Worden schoonouders echt rare mensen als er kleinkinderen...
+25
woezel
Vancity_girl
Lindsya
Liadan
Pussycat
schuddebuikje
JD
mickey
studiebol
Annie24
Annemie
Teddyaapje
Pien
Sjaantje
meisjesmama
pitbullgup
Happydobby
Susan
Thunder
SarahKey
LMCurious
Monnie
Coco
Steep
Filoria
29 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Worden schoonouders echt rare mensen als er kleinkinderen...
Ik zat dit terug te lezen en helaas wat ik verwachte is uitgekomen. We zijn een weekje bij mijn ouders op bezoek vanwege verbouwingen aan hun huis en bedrijf en mijn vriend helpt daarbij. Gister had ik een sollicitatie en heb ik voor het eerst zonder R geslapen. Mijn vriend weet natuurlijk hoe wij R willen opvoeden en dat ritme voor hem belangrijk is en dan vooral het bedritueel waarin ik nu echt een lijn wil hebben omdat ik merk dat hij dat prettig vind. We hebben de afspraak dat we hem niet wakker maken voor zijn voeding. Wat is er gister gebeurd onder leiding van mijn sm, wakker gemaakt voor voeding. Dit heeft goed uitgepakt (gelukkig) dus dat is het punt niet. Wat mij wel dwars zit is dat ik het haar expliciet heb verteld dat wij dat niet willen. Ze heeft mijn vriend om weten te praten en hij heeft zonder overleg met mij ja gezegd. Ik vind dit ook van hem heel erg vervelend. Verder ben ik er achter gekomen dat mijn schoonvader hem chocolade heeft gegeven, ook dat vond mijn vriend goed. En ik weet niet op wie ik nou bozer ben, mijn vriend omdat het dus a) een watje is of b) hij niet inziet dat chocolade nog echt niet goed is, of mijn schoonouders, die echt lak hebben aan de keuzes die wij maken. Ik ga aankomende zaterdag alweer terug, maar mijn vriend gaat zondag pas met R terug. Ik ga namelijk stappen zaterdag. Maar ik hou nu al mijn hart vast voor wat er gaat komen. Ze heeft al een wortelpotje voor hem gekocht (ookal heb ik aangegeven dat hij daar echt nog niet aan toe is en we dat nog niet gaan geven) en ik ben echt heel bang dat ze dat toch gaat doen, achter mijn rug om en misschien zelfs achter mijn vriends rug om. Wat moet ik hiermee? Als ik hierover met haar praat is ze het met me eens en als ik erna vraag waarom ze iets heeft gedaan liegt ze erom (ze zei dat R uit zichzelf was wakker geworden, terwijl mijn vriend zei dat hij hem heeft wakker gemaakt). Ik vind het echt wel prima dat ze een potje geeft, maar wel wanneer wij aangeven dat het ok is. Dat is toch niet teveel gevraagd? Ik word hier zo verdrietig en naar van dat ik nog niet heb geslapen, en ik lag er om 12 uur in.. Ik ga straks met mijn vriend praten, dat weet ik wel!
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Mij zou het ook niet uitmaken als mijn schoonmoeder ipv ons bijv een potje geeft, of de fles, of hem eens uit bed haalt, maar idd wel wanneer wij dat toezeggen en wanneer hij er ook aan toe is. Jullie zijn de ouders, en jullie beslissen wat er gebeurd, simpel zat. Ik zou dit ook zeker bij mijn vriend aangeven en vragen of jij nu zo overdreven reageert of dat hij het er mee eens is. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je vriend andere ideeen heeft over de opvoeding, dan moet je samen een oompromis bereiken. Iig heel veel succes, ben benieuwd hoe het gaat, en alvast heel veel plezier zaterdagavond!
Gast- Gast
jeetje steep dit is wel heel erg vervelend. dat je niet met een gerust hart weggaat.
ik heb dit een beetje met mijn eigen moeder. die is erg laks.
mijn moeder past 1x in de week op. ik weet dus al dat mijn broertje (geestelijke achterstand ) een uur heeft opgepast een keer omdat mijn moeder moest werken ( bedrijf aan huis ) vorige week dat ik kwam was N bij de buurvrouw. me moeder moest werken. en deze week had ze hem meegenomen de schuur ( koolschuur ) in voor 20 minuten omdat ze moest werken. het is is hartstikke koud natuurlijk in die schuur. veel herrie. dat ik aankwam was hij alweer binnen in huis omdat hij was gaan huilen. ze was hem een fles aan het geven. ik nam het van haar over en rook urine. ik zou zijn luier gaan verschonen maar zijn broekje was al nat. hij had toch een VOLLE luier. die krijgt hij in de nacht nog niet eens zo vol na 10 uur. het was toen kwart voor 3 in de middag en ze zei dat ik niet zo moest zeuren omdat hij om kwart voor 12 een nieuwe luier had gehad. ik geloof er niets van. laats hadden we het over een papfles. ik zei je moet wel uitkijken dat er geen klonten inzitten anders kan hij dat natuurlijk niet goed drinken. toen zei me moeder '' nou dan persen we die gewoon wel door de speen heen ''.
ze had gehoord van mij dat ik N 2 x een beetje peer en 1 x een stukje banaan heb gegeven, en ook inderdaad heeft ook mijn moeder een potje met fruit gekocht met de woorden '' jaaah dat veel goedkoper. ik heb ook aangegeven dat ik dat niet wil. maar ik weet natuurlijk ook niet wat daar gebeurd als ik weg ben.
kortom. ik twijfel heel erg of N daar wel moet blijven. ik wil het haar niet ontnemen want ze vind en zo leuk en me moeder bedoelt het ook wel goed hoor en ze doet toch ook wel haar best. maar een persoon verander je niet. zo heeft ze ons ook opgevoed. ze heeft 4 kinderen. als ze boodschappen moest gaan doen. zette ze ons eerst af bij de speelotheek in het dorp. konden wij daar gaan spelen. en kwam ze ons weer halen als ze klaar was. ( mijn schoonmoeder zat daar toen in het bestuur en ze hebben zelfs een keer een vergadering over ons gehad wat ze daar nou mee aan moesten. de 4 kinderen die voor het boodschappen doen gebracht werden )
mijn schoonmoeder daarentegen is erg secuur en daar breng ik nick met een gerust hart weg.
mijn schoonmoeder heeft me in het einde van de zwangerschap zo goed geholpen met het huis schoonmaken en de kleertjes wassen.
ik heb dit een beetje met mijn eigen moeder. die is erg laks.
mijn moeder past 1x in de week op. ik weet dus al dat mijn broertje (geestelijke achterstand ) een uur heeft opgepast een keer omdat mijn moeder moest werken ( bedrijf aan huis ) vorige week dat ik kwam was N bij de buurvrouw. me moeder moest werken. en deze week had ze hem meegenomen de schuur ( koolschuur ) in voor 20 minuten omdat ze moest werken. het is is hartstikke koud natuurlijk in die schuur. veel herrie. dat ik aankwam was hij alweer binnen in huis omdat hij was gaan huilen. ze was hem een fles aan het geven. ik nam het van haar over en rook urine. ik zou zijn luier gaan verschonen maar zijn broekje was al nat. hij had toch een VOLLE luier. die krijgt hij in de nacht nog niet eens zo vol na 10 uur. het was toen kwart voor 3 in de middag en ze zei dat ik niet zo moest zeuren omdat hij om kwart voor 12 een nieuwe luier had gehad. ik geloof er niets van. laats hadden we het over een papfles. ik zei je moet wel uitkijken dat er geen klonten inzitten anders kan hij dat natuurlijk niet goed drinken. toen zei me moeder '' nou dan persen we die gewoon wel door de speen heen ''.
ze had gehoord van mij dat ik N 2 x een beetje peer en 1 x een stukje banaan heb gegeven, en ook inderdaad heeft ook mijn moeder een potje met fruit gekocht met de woorden '' jaaah dat veel goedkoper. ik heb ook aangegeven dat ik dat niet wil. maar ik weet natuurlijk ook niet wat daar gebeurd als ik weg ben.
kortom. ik twijfel heel erg of N daar wel moet blijven. ik wil het haar niet ontnemen want ze vind en zo leuk en me moeder bedoelt het ook wel goed hoor en ze doet toch ook wel haar best. maar een persoon verander je niet. zo heeft ze ons ook opgevoed. ze heeft 4 kinderen. als ze boodschappen moest gaan doen. zette ze ons eerst af bij de speelotheek in het dorp. konden wij daar gaan spelen. en kwam ze ons weer halen als ze klaar was. ( mijn schoonmoeder zat daar toen in het bestuur en ze hebben zelfs een keer een vergadering over ons gehad wat ze daar nou mee aan moesten. de 4 kinderen die voor het boodschappen doen gebracht werden )
mijn schoonmoeder daarentegen is erg secuur en daar breng ik nick met een gerust hart weg.
mijn schoonmoeder heeft me in het einde van de zwangerschap zo goed geholpen met het huis schoonmaken en de kleertjes wassen.
schuddebuikje- Prater
- Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10
Ik schrik er eigenlijk van hoeveel (schoon)moeders zich allemaal niet aan jullie regels houden!
Dat kan toch niet? Ik zou daar direct een stokje voor steken. Met ze erover praten en als dat niet werkt een andere oppas op weet ik wat zoeken. Serieus... Waarom houden ze zich niet aan jullie regels?
Mijn schoonmoeder was in het begin ook zo... Een beetje makkelijk en ach dat deed ik ook zus en zo.
Toen heb ik gelijk heel duidelijk gemaakt dat ik bepaalde dingen niet wilde hebben. Gelukkig is mijn vriend het met veel dingen eens. Maar wel pas nadat ik had uitgelegd waarom ze niet goed zijn etc...
Mannen lezen zich toch minder in ofzo denk ik haha. Die denken toch wat makkelijker ofzo denk ik.
Dat kan toch niet? Ik zou daar direct een stokje voor steken. Met ze erover praten en als dat niet werkt een andere oppas op weet ik wat zoeken. Serieus... Waarom houden ze zich niet aan jullie regels?
Mijn schoonmoeder was in het begin ook zo... Een beetje makkelijk en ach dat deed ik ook zus en zo.
Toen heb ik gelijk heel duidelijk gemaakt dat ik bepaalde dingen niet wilde hebben. Gelukkig is mijn vriend het met veel dingen eens. Maar wel pas nadat ik had uitgelegd waarom ze niet goed zijn etc...
Mannen lezen zich toch minder in ofzo denk ik haha. Die denken toch wat makkelijker ofzo denk ik.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Chocola bij een baby van 3 maanden!? Dan zou ik echt woest zijn!
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Liadan schreef:Chocola bij een baby van 3 maanden!? Dan zou ik echt woest zijn!
+1 het kind weet nog niet wat vaste voeding is laat staan chocolade.
Lindsya- Kletskop
- Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Ik heb echt een super schoonmoeder (met schoonvader hebben we weinig contact ivm scheiding). Ze past standaard 1 dag in de week op onze zoon en ze doet het echt geweldig. Ze is gewoon hetzelfde gebleven als voor onze zoon geboren werd. Ik vind het soms ook jammer om te lezen dat meiden van hier een hekel hebben aan hun schoonmoeder. Erg jammer vind ik dat. Als het goed is krijg ik ook ooit een schoondochter en ik hoop echt dat ik daar ook een goede band mee krijg.
Maar mijn ouders daarintegen ! En dan vooral mijn vader die is echt compleet veranderd in een opa met een obsessie voor zijn kleinzoon haha. Hij moet 'm echt iedere week zien anders belt hij op om te vragen wanneer we langskomen of komt hij zelf maar langs. Hij is echt dol op onze kleine man ! Voorheen was het echt een rustige man en vond alles wel best. Nu is hij de hele tijd bezig met S. Echt lief om te zien
Maar mijn ouders daarintegen ! En dan vooral mijn vader die is echt compleet veranderd in een opa met een obsessie voor zijn kleinzoon haha. Hij moet 'm echt iedere week zien anders belt hij op om te vragen wanneer we langskomen of komt hij zelf maar langs. Hij is echt dol op onze kleine man ! Voorheen was het echt een rustige man en vond alles wel best. Nu is hij de hele tijd bezig met S. Echt lief om te zien
Gast- Gast
Ook hier een lieve schoonmoeder. Zowel mijn schoonmoeder als mijn eigen moeder vragen altijd eerst aan een van ons voor ze wat geven/doen of wij het goed vinden.
Vooral aan het begin was mijn schoonmoeder heel voorzichtig met D, en vroeg constant zal ik dit, zal ik dat. Nu is ze er wel relaxter in geworden en zegt bijv gewoon kom D dan pakt oma wat drinken voor je zonder eerst aan ons te vragen. Ze weet inmiddels wel wat wij wel en niet goed vinden.
Mijn man en ik zijn zo ongeveer hetzelfde opgevoed en ik ben ook niet bang dat mijn (schoon) moeder zomaar iets zal doen wat wij niet goed vinden.
In het geval van Steep zou ik idd eens goed met mijn vriend gaan praten om er zeker van te zijn dat jullie op 1 lijn zitten. Dan zou ik denk ik aan mijn vriend vragen met zijn ouders te gaan praten. Het is natuurlijk wel belangrijk dat je je kind met een goed gevoel achterlaat.
Vooral aan het begin was mijn schoonmoeder heel voorzichtig met D, en vroeg constant zal ik dit, zal ik dat. Nu is ze er wel relaxter in geworden en zegt bijv gewoon kom D dan pakt oma wat drinken voor je zonder eerst aan ons te vragen. Ze weet inmiddels wel wat wij wel en niet goed vinden.
Mijn man en ik zijn zo ongeveer hetzelfde opgevoed en ik ben ook niet bang dat mijn (schoon) moeder zomaar iets zal doen wat wij niet goed vinden.
In het geval van Steep zou ik idd eens goed met mijn vriend gaan praten om er zeker van te zijn dat jullie op 1 lijn zitten. Dan zou ik denk ik aan mijn vriend vragen met zijn ouders te gaan praten. Het is natuurlijk wel belangrijk dat je je kind met een goed gevoel achterlaat.
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Lindsya schreef:Liadan schreef:Chocola bij een baby van 3 maanden!? Dan zou ik echt woest zijn!
+ 2, dat geef je zo'n jong kind toch nog niet. ook vind ik dat ze moet respecteren dat jullie nog geen fruit en zo willen geven. op zich het wakker maken voor de voeding, oke, maar dat het er dan dus op neer komt dat ze echt je vriend heeft omgepraat.
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
Lindsya schreef:Liadan schreef:Chocola bij een baby van 3 maanden!? Dan zou ik echt woest zijn!
+1 ik zou echt door het plafond gaan van boosheid denk ik!!
Voor N geboren werd kon ik mijn schoonouders nog niet zo goed, verder spreken we niet dezelfde taal, dus echt een band hadden we niet opgebouwd. Maar ze respecteren onze keuzes mbt bijvoeding/ slapen etc. We doen het anders als zij gewend zijn (ook verschil in cultuur natuurlijk), maar ik kan er 100% vanuit gaan dat als we de kinderen daar laten ze het doen zoals wij het voor ogen hebben (in grote lijnen).
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
woezel schreef:Lindsya schreef:Liadan schreef:Chocola bij een baby van 3 maanden!? Dan zou ik echt woest zijn!
+ 2, dat geef je zo'n jong kind toch nog niet. ook vind ik dat ze moet respecteren dat jullie nog geen fruit en zo willen geven. op zich het wakker maken voor de voeding, oke, maar dat het er dan dus op neer komt dat ze echt je vriend heeft omgepraat.
+3, eens met alle voorgenoemde antwoorden!
Zowel mijn ouders als schoonouders zijn gelukkig heel lief, en hebben tot nu toe nooit wat gedaan wat wij niet wilden. Ze hebben altijd alles eerst gevraagd, en nu vaak nog wel mbt wat ze eten mag en evt een keer een snoepje mag ofzo.
Maar schoonzus daarintegen....
pindaatje- Prater
- Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10
Ik heb ook een goede band met mijn schoonouders. Ze zijn veranderd in de zin dat ons manneke altijd voorop staat natuurlijk hahaha. Als we op visite komen is het heeeeeeeeeeey r knuffel knuffel en oh ja je papa en mama zijn er ook nog bij
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik en mijn schoonouders liggen elkaar toch al niet zo goed. Maar ik denk dat er in de toekomst nog wel wat problemen zullen komen.
Zij hebben zoiezo een andere manier van denken/opvoeden. Zo zeiden ze laatst dat een baby wel een half uur mocht huilen.
Mijn schoonzus heeft 3 kinderen en als ik zie hoe ze met de oudste omgaan, OMG dat kan echt niet. Het jongentje is nu 5 en opa en oma schreeuwen altijd tegen hem, slaan hem rustig en schelden in het bijzijn van de kinderen of tegen de kinderen is ook heel normaal.
Ik voorspel grote problemen als onze dochter iets ouder is.
Zij hebben zoiezo een andere manier van denken/opvoeden. Zo zeiden ze laatst dat een baby wel een half uur mocht huilen.
Mijn schoonzus heeft 3 kinderen en als ik zie hoe ze met de oudste omgaan, OMG dat kan echt niet. Het jongentje is nu 5 en opa en oma schreeuwen altijd tegen hem, slaan hem rustig en schelden in het bijzijn van de kinderen of tegen de kinderen is ook heel normaal.
Ik voorspel grote problemen als onze dochter iets ouder is.
missy.- Fluisteraar
- Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Wat doen mensen toch rare dingen
» Pfff... ik snap sommige mensen echt niet
» Ouders of schoonouders?
» Geen band met kleinkinderen
» Schoonouders kerstkaart.
» Pfff... ik snap sommige mensen echt niet