Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alleen op reis na afstuderen, waarheen?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Alleen op reis na afstuderen, waarheen? Empty Alleen op reis na afstuderen, waarheen?

Bericht  Carmen vr 31 dec 2010 - 1:17

Hallo!
Na mijn afstuderen zou ik graag een maandje op reis willen, het liefst alleen als ik dat durf, maar vraag me af waar het veilig genoeg is om als vrouw alleen te reizen. Midden Amerika trekt me erg (Belize, Honduras, Nicaragua etc), maar Indonesië zou me ook erg leuk lijken. Ik ben nog nooit alleen op reis geweest, ook nog nooit buiten Europa, dus heeft iemand hier tips over?
Ik heb er ook aan zitten denken om met een singlesreis mee te gaan, omdat je dan niet alleen bent, maar ik weet niet of dat tempo me bevalt, het lijkt me dat je dan niet genoeg tijd hebt om alles op je gemak te doen.
Dus, samenvattend, zou iemand me iets kunnen vertellen over alleen op reis gaan? Wink
Carmen
Carmen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 33
Punten : 41
Registratiedatum : 31-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen op reis na afstuderen, waarheen? Empty Re: Alleen op reis na afstuderen, waarheen?

Bericht  Gast vr 31 dec 2010 - 8:23

Als het je eerste keer is dat je alleen op reis gaat, zou ik kiezen voor een plek waar het natuurlijk sowieso mooi is, maar waar ook het reizen makkelijk is en waar het veilig is voor alleenreizende vrouwen. Ik zou voor Azie gaan (en niet zozeer voor Midden of Zuid Amerika). Bijvoorbeeld Zuidoost-Azie: er is schitterende natuur te vinden, de mensen zijn aardig en het is er ook nog eens relatief veilig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen op reis na afstuderen, waarheen? Empty Re: Alleen op reis na afstuderen, waarheen?

Bericht  Gast vr 31 dec 2010 - 8:24

Oh ja, en ik denk dat het een hele goede keuze is om zelf op reis te gaan en niet georganiseerd. Zo kun je zelf bepalen hoe lang je waar blijft en misschien wijzig je je reisplannen wel halverwege, heerlijk die vrijheid!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen op reis na afstuderen, waarheen? Empty Re: Alleen op reis na afstuderen, waarheen?

Bericht  TukTuk vr 31 dec 2010 - 21:10

Twellie schreef:Als het je eerste keer is dat je alleen op reis gaat, zou ik kiezen voor een plek waar het natuurlijk sowieso mooi is, maar waar ook het reizen makkelijk is en waar het veilig is voor alleenreizende vrouwen. Ik zou voor Azie gaan (en niet zozeer voor Midden of Zuid Amerika). Bijvoorbeeld Zuidoost-Azie: er is schitterende natuur te vinden, de mensen zijn aardig en het is er ook nog eens relatief veilig.

Helemaal mee eens!
Zeker een land als Thailand of Maleisie is uitermate geschikt voor een eerste reis, zeker om dit op eigen tempo te doen en alles zelf te regelen (terplekke). Dat is namelijk allemaal zo goed geregeld, iedere dag gaan er wel bussen en treinen naar de grotere steden/bekende plekken, en aan jou de keus hoe luxe je het wilt maken. En buiten dat, als vrouw zijnde zal je je ook heel erg veilig voelen. Ik ging geregeld toen ik in Thailand was, 's avonds laat zelf nog even naar de 7-eleven (winkel), en dan bleef mijn vriend is het hostel, en ben nooit lastig gevallen of iets. De mensen zijn allemaal super vriendelijk, en behulpzaam. En ook erg belangrijk, het is er SCHITTEREND! Very Happy
Ik heb geen ervaring met midden of zuid Amerika, dus daar kan ik niks over zeggen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen op reis na afstuderen, waarheen? Empty Re: Alleen op reis na afstuderen, waarheen?

Bericht  Gast vr 31 dec 2010 - 21:23

Zuid amerika!! Lijkt me fantastisch om heen te gaan. Wat een natuur geweld. (laat je niet bang maken door de verhalen, veel vriendinnen van mij zijn daar alleen heen gegaan en hebben allemaal een top tijd gehad. Als je gewoon een beetje logica hebt en oplet is er niks aan de hand)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen op reis na afstuderen, waarheen? Empty Re: Alleen op reis na afstuderen, waarheen?

Bericht  Blond za 1 jan 2011 - 5:33

Een vriend van me is een maand naar Costa Rica gegaan in zn eentje. Was een hele mooie ervaring!
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alleen op reis na afstuderen, waarheen? Empty Re: Alleen op reis na afstuderen, waarheen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum