Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rome

+3
Zonnetje
Poubelle
yes1984
7 plaatsers

Ga naar beneden

Rome Empty Rome

Bericht  yes1984 wo 9 jan 2013 - 7:51

Dit voorjaar ga ik samen met mijn vriend (zonder J.) voor vier dagen naar Rome.

Wie heeft er tips voor leuke bezienswaardigheden. En betaalbare hotels?
Ik hoor graag jullie ervaringen.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome Empty Re: Rome

Bericht  Poubelle wo 9 jan 2013 - 8:10

Met de Pabo ben ik naar Rome geweest, ik heb even m'n foto-abum erbij gepakt om te bekijken waar we allemaal zijn geweest:

Forum Romanum
Colloseum
Capitool
Termen van Caracalla
San Clemente (kerk waar telkens overheen is gebouwd)
Piramide di Caius Cestus
Isola Tiburtina
Vaticaan
Catacombe di San Callisto
Villa Adriana
San Paolo fuori le mura (kerk)
Villa Borghese
Spaanse trappen
Trevi fontein
I Cappucini (kerkje met versieringen van knekels van monnikken)
Pantheon
Castel Sant'Angelo (Engelenburcht)
Piazza Navona
Campo dei Fiori


Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome Empty Re: Rome

Bericht  Zonnetje wo 9 jan 2013 - 10:18

Rome is een prachtige stad! Ik ben hier anderhalf jaar geleden vier nachten geweest. Qua hotel zaten wij vlakbij het centraal station (Termini). Dat vond ik een fijne buurt. Te voet waren we zo in het centrum en met de metro was je zo bij het Vaticaan.

Qua bezienswaardigheden hebben we veel dingen gezien die Poubelle noemt in haar berichtje. Ook het Piazza del Popollo is een mooi plein en het monument van Victor Emmanuel vond ik mooi om te zien. Het is mooi om 's avonds een keer naar het Colosseum te gaan om het te zien by night.

Qua restaurantjes vond ik Trastvere een gezellige wijk om te gaan eten. Veel leuke, betaalbare restaurants.

Wat ik een heel goede tip vond, is als je zowel naar het Forum Romanum als naar het Colosseum wilt gaan, om dan kaartjes bij het Forum Romanum te kopen, zodat je bij het Colosseum niet in de rij hoeft te staan, maar zo door kunt lopen. Het zijn namelijk combitickets.

Verder vond ik het heel leuk om in de Sint Pieterkathedraal in de toren naar boven te gaan. Je hebt dan een mooi uitzicht over Vaticaanstad en over Rome.
Bij de Sint Pieter en het Vaticaanmuseum was het bij ons heel druk. Ik zou aanraden om er 's ochtends op tijd naar toe te gaan, want om 11 uur 's ochtends was de rij nog veel langer.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome Empty Re: Rome

Bericht  Marsy28 do 10 jan 2013 - 2:31

Oh Poubelle, ik vond I Cappucini echt zo spooky, jij niet? Ik heb veel catacomben gezien maar ik vond dit echt luguber met die kinderlijkjes en dat die geraamtes weer waren aangekleed en in bepaalde houdingen waren gezet, brrr.. Jij niet?
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome Empty Re: Rome

Bericht  Poubelle do 10 jan 2013 - 6:01

Marsy28 schreef:Oh Poubelle, ik vond I Cappucini echt zo spooky, jij niet? Ik heb veel catacomben gezien maar ik vond dit echt luguber met die kinderlijkjes en dat die geraamtes weer waren aangekleed en in bepaalde houdingen waren gezet, brrr.. Jij niet?

Ja, ik vond het heel bizar.
Ik heb heel lang getwijfeld om er naar binnen te gaan, we werden van tevoren gewaarschuwd door de docenten, maar m'n nieuwsgierigheid won het. Ik ben heel blij dat ik het heb gezien want het heeft veel indruk gemaakt!
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome Empty Re: Rome

Bericht  yes1984 do 10 jan 2013 - 6:46

Klinkt allemaal te gek meiden. Ik denk dat ik binnenkort ook maar even een boekje ga kopen. Leuk voor de voorpret.
Iemand nog een geschikte site om de stedentrip te boeken?
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome Empty Re: Rome

Bericht  Arwyn do 10 jan 2013 - 9:38

Poubelle schreef:Met de Pabo ben ik naar Rome geweest, ik heb even m'n foto-abum erbij gepakt om te bekijken waar we allemaal zijn geweest:

*lijst*

Ik ook! Rome 3079029344
Welke Pabo heb jij eigenlijk gedaan?
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome Empty Re: Rome

Bericht  Middleme do 10 jan 2013 - 10:14

Ik ben in 5 VWO naar Rome geweest, inderdaad een prachtstad!

Wij zijn ook naar Tivoli (buitenwijk van Rome) en Ostia (havenstad) geweest. Die laatste vond ik niet veel aan, maar Tivoli vond ik leuk, zeker Villa d'Este (Landhuis met een huge tuin met allemaal fonteinen) als aanrader.

Verder heb ik 'm geloof ik al vaker genoemd: kijk of je met een zonsondergang op de rondgang van de Sint Pieter kunt staan! Ik was er destijds (2005) in november, zo half 6 ofzo en de hele stad was bloedrood gekleurd door de stad. Zo gaaf! :dance:

En de mis bijwonen van de paus, ondanks dat ik niets met de RKK heb, was ook wel indrukwekkend.

Mocht je trouwens Angels and Demons gezien hebben, zou ik zeker naar die punten gaan!
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome Empty Re: Rome

Bericht  Mari do 10 jan 2013 - 22:21

Wij zijn net terug uit rome, ondanks dat ik alleen mijn hotelkamer heb gezien vanwege griep, kan ik je wel het hotel aanraden. Yes hotel in Rome (hihi). De kamers zijn net als in veel grote steden niet enorm, maar ze waren schoon en het bed lag heerlijk. Wij betaalde voor 3 nachten 250 euro. Volgens mijn vriend was ook de locatie perfect, dicht bij het Termini station, en de metro, maar net ver genoeg om er geen last van te hebben. In de omgeving van het hotel ook restaurantjes en winkeltjes.

Wij hebben het direct op de website geboekt omdat dat toen goedkoop was. tickets waren voor ons 80 euro p.p. met brussel airlines vanaf Zaventem, maar we hadden echt 9 maanden van te voren geboekt.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rome Empty Re: Rome

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum