Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+30
Printje
juffie001
Nana
Steep
Parisienne
Monte
Mizzie
Flip Fluitketel
_Mashimaro_
Nijntje
Limburg85
Laced
Schism
Mamsie
Lejow
joyce0606
chipa
Novalee
blondje1313
schuddebuikje
Dora
kletskousje
Fiebje
Liadan
Theezakje13
Pien
Smaragdje
NowImNothing
Fearie
Happydobby
34 plaatsers

Pagina 23 van 40 Vorige  1 ... 13 ... 22, 23, 24 ... 31 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 23 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Fearie do 30 jun 2011 - 2:35

Hahaha als je die vindt, een zorgverzekering die de kosten van de kinderopvang vergoedt, mag je me die ook wel ff doorgeven :P

Badje met soda is wel een idee, misschien maar eens proberen en anders morgenochtend toch maar na de huisarts.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 23 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 2:38

Zal ik doen Fearie, ik schat de kans klein hoor :P

Zou het beide gewoon even doen. Nu om te ontsmetten met je voet in de soda, en morgen gewoon even langs de huisarts voor het erger wordt.

Gast
Gast

Bericht  Fiebje do 30 jun 2011 - 2:39

Alle opvang?
Weet je al waar je de baby(s) heen brengt?
Kan je dat trouwens ook al regelen met de belasting?
O ja en hoe zit het met de verzekering van je kindje? Geef je die op zodra het geboren is? Maar stel dat er met de bevalling complicaties zijn voor de baby valt dat dan onder je eigen verzekering?

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552

Bericht  Fiebje do 30 jun 2011 - 2:40

soda helpt vaak wel goed hoor. Heb je hem gestoten?

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Happydobby do 30 jun 2011 - 2:43

@Kruumel, die auto is van nov 2003 maar ondertussen zit mijn vriend weer allerlei auto's te mailen naar me dus we kunnen zaterdag een rondje rijden.

Kruumel, ik werk natuurlijk ook in de zorg en de weekend bezetting is hetzelfde bij ons.
alleen doordeweeks is onze teamleider er ook en in het weekend is er gewoon een gediplomeerde die leiding geeft.
maar als er op vrijdag iemand ziek word en ze kunnen niemand meer vinden dan moet je het vaak wel met iemand minder doen.
Alleen bij ons is er in het weekend geen arts in huis. Het lijkt mij raar dat er in het weekend minder VK's in het ziekenhuis zijn.
Verpleging zal wel hetzelfde zijn als doordeweeks.

@PM, jij zit bij IZZ toch? Ik heb daar ook vaak naar gekeken maar die is zoveel duurder dan menzis waar ik nu zit.

@Pien, nog niet ingedaald? Hier ging de vk aan het hoofdje voelen, man ik zei gelijk maar auw, had het idee dat ik anders in mijn broek zou plassen.
Het hoofdje drukt hier ook gewoon op de onderkant, dat voel je.
Wat is nou bij jou de schatting bij geboorte, hier dacht ze bij 40 weken tussen de 3300 en 3400 gr.

@Fearie, zit ook bij menzis voor 110 euro, maar heb alleen basis + tand2.
Had er niet bij stil gegestaan me beter te verzekeren.

@Fiebje, mag je wel opschieten, hier duurde de levering ruim een week.
http://www.baby-walz.nl/Speelplezier/Gift-ideas/dmc_mb3_search_pi1.pos/1/group/55267/ordernumber/Gipsafdruk%20Baby%20Belly/product/2573042/L/3/NL-Produktdetail.a833.0.html

Pm 300 euro? Jeetje, das veel geld haha, hier heeft mijn vriend zijn eigen voor 105 basis +tand.
Hij gaat toch nooit naar de dokter.
Hij vind het wel belangrijk dat ik me beter ga verzekeren.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Pien do 30 jun 2011 - 2:51

Happydobby schreef:@Pien, nog niet ingedaald? Hier ging de vk aan het hoofdje voelen, man ik zei gelijk maar auw, had het idee dat ik anders in mijn broek zou plassen.
Het hoofdje drukt hier ook gewoon op de onderkant, dat voel je.
Wat is nou bij jou de schatting bij geboorte, hier dacht ze bij 40 weken tussen de 3300 en 3400 gr.

de verloskundige vind ons babytje een kleintje, iedere keer zegt ze het weer! ze is idd nog niet ingedaald, ze heeft teveel ruimte nog om zich heen, bovenaan en aan de zijkanten waardoor ze nog niet genoodzaakt is volgende de vk om te zakken.

dit keer heeft ze geen schatting gedaan maar de vorige keer (38+2) zei ze rond de 7 pond maar wel klein qua cm. Met de groei echo bij 36 weken was dat ook voorspeld, daar zeiden ze dat ik met 40 weken rond de 3300 gram zou zitten en met 42 weken rond de 3650 gram.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Fiebje do 30 jun 2011 - 2:56

Thanx HD! Heb het gelijk besteld.
Met hoeveel weken maak je ongeveer zo'n afdruk.
Ik ga er voor het gemak maar even van uit dat het nog een paar weken blijft zitten!

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 3:00

@HD: Bij ons in het ziekenhuis lopen er op een doordeweekse dag zo 10 gyns rond. Geplande Ok's, poli's enz. Die staan dan niet op de vk, maar zijn in geval van nood wel op te roepen van de poli.
In het weekend/ 's avonds/ 's nachts heb je vaak maar 1 of 2 die dienst hebben. Maar dan plannen ze vaak geen bevallingen, door de weeks natuurlijk wel.
Vlg mij is de bezetting qua gyn- assistenten wel hetzelfde.
Wij werken wel met 1 man minder in het weekend.

Gast
Gast

Bericht  Fiebje do 30 jun 2011 - 3:02

Zal me daar niet te druk om maken hoor Pien. Ze zitten er nog wel eens naast!
En ligt ook erg aan wie je hebt, heb inmiddels verschillende verloskundige aan m'n buik gehad.
De één vind het groot de ander weer normaal. Wel ligt de baby helemaal 'gevuld' in m'n buik van boven tot onder. Zowel het gedraai van onder als het gewroet van boven tegen de ribben aan is erg prettig Evil or Very Mad. Hopelijk dat het snel verder in zodat er weer wat ruimte ontstaat.

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 3:03

Fiebje schreef:Kan je dat trouwens ook al regelen met de belasting?
O ja en hoe zit het met de verzekering van je kindje? Geef je die op zodra het geboren is? Maar stel dat er met de bevalling complicaties zijn voor de baby valt dat dan onder je eigen verzekering?
Je kan het pas regelen met de belasting als je offerte van de kinderopvang hebt.
Verzekering kan je vlg mij gewoon bellen als je geboorte aangifte hebt gedaan, die hebben wel een sofi nummer nodig.
Ja, zo ver ik weet valt dat gewoon onder de AWBZ. Als je bevalt op medische indicatie wordt een bevalling in het ziekenhuis gewoon vergoed, als je er bevalt zonder medische indicatie heb je een eigen bijdrage.

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje do 30 jun 2011 - 3:04

Fearie schreef:@ PM, jeetje dat is zeker een flink bedrag wat jullie kwijt zijn aan de zorgverzekering. Wij zitten met 2 personen op 240 euro, zijn beide voor pakket 2 verzekerd. Dus wel wat verzekerd, maar niet alles smile

Wij betalen samenn 250,00. Hierbij is mijn poliklinische bevalling in het ziekenhuis vergoed en het gehele bedrag van de kraamzorg. Dus volgens mij zit ik met bedragengoed zeg..

Wiij hebben trouwens hem gelijk naar de geboorte bij de zorgverzekering aangemeld. Zij bsn nummer is automatisch doorgegeven. Het kan wel pas na de geboorte.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Fiebje do 30 jun 2011 - 3:10

ProudMama schreef:
Fiebje schreef:Kan je dat trouwens ook al regelen met de belasting?
Je kan het pas regelen met de belasting als je offerte van de kinderopvang hebt.
Verzekering kan je vlg mij gewoon bellen als je geboorte aangifte hebt gedaan, die hebben wel een sofi nummer nodig.
Ja, zo ver ik weet valt dat gewoon onder de AWBZ. Als je bevalt op medische indicatie wordt een bevalling in het ziekenhuis gewoon vergoed, als je er bevalt zonder medische indicatie heb je een eigen bijdrage.
Oky dan ga ik daar tzt achter aan. Klopt idd dat je zonder medische indicatie zelf een x bedrag moet betalen. Heb het nog wel ergens liggen wat de kosten daarvoor zijn.

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 3:13

Er komt toch een hoop geregel bij kijken eigenlijk... Alsof zwanger zijn en bevallen al niet intensief genoeg is :-)

Gast
Gast

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 3:15

Hahaha en dan is bovenstaande nog niet alles :P

alles wat er in de loop van de tijd nog bij komt.
In het begin zag ik daar steeds zo tegenop.
En eigenlijk gaat alles gewoon helemaal automatisch straks.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 3:17

Bah, ik heb al dagen zulke onrustige benen!!!!
Gek raak ik er van.

Heb ook nog steeds geen oproep gekregen van de Arbo.
Zo raar. De vorige keren had ik de oproep de dag na het gesprek al binnen!

Mijn man heeft het bij PZ aangegeven.
Was graag nog voor het weekend gegaan maar helaas...

Gast
Gast

Bericht  Fiebje do 30 jun 2011 - 3:26

Ja dat is helemaal waar, waar je allemaal wel niet aan moet denken.
Ben soms zo bang dat ik iets vergeet.

Hazeltje ik heb creme voor me benen, verkoelende gel dat is wel erg fijn. Is van de Hema geloof ik.

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Fiebje do 30 jun 2011 - 3:27

Btw Arbo oproep is toch pas na 6 weken?

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 3:30

Fiebje, ik dacht wel te voelen dat de baby in aan het dalen was. Blijkt ook te kloppen. Hij/zij duwt echt heel erg met de kont tegen/onder mn ribben, dat is best vervelend. En af en toe echt zo'n volksverhuizing... ruggetje van links naar rechts of andersom, dan beweegt de hele buik, haha.

Ik krijg 49 uur over 8 dagen. Het kan zijn dat ik wat extra uurtjes krijg als mijn man het heel druk heeft (ivm eigen bedrijf), maar we gaan er nu van uit dat hij veel thuis zal zijn de kraamweek.

PM, wat slecht zeg dat er zoveel minder personeel is in het weekend dan door de week. Ik werk in een luxe branche en wij moeten gewoon met evenveel of meer mensen werken in de weekenden, zonder er ook nog extra voor betaald te krijgen. Ik vind dat geen vergelijking hoor... luxe tegenover zorg/ziekenhuis. Maar ja, wat doe je er aan? Hopen dat je door de week gaat bevallen!

PM, ik heb ook een tummytub in mijn kraampakket, leuk he? Ik had er geen gekocht... vond het wat overbodig, een badje en een tummytub, maar nu ik m heb gekregen vind ik het toch wel leuk.

Pien, fijn dat alles goed was!

Fearie, ik was ook in november zwanger, maar er geen moment bij nagedacht dat ik van zorgverzekeraar/pakket kon veranderen. Je bent niet de enige! Maar volgens mij heb ik nog enigsinds geluk dat ik een vrij uitgebreid pakket heb.

Pien, ik heb dat ook... hele zwangerschap geen medicatie genomen, moest ik laatst van de vk paracetamol slikken. Ik vond het toch een beetje raar.
Ik heb net als jij het gevoel dat ik overtijd ga lopen. Ik heb heel lang geen idee/gevoel gehad over de bevallingsdatum, maar sinds een paar weken denk ik dat ik over de 40 weken heen ga.

Fearie, jij betaalt per maand een heel stuk minder dan PM, dan is het ook niet zo erg om een bijdrage te betalen toch... kom je misschien soort van gelijk uit.

Fearie, badedas wil ook wel eens helpen!

Happydobby, haha heb jij ook al zo'n vriend die allemaal autosites afzoekt? Mijn man doet dat vrijwel elke vrije avond, terwijl we helemaal geen nieuwe auto nodig hebben. De ene week zegt ie weer dat we deze inruilen voor die en die, en de volgende week ruilen we m in voor een ander, en dan daarna blijven we deze toch nog maar even rijden... Mannen!

Ik heb nog helemaal geen schatting van het gewicht van het kindje gehad. De vk zei alleen dat het waarschijnlijk niet zo'n grote/zware zou worden. heb ik vanmorgen ook helemaal niet gevraagd eigenlijk... ik vergeet dat altijd.

Fiebje, ons kindje ligt ook helemaal in mn buik... maar dat kan ook bijna niet anders want ik heb niet zo'n megabuik. Echt al ingedaald en nog met het kontje tegen mn ribben/maag.

Fiebje, je verzekering weet al dat je zwanger bent toch? heb je als het goed is doorgegeven toen je kraamzorg hebt aangevraagd. Dan hoef je na de geboorte alleen te bellen dat je kindje geboren is. Je kan m op jouw of je mans verzekering bijschrijven.

Bij mij is bevallen op de open verloskamer wel vergoed zonder medische indicatie.

All, de intake is geweest... zo wordt mijn lijstje toch steeds wat korter. Wink Ik ben ook al spulletjes klaar aan het leggen voor de vluchttas, dus daar ook mee bezig.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby do 30 jun 2011 - 3:43

@Kruumel, ik lig in een deuk, die van mij zit op zijn werk al die site af te neuzen, zijn tweelingbroer doet dat ook en zo sturen ze elkaar de beste aanbiedingen toe.
Maar jullie rijden nu een auto uit 2006, nou dan hoef ik ook geen nieuwe.

de vluchttas, die heb ik nog steeds niet gepakt, hoe doen jullie dat met het geboortepakje? en mutsje?
Ik wil alleen naar het ziekenhuis bij een medische indicatie, maar ik heb geen 2 geboortepakjes.

Fiebje, ik heb het vorige week donderdag gedaan, bij 36+1, je moet het wel door iemand laten doen hoor, hier heeft mijn vriend het gedaan.
Ik zal wel eens een keer een foto maken. vlgs mij is het het mooiste tussen 33 en 38 weken.
Wel doen voor de bevalling natuurlijk.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 3:53

Happydobby schreef:@Kruumel, ik lig in een deuk, die van mij zit op zijn werk al die site af te neuzen, zijn tweelingbroer doet dat ook en zo sturen ze elkaar de beste aanbiedingen toe.
Maar jullie rijden nu een auto uit 2006, nou dan hoef ik ook geen nieuwe.
Ohhh, hoe herkenbaar! Het broertje van mijn man zocht laatst een nieuwe auto... mijn man alle sites afgezocht, alles wat ie vond doorgestuurd naar zn broertje, uiteindelijk kwamen wij bij de garage voor olie en stond daar 'de perfecte auto' voor hem, dus heeft ie ook nog de auto voor zn broertje geregeld. Wink
Wij hebben geen klagen nee met een auto uit 2006. Ik hoef ook geen nieuwe, maar mijn man wil natuurlijk weer inruilen als die nog wat opbrengt, dus heeft hij elke week een ander plan.
Happydobby schreef:
de vluchttas, die heb ik nog steeds niet gepakt, hoe doen jullie dat met het geboortepakje? en mutsje?
Ik wil alleen naar het ziekenhuis bij een medische indicatie, maar ik heb geen 2 geboortepakjes.
Ik heb daar ook over nagedacht (volgens mij denken wij steeds op hetzelfde moment aan hetzelfde (gisteren ook al in het vitamine k en d topic)), maar ik denk dat ik het geboortepakje (moet nog even kiezen welke) etc in de vluchttas doe, en mijn man opdracht geef het er weer uit te halen als ik thuis aan het bevallen ben.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 3:58

Happydobby schreef:Wel doen voor de bevalling natuurlijk.
Laughing Laughing

Ik heb 2x 2 pakjes in de tas zitten. Maat 50 en maat 50/56. Maat 44 heb ik wel gekocht, maar die hoef ik niet in te pakken denk ik Wink
Al zullen ze in het ziekenhuis wel gewoon de ziekenhuispakjes aankrijgen.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby do 30 jun 2011 - 4:06

Of ik leg het geboortepakje op het bedje, mocht ik dan naar het ziekenhuis moeten dan kan mijn vriend het nog inpakken.
Bij een thuisbevalling worden de kleertjes om een warme kruik gedaan zodat de kleine warm aangekleed word. Tenminste dat heb ik op de opleiding geleerd.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Happydobby do 30 jun 2011 - 4:45

Gipsbuik, moet dus nog wel geschilderd worden.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 23 5887556751_4b538ec0f8

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Fiebje do 30 jun 2011 - 5:09

Wauw HD mooi hoor. Ik wacht dan nog een paar weken. Ga je hem ook nog beschilderen of laat je hem zo? Zag op internet dat ze ook mozaïken.

Hier staat de vluchttas ook al deels klaar. Moet nog een paar kleine dingen erin doen die nog aangeschaft of gemaakt moeten worden. Vind het nogal vroeg maar m'n man stond erop dat ik het in orde moet maken! Heb er ook 1 pakje maat 50 en 1 maat 56 in zitten en 2 mutsjes en een paar sokken.

Verder hebben we van de week een isofix gekocht voor in de auto, deze heeft hij gelijk gemonteerd. Dus de maxicosi kan ook de auto in over een paar weken.

Auto's kijken is errrug herkenbaar. Wij hebben vorig jaar dan de andere gekocht die is geloof ik uit 2007, hoef echt geen andere. Maar manliefs hart gaat een stuk sneller kloppen van zo'n dikke hoge Amerikaan. Nou daar wordt mijn auto echt niet voor ingeruild! Zo'n ding loopt 1 op een emmer!

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Fiebje do 30 jun 2011 - 5:12

Ja kruumel de verzekering weet dat ik zwanger ben. Heb ook al een kraampakket van ze gehad.
Vond dat trouwens nog best uitgebreid wat daar allemaal in zat.

Alleen kan ik me nog niet inbeelden dat je zulk dik maandverband nodig hebt. Mag nog wel een paar xxxxl onderbroeken voor aanschaffen anders past dat nooit!

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 23 van 40 Vorige  1 ... 13 ... 22, 23, 24 ... 31 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: