Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dilemma

+7
Antibes
Zonnetje
Lavendel
Bimbam
Melis_je
Susan
Lady4
11 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Dilemma - Pagina 2 Empty Re: Dilemma

Bericht  Sterre wo 29 jun 2011 - 4:22

Kan je de rust en flexibiliteit die je nu vindt in het werken voor je vriend ook niet vinden in optie 1, de baan van 30 uur? Als je daar ook wat met je werktijden en misschien dagen kunt schuiven heb je ook alle tijd en ruime om onderzoeken in het ziekenhuis te plannen zonder dat je je op je werk hoeft te verantwoorden. Zo ben je en jezelf aan het ontwikkelen in een omgeving en op een gebied waar je vriend minder mee te maken heeft, en heb je nog steeds de ruimte om met de hond te wandelen en je andere leuke en minder leuke afspraken in te plannen.

Het is de middenweg, niet altijd de beste weg misschien maar wel een weg waarna je nog vele kanten op kunt, wat de toekomst je ook brengt.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 4:22

Gewoon een tip die mij veel geholpen heeft, Jolie: je kan wel problemen hebben, maar zorg dat je niet je probleem bent. Ik krijg de indruk dat je meer energie steekt in de moeilijke kanten van het leven dan je energie steekt in (en haalt uit) de mooie kanten ervan. Tuurlijk is dat niet altijd makkelijk. Maar ik zal me even beperken tot de kant van jouw leven die dit topic betreft: je hebt de luxe dat je financieel afhankelijk kán zijn van je vriend. Snap dat je meer uitdaging zoekt of voldoening maar denk eerlijk gezegd niet dat dat is wat jou nu opeens gelukkig zal maken.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 5:12

.

Laatst aangepast door Jolie2 op wo 16 nov 2011 - 0:32; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Mamsie wo 29 jun 2011 - 8:40

Ik persoonlijk zou voor optie 2 gaan. Dat maakt je denk ik nu het gelukkigste. Kun je niet afspreken dat je ook daadwereklijk loon krijgt van je vriend en je dus ook financieel onafhankelijk bent.

Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 20:24

Melis_je schreef:Ik zou voor optie 1 gaan. Je hebt gezien hoeveel werk een eigen zaak is. Je zou met optie drie niet financieel afhankelijk zijn van hem, maar wel van heel zware andere voorwaarden. Optie één bied je ervaring, zekerheid en vrije tijd. Optie drie lijkt me minder moeilijk als je een kindje zou hebben dat al naar school gaat, misschien iets voor de toekomst. Het lijkt mij iig vooral ontzettend veel ballen in de lucht houden icm een hond en later een kindje en in het weekend je vriend helpen.

Ik ook. Ik zou optie 1 zien als een acceptabele middenweg. Ik denk dat jij ook de uitdaging nodig hebt van een andere ("eigen") baan dan wat je nu doet voor je vriend. Bovendien heb je nog tijd genoeg voor je andere dingen, ik denk dat optie 3 je daarin erg gaat belemmeren, zeker als je een kindje hebt straks.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 1 jul 2011 - 1:54

Bedankt voor de reacties. Ik ben er nog steeds niet uit. Ik heb besloten het even dit weekend te laten rusten. Ik laat weten hoe het verder gaat.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 2:45

.

Laatst aangepast door Jolie2 op wo 16 nov 2011 - 0:33; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Caro do 21 jul 2011 - 2:53

Jolie2 schreef:Even een update. Ik heb voor de baan gekozen en ik begin eind augustus. Ik ben er nu toch wel heel erg blij mee. Het is een goede baan in een sector die ik leuk vind. Het niveau is WO, ik heb veel verantwoordelijkheid en kan erin doorgroeien.

Ik heb aangegeven dat ik nog maar 1 avond in de week werk voor mijn vriend en daarnaast kan ik nog steeds veel paardrijden, de hond uitlaten, schrijven en een avondstudie doen. Bedankt voor jullie suggesties.

Lijkt me een goede keuze!!
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Zonnetje do 21 jul 2011 - 4:10

Het lijkt mij ook een goede keuze! Veel plezier en succes ermee!
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 5:18

Fijn dat je er uit bent Jolie! Welke studie wil je gaan doen?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 5:25

James schreef:Fijn dat je er uit bent Jolie! Welke studie wil je gaan doen?

.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 5:26

Jolie2 schreef:

Ik maak nog steeds psychologie af, maar vind het ontzettend saai in vergelijking met literatuurwetenschap. Hoe gaat het bij jou?

Ah, dat is wel jammer! Met welk vak ben je nu bezig? Ik ben natuurlijk nog lang niet zo ver als jij bent, maar ik vind het nog steeds erg interessant smile

Gast
Gast

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 5:29

James schreef:
Jolie2 schreef:

Ik maak nog steeds psychologie af, maar vind het ontzettend saai in vergelijking met literatuurwetenschap. Hoe gaat het bij jou?

Ah, dat is wel jammer! Met welk vak ben je nu bezig? Ik ben natuurlijk nog lang niet zo ver als jij bent, maar ik vind het nog steeds erg interessant smile

.

Gast
Gast

Bericht  Marin do 21 jul 2011 - 5:48

Leuk Jolie, heel veel succes en uitdaging gewenst!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 5:57

Bedankt Joy!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 7:23

Wat fijn dat je voor jezelf de juiste keuze hebt kunnen maken waar jij je goed bij voelt. Begin je dan vanaf het nieuwe schooljaar? Hoop dat het verder goed met je gaat en dat je hebt genoten van je vakantie.smile

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: