Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Citytrip Rome

+2
luisa
Zonnetje
6 plaatsers

Ga naar beneden

Citytrip Rome Empty Citytrip Rome

Bericht  Zonnetje zo 29 mei 2011 - 4:25

Ik wil graag met een vriendin een citytrip naar Rome doen. Ik denk dat we in september/oktober zullen gaan. Wie van jullie is rond deze tijd wel eens in Rome geweest? Wat is het dan voor weer? En hoeveel dagen zouden jullie ons aanraden om te gaan? Wij zijn geen mensen die alle musea langs gaan, maar we willen wel echt wat van de stad zien.
En hoeveel geld waren jullie ongeveer kwijt voor een citytrip naar Rome?
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Citytrip Rome Empty Re: Citytrip Rome

Bericht  luisa zo 29 mei 2011 - 6:27

September/oktober is perfect om naar Rome te gaan. Over het algemeen is het dan nog lekker warm, maar niet te. Nu is het bijvoorbeeld al een graad of 30 en benauwd, warm om dagen door stad te slenteren.
In september zal het rond de 25 graden zijn, oktober 20-25. Nou ja, het weer is natuurlijk altijd beetje geluk hebben, maar ik denk met name september dat je wel goed zit.

Ook al zijn jullie niet van de musea, in Rome is meer dan genoeg te zien. Ik zou wel minimaal 2 of eigenlijk 3 hele dagen blijven. Dan kan je iig de belangrijkste dingen bekijken. Indien je ook naar het vaticaanmuseum wil (vind ik wel een aanrader) zal ik al 1 dag uittrekken voor museum+ basiliek. Dan nog een dag het historisch centrum en col
losseo. Wat echt de moeite waard is is het colosseo + forum romanum. Kaartje kost geloof ik 12 euro, kan je zowel collosseo als het forum mee in. Houd er rekening mee dat je dan toch wel een halve dag kwijt ben.

Qua kosten kan je het natuurlijk zo duur of goedkoop maken als je zelf wil. In principe hoeft het niet veel te kosten, retourvliegtickets vind je vaak wel voor rond de 100 en eten is ook niet zo duur. In Rome heb je veel restaurantjes die voor 5-10 een toeristenmenu aanbieden, vaak pizza met drinken en bruschetta. In de wijk trastevere kan je sowieso goedkoop en lekker eten. S'avond gewoon een drankje in een bar is wel duur, toch al snel 6 euro voor een biertje/wijntje.
Wel leuk om aperitivo te gaan doen. Dan ga je aan eind van de middag (uur of 7-Cool een drankje doen en krijg je er gratis eten uit buffet bij. Sommige bars hebben echt een uitgebreid buffet waar je onbeperkt van kan eten.

Veel plezier, Rome is m.i. echt een van de mooist steden die er zijn.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Citytrip Rome Empty Re: Citytrip Rome

Bericht  Mermaid zo 29 mei 2011 - 7:51

Ik ga in oktober naar Rome, hou dit dus even in de gaten.
Vraag me ook af hoe lang je er het beste kunt bijven en wat de grootste aanraders zijn.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Citytrip Rome Empty Re: Citytrip Rome

Bericht  luisa zo 29 mei 2011 - 8:50

Aanraders vind ik vooral het Forum Romanum met het collosseum en vervolgens monument voor Vittorio Emanuele.
In het centrum verder het Pantheon. Ga hier vooral ook naar binnen, kost niks. Ook piazza Navona is mooi, met de fontein de 4 rivieren van Bernini. Leuk om hier op terrasje te zitten, maar wel erg prijzig. De Trevi fontein is een andere fontein die zeer de moeite waard is.

Verder uiteraard het vaticaan. Het museum is indrukwekkend, wel erg groot en heeft erg veel te bieden. Met name de sixtijnse kapel is erg mooi, neem wel de tijd om deze goed te bekijken anders mis je de helft. Vaticaanmuseum kost geloof ik 20 euro.
Ga iig de Sint Pieter in. Ook al ben je niet religeus, ik vind het echt heel indrukwekkend. Onder de kerk heb je de graftombes van de pausen, is wel leuk om te zien maar niet heel bijzonder.

Bovenstaande zijn voor mij de hoogtepunten. Verder heb je nog het kasteel, spaanse trappen, mond v.d waarheid, park met villa borghese. Eigenlijk is zo'n beetje op elke hoek wel wat te vinden. Veel kerken uiteraard en in veel zijn ook de moeite waarde om binnen te gaan als je daar van houdt. Veel kunst ook in de kerken, beelden van Michaelangelo en Bernini en schilderijen van Caravaggio. Verder genoeg leuke wijkjes om gewoon door heen te lopen en terrasje te pakken, bijv. wijk achter piazza Navona en Trastevere.
Bij mooi weer kan je ook nog naar het strand. Is ongeveer een halfuurtje met de metro.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Citytrip Rome Empty Re: Citytrip Rome

Bericht  Zonnetje zo 29 mei 2011 - 9:24

Bedankt voor je reactie Luisa. Ik krijg echt heel veel zin om er naar toe te gaan door jouw beschrijvingen. Ik geloof goed dat we daar ons wel een aantal dagen zullen vermaken. Ik zal eens met mijn vriendin gaan overleggen. Eind september lijkt me dan wel een goede periode qua temperatuur en zo.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Citytrip Rome Empty Re: Citytrip Rome

Bericht  Middleme di 31 mei 2011 - 4:29

Ik ben in november ('05) naar Rome geweest en had toen echt super weer. Mooi zonnetje, lekkere temperatuur. Was wel echt een tussenweek maar de kans dat je dat treft in sept/okt is natuurlijk groter.

Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Citytrip Rome Empty Re: Citytrip Rome

Bericht  Zonnetje zo 5 jun 2011 - 8:52

Ik heb overlegd en we willen in ieder geval 3 dagen in Rome zijn, misschien nog een dagdeel extra als we gunstige vliegtijden hebben. Qua hotel zijn we van plan om een hotel aan de rand van de stad te nemen en dan met de metro of ander OV naar het centrum te reizen. Ik denk wel dat dat goed te doen is, toch? Tenminste, zo heb ik het in andere steden wel eens gedaan.
Qua periode wordt het waarschijnlijk toch begin oktober, maar wij vinden het ook prima als het rond de 20 graden is. We gaan echt een mix maken van cultuur, winkelen en uitgaan, maar ik neem Luisa's tips zeker mee.
Zijn er nog meer mensen met goede tips, bijvoorbeeld qua hotels, restaurants, of andere dingen?
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Citytrip Rome Empty Re: Citytrip Rome

Bericht  Middleme di 7 jun 2011 - 8:39

Restaurants: Ga níet op de bekende plekken etc. zitten, maar pak altijd een zijstraatje! Iets minder uitzicht misschien, maar 't kost je ook meteen een stuk minder.

Ik zat met mijn Romereis (uitwisseling van middelbare school) in Campagnano di Roma, 30 km van de stad af. In 1,5 uur was ik in hartje centrum, daarvoor moest ik met bus, trein en metro. Metropasjes zijn niet duur voor wat ik me herinner en dat is echt wel een must in zo'n stad als Rome. Metronet is overzichtelijk (2 lijnen die elkaar in het midden kruisen) en er gaan elke zoveel minuten metro's!

Ga trouwens, als je de kans/tijd/geld hebt, eens de Sint Pieter op! Bovenaan kun je rond de koepel lopen en heb je een onwijs uitzicht over de stad. Zeker met zonsondergang echt aan te raden! Het is overigens wel een flink stap naar boven, eerste deel wel met de lift te doen maar het tweede stuk is sowieso met de trap.

Colosseum bij nacht schijnt ook mooi te zijn, dat heb ik toen helaas niet kunnen zien.

Als je de tijd ervoor vrij wilt maken, ga dan ook eens in Tivoli kijken, net buiten Rome maar ook erg mooi! Zeker Villa d'Este (paleis met een tuin met tientallen fonteinen) is geweldig om te zien.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Citytrip Rome Empty Re: Citytrip Rome

Bericht  luisa do 9 jun 2011 - 10:34

Grrrrrrr had ik een hele reactie, op de een of andere manier niet goed gegaan met plaatsen.

Bezienswaardighedentips heb je wel genoeg nu.
Restaurants,Je kan het zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk. Genoeg restaurants met toeristenmenu's, niet duur maar ook niet de beste kwaliteit. Ik zoek zelf altijd tentjes uit waar veel italianen zitten en niet alleen toeristen, weet je zeker dat het goed is. Voor echt goed italiaans eten moet je bij Ciro zijn. Is een bekend Napolitaans restaurant met verschillende vestigingen in centrum. Vooral de pizza erg goed! Verder de wijk Trastevere, kan je goedkoop eten. Pizza's vanaf 2 euro. Is ook erg leuk wijkje waar je s'avond ook doorheen moet lopen, echt volkswijkje met veel uitgaansgelegenheden en aparte winkeltjes.

Ov is opzich prima, dagkaart kost 4 euro, enkele reis 1 euro. Je kan ook kaarten voor meerdere dagen kopen.
Ik kies zelf ook altijd hotels in buurt van een metrohalte, is wel zo makkelijk. De meeste haltes in Rome zijn ook prima te doen, zou alleen niet een hotel bij metro Anagnina uitzoeken. Hier is s'avonds niet echt veilig.
Ik heb eens in hote Roi di Roma overnacht. In een erg leuke buurt en een leuke buurt. Ik heb toen ook niet zoveel betaald (geloof 30 euro p.n) maar was een aanbieding.

Als je nog meer wilt weten vraag gerust, ik ken Rome wel goed.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Citytrip Rome Empty Re: Citytrip Rome

Bericht  Poisongirl zo 17 jul 2011 - 5:08

Wij hebben net weekje Rome geboekt, van 4 t/m 10 september als onze huwelijksreis. Very Happy Leuke tips al gezien hier! Helemaal zin in! Vaticaanmuseum is dus wel een aanrader zo te zien,daartwijfelden we nog over..
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Citytrip Rome Empty Re: Citytrip Rome

Bericht  luisa ma 18 jul 2011 - 9:13

Leuk als huwelijksreis! Waar verblijven jullie?
Ik ben zelf niet echt een museumganger, maar vond vaticaanmusea wel de moeite waard. Er zijn verschillende zalen met verschillende kunststromen/typen. Ik zou zeggen, ga als jullie nog tijd over hebben. Vooral de sixtijnse kapel is indrukwekkend. Tip lees je van te voren een beetje in, dan weet je ook wat wat voorstelt.


luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Citytrip Rome Empty Re: Citytrip Rome

Bericht  Zonnetje vr 5 aug 2011 - 0:42

De citytrip naar Rome is geboekt. Het is toch eind augustus geworden, dat kwam bij ons beiden beter uit. We zijn drie hele dagen in Rome en een avond en een ochtend. Ik hoorde ergens of dacht ergens gelezen te hebben dat het verstandig is om voor bepaalde musea/bezienswaardigheden van tevoren op Internet kaartjes te kopen. Je hoeft dan niet lang in de rij te staan en kunt zo naar binnen. Weet iemand hier meer over? Geldt dit voor het Vaticaanmuseum en voor het Colosseum & Forum Romanum of nog voor meer dingen?
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Citytrip Rome Empty Re: Citytrip Rome

Bericht  Middleme vr 5 aug 2011 - 6:56

Dat ik er was, stond er voor het Colosseum inderdaad een rij mensen! Forum Romanum volgens mij niet, Vaticaansmuseum kan wel handig zijn.

Ofwel, als je iets zeker wilt zien, is het misschien handig om te reserveren.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Citytrip Rome Empty Re: Citytrip Rome

Bericht  Caresses vr 5 aug 2011 - 23:38

Handig om allemaal te lezen smile Wij hebben ook een midweekje Rome geboekt.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Citytrip Rome Empty Re: Citytrip Rome

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 21:47

Ik wil ook naar Rome, ga proberen of ik mijn vriend kan overhalen om in maart 4 dagen te gaan! Waar hebben jullie geboekt? En boeken jullie tickets en hotel apart? Ik ben al snel van het makkelijke, maar als ik het hier wel eens lees kan het behoorlijk wat schelen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Citytrip Rome Empty Re: Citytrip Rome

Bericht  Poisongirl zo 7 aug 2011 - 3:26

Wij hebben vluchten bij Easyjet geboekt, vliegen vanaf Dusseldorf,kost 180 euro retour met zijn tweetjes smile Hotel via Hotels.com, kost ons 590,- euro voor 6 nachten. Dus wij hebben los geboekt. Heb er zo'n zin in! haha. Wij houden 3 september ons trouwfeest en gaan 4 september naar Rome, echte huwelijksreis dus smile. Hoop alleen dat ik dan minder last van mij rug heb, lopen gaatnu niet echt lekker!
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Citytrip Rome Empty Re: Citytrip Rome

Bericht  Caresses zo 7 aug 2011 - 19:25

Eline, wij hebben vlucht en hotel apart geboekt, hotel via budgetplaces.com (190,- voor 5 nachten voor 2 personen)
en vliegtuig via easyjet (200,voor 2 personen) vertek vanaf A'dam.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Citytrip Rome Empty Re: Citytrip Rome

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum