Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alleen op reis. Rome-deskundigen?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Alleen op reis. Rome-deskundigen? Empty Alleen op reis. Rome-deskundigen?

Bericht  Kimster za 2 jul 2011 - 23:35

Ik plan elk jaar om op reis te gaan, maar doe het nooit. Het is te duur of ik kan niet kiezen of ik heb geen tijd, maar eigenlijk vind ik het gewoon eng. Niet om alleen naar het buitenland te gaan, dat heb ik wel vaker gedaan (een maand zweden, ardennen, schotland), maar juist om het boeken en kiezen ed. Deze reizen werden allemaal voor me geregeld (school, organisaties).

Ik zit er over te denken om met een vriendin naar Rome (ik houd van cultuur) te gaan in de periode van de herfstvakantie (volgens mij 23-30 oktober). Ik ben geen luxepaardje (backpacken met tent en slaapmat ook wel gedaan), maar zou het wel prettig vinden om een douche en bed en ontbijt te hebben. Jeugdhotels, heb je daar een tweepersoons kamer of deel je die met meerderen? En hebben jullie misschien aanraders?

Verder nog, hoe ga ik er heen, bus/vliegtuig/trein? Bus/treinreis vind ik op zich oke, maar is dit veel voordeliger dan vliegen? Hebben jullie misschien tips voor organisaties? En het reizen daar. Ik las in dit topic wat over metrokaarten.

Dan nog, stel dat je daar een rondleiding doet ofzo, spreekt men dan ook engels? En sowieso spreekt men engels? Is het in die periode nog wel lekker weer?

Qua budget zit ik ook een beetje, waar moet ik op rekenen? Wat is normaal? Nogmaals ik ben geen luxepaardje en vind een viersterrenhotel het geld niet waard, maar ik zit wel graag op een plek waarvan ik weet dathet spul gewoon geregeld is en niet een of andere louche plek. Bed and Breakfast of jeugdherberg is oke, maar dan wel een betrouwbare. Zijn hier misshien mensen met ervaringen?

Veel vragen dus, maar ik ben klaar met niet op reis durven nerd. Ik ben 23 straks en zou toch zoiets moeten durven plannen.

Liefs Kim
Kimster
Kimster
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 8
Punten : 13
Registratiedatum : 24-01-11
Woonplaats : Zwolle

http://www.twitter.com/justsmile53

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen op reis. Rome-deskundigen? Empty Re: Alleen op reis. Rome-deskundigen?

Bericht  Caro za 2 jul 2011 - 23:45

Ok... het is allemaal niet zo heel ingewikkeld hoor :-). Als je naar Rome gaat, zou ik met het vliegtuig gaan. Je kan rustig via cheaptickets.nl kijken welke maatschappijen op Rome vliegen. Los van cheaptickets.nl zou je zelf nog via RyanAir of Easyjet kunnen kijken. Hou daar wel rekening mee dat die maatschappijen vaak wel vliegen richting de grote steden, maar vaak niet landen op echt Rome, maar een kleiner vliegveld in de buurt. Niet altijd, maar soms wel. Kijk dus goed naar waar je op vliegt. Overigens is het dan wel weer vaak zo geregeld dat je voor een kleine vergoeding een bus kan boeken die je naar Rome brengt. Die bussen staan dan al vaak klaar. BIjvoorbeeld als je op Barcelona vliegt met RyanAir, dan vlieg je eigenlijk naar Girona. Als je in Girona bent, staan er bussen klaar buiten de terminal. Je koopt je ticket en je stapt in de bus. Klaar.

Ik ben nog niet op Rome gevlogen met RyanAir dus ik kan het je niet met 100% zekerheid zeggen dat het zo is.

Qua accomodatie: via booking.com kan je heel eenvoudig je hotel regelen. Je ziet de prijs, je ziet de aanbiedingen en je kan selecteren op wijk, prijs, beoordeling etc. Heel eenvoudig. Je kan dan boeken en vaak zelfs tot 24-48 uur van te voren kosteloos annuleren.

Vaak worden tours wel in het Engels gegeven ja. Of ze op iedere hoek, bij ieder barretje Engels spreken kan ik je niet met zekerheid zeggen. Vaak is het in de toeristische steden wel zo dat je prima uit de voeten kan met de plaatselijke bevolking doordat ze wel een paar basic woordjes kennen.

Als je kerken gaat bezoeken oid en daar een trip regelt, dan krijg je echt wel een Engelse tourguide. Dat is vrijwel altijd zo. Anders boekt niemand die toer ;-).
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen op reis. Rome-deskundigen? Empty Re: Alleen op reis. Rome-deskundigen?

Bericht  Middleme zo 3 jul 2011 - 1:14

Vliegen op Rome is goed te doen hoor! Houdt er alleen rekening mee, dat het vliegveld (het Leonardo da Vinci) niet in Rome ligt, maar meer richting de kust. Je hebt dus richting stad wel een transfer nodig.

Voor wat ik van mijn week Rome (november 2005) nog wel weet, is dat ze aardig Engels spreken! Wel natuurlijk met een accent, maar wat maakt dat uit?

Houdt er rekening mee, dat je op grote pleinen etc. veel meer betaalt als in zijstraatjes. Ik denk dat voor hostels enzo ook wel geldt, maar daar heb ik geen ervaring mee. Ik zat zelf in een gastgezin in Campagnano di Roma, 30 km van de stad, maar de verbinding met de stad is in principe gewoon goed hoor!

Edit: zoals hierboven al staat, ik was in november in Rome. Wij hadden toen mooi weer (wel een uitzondering tussen slechtere weken in), maar ik denk dat je ervan uit kunt gaan dat het aardig goed zal zijn/worden.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen op reis. Rome-deskundigen? Empty Re: Alleen op reis. Rome-deskundigen?

Bericht  luisa do 7 jul 2011 - 1:54

Maak je niet druk joh, het is helemaal niet moeilijk om in Rome wegwijs te raken. Je zult zien dat alles goed gaat en dan is het toch heel leuk.

Rome is een prachtige stad, met veel te zien en te doen. Ik zou er alleen niet met bus of trein heen gaan. Vliegen is veel sneller en ook goedkoper. Kijk een bij ryanair en easyjet. Ryanair vliegt op ciampino, dat is ongeveer 40 min met de bus vanaf centraal station (centrum). Easyjet vliegt op Fiumincino, ook iets van 45 min met trein of 1 uur met bus. Is allemaal prima te doen en alles duidelijk aangegeven.

De gemiddelde italiaan praat behoorlijk waardeloos engels (voornamelijk door afgrijselijk accent), maar je zult echt geen moeite hebben om dingen te vinden of te regelen ofzo. In Rome zijn altijd zoveel toeristen dat men je prima kan helpen. Tours e.d zijn ook in Engels en op sommige plekken kan je volgens mij ook NL audio kiezen. Het metrostelsel is heel simpel en de haltes worden omgeroepen, kan niet missen.
Hotels zou ik idd via internet regelen.Hostels hebben vaak naast een slaapzaal ook wel 2 pers. kamers. Ontbijt in Italie is niet zoals in NL, je ontbijt bij hotel zal meestal bestaan uit koffie en een zoet broodje (ligt uiteraard aan hotel). In een bar ben je hier 1,5 voor kwijt dus ik vind persoonlijk hotel incl ontbijt niet altijd een aanrader. Zorg dat je in de buurt van een metrohalte zit dat kan je overal makkelijk naartoe. Wat betreft het weer, Oktober is perfect. Je weet het natuurlijk nooit maar normaal gesproken is het dan nog lekker warm en zonnig weer.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen op reis. Rome-deskundigen? Empty Re: Alleen op reis. Rome-deskundigen?

Bericht  Kimster do 7 jul 2011 - 3:09

Heyhey,

Ik ga er vanavond weer eens goed voor zitten. Hier kan ik wel wat mee! Ik zit alleen een beetje in dubio met dat die vriendin van mij dus al in rome is geweest en liever naar een andere stad gaat. Zelf wil ik eigenlijk gewoon supergraag naar Rome. Dus daar moet ik van het weekend nog even creatief mee aan de slag.

Ik houd jullie op de hoogte!
Kimster
Kimster
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 8
Punten : 13
Registratiedatum : 24-01-11
Woonplaats : Zwolle

http://www.twitter.com/justsmile53

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen op reis. Rome-deskundigen? Empty Re: Alleen op reis. Rome-deskundigen?

Bericht  luisa do 7 jul 2011 - 9:58

Misschien is Florence een andere optie? Is ook veel cultureels te zien en een levendige stad. Wel kleiner dan Rome en ook minder te doen hoor. Maar je zou dan evt. op pisa kunnen vliegen en ook Pisa nog bezoeken. Vind je vriendin misschien wel leuk? Ach er zijn genoeg leuke steden natuurlijk. Maar Rome is toch wel top hoor, en ook echt iets waar je een keer heen moet.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen op reis. Rome-deskundigen? Empty Re: Alleen op reis. Rome-deskundigen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum