dilemma
+5
Lady4
Toet
SoGood
Carra
Sterre
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
dilemma
Ik heb gesolliciteerd op een functie die me heel erg leuk lijkt, en werd vlak na het insturen van mijn brief meteen gebeld dat de eerste selectie eigenlijk al was geweest (2 weken eerder dan de sluitingsdatum van de vacature...) maar ze mijn cv en brief zo goed vonden aansluiten dat ze me nog graag op gesprek willen hebben. Yay!
Maar nu het mindere; ze hebben 1 dag waarop ze alle kandidaten tegelijk laten langskomen. En dat valt midden in mijn geplande stedentrip met vrienden . Maandag gaan ze overleggen of ze me nog een uitzonderingspositie willen geven zodat ik op een andere dag nog langs kan komen, maar ik zou het goed begrijpen wanneer ze dat niet doen. Er zijn twee vacatures te vervullen, dus is het heel raar als ik een andere behandeling krijg dan de rest.
Nu denk ik er sterk over om misschien mijn stedentrip te cancelen als ik niet op een andere dag op gesprek kan komen. Zouden jullie dat doen? Wel heeeell erg balen, het staat al lang gepland en ik kijk er ook echt heel erg naar uit. Maar ik dupeer verder niemand omdat die vrienden alsnog kunnen gaan, en eigenlijk wil ik de kans op die baan niet laten schieten. Wat zouden jullie doen?
Maar nu het mindere; ze hebben 1 dag waarop ze alle kandidaten tegelijk laten langskomen. En dat valt midden in mijn geplande stedentrip met vrienden . Maandag gaan ze overleggen of ze me nog een uitzonderingspositie willen geven zodat ik op een andere dag nog langs kan komen, maar ik zou het goed begrijpen wanneer ze dat niet doen. Er zijn twee vacatures te vervullen, dus is het heel raar als ik een andere behandeling krijg dan de rest.
Nu denk ik er sterk over om misschien mijn stedentrip te cancelen als ik niet op een andere dag op gesprek kan komen. Zouden jullie dat doen? Wel heeeell erg balen, het staat al lang gepland en ik kijk er ook echt heel erg naar uit. Maar ik dupeer verder niemand omdat die vrienden alsnog kunnen gaan, en eigenlijk wil ik de kans op die baan niet laten schieten. Wat zouden jullie doen?
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10
Re: dilemma
Ik zou zeker op gesprek gaan! Dat gaat om je toekomst, die stedentrip komt later wel weer!
Gast- Gast
Het hangt van heel veel dingen af. Hoe graag wil je die baan? Heb je nu werk of ben je werkloos en hoeveel geld gaat het je kosten als je die stedentrip gaat doen? En waar ga je heen?
Als ik een baan zou hebben waar ik redelijk happy mee ben, maar gewoon weer eens graag wat anders wil, dan zou ik gewoon op de stedentrip gaan.
Maar als je nu in een functie zit die je absoluut niet leuk vindt, je al veel vaker hebt gesolliciteerd en nu eindelijk kans ziet op verbetering zou ik naar het gesprek gaan.
Als ik een baan zou hebben waar ik redelijk happy mee ben, maar gewoon weer eens graag wat anders wil, dan zou ik gewoon op de stedentrip gaan.
Maar als je nu in een functie zit die je absoluut niet leuk vindt, je al veel vaker hebt gesolliciteerd en nu eindelijk kans ziet op verbetering zou ik naar het gesprek gaan.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Ik zou eerst even afwachten of ze je op een andere dag laten komen. Anders zou ik de stedentrip annuleren. Dan ga ik er vanuit dat je de baan erg graag wilt hebben.
Gast- Gast
Lastig inderdaad.. Ik hoop dat ze een uitzondering voor je maken, jij kan er toch ook niks aan doen dat dit al gepland is?
Trouwens, raar dat ze een sluitingsdatum hanteren en die vervolgens niet nastreven.
Trouwens, raar dat ze een sluitingsdatum hanteren en die vervolgens niet nastreven.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Ik heb nu wel een baan, maar vanwege aangekondigde bezuinigingen ga ik geen vast contract krijgen. Ik zit nu in mijn laatste tijdelijke contract, dus na augustus zou ik dan werkeloos zijn. Daarom ben ik toch weer om me heen gaan kijken en is dit zeker wel een mooie kans! Het lijkt me ook echt heel leuk werk.
Eigenlijk is het antwoord dus simpel misschien, maar zo voelt het niet! Vorig jaar stond diezelfde stedentrip gepland met vrienden en konden we niet gaan door die stomme aswolk, haha. Universe is messing with me!
Eigenlijk is het antwoord dus simpel misschien, maar zo voelt het niet! Vorig jaar stond diezelfde stedentrip gepland met vrienden en konden we niet gaan door die stomme aswolk, haha. Universe is messing with me!
Sterre- Ratel
Tja, aan de ene kant hebben ze, terwijl de vacature al gesloten was, een uitzondering voor jou gemaakt. En als ze jou echt graag willen hebben, zullen ze misschien ook wel bereid zijn een uitzondering te maken, zodat je toch op stedentrip kunt.
Maar aan de andere kant, als jij denkt dat dit dé kans is, en het gesprek vindt wel tijdens jouw stedentrip plaats, dan zou ik die cancellen. Het gaat ten slotte om je toekomst en dan komt er vast wel weer een andere stedentrip.
Maar aan de andere kant, als jij denkt dat dit dé kans is, en het gesprek vindt wel tijdens jouw stedentrip plaats, dan zou ik die cancellen. Het gaat ten slotte om je toekomst en dan komt er vast wel weer een andere stedentrip.
Gast- Gast
[quote="Sogood
Trouwens, raar dat ze een sluitingsdatum hanteren en die vervolgens niet nastreven. [/quote]
Ja, vond ik ook! Ik had hem maandag pas gezien, maar toen ik gisteren die brief wilde gaan schrijven en sturen zag ik op de site staan dat 'ie (tijdelijk) gesloten was. Toen heb ik gelijk gebeld en zeiden ze dat ik wel kon schrijven, maar de dag er voor al de eerste selectie was geweest waardoor mijn brief niet meer meegenomen zou worden. Ik zou alleen misschien nog wat horen als uit de eerste ronde niks zou komen.
Gelukkig ging een half uur later de telefoon, haha. Maar ik vind het ook erg vreemd!
Trouwens, raar dat ze een sluitingsdatum hanteren en die vervolgens niet nastreven. [/quote]
Ja, vond ik ook! Ik had hem maandag pas gezien, maar toen ik gisteren die brief wilde gaan schrijven en sturen zag ik op de site staan dat 'ie (tijdelijk) gesloten was. Toen heb ik gelijk gebeld en zeiden ze dat ik wel kon schrijven, maar de dag er voor al de eerste selectie was geweest waardoor mijn brief niet meer meegenomen zou worden. Ik zou alleen misschien nog wat horen als uit de eerste ronde niks zou komen.
Gelukkig ging een half uur later de telefoon, haha. Maar ik vind het ook erg vreemd!
Sterre- Ratel
En je kunt niet later aansluiten in de stedentrip o.i.d.?
Ik vind het heel lastig, het hangt er heel erg af van hoe belangrijk deze functie voor jou is. Van de ene kant zou ik zeggen ga je stedentrip doen. Maar augustus is ook al dicht bij..
Ik vind het heel lastig, het hangt er heel erg af van hoe belangrijk deze functie voor jou is. Van de ene kant zou ik zeggen ga je stedentrip doen. Maar augustus is ook al dicht bij..
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Nee.. We gaan van vrijdag avond laat t/m dinsdag avond, op maandag is de selectie. Ik heb terugvluchten gezocht voor de zondag, maar die zijn allemaal vreselijk duur. Dus het wordt echt een keuze!
Hopelijk mag ik toch nog op een ander moment langskomen, anders neig ik er naar om de stedentrip toch af te zeggen maar wel met pijn in m'n hart!
Hopelijk mag ik toch nog op een ander moment langskomen, anders neig ik er naar om de stedentrip toch af te zeggen maar wel met pijn in m'n hart!
Sterre- Ratel
Hoe jammer ook, maar ik zou de stedentrip denk ik toch cancellen. Juist nu ze weten dat je eigenlijk in het buitenland zou zitten op de dag van het gesprek, denk ik dat je er ontzettend punten mee gaat scoren.
Je moet je tegelijkertijd ook even heel kritisch afvragen hoe graa je deze baan zou wilen en hoe groot je de kans acht dat je een zeer goed gesprek zult hebben en/of aangenomen zult worden. Dit om te beslissen of het echt de moeite waard is om je tripje af te zeggen.
Succes met het maken van de keuze!
Je moet je tegelijkertijd ook even heel kritisch afvragen hoe graa je deze baan zou wilen en hoe groot je de kans acht dat je een zeer goed gesprek zult hebben en/of aangenomen zult worden. Dit om te beslissen of het echt de moeite waard is om je tripje af te zeggen.
Succes met het maken van de keuze!
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Eerlijk gezegd vind ik het een rare bedoeling van het bedrijg. Ten eerste al selectie voor sluitingsdatum en vervolgens slechts 1 dag inplannen voor gesprekken. Weet niet om wat voor fucntie het gaat dat het voor het bedrijf belagrijk is om alle sollicitanten tegerlijkertijd/op 1 dag te zien. Ik vind het iig niet bepaald flexibel en ook getuigen van weinig feeling.
Maar goed, door deze punten krijg ik al een minder positief beeld van het bedrijf, zou mijn vakantie dan ook niet afzeggen.
Maar goed, door deze punten krijg ik al een minder positief beeld van het bedrijf, zou mijn vakantie dan ook niet afzeggen.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
De vacature stond blijkbaar al wel een tijdje open, en ik heb wel vaker gehoord dat het een beetje not done is om laat te reageren. Ik had hem helaas nog niet eerder gezien, dus was ik aan de late kant. Waarschijnlijk hadden ze al zoooveel reacties, dat ze er voor hebben gekozen het sneller af te handelen. Dat van die eerste gespreksronde is inderdaad omdat zij blijkbaar iedereen tegelijk langs laten komen. Ik ben dan ook erg benieuwd naar hoe dat in z'n werk gaat, maar daarbij is flexibiliteit dus een beetje onmogelijk.
Eigenlijk vind ik het juist fijn dat ze wel naar een mogelijkheid kijken om me op een ander moment langs te laten komen, dat vind ik juist niet inflexibel. Ik snap best als dat uiteindelijk niet kan, want dan krijg ik een hele andere 'behandeling' dan de rest, en is het wellicht moeilijk vergelijken.
Eigenlijk vind ik het juist fijn dat ze wel naar een mogelijkheid kijken om me op een ander moment langs te laten komen, dat vind ik juist niet inflexibel. Ik snap best als dat uiteindelijk niet kan, want dan krijg ik een hele andere 'behandeling' dan de rest, en is het wellicht moeilijk vergelijken.
Sterre- Ratel
Gebaseerd op ons gesprek laatst, zou ik je aanraden de stedentrip af te zeggen. Je baalde toen al dat je waarschijnlijk geen vast contract zou krijgen bij je huidige werkgever en helaas is dat ook zo gebleken. Het is niet makkelijk om een baan te vinden die bij je wensen en capaciteiten aansluit (een baan vinden an sich is niet zo moeilijk met jouw C.V., maar het aanbod in banen die aansluiten is een stuk lastiger), dus ik zou hier wel echt voor gaan. Het is natuurlijk heel zuur voor jezelf dat het stedentripje dan niet doorgaat, maar blijven zitten met het gevoel 'wat als' is ook niet prettig en dan is een stedentrip nog zo vaak over te doen en de perfecte baan vinden helaas niet veel minder vaak.
Laatst aangepast door Guattari op vr 6 mei 2011 - 10:11; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Hmm lastig. Ik zou even afwachten of het op een andere dag kan. Wel zou ik je vrienden er vast over inlichten.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Jeanette schreef:Hmm lastig. Ik zou even afwachten of het op een andere dag kan. Wel zou ik je vrienden er vast over inlichten.
+1. Ik zou precies hetzelfde doen.
Gast- Gast
Boee! Ze kunnen geen uitzondering maken, en willen dus dat ik samen met de andere kandidaten maandag op gesprek kom. Ook heeft ze uitgelegd waarom de procedure zo loopt, en ik snap het goed. Het is een klein bedrijf, en op de geplande datum heb je de gelegenheid kennis te maken met alle collega's.
Wat jammer! Maar ik denk dat ik toch voor het gesprek kies. Ik heb mijn vrienden al ingelicht, en ga nog éééén keer kijken of ik echt geen goedkope vlucht terug kan vinden op de zondag of maandagochtend vroeg.
Bedankt voor jullie advies!
Wat jammer! Maar ik denk dat ik toch voor het gesprek kies. Ik heb mijn vrienden al ingelicht, en ga nog éééén keer kijken of ik echt geen goedkope vlucht terug kan vinden op de zondag of maandagochtend vroeg.
Bedankt voor jullie advies!
Sterre- Ratel
Ik geloof dat ik het risico van maandag ochtend niet zou nemen, straks heeft je vlucht vertraging en mis je alsnog het gesprek.
Waar gaat je tripje heen?
Waar gaat je tripje heen?
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
Nee inderdaad, ik zag een vlucht op Charleroi, maar dat wordt zo krap dat ik het niet durf.
Ik zou naar Dublin gaan. En vorig jaar ging niet door vanwege die freakin' aswolk. Universe wil duidelijk NIET dat ik daar kom, haha.
Ik zou naar Dublin gaan. En vorig jaar ging niet door vanwege die freakin' aswolk. Universe wil duidelijk NIET dat ik daar kom, haha.
Sterre- Ratel
Sterre schreef:Nee inderdaad, ik zag een vlucht op Charleroi, maar dat wordt zo krap dat ik het niet durf.
Ah gossie, het is je inderdaad niet gegund
Maar als dit voor je gevoel wel een dé baan zou kunnen zijn zou ik geloof ik ook voor dat gesprek kiezen. Wel heel zuur dat het precies zo valt
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
Kan me voorstellen dat je baalt dat het net in je stedentripje valt! Maar ik zou inderdaad ook voor het gesprek kiezen
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: