Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik voel me....Zo loserig.

+6
Kabouter
Melis_je
Zininzon
klavertje
Sterre
Marie
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ik voel me....Zo loserig.  Empty Ik voel me....Zo loserig.

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 22:20

Ik weet wel dat ik het niet ben, maar toch voel ik me zo. Mijn huis is een teringzooi, mijn administratie is een teringzooi, ik vergeet alles en functioneer maar half. Ik voel me net een klein kind dat sturing nodig heeft...En ik word er zo moe van.

Ik twijfel aan alles, wil op dit moment misschien wel het liefst alleen verder, zonder dat er iemand verder nog verwachtingen van me kan hebben waar ik niet aan kan voldoen.

Ik heb net een verhoging van mijn AD gekregen, dus hopelijk helpt dat, want ik vertoonde weer veel depressieve trekjes. Maar het interesseert me gewoon allemaal niet meer, ik zweef in een stom niemandsland van overleven...

Zucht. Dit luchtte iig wel op...

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik voel me....Zo loserig.  Empty Re: Ik voel me....Zo loserig.

Bericht  Marie di 28 jun 2011 - 22:23

Wat rot dat je je zo moet voelen zeg! hug

Edit: Voor de bevestiging: je bent geen loser, maar een overlever!
Marie
Marie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 519
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Sterre di 28 jun 2011 - 22:30

Ik vind je ook een vechter en een doorzetter Leaf! Je doet het goed, ondanks dat het nu helemaal niet zo voelt. Vraag alsjeblieft hulp voor dingen die je nu niet trekt, je hoeft het niet alleen te doen juist. Laat anderen maar wat opvangen en voor je denken op momenten dat jij dat even niet kunt. Veel sterkte hug !

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  klavertje di 28 jun 2011 - 22:35

Sterre schreef:Ik vind je ook een vechter en een doorzetter Leaf! Je doet het goed, ondanks dat het nu helemaal niet zo voelt. Vraag alsjeblieft hulp voor dingen die je nu niet trekt, je hoeft het niet alleen te doen juist. Laat anderen maar wat opvangen en voor je denken op momenten dat jij dat even niet kunt. Veel sterkte hug !

+1
klavertje
klavertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 646
Punten : 693
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 22:38

Ja het is zo dubbel...Iedereen zegt de hele tijd: ' Je hoeft niks' en blablabla....Maar als het puntje bij het paaltje kom dan moet ik toch nog genoeg.

Ik ben van nature al lui en laks en nu neemt dat een nog extremere vorm aan en ik merk dat dat druk zet op mijn relatie. Waar ik dan weer stresserig van wordt en dan ga ik dingen denken als 'ik ga wel alleen verder' terwijl mijn vriend dat ook helemaal niet zo bedoelt...Zo'n situatie als deze is voor ons allebei gewoon heel erg zwaar, tel daarbij een chronisch geldgebrek op waardoor we dus nauwelijks leuke dingen kunnen doen en dan krijg je dit dus...

Driewerf bah!

Gast
Gast

Bericht  Zininzon di 28 jun 2011 - 22:51

En door de chaos in je huis en administratie, heb je waarschijnlijk ook een chaos in je hoofd?
Het lijkt heel onbelangrijk in vergelijking met de dingen die er spelen, maar is er iemand die je kan helpen bij je huis of papieren?
Dat zorgt al voor een stuk meer overzicht en kun je meer tijd en energie aan jezelf spenderen, want dat ben je waard!

En inderdaad, je zit op de overlevingsstand. Je hebt al genoeg aan jezelf! Dan is het niet gek dat de rest blijft liggen.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 23:22

Mijn vriend helpt natuurlijk wel gewoon in het huishouden...Maar ik heb liever niet dat hij mijn administratie doet. Hij doet wel de gezamelijke administratie. Klinkt misschien heel gek want ik heb ook niks te verbergen, maar dit is een stukje afhankelijkheid wat ik graag wil behouden.

Gast
Gast

Bericht  Melis_je di 28 jun 2011 - 23:29

Heb je een takenlijstje? Misschien geeft het overzicht en dan kun je ook dingen afstrepen. Natuurlijk moet je nog wel vanalles, het lijkt me ook niet goed om aan het depressieve toe te geven en je bed niet uit te komen. Je hoeft je alleen niet gelukkig te voelen, dat lijkt me onhaalbaar op dit moment. Misschien kan je daar aan denken als het slecht gaat in je relatie/administratie/huishouden: je hoeft het niet leuk te vinden en dat is geen reden om er mee te stoppen. Je zou je niet beter voelen als je ermee stopt.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 4:19

Ik ga je gewoon weer regelmatig de oude vertrouwde schop geven smile Schrijf 't maar lekker van je af, ga lekker veel wandelen met Nero en als je beetje aan je AD gewend bent, gaan we er weer aan werken samen!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 4:22

Ik 'mag' mezelf geen schop geven van mijn psycholoog laughcry Ik moet juist liever voor mezelf zijn. Maar dat kan ik niet, dat komt niet in mij voor.

Ik ga gewoon een planning opstellen, maar dan krijg ik weer de neiging om me daar niet aan te houden, ik ken mezelf te goed. Dus spreek ik bij deze met mezelf af dat ik me probeer te houden aan die planning, maar dat als ik niet wil, echt niet wil, dan hoeft het niet. Voor straf moet ik dan de volgende dag wat extra's doen laughcry

Gast
Gast

Bericht  Sterre wo 29 jun 2011 - 4:26

_Leaf_ schreef:Ik 'mag' mezelf geen schop geven van mijn psycholoog laughcry Ik moet juist liever voor mezelf zijn. Maar dat kan ik niet, dat komt niet in mij voor.

Ik ga gewoon een planning opstellen, maar dan krijg ik weer de neiging om me daar niet aan te houden, ik ken mezelf te goed. Dus spreek ik bij deze met mezelf af dat ik me probeer te houden aan die planning, maar dat als ik niet wil, echt niet wil, dan hoeft het niet. Voor straf moet ik dan de volgende dag wat extra's doen laughcry

Oh Leafje, leg de lat nu niet te hoog! Begin met één ding per dag op je to do list. Dat is overzichtelijk, je gaat toch dagelijks een stapje vooruit, het is haalbaar en je stelt je zelf niet teleur als je een rotdag hebt waarbij er weinig uit handen komt. Baby steps! hug

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Zininzon wo 29 jun 2011 - 5:07

Ooh, daar dacht ik gisteren nog aan.. Of je inmiddels professionele hulp had ingeschakeld. Goed dat je dat gedaan hebt.

Nou, dan moet je dus proberen te accepteren dat de situatie nu zo is. Je huis is een chaos, so what. Wie zegt daar wat van? Je administratie is een chaos, zolang je je rekeningen maar betaalt, so what? Als jij weer wat lekkerder in je vel zit, pak je dat allemaal weer op. Want dat kun je! Maar nu even niet!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 5:16

Wees dan ook lief voor jezelf Leaf, je bent niet loserig, je zit gewoon in een hele vervelende situatie op dit moment, en het is niet meer dan normaal dat het dus allemaal niet lekker loopt, accepteer het!

Maak een to do list, samen met je vriend, en pak samen de punten aan, misschien geeft dat ook rust, als je het samen doet?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 5:31

Ja maar dude don't get me wrong, ik vind ook dat je lief voor jezelf moet zijn, maar ben je dat door 't huishouden niet te doen en langer in bed te blijven liggen?.. Want je hebt me ook wel 's gezegd dat je 't zo stom vond van jezelf dat je juist te lang in bed bent blijven liggen... Bovendien pieker je dan alleen maar weer en wordt je drempel om bijv daadwerkelijk uit bed te stappen en iets te doen weer hoger..

Ik weet niks van rouwprocessen af natuurlijk en haleluja dat je daar een psych voor hebt, maar ik weet wel veel van jou en ken je als m'n broekzak van m'n joggingbroek (die zit 't lekkerst) en ik denk dat een hier en daar een schopje onder je begeerlijke achterste beter voor je is dan koetelen..

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 5:46

Leaf, wat ontzettend naar dat je je zo voelt....ik weet er niet veel van hoor, maar hoort dit niet bij een rouwproces?

Gast
Gast

Bericht  Kabouter wo 29 jun 2011 - 6:19

Ik weet even niks anders te zeggen dat alles wat je schrijft, heel erg herkenbaar is. Daar heb jij natuurlijk niks aan, maar laat het een troost zijn dat anderen hetzelfde voelen. Je bent dus geen loser (zo wil ik mezelf namelijk niet zien..al voelt het wel zo)!
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123

Bericht  Antibes wo 29 jun 2011 - 6:36

Lieverd, je bent alles behalve een loser. Je bent een ontzettend sterke doorzetter en ik ben zo ongelooflijk trots op je.

Vergeet niet dat soort gevoelens en lusteloosheid en de onmogelijke bult die huishouden/administratie heet ook een rol spelen bij depressies. Het was al moeilijk, die depressieve gevoelens zijn ook niet opeens verdwenen en wat jij er bovenop hebt gekregen is helemaal ontzettend zwaar natuurlijk.

Probeer niet in bed te kruipen (hoewel je dat jezelf af en toe wel toe mag staan, maar doe het geen dagen achter elkaar en probeer erna toch weer de pootjes eronder te krijgen), probeer toch leuke dingen te doen, niet alles hoeft geld te kosten en vooral, probeer niet te hard van stapel te lopen. Het is niet meer dan normaal dat het allemaal even niet lukt nu!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 6:55

Antibes heeft helemaal gelijk, je bent een doorzetter!

Verder is het lastig de juiste woorden te vinden, maar in ieder een hug voor jou.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 21:36

Storm schreef:Leaf, wat ontzettend naar dat je je zo voelt....ik weet er niet veel van hoor, maar hoort dit niet bij een rouwproces?

Het zal vast wel, maar ik heb geen idee, nog nooit eerder meegemaakt natuurlijk laughcry

Ik ben wel blij met jullie lieve reacties, dankjewel hug

Gelukkig heb ik idd hulp gezocht, ik heb ook een lieve huisarts, maar sommige dagen zijn om vreselijk moedeloos van te worden...En soms heb ik misschien wel een zacht schopje nodig, maar het doet allemaal zo'n pijn nu...

Vannacht droomde ik dat zijn zelfmoordpoging mislukt was, en dat ik lachend tegen hem zei 'nou pap, wordt je toch nog 53, wie had dat ooit gedacht!' Zo'n soort humor hadden we....En dan wordt je wakker met de werkelijkheid van zijn dood. Dat is extreem pijnlijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 21:58

Okee dan wordt 't een liefdevol zacht schopje gevolgd door een Quarterpounder menu van de Mac?... Very Happy

Je bent goed bezig, lieffie, je bent bezig aan een herstel en 't zal nog heul lang gaan duren maar je komt er echt wel en we steunen je! Je bent in ieder geval goed op weg en ik ben ontzettend trots op je smile

Gast
Gast

Bericht  Sjaantje wo 29 jun 2011 - 22:54

Bazinga heeft gewoon helemaal gelijk, en ik ben blij dat ze er zo voor je is, Leaf! Je gaat een enorme rottijd door dus het is helemaal niet raar dat dingen niet zo lopen zoals je het liefst had gewild.
Wat je eigen administratie betreft, ik kan me voorstellen dat je niet graag hebt dat je vriend zich daarmee bemoeit, maar is het een idee om iemand anders te vragen je te helpen? Een vriendin ofzo? Dan sta je er toch niet helemaal alleen voor en als de chaos in je huis en in je administratie vermindert, wordt de chaos in je hoofd waarschijnlijk ook wat minder.

Leaf, onthou goed... je bent een kanjer!
hug
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 22:56

Ik ben ook heel blij met o.a Bazinga! Ze is er altijd voor me. Gister ook al een stukje administratie met haar besproken, en gelukkig is het nu wat helderder...

Stapje voor stapje kom ik er wel Wink

Gast
Gast

Bericht  Sjaantje wo 29 jun 2011 - 23:06

Nou inderdaad, doe het stapje voor stapje en stel jezelf niet té grote doelen / eisen. Hoe verdomd cliché het ook klinkt, het duurt gewoon echt een hele tijd voordat alles weer een beetje in een rustiger vaarwater terecht komt. Maar ik vind het wel echt heel goed van je dat je wél probeert er iets aan te doen, ook al gaat het niet makkelijk. Je had ook constant in bed kunnen liggen met het dekbed over je hoofd, maar dat doe je niet. En dat is ook al heel wat waard!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 23:14

Ik herken het gevoel wel, dat je je een loser voelt omdat er niks of weinig uit je handen lijkt te komen.

Maar je bent allerminst een loser! Je hebt het nu heel erg zwaar, en dan is het heel normaal dat dingen als je huis op orde houden en je administratie doen er bij inschieten. Voel je daar nou maar niet schuldig over, je doet het hartstikke goed. Probeer er maar gewoon in mee te gaan, want ik geloof oprecht dat het vanzelf beter wordt, hoe lang het ook gaat duren.

En wees lief voor jezelf he.

hug

Gast
Gast

Bericht  Sorella do 30 jun 2011 - 5:35

Kabouter schreef:Ik weet even niks anders te zeggen dat alles wat je schrijft, heel erg herkenbaar is. Daar heb jij natuurlijk niks aan, maar laat het een troost zijn dat anderen hetzelfde voelen. Je bent dus geen loser (zo wil ik mezelf namelijk niet zien..al voelt het wel zo)!

+1. Zie je, je bent echt niet de enige die je zo voelt. Denk dat dit allemaal bij het rouwproces hoort. Hoe kut het ook is hug
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: