Zwangerschapstopic vanaf 12 weken
+30
Printje
juffie001
Nana
Steep
Parisienne
Monte
Mizzie
Flip Fluitketel
_Mashimaro_
Nijntje
Limburg85
Laced
Schism
Mamsie
Lejow
joyce0606
chipa
Novalee
blondje1313
schuddebuikje
Dora
kletskousje
Fiebje
Liadan
Theezakje13
Pien
Smaragdje
NowImNothing
Fearie
Happydobby
34 plaatsers
Pagina 37 van 40
Pagina 37 van 40 • 1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40
Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken
Dinegn als muziek etc zou ik me ook echt niet mee beizg houden. Wel had ik dingen op papier gezet zoals dat ik de kinderen zelf wou aanpakken, zo snel mogelijk aanleggen, navelstreng laten uitkloppen.
Na de eerste heb ik ook erbij gezet dat ik NIET ingeknipt wilde worden tenzij het natuurlij echt niet anders kon.
Na de eerste heb ik ook erbij gezet dat ik NIET ingeknipt wilde worden tenzij het natuurlij echt niet anders kon.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Hazeltje schreef:Ik ook niet.
+ 1 - het maakt me weinig uit hoe alles ruikt, zolang het maar niet stinkt en hoe weet ik nu al wat voor een muziek ik zou willen luisteren
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
Navelstreng uitkloppen, dat heb ik nu al meerdere keren gelezen maar wat houdt dat nou precies in?
Ik heb alles klaar! Heerlijk gevoel, heb zelfs het eten voor vanavond al gemaakt, een schaal zelfgemaakte lasagna! Manlief wilde alleen ineens iets anders eten (patat) dus die schaal staat nu in de koelkast voor morgen...
@Kruumel, ik heb wel een geboorteplan gemaakt, dit omdat ik dit van meerdere dames gehoord heb dat ze dat heel prettig vonden.
dit is het plan hoe ik hem gemaakt hebt, zonder mijn gegevens dan:
PERSOONLIJKE GEGEVENS
Naam:
Geboortedatum:
Zwanger van kindje: 1 2 3 4 5
Uitgerekend op:
Onder controle bij:
BEVALLINGSVOORKEUREN
Ervaringen bij eventuele vorige bevalling:
Omgeving en begeleiders:
Bevalling:
Begeleiding en communicatie:
Pijnbestrijding:
Baby:
Opmerkingen:
@Novalee, je mag wel wat energie en nesteldrang van mij hebben hoor!! Ik word er nu zelf een beetje gek van.. dingen die ik gister gedaan heb wil ik bijv morgen weer gaan doen, onzin natuurlijk!! Ik ga het vanaf nu zo doen dat ik 30 minuten wat doe, dan 45 minuten pauze. Ik verg anders echt teveel van mezelf!
Ik heb alles klaar! Heerlijk gevoel, heb zelfs het eten voor vanavond al gemaakt, een schaal zelfgemaakte lasagna! Manlief wilde alleen ineens iets anders eten (patat) dus die schaal staat nu in de koelkast voor morgen...
@Kruumel, ik heb wel een geboorteplan gemaakt, dit omdat ik dit van meerdere dames gehoord heb dat ze dat heel prettig vonden.
dit is het plan hoe ik hem gemaakt hebt, zonder mijn gegevens dan:
PERSOONLIJKE GEGEVENS
Naam:
Geboortedatum:
Zwanger van kindje: 1 2 3 4 5
Uitgerekend op:
Onder controle bij:
BEVALLINGSVOORKEUREN
Ervaringen bij eventuele vorige bevalling:
Omgeving en begeleiders:
Bevalling:
Begeleiding en communicatie:
Pijnbestrijding:
Baby:
Opmerkingen:
@Novalee, je mag wel wat energie en nesteldrang van mij hebben hoor!! Ik word er nu zelf een beetje gek van.. dingen die ik gister gedaan heb wil ik bijv morgen weer gaan doen, onzin natuurlijk!! Ik ga het vanaf nu zo doen dat ik 30 minuten wat doe, dan 45 minuten pauze. Ik verg anders echt teveel van mezelf!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
@ Pien, is het nog aan het rommelen?
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
Ik zit met mijn voeten in een teiltje koud water met olie, wat is dat lekker als je voeten zo strak staan.
Gast- Gast
@Pien, als je kindje eruit is dan klopt de navelstreng nog 2 a 3 minuten door, dan krijgt je kindje nog net wat extra bloed enzo van jou mee. Als ze direct de navelstreng doorknippen mist je kindje dat.
Maar als er complicaties zijn zullen ze eerder doorknippen omdat de kleine evt ergens verderop onderzocht word.
Maar als er complicaties zijn zullen ze eerder doorknippen omdat de kleine evt ergens verderop onderzocht word.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Verwacht dat ze bij mij gelijk doorknippen omdat er nog een volgend kindje komt, maar ga er wel naar informeren.
Knip alleen als het echt nodig is en vliezen pas breken als dat nodig is zijn wel dingen die ik aan ga geven. Maar grote kans dat ze de onderste aan een inwendig CTG willen hebben, en dat kan alleen als je vliezen gebroken zijn.
Knip alleen als het echt nodig is en vliezen pas breken als dat nodig is zijn wel dingen die ik aan ga geven. Maar grote kans dat ze de onderste aan een inwendig CTG willen hebben, en dat kan alleen als je vliezen gebroken zijn.
Gast- Gast
Pien schreef:Ik heb alles klaar! Heerlijk gevoel, heb zelfs het eten voor vanavond al gemaakt, een schaal zelfgemaakte lasagna! Manlief wilde alleen ineens iets anders eten (patat) dus die schaal staat nu in de koelkast voor morgen...
Dat kan natuurlijk niet, dan staat ie te bederven hoor! Morgen beval je!
Gast- Gast
Dus wie woont er in de buurt van Pien en lust morgen graag lasagne?!_MamaRosa_ schreef:Pien schreef:Ik heb alles klaar! Heerlijk gevoel, heb zelfs het eten voor vanavond al gemaakt, een schaal zelfgemaakte lasagna! Manlief wilde alleen ineens iets anders eten (patat) dus die schaal staat nu in de koelkast voor morgen...
Dat kan natuurlijk niet, dan staat ie te bederven hoor! Morgen beval je!
Gast- Gast
ProudMama schreef:Verwacht dat ze bij mij gelijk doorknippen omdat er nog een volgend kindje komt, maar ga er wel naar informeren.
Dat is zo'n elektrode op het hoofdje toch? Zouden ze hier idd ook doen, eerst vliezen van het onderste kindje breken, en dan dat ding plaatsen, maar dat was dus niet meer nodig. Hier werd uiteraard de navelstreng ook meteen doorgeknipt. Mijn man mocht het restje nog symbolisch doorknippen, haha!
Gast- Gast
Hahahah meiden toch, ook al ben ik morgen bevallen, dan nog moeten we toch eten? Of eet je niks na je bevalling?
Novalee woont overigens heel dichtbij, maar zij moet morgen zelf ook bevallen dus dat schiet alsnog niet op...
@Smaragdje, het is heel erg met vlagen, veel harde buiken en gemiddeld 1 keer per kwartier een hele erge harde buik die een tijd aanhoudt..
Novalee woont overigens heel dichtbij, maar zij moet morgen zelf ook bevallen dus dat schiet alsnog niet op...
@Smaragdje, het is heel erg met vlagen, veel harde buiken en gemiddeld 1 keer per kwartier een hele erge harde buik die een tijd aanhoudt..
Pien- Ratel
Pien schreef:Hahahah meiden toch, ook al ben ik morgen bevallen, dan nog moeten we toch eten? Of eet je niks na je bevalling?
Nou, ze zeggen altijd dat het 's avonds en 's nachts erger wordt, dus wie weet!
Smaragdje- Ratel
Ja klopt, dan hou je heel zuiver contact ipv dat het CTG iedere weg valt, jou hartslag of die van de andere baby oppikt. En weten ze zeker dat ze 2 verschillende hebben. Vaak doen ze dan ook gelijk inwendige weeen- registratie als je vliezen toch gebroken zijn._MamaRosa_ schreef:ProudMama schreef:Verwacht dat ze bij mij gelijk doorknippen omdat er nog een volgend kindje komt, maar ga er wel naar informeren.
Dat is zo'n elektrode op het hoofdje toch? Zouden ze hier idd ook doen, eerst vliezen van het onderste kindje breken, en dan dat ding plaatsen, maar dat was dus niet meer nodig. Hier werd uiteraard de navelstreng ook meteen doorgeknipt. Mijn man mocht het restje nog symbolisch doorknippen, haha!
Gast- Gast
Pien schreef:Hahahah meiden toch, ook al ben ik morgen bevallen, dan nog moeten we toch eten? Of eet je niks na je bevalling?
Ik heb na die tijd idd niet gegeten, maar beviel dan ook 's avonds beide keren, en toen had ik geen zin meer, was veel te druk met de kinderen bekijken, haha! Ja, een beschuitje. Tijdens de bevallingen wel gegeten, maar dat viel verkeerd.
Bij de 3e heb ik 's morgens alleen heel licht ontbeten, maar goed ook ivm de keizersnee. En na die tijd mocht ik niks, echt vreselijk vond ik dat, ik had een honger!
Gast- Gast
Als ik na de bevalling weer een beetje aanspreekbaar ben stuur ik mijn man naar de hal voor allemaal lekkere zoete dingen. Gebak, softijsje, chocola...
Gast- Gast
Ik heb na mijn bevalling gelijk 's nachts gegeten, mijn man moest zijn beschuitje inleveren en op de kamer heb ik nog 2 boterhammen gegeten voordat ik ging slapen terwijl ik die avond toch had gegeten maar ik was eindelijk niet meer misselijk dus moest de schade inhalen haha.
Ik zou ook niet over dingen als muziek nadenken en de overige dingen zijn hier eigenlijk gegaan zoals ik had gewild en zoals jullie beschrijven en daarbij veel keuze en gedachten had ik op dat moment niet, als die er maar uit zou komen.
Ik zou ook niet over dingen als muziek nadenken en de overige dingen zijn hier eigenlijk gegaan zoals ik had gewild en zoals jullie beschrijven en daarbij veel keuze en gedachten had ik op dat moment niet, als die er maar uit zou komen.
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Volgens mij gebeurt dat dus heel vaak, dat het je op dat moment niet meer kan schelen hoe of wat of door wie...Limburg85 schreef: veel keuze en gedachten had ik op dat moment niet, als die er maar uit zou komen.
Gast- Gast
Ik wilde na de bevalling met mijn man samen proosten met champagne... Was vergeten dat je met borstvoeding ook geen alcohol mag dus dat word proosten met jip en janneke champagne...
Pien- Ratel
Pien schreef:Ik wilde na de bevalling met mijn man samen proosten met champagne... Was vergeten dat je met borstvoeding ook geen alcohol mag dus dat word proosten met jip en janneke champagne...
Jip en Janneke champagne is ook heel lekker
Smaragdje- Ratel
Vlg mij mag je best een paar slokjes aangezien de BV in het begin nog niet goed op gang is. Maar ik zou persoonlijk het risico niet nemen en gewoon de J&J versie doen hoor.
Gast- Gast
Hier ligt de champagne al klaar, maar met de BV in het vizier drink ik er denk ik weinig van. hier laat ik mijn vriend asap de sushi bestelbus bellen. Gelukkig zijn ze dagelijks open!
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Ik ga het risico gewoon niet lopen met champagne, daar vind ik mn kindje toch iets te belangrijk voor... Zoals de planning is ga ik ongeveer 3 maandjes borstvoeding geven (wil geen gekolf op het werk) dus is het een kwestie van even vol houden en dan haal ik daarna de schade wel in!!
Pien- Ratel
PM, dronk je normaal wel regelmatig dan? Ik wil nou niet zeggen dat ik iedere dag wat dronk maar ik dronk toch graag in ieder geval in de weekenden een wijntje...
Pien- Ratel
Meer op verjaardagen ed. Als ik een wijntje had staan nam ik 3 slokken en had ik het wel weer gezien.
Alleen martini/ icetea vond ik wel echt lekker, zeker als het heel warm was. Of een scheut rum in de warme choco in de winter.
Alleen martini/ icetea vond ik wel echt lekker, zeker als het heel warm was. Of een scheut rum in de warme choco in de winter.
Gast- Gast
Pagina 37 van 40 • 1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40
Soortgelijke onderwerpen
» Zwangerschapstopic tot 12 weken
» *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken