Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+50
Clapperdie
juffie001
sheila123
Mizzie
Darius
Lady4
Earane
CCC
Creabea_28
mauwmauw
L!ND@
Sjaantje
Zininzon
Tiara
Limburg85
Schism
joyce0606
koNijntje
Chelle
Bruintje Beer
pitbullgup
Theezakje13
Laced
Spring
Nana
schuddebuikje
Parisienne
Vancity_girl
Burn
meisjesmama
Liadan
PapillonRose
Phileine
pantuf
Amber-
Caroow
Monte
Jazzlyn
kletskousje
Lejow
Annie24
Mamsie
Fiebje
Smaragdje
Susan
Pien
Fearie
blondje1313
Happydobby
Novalee
54 plaatsers

Pagina 19 van 40 Vorige  1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 29 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 19 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 0:15

koNijntje schreef:*breekt even in*

hier raadde de kraamzorg het ook af om flesvoeding in huis te halen, omdat je dan inderdaad sneller de overstap maakt.
onze kleine man had bijvoeding nodig en zowel kraamzorg als verloskundige had voor nood wat bij zich waar wij gebruikt van konden maken. uiteindelijk zijn we wel overgestapt en ebben we het zelf aangeschaft..
het komt altijd wel voor elkaar!

*breekt weer uit*

Had je zelf niet genoeg voeding dat je moest bijvoeden met kunstvoeding?

Ik moest ook bijvoeden bij de tweeling, maar ik moest dat gewoon kolven, en dat extra erbij geven mbv een cupje.

Ik heb nooit voeding in huis gehaald, is eigenlijk altijd goed gegaan. Bij de tweeling kreeg ik weer eens borstontsteking, en omdat ik zo vreselijk veel pijn had, en echt heel ziek was, kreeg ik het niet voor elkaar om 2 kinderen te voeden. Toen hebben we een pak gekocht, en 1x de fles gegeven. Maar dat voelde voor mij niet goed, en ik ben maar snel weer zelf gaan voeden, ook omdat ik alleen maar meer pijn kreeg door de stuwing. (heb het bij de oudste 2 ook meedere malen gehad, maar merkte wel dat ik met 2 aan de borst veel meer last er van had, gelukkig gaat het nu al een tijdje heel goed, zonder ontstekingen)

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 19 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  koNijntje di 12 jul 2011 - 0:51

_MamaRosa_ schreef:

hier raadde de kraamzorg het ook af om flesvoeding in huis te halen, omdat je dan inderdaad sneller de overstap maakt.
onze kleine man had bijvoeding nodig en zowel kraamzorg als verloskundige had voor nood wat bij zich waar wij gebruikt van konden maken. uiteindelijk zijn we wel overgestapt en ebben we het zelf aangeschaft..

*breekt weer uit*

Ik moest ook bijvoeden bij de tweeling, maar ik moest dat gewoon kolven, en dat extra erbij geven mbv een cupje.

Ik heb nooit voeding in huis gehaald, is eigenlijk altijd goed gegaan. Bij de tweeling kreeg ik weer eens borstontsteking, en omdat ik zo vreselijk veel pijn had, en echt heel ziek was, kreeg ik het niet voor elkaar om 2 kinderen te voeden. Toen hebben we een pak gekocht, en 1x de fles gegeven. Maar dat voelde voor mij niet goed, en ik ben maar snel weer zelf gaan voeden, ook omdat ik alleen maar meer pijn kreeg door de stuwing. (heb het bij de oudste 2 ook meedere malen gehad, maar merkte wel dat ik met 2 aan de borst veel meer last er van had, gelukkig gaat het nu al een tijdje heel goed, zonder ontstekingen)

mijn zoontje had eerst moeite om aan de borst te drinken. we zijn al snel gestart met kolven en bijvoeden (zowel gekolfde melk als kunstvoeding) maar mijn productie bleef onvoldoende. mijn zoontje heeft nog wel mbv een tepelhoedje aan de borst gedronken, maar het kostte hem te veel energie en hij kreeg er onvoldoende voor terug. hij kwam dan ook vaak na 2 uur alweer voor een voeding en dan waren we weer ruim een uur bezig.. hij kreeg onvoldoende rust & voeding en wij kregen ook totaal geen rust meer, dus vandaar dat we na een week volledig overgestapt zijn op flesvoeding..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Novalee di 12 jul 2011 - 0:59

Zo, ik ben weer terug van de controle. Eigenlijk hetzelfde verhaal als bij Pien. Maandag moet ik weer terugkomen en dan gaan ze strippen. Volgende week woensdag moet ik naar het ziekenhuis voor een echo en CTG. Is dat allemaal goed mag ik weer naar huis, en moet ik 1 of 2 dagen later weer terugkomen. Pas dan word ik ingeleid, na de 42 weken dus. Nu maar heel hard hopen dat het niet zover hoeft te komen.

Sorry voor het ego bericht. Later meer!
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Pien di 12 jul 2011 - 1:08

Novalee schreef:Zo, ik ben weer terug van de controle. Eigenlijk hetzelfde verhaal als bij Pien. Maandag moet ik weer terugkomen en dan gaan ze strippen. Volgende week woensdag moet ik naar het ziekenhuis voor een echo en CTG. Is dat allemaal goed mag ik weer naar huis, en moet ik 1 of 2 dagen later weer terugkomen. Pas dan word ik ingeleid, na de 42 weken dus. Nu maar heel hard hopen dat het niet zover hoeft te komen.

Sorry voor het ego bericht. Later meer!
protocol van de praktijk, of niet?! heb even gekeken bij de praktijk waar ik bij zit alleen dan degene in jou dorp en daar beginnen de eerste letters idd met de a., e. en o.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Novalee di 12 jul 2011 - 1:10

Dat zal dan idd wel dezelfde praktijk en dus hetzelfde protocol zijn smile Wel stom hoor, want m'n schoonzus woont in P.utten en daar gaat het weer anders Rolling Eyes
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 1:21

koNijntje schreef:
_MamaRosa_ schreef:

*breekt weer uit*

mijn zoontje had eerst moeite om aan de borst te drinken. we zijn al snel gestart met kolven en bijvoeden (zowel gekolfde melk als kunstvoeding) maar mijn productie bleef onvoldoende. mijn zoontje heeft nog wel mbv een tepelhoedje aan de borst gedronken, maar het kostte hem te veel energie en hij kreeg er onvoldoende voor terug. hij kwam dan ook vaak na 2 uur alweer voor een voeding en dan waren we weer ruim een uur bezig.. hij kreeg onvoldoende rust & voeding en wij kregen ook totaal geen rust meer, dus vandaar dat we na een week volledig overgestapt zijn op flesvoeding..

Aha, vandaar. Ik had meteen al heel veel voeding, vandaar dat ik het afkon met afgekolfde melk als bijvoeding.

Gast
Gast

Bericht  Fearie di 12 jul 2011 - 1:25

Ik vind dat jullie praktijk er wel een aparte werkwijze op nahoudt, zeker als ze jullie zolang overtijd willen laten lopen.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Smaragdje di 12 jul 2011 - 1:31

Fearie schreef:Ik vind dat jullie praktijk er wel een aparte werkwijze op nahoudt, zeker als ze jullie zolang overtijd willen laten lopen.

Daar ben ik het helemaal mee eens. En zeker, omdat jullie niet veel beter in de gaten gehouden worden na de 41ste week!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Happydobby di 12 jul 2011 - 2:12

Bij ons laten ze je ook doorlopen tot 42 weken maar bij mijn schoonzusje hebben ze wel met 40 weken getoucheerd omdat ze voorweeen had gehad.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 2:15

Ik zit hier bij de vk te wachten. Had om 14.40 een afspraak. De deur was op slot. Heb om kwart voor gebeld. Ze kwam eraan zei ze. Nu zit ik hier nog. Op de trap. Is in een gebouw met meerdere bedrijven. Op de derde verdieping. Vind t wel erg lang duren.

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje di 12 jul 2011 - 2:18

Kruumel schreef:Ik zit hier bij de vk te wachten. Had om 14.40 een afspraak. De deur was op slot. Heb om kwart voor gebeld. Ze kwam eraan zei ze. Nu zit ik hier nog. Op de trap. Is in een gebouw met meerdere bedrijven. Op de derde verdieping. Vind t wel erg lang duren.

Wat vervelend! En raar dat het nu nog zo lang moet duren, terwijl je gewoon een afspraak had!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Fearie di 12 jul 2011 - 2:20

Kruumel schreef:Ik zit hier bij de vk te wachten. Had om 14.40 een afspraak. De deur was op slot. Heb om kwart voor gebeld. Ze kwam eraan zei ze. Nu zit ik hier nog. Op de trap. Is in een gebouw met meerdere bedrijven. Op de derde verdieping. Vind t wel erg lang duren.

Slechte zaak hoor ! Hoop voor je dat ze je niet meer zo lang laat wachten smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 2:34

Wat raar Kruumel! Bij de gyn loopt het ook gerust een uur uit, maar zit je in elk geval binnen enz.

Gast
Gast

Bericht  Pien di 12 jul 2011 - 2:38

bij ons kan dat ook gebeuren hoor, ze zijn altijd met zn tweëen maar stel dat de één al bezig is met een bevalling en de ander ook word opgeroepen ivm een beginnende bevalling moet ze toch echt gaan!

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 2:38

Heb even lekker een tijdje geslapen, heerlijk! Very Happy

Mijn buik blijft gewoon een beetje rommelen, maar niet erg pijnlijk ofzo. Hoop stiekum dat de gyn donderdag wel even voelt, kijken of er in elk geval meer ontsluiting is, of dat dit helemaal niks doet.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 2:39

Pien schreef:bij ons kan dat ook gebeuren hoor, ze zijn altijd met zn tweëen maar stel dat de één al bezig is met een bevalling en de ander ook word opgeroepen ivm een beginnende bevalling moet ze toch echt gaan!
En dan bellen ze niet even dat ze weg zijn? Hier bij de VK zit er ook altijd iemand achter de balie.

Gast
Gast

Bericht  Fiebje di 12 jul 2011 - 2:48

Ik ga het morgen gelijk bij de vk vragen tot hoever ze je laten lopen. Bij mijn vk zit er ook altijd iemand achter de balie. Vind wel gek dat ze je nog zo lang wachten, moet ze van ver komen?

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552

Bericht  Pien di 12 jul 2011 - 2:50

ProudMama schreef:
Pien schreef:bij ons kan dat ook gebeuren hoor, ze zijn altijd met zn tweëen maar stel dat de één al bezig is met een bevalling en de ander ook word opgeroepen ivm een beginnende bevalling moet ze toch echt gaan!
En dan bellen ze niet even dat ze weg zijn? Hier bij de VK zit er ook altijd iemand achter de balie.

ik heb het 1 keer gehad dat ze wel belden maar dat ze naar mijn huistelefoon belden (want dat nummer is bij hun bekend) maar dat ik dus al niet meer thuis was.

hier zit overigens geen assistent o.i.d. in de praktijk. onze praktijk bestaat uit 2 locatie's. de hoofdlocatie en een "bij"locatie.

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Fiebje di 12 jul 2011 - 3:05

pien ik zit ook bij een 'bij' locatie. Zitten er geloof ik 2 dagen in de week. De hoofdlocatie is het wkz, als er iets is dan moet ik daarheen. En daar is de balie op de dag ook bemand en loopt er genoeg personeel rond om je te helpen.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552

Bericht  blondje1313 di 12 jul 2011 - 3:54

Pien, wat fijn om te lezen dat je vannacht een goede nacht hebt gehad. Het is zo wel voor je man en jou allebei erg zwaar, jammer dat je het dan zo snel op elkaar af gaat reageren.
Ik moet trouwens wel lachen om jouw lijstjes, lukte het ook nog om wat gedaan te krijgen of ging alle tijd en energie in het maken van de lijstjes zitten Wink.

Theezakje, ik hoop dat het bij jou snel doorzet, jammer dat het vandaag in elk geval weer afgezakt is, maar fijn dat op de controle wel alles goed is.

Fearie, succes met de keuken, wanneer zou het klaar moeten zijn, oh, over 5 dagen lees ik, dat is nog te overzien.
Hier binnenkort ook maar eens naar zo’n voorlichting over borstvoeding, twee uur klinkt wel erg lang!
Ik weet niet hoe lang van tevoren jij naar het ziekenhuis ‘mag’, maar bij mij is dat echt pas als de bevalling al echt in volle gang is (blijf het onlogisch vinden om dan nog 20 minuten in de auto te moeten, maar ja), maar misschien dat er best nog tijd is om wat te lezen, een tijdschrift inpakken is niet zoveel moeite en neemt ook niet veel plaats in.

Kletskousje, is het echt binnen een half uur/drie kwartier gebleven of was er meer vertraging (ik zie dat het een uur geduurd heeft, is meestal zo volgens mij …). Zo vervelend altijd, vooral als je andere plannen had.
Hopelijk wil jullie dochtertje al in haar nieuwe kamer slapen vannacht.

Kruumel, kan me wel voorstellen dat je er ‘bang’ voor bent dat je er nog niet klaar voor bent, ik vind het ook nog steeds heel onwerkelijk dat er een mensje in mij groeit en dat wij daar straks de ouders voor zijn, maar ik geloof ook wel dat dat straks ‘vanzelf’ komt.
Schandalig dat ze je zo hebben laten wachten bij de vk, er kan een spoedgeval tussendoor komen, maar dat kunnen ze dan toch ook even laten weten, als ik het maar dat ze het aanplakken ofzo.
Bij mijn vk zijn ze zover ik weet ook altijd alleen en er is geen balie, maar het is me gelukkig nog niet overkomen dat er niemand was.

Happydobby, veel plezier bij Harry Potter!
Ik heb wel expres al een uitje (concert) gepland voor een maand na de uitgerekende datum, vind het wel prettig om een stok achter de deur te hebben om het huis uit te ‘moeten’ (en als ik toch niet wil gaan gaat mijn schoonzus, anders past ze op).

PM en Kruumel, wat balen dat dierbaren van jullie waarschijnlijk op vakantie zijn als jullie bevallen, begrijpelijk dat dit voor jullie heel vervelend is. (Zeker als de vakantie pas laat geboekt is).

Novalee, vervelend dat ze bij jou ook pas na de 42 weken willen gaan inleiden, hopelijk helpt het strippen of komt het uit zichzelf al eerder op gang.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Pien di 12 jul 2011 - 3:59

@blondje, alle lijstjes zijn klaar.. begin nu met een aantal dingen weer opnieuw...

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Happydobby di 12 jul 2011 - 4:10

Blondje, je mag idd pas naar het ziekenhuis als je om de 5 min weeen hebt, bij ons moet je ook al 5 a 6 cm ontsluiting hebben.

Ik was de bioskaartjes gaan halen met de fiets, daarna nog naar de bibliotheek geweest en naar de kruitvat.

En nu zit ik voor de tv en ik kan wel gaan slapen. moe moe moe.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Smaragdje di 12 jul 2011 - 4:26

Happydobby schreef:Blondje, je mag idd pas naar het ziekenhuis als je om de 5 min weeen hebt, bij ons moet je ook al 5 a 6 cm ontsluiting hebben.

Ik was de bioskaartjes gaan halen met de fiets, daarna nog naar de bibliotheek geweest en naar de kruitvat.

En nu zit ik voor de tv en ik kan wel gaan slapen. moe moe moe.

Of je moet zorgen dat je er al bent om de een of andere reden...dan mag je blijven (ook al beval je poliklinisch) angel

Maar het is inderdaad normaal dat je pas mag als je om de zoveel minuten weeën hebt. (Volgens mij hier om de 4 minuten, want dan mocht je bij de eerste pas de verloskundige bellen, dacht ik) Persoonlijk vond ik dat vrij laat, want had er niet aan moeten denken om toen nog met rugweeën twingtig minuten in een auto te zitten. Dan had mijn man -met toestemming van mij- wel 150 mogen rijden op de snelweg Very Happy

Laatst aangepast door Smaragdje op di 12 jul 2011 - 4:30; in totaal 1 keer bewerkt

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  blondje1313 di 12 jul 2011 - 4:30

Had je dat expres gedaan dan?

HD, je moet je ook niet té moe maken!

Een verklaring gehaald dat de camera total loss is, hopelijk betaalt de verzekering wel uit, hij was precies een maand oud...
Ook zonde dat hij het verder gewoon doet, alleen wat water op de lens, en nog zeggen ze dat repareren niet de moeite waard is (dat ding heeft 250 euro gekost!)

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Smaragdje di 12 jul 2011 - 4:32

Ik ben gewoon echt nieuwsgierig voor jullie, wanneer jullie kindjes komen Embarassed

@ Blondje, nee, ik was er voor een ctg en zij vonden het niet nodig dat ik voor een paar uur nog naar huis zou gaan. Maar ik had er ook niet aan moeten denken om met rugweeën om de 3-4 minuten nog 20 minuten in de auto te zitten. Volgens mij moet je zeker ook nog wachten tot de verloskundige langs is geweest....

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 19 van 40 Vorige  1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 29 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: