Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rome

+4
Juliette
Zonnetje
Caulfield
mezzoforte
8 plaatsers

Ga naar beneden

Rome Empty Rome

Bericht  mezzoforte zo 5 aug 2012 - 1:40

Hoi allemaal,

Komende dinsdag vertrek ik naar Rome (voor onze honeymoon I love you )
Waar ik benieuwd naar ben is de ervaringen van mensen die al eerder naar Rome gegaan zijn, wat vonden jullie erg leuk om te doen/zien en wat vond je minder leuk? Alle tips, do's & don'ts zijn welkom smile
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome Empty Re: Rome

Bericht  Caulfield zo 5 aug 2012 - 18:51

Dit is een erg goed restaurant, aan de rand van Trastevere: http://www.divinpeccato.com/. In Rome eet je natuurlijk sowieso heerlijk, maar dit vond ik de beste. Uiteraard kun je verder ook lekker borrelen in Trastevere, veel cafes en restaurants daar. De binnenstad met de beroemde attracties is druk, zelfs in de wat rustige periode waarin jullie gaan. Maar goed, je zult toch alles uit het beroemde rijtje (Spaanse trappen, Forum etc willen zien). Bij het Vaticaan en de st Pieter staan vaak lange rijen, dus het is verstandig dit 's ochtends te doen; dan loop je niet het risico in de volle zon te moeten staan.
Veel plezier!
Caulfield
Caulfield
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 123
Punten : 130
Registratiedatum : 01-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome Empty Re: Rome

Bericht  mezzoforte zo 5 aug 2012 - 20:42

Caulfield schreef:Dit is een erg goed restaurant, aan de rand van Trastevere: http://www.divinpeccato.com/. In Rome eet je natuurlijk sowieso heerlijk, maar dit vond ik de beste. Uiteraard kun je verder ook lekker borrelen in Trastevere, veel cafes en restaurants daar. De binnenstad met de beroemde attracties is druk, zelfs in de wat rustige periode waarin jullie gaan. Maar goed, je zult toch alles uit het beroemde rijtje (Spaanse trappen, Forum etc willen zien). Bij het Vaticaan en de st Pieter staan vaak lange rijen, dus het is verstandig dit 's ochtends te doen; dan loop je niet het risico in de volle zon te moeten staan.
Veel plezier!

Thanks voor de tips.... haha ja 1e keer Rome dus die gaan we zeker (bijna) allemaal bekijken Very Happy
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome Empty Re: Rome

Bericht  Zonnetje ma 6 aug 2012 - 9:02

Rome is echt een mooie stad! Ik ben er vorig jaar geweest en heb er echt van genoten. Wat ik toen een heel handige tip vond, is dat het Colosseum en het Forum Romanum een combinatieticket is. Je kunt dus het beste bij het Forum Romanum een kaartje kopen, daar is het niet druk, dan hoef je bij het Colosseum niet in die lange rij te staan en kun je zo doorlopen.

Ik vond het ook leuk om het Colosseum in het donker te zien, dus als je daar tijd voor hebt, zou ik dat zeker doen. Je kunt er zo met de metro even heen, bijvoorbeeld na het eten.

Verder zou ik voor Vaticaanstad zeker een dagdeel uittrekken. Sommige mensen zeggen een dag, maar ik was er toen 's ochtends rond 9 uur en rond 13 uur hadden we het wel gezien. Dat kwam misschien ook, omdat de vriendin waar ik mee was en ik niet heel gelovig zijn. In de Sint Pieter kun je trouwens omhoog in de toren. Dat is echt leuk om te doen, want dan heb je een heel mooi uitzicht over de stad.

Natuurlijk zijn alle bekende dingen die in de boekjes staan mooi om te bekijken: van de Spaanse trappen tot de Trevi-fontein, Piazza Navona, Piazza del Popolo, het Pantheon, het monument van Victor Emanuel II, de Engelenburcht, Santa Maria Maggiore. Dit is allemaal op loopafstand van elkaar en als je te voet gaat, kom je onderweg ook weer leuke straatjes en pleintjes tegen.

Het is inderdaad leuk om 's avonds naar Trastevere te gaan, de wijk aan de andere kant van de Tiber. Je kunt daar heerlijk eten.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome Empty Re: Rome

Bericht  Juliette za 29 sep 2012 - 22:20

Hoi meiden,

Ik heb ook even een vraagje, wat zouden jullie voor budget uittrekken per dag? Wij gaan volgende week voor 6 dagen naar Rome en zijn niet echt van plan te gaan winkelen. Zelf denk ik aan € 100,- per dag zeker genoeg te hebben, hier moeten we dan met 2 personen van eten (s'avonds en tussen de middag) en de entree kaartjes van betalen. We zijn van plan het meeste lopend te bezoeken.
Juliette
Juliette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 113
Punten : 133
Registratiedatum : 29-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome Empty Re: Rome

Bericht  luisa za 29 sep 2012 - 23:12

Voor €100 moet het prima te doen zijn. Eten kan je zo duur maken als je wilt. Je hebt overal toeriste menu's voor €10 of minder. Dat is eten +drinken, goed te doen maar zeker niet de beste kwaliteit. Wil je ook eens goed uit eten dan ben je voor een pasta of pizza tussen de 8 en 15 € kwijt. Vlees/vis duurder. Pizza ook wel goedkoper. Ik raad restaurant ciro aan. En dan niet een toeriste menu of lasagna bestellen. Dit restaurant kennen de meeste Italianen wel en kan je echt goed eten.
entree voor vaticaauseum is geloof ik iets van €20. De kerk is gratis, zoals alle kerken. Dak op kost wel geld. Colosseo geloof il € 12. Metro 1€ per rit, of 4 per dag. Weekkaart ook te koop.
€100 per dag moet dus goed te doen zijn.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome Empty Re: Rome

Bericht  Zininzon zo 30 sep 2012 - 1:13

Voor het Vaticaanmuseum zou ik als ik jou was vooraf tickets op internet kopen! Dan kun je zo langs de rij heen, hebben wij vorig jaar ook gedaan.
Bezoek aan de koepel van de St Pieter is een hele klim (niet aan te raden als je claustrofobisch bent), maar vond ik echt de moeite waard.
Elke woensdag doet de paus zijn zegen buiten of binnen bij de St Pieter, hier moet je (gratis) kaartjes voor hebben.

Verder ben ik ook boven op het monument van Vittorio Emanuele II geweest, ook prachtig uitzicht.

Wat ik heel mooi vond is Park Borghese. Vlak bij het centrum, maar toch weg van de drukte. Wij hebben er heerlijk gepicknickt, wat gelezen etc. Even bijkomen van de overweldigende stad!

Ik heb van tevoren een planning gemaakt, gekeken welke bezienswaardigheden bij elkaar in de buurt liggen. Ik was met mijn ouders en we hebben bijna alles lopend gedaan!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome Empty Re: Rome

Bericht  Gast zo 30 sep 2012 - 6:17

Ik ben afgelopen zomer een week naar Rome geweest in Augustus.. Het was heeeheeet haha. Maar wel erg mooi Very Happy

Villa Borghese vond ik persoonlijk helemaal niets. Een grote dorre bedoeling.. maar misschien is het in de herfst mooier?

Ik vond Monti echt de leukste wijk in Rome. Daar hebben wij ook heerlijk gegeten bij een restaurant wat alleen maar werkt met lokale producten. Was echt lekker. Op de kaart stond precies waar je eten vandaan kwam. Ook was alles in het restaurant te koop (qua meubilair).. Vond het echt heel erg gezellig.

Dit was dat restaurantje
http://www.urbana47.it/home/

Verder vond de straatjes rondom Piazza Navona het leukste.

Qua grote bezienswaardigheden kan ik je niet veel tips geven. Ik ben verder nergens naar binnen geweest en heb het vaticaan en colosseum alleen vanaf buiten gezien. (Al die toeristen haha ik kan daar niet goed tegen laughcry )

Heel veel plezier in Rome!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rome Empty Re: Rome

Bericht  Gast zo 30 sep 2012 - 6:19

Een weekkaart voor het openbaar vervoer is trouwens duurder geworden sinds mei.

Onbeperkt metro/tram/bus in rome voor een week kost 24 euro p.p.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rome Empty Re: Rome

Bericht  Fred ma 1 okt 2012 - 5:03

De eerdere tip om je combikaartje voor de Forum Romano en Collosseum bij het Forum Romano te halen is een hele goede. Dat scheelt erg veel tijd, want ik heb moeten lachen om de lange rij bij het Collosseum waarbij ik zo langs deze rij naar binnen kon lopen.

Eigenlijk is heel de binnenstad van Rome zowat een groot openluchtmuseum. Het Patheon net zoals de St. Pieter (dus niet museum) zijn geheel gratis net zoals meerdere kerken. Echter het Patheon is wel het meest bijzonders omdat dat het oudste en best bewaarde tempel (was vroeger een tempel volgens mij) uit de oudheid is in Rome. Tevens zit daar in de buurt een kerk met een marmere olifant op een pleintje (ben ik de naam van kwijt) en een winkeltje dat handgemaakte keramieke klokjes verkoopt (die niet al te duur zijn, zo'n 30 euro of zo).

Mijn verblijf van zo'n 2 dagen (was tijdens een rondreis) was veels te kort merkte ik, want Rome is voor mij wel tot nu toe de mooiste hoofdstad van Europa waar ik nog wel een keer langer terug wil. Overal was het erg netjes en goed beveiligd (veel camera's).

Openbaar vervoer is goed overigens. Kaartjes van de metro zijn wel wat duurder geworden en kosten nu 1,50 euro per rit.
Fred
Fred
Prater
Prater

Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome Empty Re: Rome

Bericht  luisa ma 1 okt 2012 - 6:28

Alle kerken in rome en heel italie zijn gratis. Tenzij er een museum ofzo bij zit.
voor als je tijd hebt is de via appia echt een aanrader. Heerlijk wandelen en onderweg diverse oude kerken en grafbeelden.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome Empty Re: Rome

Bericht  Marsy28 ma 1 okt 2012 - 7:09

Ik vind Rome een mooie stad, prachtige geschiedenis (ik had het voordeel dat mijn vriend tourguides als vrienden heeft dus ik weet extreem veel over de stad die 'normale' toeristen niet weten, ik kan het sowieso aanraden, een tourguide, in het Vaticaan. Erg interessant.

Maar de Italianen met hun chagerijnige blik en manier van doen, vind ik echt vreselijk. Wat heb ik me daar aan geirriteerd!
En het openbaar vervoer ook vreselijk! Nog steeds ver lopen naar de leuke dingen, om maar niet te spreken van het op tijd komen. Mijn vriends ouders wonen vlak achter park Borghese en we gingen liever uur lopen in 35 graden dan telkens op de bus wachten.

Geef mij Wenen maar, is op het gehele plaatje positief.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome Empty Re: Rome

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum