Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+50
Clapperdie
juffie001
sheila123
Mizzie
Darius
Lady4
Earane
CCC
Creabea_28
mauwmauw
L!ND@
Sjaantje
Zininzon
Tiara
Limburg85
Schism
joyce0606
koNijntje
Chelle
Bruintje Beer
pitbullgup
Theezakje13
Laced
Spring
Nana
schuddebuikje
Parisienne
Vancity_girl
Burn
meisjesmama
Liadan
PapillonRose
Phileine
pantuf
Amber-
Caroow
Monte
Jazzlyn
kletskousje
Lejow
Annie24
Mamsie
Fiebje
Smaragdje
Susan
Pien
Fearie
blondje1313
Happydobby
Novalee
54 plaatsers

Pagina 22 van 40 Vorige  1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 31 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 22 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 21:38

Happydobby schreef:
ProudMama schreef:Kreeg trouwens gister de brief van het UWV dat mijn /zwangerschapsverlof/ bevallingsuitkering is aangevraagd door mijn werkgever.
Krijg je je zwangerschapsverlof betaald door het UWV of gewoon via je werkgever?

Via je werkgever, het uwv betaald jou werkgever gewoon.

In de brief staat dat het nog bekeken moet worden of ik er recht op heb en dit enige tijd kan duren, maar dat zal een standaard zinnetje zijn?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 22 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Smaragdje di 12 jul 2011 - 21:39

ProudMama schreef:
Happydobby schreef:
ProudMama schreef:Kreeg trouwens gister de brief van het UWV dat mijn /zwangerschapsverlof/ bevallingsuitkering is aangevraagd door mijn werkgever.
Krijg je je zwangerschapsverlof betaald door het UWV of gewoon via je werkgever?

Via je werkgever, het uwv betaald jou werkgever gewoon.

In de brief staat dat het nog bekeken moet worden of ik er recht op heb en dit enige tijd kan duren, maar dat zal een standaard zinnetje zijn?

Is een standaard zin volgens mij, want dat stond er bij mij ook. Zou een paar weken na mijn uitgerekende datum pas horen of ik er echt recht op had.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 21:42

Thnx. Dat idee had ik al, maar had geen zin om me erin te verdiepen Embarassed
Vlg mij heb je er altijd recht op als je werkt of werkzoekende bent.

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje di 12 jul 2011 - 21:43

ProudMama schreef:Thnx. Dat idee had ik al, maar had geen zin om me erin te verdiepen Embarassed

Volgens mij ook hoor smile

@ Theezakje, wat vervelend dat het niet heeft doorgezet!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Happydobby di 12 jul 2011 - 21:44

PM, als je na de uitgerekende datum zou bevallen moeten ze namelijk je verlof verlengen. Dus pas als het uwv de bevaldatum heeft doorgekregen via je werkgever krijg je een definitief bericht.

Maar je werkgever betaald je gewoon hoor!

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Happydobby di 12 jul 2011 - 21:46

ProudMama schreef:Thnx. Dat idee had ik al, maar had geen zin om me erin te verdiepen Embarassed

Ja idd , mijn schoonzusje had geen werk meer toen ze 34 weken was en toen kreeg ze gewoon via het uwv betaald, nu zit dat luie varken gewoon tot het einde van dit jaar in de WW.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Fiebje di 12 jul 2011 - 21:48

en ze bepalen je dagloon. Ik had tussen de 1e en 2e brief een week zitten. Waren dus best vlot. wat vocht bettrdet ik raak het ook niet meer kwijt ook al slaap ik de hele macht
met m'n voeten omhoog helpt nix.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 21:48

Happydobby schreef:

Ja idd , mijn schoonzusje had geen werk meer toen ze 34 weken was en toen kreeg ze gewoon via het uwv betaald, nu zit dat luie varken gewoon tot het einde van dit jaar in de WW.
Mijn zusje was net verhuisd dus zat ook zonder baan. Laatste zin gaat in haar geval niet op Laughing
Alleen mijn uitgerekende datum staat bij mijn werkgever verkeerd, de 12e ipv 16e. Omdat via de VK mijn zwangerschapsverklaring is gedaan en later door gyn is bijgesteld.
Maar zit al zo lang thuis dat die paar dagen me niet uitmaken.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 21:50

Fiebje schreef:en ze bepalen je dagloon. Ik had tussen de 1e en 2e brief een week zitten. Waren dus best vlot. wat vocht bettrdet ik raak het ook niet meer kwijt ook al slaap ik de hele macht
Heb je een kussen onder de matras liggen aan het voeteneind? Dat kan nog weleens helpen. Je benen/ voeten moeten hoger liggen als je heupen, anders loopt het vocht niet terug.
Heb ook altijd een stoel naast de bank staan voor mijn voeten, op de bank of op tafel is gewoon te laag.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 22:13

Dames, het was een foutje... de verloskundige die ik de vorige keer had had 14.40 op mijn afsprakenkaart gezet, en 15.40 in de computer voor de collega-verloskundige. Zij dacht dus dat ze 2 uur geen afspraken had en is naar huis gegaan. Ik heb uiteindelijk dus van 14.35 tot 15.20 staan wachten. Ik dacht eerst ook al aan misschien een tweede bevalling op dezelfde tijd, maar bij mijn praktijk zijn 5 vk's (en alleen 's ochtends iemand aan de balie) en volgens mij gaat degene die spreekuur heeft niet weg voor een bevalling. Maar er hing ook geen briefje of zo.

Blondje, ik weet wel dat een vakantie lastig te plannen is rondom een bevalling, maar het viel me toch een beetje tegen dat ze dat net boekt in de week dat de grootste kans heeft dat mijn bevalling gaat plaatsvinden.

Joyce, de meeste adviseren 27 weken voor een 3d pretecho... bij ons is die uiteindelijk bij 30 weken gelukt, en was die supermooi. Je krijgt alleen niet meer je hele kindje op 1 foto, maar wij hebben alleen het gezichtje gedaan omdat wij het geslacht niet (willen) weten.
Toen ik met 32 weken in het ziekenhuis heb gelegen kreeg ik t een beetje benauwd, en wilde ik daarna het kamertje en de was klaarmaken. Met 34 weken was dit klaar denk ik.

Laced, ik heb datzelfde gevoel. Komt toch omdat de kleine ingedaald is denk ik.

Theezakje, wat vervelend dat je zo lang weeen hebt gehad en dat ze toen weer afzwakte!

Happydobby, heel veel plezier vanavond bij HP!!

Theezakje, ik ben stiekem wel blij met dit weer... dat hete van gisteren ben ik zo moe. Dikke voeten en de hele dag zweten, bah! Nu is de warmte nog net lekker buiten gebleven voordat het binnen zo heet is. Ik vind het prima. Normaal hou ik echt van de zon, en zit ik graag in de zon, en nu kan ik er echt helemaal niet tegen!

Fiebje, ik heb 2 pakken maat 1 van kruidvat gehaald. De rest kopen we wel als de kleine er is.

Pien, nog steeds niks... wat vervelend voor je... ik duim echt voor je dat het snel gaat beginnen. En zo'n begrafenis is ook zo verdrietig. Mijn overbuurvrouw (47) heeft ook kanker. Ze is 3,5 jaar geleden al opgegeven, maar ze zit nu zo veel aan de morfine, het duurt niet meer lang. Ze heeft 2 kleine kinderen en een man... zo verdrietig.

Gast
Gast

Bericht  Theezakje13 di 12 jul 2011 - 22:34

Fiebje, ik heb 1 pak luiers maat 1 en 2 pakken maat 2. Tijdje geleden in de aanbieding gekocht.

HD, veel plezier bij HP vanavond, mijn vriend gaat er vanavond ook naartoe..

Pien, jij ook al zo'n vreselijke nacht achter de rug..

Zo, lekker gedoucht en even mijn frustratie en beetje verdriet uitgeleefd op de badkamer, dus die is weer lekker schoon!
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Fearie di 12 jul 2011 - 23:19

@ PM, ik heb die brief ook binnen gehad van het UWV. Hoef daar verder niets voor te doen, krijg gewoon betaald door mijn werkgever en zij krijgt geld terug via het UWV. Wel vervelend dat je weer een slechte nacht hebt gehad, hoop dat je door de dag heen een beetje kunt uitrusten. Ben benieuwd of je een datum te horen krijgen over wanneer je kleintjes gehaald gaan worden, mocht het niet spontaan gebeuren. Als ik goed kijk, zie ik mijn navel trouwens nog :P

@ Theezakje, wat vervelend dat je zo slecht hebt geslapen en zo'n last had van buik/rugweeen. Trek je het niet te gek dat je meteen de badkamer schoon gaat maken, rustig aan doen he smile

@ HD, leuk dat je toch vanavond na de nieuwe HP gaat. Ik heb de laatste 2/3 films niet meer gekeken, misschien in mijn verlof maar eens gaan doen (moet dan toch de tijd slijten he :P). Ik ken dat van dat je ineens 'auw' roept, de kleine van mij is ook druk en zit soms tegen mijn ribben aan met zijn kontje volgens mij smile

@ Fiebje, ik heb nog helemaal in luiers in huis gehaald. Ga in mijn verlof een keer goed zitten voor de aanbiedingen en dan schaf ik gewoon 3 pakken aan smile

@ de rest, ik reageer straks ff op de rest. Ik ga nu vanaf mijn werk lekker na huis, bouwvakkers in de gaten houden haha !

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 23:30

@ Fearie: Even kijken op www.voordeelmuis.nl en als je op pampers zoekt (of wat je ook maar wilt) weet je meteen waar ze in de aanbieding zijn. Ik kijk er altijd op als ik weer wat nodig heb.

Gast
Gast

Bericht  Fiebje wo 13 jul 2011 - 1:42

ProudMama schreef:
Fiebje schreef:en ze bepalen je dagloon. Ik had tussen de 1e en 2e brief een week zitten. Waren dus best vlot. wat vocht betreft ik raak het ook niet meer kwijt ook al slaap ik de hele nacht
Heb je een kussen onder de matras liggen aan het voeteneind? Dat kan nog weleens helpen. Je benen/ voeten moeten hoger liggen als je heupen, anders loopt het vocht niet terug.
Heb ook altijd een stoel naast de bank staan voor mijn voeten, op de bank of op tafel is gewoon te laag.

Ja heb ik, heb idd ook een stoel naast de bank staan. En zorg ervoor dat ik ook nog genoeg loop.
Bleh ben het vandaag zooooooooo zat.......

Net bij de vk geweest. Bloeddruk was goed. Ze hadden in de kweek nog wel wat leuco's gevonden maar te weinig om een kuurtje te geven. Ze zei: als je er last van krijgt moet je gewoon je urine in komen leveren. ( euhhhhhh de vorige keer had ik het niet eens gevoeld!).
Enfin lever van de week gewoon weer in. Verder alle klachten, druk, vocht, slecht slapen alles wordt op de zwangerschap weggeschreven en is niks aan te doen. Wat de weeën betreft: wegpuffen, mag nu nog niet geboren worden i.v.m. de longen. De baby is volledig ingedaald, krijg volgende week wel nog een echo om te kijken hoe groot dat het is.
Oftewel ben blij dat alles goed is, maar ben van deze vk niet veel wijzer geworden sterker nog heb er gewoon de pest in................ zal wel door het slaap tekort komen.. Twisted Evil

Mr: Bedankt voor de tip, pik hem ook mooi mee!!!

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 13 jul 2011 - 2:04

Fiebje, jammer dat je er zo de pest in hebt! Vervelend dat je zo veel klachten hebt... zo kan je niet genieten van je zwangerschap.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 13 jul 2011 - 2:11

Naam Leeftijd Uitgerekend Geslacht bijzonderheden
Pien 26/29 4 juli Meisje -
Novalee 26/30 6 juli Meisje -
Happydobby 27/28 20 juli .... -
Rupsie 30/33 2 augustus .... -
Kruumel 28/30 6 augustus .... -
Proudmama 26/27 16 augustus .... 1-eiige tweeling
Fearie 23/31 18 augustus Jongen -
Fiebje 28/29 27 augustus .... -
Schism 27/27 28 augustus Jongen -
Laced 24/25 3 septemberJongen -
Kletskousje 25/26 4 september .... -
Lieveheersbeestje 28/27 10 september .... -
Bazyle 23/27 1 oktoberMeisje -
Blondje1313 31/28 11 oktoberMeisje -
Parels 25/28 22 november.... -
Joyce0606 25/27 28 november.... -
Hazeltje 27/35 4 december.... -

bevallen:
2 april Limburg85 (R.oan)
4 april MamaRosa (E.mma & E.Lin)
7 april Smaragdje (J.ayden)
30 april Woezel (E.lise)
6 mei Chelle (A.nne)
6 mei Mel (E.va)
23 mei Liadan (K.ian)
4 juni Bruintje Beer (D.avid)
14 juni Chipa (F.riso)
21 juni NowIamNothing (S.terre)
4 juli Teigertje (M.aaike)
4 juli Schuddebuikje (N.ick)
7 juli Mizzie (R.obin)

Gast
Gast

Bericht  Fiebje wo 13 jul 2011 - 2:16

Kruumel schreef:Fiebje, jammer dat je er zo de pest in hebt! Vervelend dat je zo veel klachten hebt... zo kan je niet genieten van je zwangerschap.

Zoals ik al zei komt denk ik omdat ik moe ben. Vind het nog steeds wel leuk hoor dat getrappel in mijn buik. En het is duidelijk aanwezig. Maar ja ben gewoon bang dat ik weeën op een gegeven moment niet meer kan wegpuffen of dat het gewoon doorzet. En had vorige week al een keer ineens paniek over de bevalling was weer weggezakt maar kwam gisteravond ineens terug.
Vanavond vroeg naar bed, dan heb ik morgen weer een goede dag!

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Pien wo 13 jul 2011 - 2:34

*onsmakelijk bericht!! *

Net met afvegen na het plassen een hele dikke sliert wit slijm... zou dit kunnen betekenen dat de baarmoedermond wat verweekt?

* einde onsmakelijk bericht!! *

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861

Bericht  Fiebje wo 13 jul 2011 - 2:39

Zou een stuk van je slijmprop kunnen zijn.

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Fiebje wo 13 jul 2011 - 2:40

Zit er ook bloed bij?

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Pien wo 13 jul 2011 - 2:42

nee, geen bloed. daarom ging ik ook twijfelen. heb de laatste week wel heel veel last van afscheiding gehad maar dit was echt veel dikker, vandaag heb ik wat wateriger afscheiding en dan net zo'n hele slijmerige sliert. denk wel een cm of 3

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 13 jul 2011 - 2:43

Hoeft niet atijd bloed bij te zitten toch?

Gast
Gast

Bericht  Pien wo 13 jul 2011 - 2:46

nee... dat dacht ik inderdaad ook pm!

ik ga er heel erg vanuit dat ze me morgen niet kunnen strippen maar nu doordat ik dat slijm verloor krijg ik toch ietsjes meer hoop...

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 13 jul 2011 - 2:52

Wie weet Pien, zou wel heel fijn zijn als er een beetje vooruit gang in zit toch?! Hoe laat moet je?

Ik ben aan de ene kant blij dat de inwendige onderzoeken niet meer hoeven, maar aan de andere kant hoop ik dat hij morgen toch even voelt of er progressie in zit. 2 weken geleden was er al iets ontsluiting, maar blijkbaar zegt dat helemaal niks...

Gast
Gast

Bericht  Fiebje wo 13 jul 2011 - 2:52

Nee hoeft niet altijd bloed bij te zitten. Maar als het er wel bij zit dan weet je zeker dat je slijmprop aan het loslaten is.
Ik hoop voor je dat het wat betekent.

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 22 van 40 Vorige  1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 31 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: