Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rome in 24 uur!

5 plaatsers

Ga naar beneden

Rome in 24 uur!  Empty Rome in 24 uur!

Bericht  Atelier Madame di 22 maa 2011 - 4:33

Vriendlief en ik gaan van de zomer naar italie toe voor 2 weken, omdat we op ongeveer 200 kilometer van Rome afzitten, en hij daar nog nooit geweest is (ik al 2 keer), hebben we voor 1 nacht een hotel geboekt. Dan hebben we wat meer tijd om de stad te bekijken dan op 1 dag heen en weer..

Alleen ik vind het wel handig om van te voren al een beetje een programma vast te stellen om rond te lopen. Duss wat mogen we niet missen? Very Happy cheers
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome in 24 uur!  Empty Re: Rome in 24 uur!

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 6:37

Leuk! Ik ben nu even aan het koken en forummen tegelijk, dus kan niet uitgebreid reageren. Maar wij hebben afgelopen zomer Rome in minder dan 24 uur gedaan en ook echt super veel gezien. Ik zal dus later even uitgebreid vertellen wat je in zo'n korte tijd kan doen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rome in 24 uur!  Empty Re: Rome in 24 uur!

Bericht  Carra di 22 maa 2011 - 7:41

Cool! 24 uur is wel kort, maar als ik jullie was zou ik sowieso het Vaticaan, het Pantheon en het Colloseum aandoen.
De Trevi fontein is natuurlijk ook wel een must see,

Het Vaticaan alleen al kan je 24 uur besteden, dus ik zou niet heel uitgebreid naar het museum gaan. (Al is het wel prachtig!) De St. Peter is fantastisch, en het is gewoon gaaf om daar te zijn.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome in 24 uur!  Empty Re: Rome in 24 uur!

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 7:50

Ok. Toen wij in Rome waren...
Wij zaten ook redelijk ver van Rome af, en moesten op de terugweg via Rome vliegen. Ik had toen bedacht dat het leuk was om een dagje van te voren alvast naar Rome te gaan en dan 1 nachtje in het hotel te slapen en de volgende dag te vliegen.

We pakten dus de trein vanuit Toscane en om 11 uur 's ochtends kwamen we in Rome aan. Hotel vlakbij Termini genomen (het grote station), zodat we geen tijd zouden verliezen met koffers sjouwen. Om 12 uur ongeveer stonden we buiten en liepen we de stad in. Het was voor m'n broertje en mij de tweede keer in Rome, en m'n zusje was er nog nooit geweest. Wij gaven haar dus een soort spoedcursus Rome :P We zijn dus niet echt ergens in geweest, maar overal langs gelopen. Maar op die manier heeft zij toch een heel duidelijk beeld van de stad gekregen.

Als eerste zijn we langs het Collosseum gelopen. Daarna om het Forum Romanum heen en even vanaf de bovenkant staan kijken. Toen via de Suikertaart (Vittorio Emmanuele) naar de Trevi Fontein. Daar geluncht op de stoep met een stukje pizza en colaatje (super cheap). Het Pantheon in geweest. ZO mooi. Echt een aanrader. Toen over Piazza Navona (ongeveer 16.00 intussen) door wat straatjes richting de Engelenburcht en daar de brug over gestoken. Naar de Sint Pieter en Vaticaanstad gelopen en daar rondgelopen. We zijn de Sint Pieter niet in geweest (had ik al eens eerder gedaan). Toen via het Piazza Dei Populo naar de Spaanse Trappen gelopen en daar uiteindelijk rond een uurtje of 19.00 a 20.00 gegeten. Daarna waren we zo doodop rond 22.00 dat we de metro naar het hotel terug hebben genomen en zijn gaan slapen. Volgende dag vroeg op voor de vlucht.

Dus zoals je ziet: We hebben echt onwijs veel gedaan in 1 dag, een halve dag eigenlijk! Allemaal redelijk oppervlakkig, zonder echte diepgang, maar wel met een heel duidelijk beeld van de stad. M'n zusje zei althans dat ze echt goed een idee had van hoe Rome was!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rome in 24 uur!  Empty Re: Rome in 24 uur!

Bericht  Arwyn di 22 maa 2011 - 8:03

Je moet er eigenlijk gewoon meer tijd voor uittrekken, Rome is zo mooi!!

Scheelt wel dat je een groot deel goed te voet kunt doen en op die manier al wandelend veel kunt zien! Gewoon zelf even kijken wat je zelf allemaal graag wil zien en dan kun je zo een route uitstippelen smile
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome in 24 uur!  Empty Re: Rome in 24 uur!

Bericht  Atelier Madame di 22 maa 2011 - 22:10

Arwyn schreef:Je moet er eigenlijk gewoon meer tijd voor uittrekken, Rome is zo mooi!!

Scheelt wel dat je een groot deel goed te voet kunt doen en op die manier al wandelend veel kunt zien! Gewoon zelf even kijken wat je zelf allemaal graag wil zien en dan kun je zo een route uitstippelen smile

Ik vind persoonl;ijk rome helemaal niet zo bijzonder angel Vind bijv Parijs of Londen veel leuker, maar omdat mijn vriend er dus nog nooit geweest is en we nu toch dichtbij zijn vind ik het wel leuk om er toch een tijdje heen te gaan. Maar 1 nacht is wel weer voldoende :P.

@de rest: thanks voor de tips
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome in 24 uur!  Empty Re: Rome in 24 uur!

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 22:13

Atelier Madame schreef:
Arwyn schreef:Je moet er eigenlijk gewoon meer tijd voor uittrekken, Rome is zo mooi!!

Scheelt wel dat je een groot deel goed te voet kunt doen en op die manier al wandelend veel kunt zien! Gewoon zelf even kijken wat je zelf allemaal graag wil zien en dan kun je zo een route uitstippelen smile

Ik vind persoonl;ijk rome helemaal niet zo bijzonder angel Vind bijv Parijs of Londen veel leuker, maar omdat mijn vriend er dus nog nooit geweest is en we nu toch dichtbij zijn vind ik het wel leuk om er toch een tijdje heen te gaan. Maar 1 nacht is wel weer voldoende :P.

@de rest: thanks voor de tips


Haha ja ik heb dat ook wel Atelier Madame. Ik vind het een prachtige stad, maar ben er nu twee keer geweest (waar van 1 keer een week, 1 keer die korte keer) en vind het voorlopig nu wel even genoeg. Terwijl Parijs en London ik echt keer op keer kan komen en gewoon 1 x per jaar 'nodig' heb, even een shotje London doen ofzo. Dat verveelt nooit.
Dus ik snap je wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rome in 24 uur!  Empty Re: Rome in 24 uur!

Bericht  Atelier Madame di 22 maa 2011 - 22:16

Marin schreef:
Atelier Madame schreef:
Arwyn schreef:Je moet er eigenlijk gewoon meer tijd voor uittrekken, Rome is zo mooi!!

Scheelt wel dat je een groot deel goed te voet kunt doen en op die manier al wandelend veel kunt zien! Gewoon zelf even kijken wat je zelf allemaal graag wil zien en dan kun je zo een route uitstippelen smile

Ik vind persoonl;ijk rome helemaal niet zo bijzonder angel Vind bijv Parijs of Londen veel leuker, maar omdat mijn vriend er dus nog nooit geweest is en we nu toch dichtbij zijn vind ik het wel leuk om er toch een tijdje heen te gaan. Maar 1 nacht is wel weer voldoende :P.

@de rest: thanks voor de tips


Haha ja ik heb dat ook wel Atelier Madame. Ik vind het een prachtige stad, maar ben er nu twee keer geweest (waar van 1 keer een week, 1 keer die korte keer) en vind het voorlopig nu wel even genoeg. Terwijl Parijs en London ik echt keer op keer kan komen en gewoon 1 x per jaar 'nodig' heb, even een shotje London doen ofzo. Dat verveelt nooit.
Dus ik snap je wel.

+1 Ik snap je precies, ik heb het echt vooral met Barcelona, daar kan ik gewoon geen genoeg van krijgen!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome in 24 uur!  Empty Re: Rome in 24 uur!

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 22:17

Atelier Madame schreef:
Marin schreef:
Atelier Madame schreef:
Arwyn schreef:Je moet er eigenlijk gewoon meer tijd voor uittrekken, Rome is zo mooi!!

Scheelt wel dat je een groot deel goed te voet kunt doen en op die manier al wandelend veel kunt zien! Gewoon zelf even kijken wat je zelf allemaal graag wil zien en dan kun je zo een route uitstippelen smile

Ik vind persoonl;ijk rome helemaal niet zo bijzonder angel Vind bijv Parijs of Londen veel leuker, maar omdat mijn vriend er dus nog nooit geweest is en we nu toch dichtbij zijn vind ik het wel leuk om er toch een tijdje heen te gaan. Maar 1 nacht is wel weer voldoende :P.

@de rest: thanks voor de tips


Haha ja ik heb dat ook wel Atelier Madame. Ik vind het een prachtige stad, maar ben er nu twee keer geweest (waar van 1 keer een week, 1 keer die korte keer) en vind het voorlopig nu wel even genoeg. Terwijl Parijs en London ik echt keer op keer kan komen en gewoon 1 x per jaar 'nodig' heb, even een shotje London doen ofzo. Dat verveelt nooit.
Dus ik snap je wel.

+1 Ik snap je precies, ik heb het echt vooral met Barcelona, daar kan ik gewoon geen genoeg van krijgen!

Haha grappig, ik heb juist weer niets met die stad. Maar goed, dat was m'n eerste stedentripje zonder ouders op m'n zeventiende. Dus wie weet zou ik 't nu heel anders 'benaderen'. Ik wil er wel weer een keer heen. Dan vraag ik jou wel om tips :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rome in 24 uur!  Empty Re: Rome in 24 uur!

Bericht  Arwyn di 22 maa 2011 - 22:24

Marin schreef:
Atelier Madame schreef:
Marin schreef:
Atelier Madame schreef:
Arwyn schreef:Je moet er eigenlijk gewoon meer tijd voor uittrekken, Rome is zo mooi!!

Scheelt wel dat je een groot deel goed te voet kunt doen en op die manier al wandelend veel kunt zien! Gewoon zelf even kijken wat je zelf allemaal graag wil zien en dan kun je zo een route uitstippelen smile

Ik vind persoonl;ijk rome helemaal niet zo bijzonder angel Vind bijv Parijs of Londen veel leuker, maar omdat mijn vriend er dus nog nooit geweest is en we nu toch dichtbij zijn vind ik het wel leuk om er toch een tijdje heen te gaan. Maar 1 nacht is wel weer voldoende :P.

@de rest: thanks voor de tips


Haha ja ik heb dat ook wel Atelier Madame. Ik vind het een prachtige stad, maar ben er nu twee keer geweest (waar van 1 keer een week, 1 keer die korte keer) en vind het voorlopig nu wel even genoeg. Terwijl Parijs en London ik echt keer op keer kan komen en gewoon 1 x per jaar 'nodig' heb, even een shotje London doen ofzo. Dat verveelt nooit.
Dus ik snap je wel.

+1 Ik snap je precies, ik heb het echt vooral met Barcelona, daar kan ik gewoon geen genoeg van krijgen!

Haha grappig, ik heb juist weer niets met die stad. Maar goed, dat was m'n eerste stedentripje zonder ouders op m'n zeventiende. Dus wie weet zou ik 't nu heel anders 'benaderen'. Ik wil er wel weer een keer heen. Dan vraag ik jou wel om tips :P

Ik heb dus juist weer helemaal niks met Parijs. Ben er nu twee keer geweest en beide keren vond ik het echt niet bijzonder.. Hoef er dus ook niet vaker heen!
Londen daarentegen is gewoon liefde. Geen idee waarom, maar ik vind dat echt een geweldige stad! Oh en naar Barcelona wil ik ook zeker nog een keertje smile
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome in 24 uur!  Empty Re: Rome in 24 uur!

Bericht  luisa wo 23 maa 2011 - 1:17

24 is echt te kort! In Rome is zoveel te zien en als je in sneltreinvaart overal langs gaat mis je toch echt het Romeinse gevoel vind ik.

Maar goed, je hebt dus 24 uur. Ik raad je deze route aan, dan heb je de belangrijkste bezienswaardigheden allemaal gezien.
Ik zou de metro pakken naar het Collosseo, vanuit daar via de Via dei Imperiali doorlopen tot Piazza Venezia. Je ziet dan links nog wat van het forum en rechts wat van de oude markt.
Vervolgens het oude centrum in. Het handigste is eerst richting Trevi fontein (en eventueel Quirinale) en dan door naar Piazza Spanga. Vervolgens door winkelstraten naar Piazza del Popolo en dan weer de via del Corso terug. Bij het parlement (palazzo montecitorio) de kleinere straatjes/steegjes in en dan kom je vanzelf bij het Pantheon. Hier voor ene kort bezoekje wel naar binnen gaan, van de buitenkant is het vooral oud,maar van binnen erg mooi met die koepel. Dan naar piazza Navona en vervolgens via de kleinere straatjes doorlopen tot de rivier en dan de brug over naar kasteel. Van hieruit ben je met 5 minuten in vaticaanstad.
S'avonds eten is erg leuk in de wijk trastevere (niet duur) of het plein campo dei fiori (duurder) of in de uitgaansstraat via Veneto (duur, in buurt trevi fontein)

Veel plezier!
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome in 24 uur!  Empty Re: Rome in 24 uur!

Bericht  Middleme ma 28 maa 2011 - 0:14

Ik ben het met de meeste wel eens: 24 uur is zo kort! Of je moet er inderdaad niet allemaal in willen smile

Qua route kan ik je zo 1 2 3 geen tips geven (is al 5,5 jaar geleden dat ik in Rome ben geweest), maar wat me wel bijgebleven is: de zonsondergang bovenop de Sint Pieter! Bovenop is een rondgang waar je kunt komen door wat trappen op te lopen. Het uitzicht is echt schitterend smile. Ik weet alleen niet precies tot hoe laat de Sint Pieter open is, want in de zomer is de zonsondergang natuurlijk later dan wat ik had (half november, 6 uur 's avonds).

Veel plezier!
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome in 24 uur!  Empty Re: Rome in 24 uur!

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 6:02

Middleme schreef:Ik ben het met de meeste wel eens: 24 uur is zo kort! Of je moet er inderdaad niet allemaal in willen smile

Nou ja, als je niet meer tijd hebt, moet je 't er maar mee doen he. Ik heb afgelopen zomer dus wel bewezen dat nog minder dan 24 uur wel voldoende is. Het kan wel, als je niet te veel diepgang zoekt smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rome in 24 uur!  Empty Re: Rome in 24 uur!

Bericht  Atelier Madame ma 28 maa 2011 - 20:33

Marin schreef:
Middleme schreef:Ik ben het met de meeste wel eens: 24 uur is zo kort! Of je moet er inderdaad niet allemaal in willen smile

Nou ja, als je niet meer tijd hebt, moet je 't er maar mee doen he. Ik heb afgelopen zomer dus wel bewezen dat nog minder dan 24 uur wel voldoende is. Het kan wel, als je niet te veel diepgang zoekt smile
+1

Ik hou sowieso niet zo van potjes en pannetjes, en persoonlijk vind ik dat het potjes-en-pannetjegehalte in Rome behoorlijk hoog ligt.
maar alsnog is het gewoon ook een prachtige stad met veel mooie gebouwen smile maar goed we willen gewoon niet onze complete vakantie kwijt zijn aan Rome midden in de zomer (omdat het dan heeeel warm kan zijn daar) dus vonden 1 nacht wel een goede optie (hebben het andere hotel al geboekt namelijk).
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome in 24 uur!  Empty Re: Rome in 24 uur!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum