het adres gingen kijken, vonden ze in het huis het lichaam van de vrouw.
Schietpartij
De vermoedelijke dader was gevlucht naar het station van Baflo. Daar ontstond een schietpartij, waarbij een hoofdagent van 48 jaar om het leven kwam.
De 25-jarige verdachte raakte gewond en is gearresteerd. Ook een agente (22) en een omstander raakten gewond. Zij zijn niet in levensgevaar.
Het is niet duidelijk of de verdachte een eigen vuurwapen had of dat hij het dienstwapen van een van de agenten heeft gebruikt.
Onderzoek
De Groningse politie belegde vannacht nog een persconferentie waarin werd bekendgemaakt dat bewoners hun woningen niet meer uit mochten. De wijde omgeving is vannacht afgezet voor het politieonderzoek. Ook het treinverkeer werd stilgelegd, maar inmiddels rijden de treinen op de lijn Groningen-Roodeschool weer.
Eerder op de avond had de politie de bevolking via Burgernet opgeroepen uit te kijken naar een getinte man met dreadlocks, een blauwe jas en een blauwe spijkerbroek. Of de opgepakte verdachte voldoet aan dit signalement is niet bekend.
Burgernet is een samenwerkingsverband tussen burgers, gemeente en politie om de veiligheid in de woon- en werkomgeving te bevorderen. Hierbij wordt gebruikgemaakt van een telefonisch netwerk van inwoners en medewerkers van bedrijven uit de gemeente.
Gemeente Winsum
Baflo maakt deel uit van de gemeente Winsum en heeft samen met buurdorp Rasquert ongeveer 1800 inwoners.
NOS Toegevoegd: woensdag 13 apr 2011, 21:41
Update: donderdag 14 apr 2011, 07:33
In Baflo, in Noord-Groningen, zijn gisteravond een nog onbekende vrouw en een agent om het leven gekomen door geweld.
Rond 20.00 uur kwam er vanuit een woning in het centrum van het dorp een melding van huiselijk geweld. Toen twee agenten op het adres gingen kijken, vonden ze in het huis het lichaam van de vrouw.
Schietpartij
De vermoedelijke dader was gevlucht naar het station van Baflo. Daar ontstond een schietpartij, waarbij een hoofdagent van 48 jaar om het leven kwam.
De 25-jarige verdachte raakte gewond en is gearresteerd. Ook een agente (22) en een omstander raakten gewond. Zij zijn niet in levensgevaar.
Het is niet duidelijk of de verdachte een eigen vuurwapen had of dat hij het dienstwapen van een van de agenten heeft gebruikt.
Onderzoek
De Groningse politie belegde vannacht nog een persconferentie waarin werd bekendgemaakt dat bewoners hun woningen niet meer uit mochten. De wijde omgeving is vannacht afgezet voor het politieonderzoek. Ook het treinverkeer werd stilgelegd, maar inmiddels rijden de treinen op de lijn Groningen-Roodeschool weer.
Eerder op de avond had de politie de bevolking via Burgernet opgeroepen uit te kijken naar een getinte man met dreadlocks, een blauwe jas en een blauwe spijkerbroek. Of de opgepakte verdachte voldoet aan dit signalement is niet bekend.
Burgernet is een samenwerkingsverband tussen burgers, gemeente en politie om de veiligheid in de woon- en werkomgeving te bevorderen. Hierbij wordt gebruikgemaakt van een telefonisch netwerk van inwoners en medewerkers van bedrijven uit de gemeente.
Gemeente Winsum
Baflo maakt deel uit van de gemeente Winsum en heeft samen met buurdorp Rasquert ongeveer 1800 inwoners.
Gast- Gast
Re: Vrouw en agent gedood in Baflo
Verschrikkelijk weer dat een agent dit met de dood moet bekopen..
Gast- Gast
wat een verschrikkelijk nieuws, wanneer houd het nu eens op. Maar horen agenten geen kogelvrij vest te dragen?
Gast- Gast
Nee, das niet verplicht. Maar misschien had hij dat wel aan? Hij kan ook ergens anders geraakt zijn natuurlijk..
Gast- Gast
Ik heb ergens gelezen dat de agent drie maal door zijn hoofd is geschoten.
Jordana- Ratel
- Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10
Jordana schreef:Ik heb ergens gelezen dat de agent drie maal door zijn hoofd is geschoten.
Ik hoorde dat op de radio ook ja. Wel verschrikkelijk weer.
Gast- Gast
Ja de agent was waarschijnlijk in burger. Het was in elk geval een motoragent van de dienst verkeershandhaving.
Maar ook die vrouw, wat een nare dood, doodgeslagen worden met een brandblusser.
Maar ook die vrouw, wat een nare dood, doodgeslagen worden met een brandblusser.
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Verschrikkelijk zeg. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hier nou op moet zeggen, behalve dat dit weer een zinloze daad is (understatement).
Gast- Gast
Ik weet met dit soort nieuws nooit zo goed wat ik moet zeggen, behalve dat het vreselijk en zinloos is.
Gast- Gast
Het is ook vreselijk. Ik zit wat dichter bij het vuur (wat raar om dat in deze context te zeggen) en krijg ook vrij veel mee. De hele dag spookt dit dan ook door mijn hoofd.
Gast- Gast
Weet niet of iemand iets kan met deze informatie, maar ik vind het een ontzettend mooi eerbetoon: De omgekomen agent Dick Haveman is met 71% van de stemmen, postuum tot Groninger van het Jaar verkozen.
Gast- Gast
Yoyo schreef:Weet niet of iemand iets kan met deze informatie, maar ik vind het een ontzettend mooi eerbetoon: De omgekomen agent Dick Haveman is met 71% van de stemmen, postuum tot Groninger van het Jaar verkozen.
Mooi!
Plien84- Prater
- Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Yoyo schreef:Weet niet of iemand iets kan met deze informatie, maar ik vind het een ontzettend mooi eerbetoon: De omgekomen agent Dick Haveman is met 71% van de stemmen, postuum tot Groninger van het Jaar verkozen.
Ja ik hoorde het. Heel mooi
Bosjesvrouw- Prater
- Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10
+1Bosjesvrouw schreef:Yoyo schreef:Weet niet of iemand iets kan met deze informatie, maar ik vind het een ontzettend mooi eerbetoon: De omgekomen agent Dick Haveman is met 71% van de stemmen, postuum tot Groninger van het Jaar verkozen.
Ja ik hoorde het. Heel mooi
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Wat een mooi gebaar, hopelijk biedt het de familie iets van troost.
De uitvaartdienst van deze agent was in de Martintoren in Groningen. Ik liep er toevallig net langs, toen de rouwstoet vertrok richting de begraafplaats. Uit respect zijn we blijven staan, met naast/voor ons een erehaag van agenten. Het was ontzettend indrukwekkend, ik kon echt wel huilen toen.
De uitvaartdienst van deze agent was in de Martintoren in Groningen. Ik liep er toevallig net langs, toen de rouwstoet vertrok richting de begraafplaats. Uit respect zijn we blijven staan, met naast/voor ons een erehaag van agenten. Het was ontzettend indrukwekkend, ik kon echt wel huilen toen.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Gisteren waren er nog beelden op van de uitvaart. Ik krijg nog steeds tranen in mijn ogen en enorm veel kippenvel.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Jouw vrouw mijn vrouw VIP
» Agent mag geen kruisje of hoofddoek dragen
» Man 51 en vrouw 16!
» Jij bent een vrouw, dus...
» Welk type vrouw ben jij?
» Agent mag geen kruisje of hoofddoek dragen
» Man 51 en vrouw 16!
» Jij bent een vrouw, dus...
» Welk type vrouw ben jij?
Pagina 1 van 1