Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rome in december

5 plaatsers

Ga naar beneden

Rome in december Empty Rome in december

Bericht  Muppetje za 10 dec 2011 - 1:18

We gaan tussen kerst en oud en nieuw naar Rome. Door de vliegtijden hebben we daar 3,5 dagen. Wat mogen we volgens jullie echt niet missen? Natuurlijk heb ik zelf wel ideeen, ik ben er al eens geweest, dat scheelt. Maar toch ben ik benieuwd naar leuke tips...

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome in december Empty Re: Rome in december

Bericht  Zininzon za 10 dec 2011 - 1:26

Wat ik zelf heel indrukwekkend vond waren de uitzichten vanaf de toren van de St Pietersbasiliek en het monument van Vittorio Emanuele (beiden moet je wel voor betalen).
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome in december Empty Re: Rome in december

Bericht  Muppetje za 10 dec 2011 - 1:28

Ik wist helemaal niet dat je in/op dat witte ding kon joh weer wat geleerd Embarassed ! sint Pieter gaan we sowiezo wel doen ja Very Happy

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome in december Empty Re: Rome in december

Bericht  ixis za 10 dec 2011 - 3:57

Een tip. Bestel de kaartjes voor de Sint Pieter, Het vaticaan museum en het colloseum op internet vooraf. Dit hebben mijn vriend en ik ook gedaan en dat scheelt een hele tijd in de rij staan! Vooral voor het vaticaan museum scheelde het voor ons veel. We konden langs de rij en door de vip! ingang naar binnen. Bestellen via internet de site van het vaticaan zelf! geeft (bij ons oktober vorig jaar) dezelfde prijs. Je kan je toegangskaarten dan uitprinten en meenemen. Super handig!
ixis
ixis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 461
Punten : 503
Registratiedatum : 19-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome in december Empty Re: Rome in december

Bericht  Muppetje za 10 dec 2011 - 5:30

ixis schreef:Een tip. Bestel de kaartjes voor de Sint Pieter, Het vaticaan museum en het colloseum op internet vooraf. Dit hebben mijn vriend en ik ook gedaan en dat scheelt een hele tijd in de rij staan! Vooral voor het vaticaan museum scheelde het voor ons veel. We konden langs de rij en door de vip! ingang naar binnen. Bestellen via internet de site van het vaticaan zelf! geeft (bij ons oktober vorig jaar) dezelfde prijs. Je kan je toegangskaarten dan uitprinten en meenemen. Super handig!

Das en goede tip, ga ik even uitzoeken, dankje!

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome in december Empty Re: Rome in december

Bericht  Zininzon za 10 dec 2011 - 7:43

Vaticaanmuseum is via internet per persoon 4 euro duurder.. Maar alles beter dan 2 uur in de rij staan
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome in december Empty Re: Rome in december

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 8:02

Mag ik even wat vragen tussendoor, weet iemand een goed hotel in Rome, ik wil er volgend jaar naar toe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rome in december Empty Re: Rome in december

Bericht  Zininzon za 10 dec 2011 - 14:10

Ik zat in hotel Verona, aan de Via di Santa Maria Maggiore.
Prima hotel en je kunt het ares even bekijken in google maps.
Ligt aan de oostkant van de stad, wij hebben bijna alles gelopen, behalve Vaticaanstad, maar metro is dichtbij
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome in december Empty Re: Rome in december

Bericht  Muppetje za 10 dec 2011 - 22:21

Wij zitten in het Ambra Palace Hotel van Best Western. Vlak bij station Termini, kan je oudjaarsdag vertellen hoe het was Wink

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome in december Empty Re: Rome in december

Bericht  Tinus zo 11 dec 2011 - 7:57

Naast alle bezienswaardigheden zijn wij een dagje naar de wijk Trastevere geweest. http://nl.wikipedia.org/wiki/Trastevere Vond dit wel een verademing met de drukte van de stad zelf.
Verder: koop een Roma Pass. Is een pas waar je 3 dagen onbeperkt met het openbaar vervoer kan. Veeeel goedkoper dan elke keer losse kaartjes kopen.
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome in december Empty Re: Rome in december

Bericht  Zininzon zo 11 dec 2011 - 8:20

Tinus schreef:Naast alle bezienswaardigheden zijn wij een dagje naar de wijk Trastevere geweest. http://nl.wikipedia.org/wiki/Trastevere Vond dit wel een verademing met de drukte van de stad zelf.
Verder: koop een Roma Pass. Is een pas waar je 3 dagen onbeperkt met het openbaar vervoer kan. Veeeel goedkoper dan elke keer losse kaartjes kopen.

Roma Pass is nog vrij prijzig.
Als je van plan bent om veel te lopen en misschien weinig met het OV te rerzen, kun je misschien beter een BIT-kaartje kopen (kost 1 euro!!). Daarmee kun je 1 metrorit (dus naar 1 bestemming op dezelfde lijn (je hebt er lijn A en lijn B)) doen of 70 minuten met de bus.

Wij zaten dichtbij Termini en naar het Vaticaanmuseum/St Pietersbasiliek is dan maar 1 euro enkele reis.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome in december Empty Re: Rome in december

Bericht  Tinus ma 12 dec 2011 - 6:29

Als je niet (veel) met de metro/tram hoeft, dan heb je hem inderdaad niet nodig. Wij zaten een stuk van het Termini station en moesten ook nog een stuk met de tram naar ons hotel. Voor ons kwam ie als geroepen.
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome in december Empty Re: Rome in december

Bericht  luisa ma 12 dec 2011 - 9:38

Tinus schreef:Naast alle bezienswaardigheden zijn wij een dagje naar de wijk Trastevere geweest. http://nl.wikipedia.org/wiki/Trastevere Vond dit wel een verademing met de drukte van de stad zelf.
Verder: koop een Roma Pass. Is een pas waar je 3 dagen onbeperkt met het openbaar vervoer kan. Veeeel goedkoper dan elke keer losse kaartjes kopen.

Trastevere is inderdaad leuk, vooral s'avonds. Erg gezellig en bruisend want het is een uitgaanswijkje vol met restaurantjes en boetiekjes. Ik zou er ook zeker gaan eten, in trastevere kan je nog voor weinig geld goed eten.
Als je van dieren houdt, ga dan eens kijken bij Largo Argentina. Hier zit een hele kattenpopulatie. Vind ik zelf altijd erg leuk.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome in december Empty Re: Rome in december

Bericht  Gast ma 12 dec 2011 - 9:56

Ik zei net tegen mijn vriend:"We moeten naar Rome! Daar is de grootste ZARA ter wereld, 5 verdiepingen :shock: " haha, dus als je shop tijd hebt, zou ik daar heen gaan Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rome in december Empty Re: Rome in december

Bericht  luisa di 13 dec 2011 - 9:01

Hahah punk'd wel leuk shoppen ja Rome.
Die grote Zara is er nog niet zo lang, maar ik vind het er toch op de een of andere manier niet zo prettig winkelen. 1 verdieping is mannen, 1 kinderen en rest vrouw maar telkens als ik er was superdruk en wachten bij pashokjes, dan heb ik al geen zin meer. Wel heel ruim opgezet, is wel makkelijk rondkijken. Maar ik ga liever naar de 'oude' Zara, minder druk.
Nou ja, je moet het zelf maar eens gaan ervaren!

2 januari begint de sale!
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome in december Empty Re: Rome in december

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum