Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+30
Printje
juffie001
Nana
Steep
Parisienne
Monte
Mizzie
Flip Fluitketel
_Mashimaro_
Nijntje
Limburg85
Laced
Schism
Mamsie
Lejow
joyce0606
chipa
Novalee
blondje1313
schuddebuikje
Dora
kletskousje
Fiebje
Liadan
Theezakje13
Pien
Smaragdje
NowImNothing
Fearie
Happydobby
34 plaatsers

Pagina 22 van 40 Vorige  1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 31 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 22 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Fearie do 30 jun 2011 - 1:10

ProudMama schreef:
Fearie schreef:
Fiebje schreef:Ik ben nu ingeschaald tussen de 24 en 49 uur verspreidt over 8 dagen.

Hoezo 24 uur? Je hebt toch standaard recht op die 49 uur? Of is dat vanwege de zomervakantie?
Ik krijg 65 uur.

Ja, maar jij hebt er 2 :P Voor een baby zonder bijzonderheden krijg je de standaarduren van 49 uur (incl. uren voor BV).

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 22 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 1:10

Even gespiekt, maar krijg 65 uur + 20 uur extra van mijn verzekering, dus totaal 85 uur.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 1:12

Fearie schreef:
ProudMama schreef:
Fearie schreef:
Fiebje schreef:Ik ben nu ingeschaald tussen de 24 en 49 uur verspreidt over 8 dagen.

Hoezo 24 uur? Je hebt toch standaard recht op die 49 uur? Of is dat vanwege de zomervakantie?
Ik krijg 65 uur.

Ja, maar jij hebt er 2 :P Voor een baby zonder bijzonderheden krijg je de standaarduren van 49 uur (incl. uren voor BV).
Ik krijg 49 uur + 16 ivm meerling. En via mijn verzekering nog 20 uur daar bovenop.

Gast
Gast

Bericht  Fearie do 30 jun 2011 - 1:20

Oooooh ! Wat oneerlijk haha :P Ik heb vaker zoiets gehoord, jammer genoeg zit ik dan altijd net bij de verkeerde verzekering :P

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 1:25

Fearie schreef:Oooooh ! Wat oneerlijk haha :P Ik heb vaker zoiets gehoord, jammer genoeg zit ik dan altijd net bij de verkeerde verzekering :P
Tja, wist in november dat ik zwanger was, dus gewoon een goeie uitgezocht :P, mijn eigen bijdrage voor de kraamzorg (150,00 is dat toch) valt ook onder de verzekering, dus hoef ik ook niet te betalen.
Betaal ook wel aardig was per maand, maar gezien de kosten die ik maak voor de verzekering... Kreeg ook een kraampakket met Tummytub.

En als ik het goed heb, blijven die 20 uur ook staan. Als ze langer moeten blijven krijg je couveuse nazorg ipv kraamzorg, dat zijn minder uren. Maar ze (kraamzorg) dachten dat die 20 uur hoe dan ook gegarandeerd is.
Dat kunnen ze helaas pas nagaan als ik bevallen ben en duidelijk is wanneer ik en de kinderen naar huis mogen.

Laatst aangepast door ProudMama op do 30 jun 2011 - 1:28; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Pien do 30 jun 2011 - 1:27

Daar ben ik alweer! Alles was goed, bloeddruk wel hoger als normaal maar nog steeds keurig.

De kleine is nog steeds niet ingedaald, de verloskundige heeft ook uitgesproken dat ze denkt dat ik niet voor of tijdens het weekend zal bevallen. DIe harde buiken zijn waarschijnlijk gewoon oefenweëen.

Qua slapen heeft ze me aangeraden om voor vannacht 2x 500mg paracetamol in te nemen en dan te kijken hoe ik daarop slaap. Werkt dat nou nog steeds niet, moet ik morgenochtend om half 10 bellen, dan krijg ik voor het weekend wat voor het slapen...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Fearie do 30 jun 2011 - 1:34

@ Pien, fijn te horen dat alles goed was. Ik hoop dat je op die paracetamol wel beter zal slapen, kan me voorstellen dat je dit niet lang meer vol gaat houden.

@ PM, ik was ook in december zwanger, maar helemaal niet meer bij nagedacht. Waar ben je nu verzekerd en wat betaal je dan als ik vragen mag? Ik zit bij Menzis en betaal nu 119 euro per maand, heb dan wel mijn eigen bijdrage kraamzorg vergoed.

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  Fiebje do 30 jun 2011 - 1:39

Zoals Fearie al zei: Jij hebt er 2!

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552

Bericht  Fiebje do 30 jun 2011 - 1:51

op de één of andere manier lopen mijn reacties vertraging op.

Pm bij mijn verz valt het ook in het pakket.
Ik krijg alleen die onderzoeken van bloed enzo niet helemaal vergoed.

Pien fijn dat alles goed is qua bloeddruk enzo. Ik hoop dat je vannacht slaapt op de paracetamol, wist niet dat het ook hielp om te slapen?

Verlos belde net om te vragen hoe het ging. Gaat best goed heb de laatste wee om kwart over 1 gehad!

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 1:54

Fiebje schreef:Zoals Fearie al zei: Jij hebt er 2!

Anders had ik door mijn verzekering nog 69 uur gehad, voor de 2e krijg je 'maar' 16 uur extra Wink

Gast
Gast

Bericht  Fiebje do 30 jun 2011 - 1:56

Ach de tweede wordt nu al achtergesteld...................

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Fiebje do 30 jun 2011 - 1:58

O ja HD jij had pas de site gegeven voor het gipsen van je buik. Ik had het ergens opgeschreven maar kan het niet meer terugvinden Embarassed . Wil je het adres nog een x geven?

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Pien do 30 jun 2011 - 2:01

Ik wist het ook niet van die paracetamol, moet in totaal 1000 mg innemen en heb in mn hele zwangerschap nog niks geslikt dus ben benieuwd hoe het valt en of het werkt!!

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 2:05

Pien schreef:Ik wist het ook niet van die paracetamol, moet in totaal 1000 mg innemen en heb in mn hele zwangerschap nog niks geslikt dus ben benieuwd hoe het valt en of het werkt!!
In het ziekenhuis krijg je idd ook 1000 mg paracetamol + evt rustgevende tablet. Hoop echt voor je dat het werkt!
Hoe voel je je nu? Nu de VK gezegt heeft dat ze niet verwacht dat je voor/ in het weekend zal bevallen?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 2:06

Fiebje schreef:Ach de tweede wordt nu al achtergesteld...................
Ja, erg he?! De gyn zei het ook letterlijk: Als de eerste maar goed ligt, de 2e is niet zo belangrijk... Arm kind! Gelukkig stelt nummer 2 zichzelf totaal niet achter, een pond groter als de andere en neemt veel meer ruimte in door het vele vruchtwater. Dus die zorgt wel voor zichzelf...

Gast
Gast

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 2:08

Fearie schreef:@ PM, ik was ook in december zwanger, maar helemaal niet meer bij nagedacht. Waar ben je nu verzekerd en wat betaal je dan als ik vragen mag? Ik zit bij Menzis en betaal nu 119 euro per maand, heb dan wel mijn eigen bijdrage kraamzorg vergoed.
Ik zit nu bij IZZ. We betalen samen 301,00 als ik het goed heb. Dan zijn we allebei goed aanvullend verzekerd.

Gast
Gast

Bericht  Pien do 30 jun 2011 - 2:09

ProudMama schreef:
Hoe voel je je nu? Nu de VK gezegt heeft dat ze niet verwacht dat je voor/ in het weekend zal bevallen?
ik heb er vrede mee als het zo is, vind het geen ramp ofzo... ben van het begin af aan uitgegaan van het feit dat ik overtijd ga lopen, doordat dat er zo ingecalculeerd zit vind ik het wel best zo... Tenzij ik komende nacht slecht slaap, voor mijn gevoel trek ik het dan echt niet meer en denk ik wel dat ik even behoorlijk zal balen. AL krijg ik dan wel slaappillen. Komende dinsdag willen ze me alweer zien, dus dan bekijken we gewoon opnieuw hoe het er voorstaat!

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Fiebje do 30 jun 2011 - 2:10

Pien schreef:Ik wist het ook niet van die paracetamol, moet in totaal 1000 mg innemen en heb in mn hele zwangerschap nog niks geslikt dus ben benieuwd hoe het valt en of het werkt!!

Ben ook benieuwd, ik heb één keer in het begin paracetamol geslikt vanwege de hoofdpijn. Maar had niet het idee dat het hielp en zeker niet om in slaap te komen.

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Fiebje do 30 jun 2011 - 2:12

ProudMama schreef:
Ja, erg he?! De gyn zei het ook letterlijk: Als de eerste maar goed ligt, de 2e is niet zo belangrijk... Arm kind! Gelukkig stelt nummer 2 zichzelf totaal niet achter, een pond groter als de andere en neemt veel meer ruimte in door het vele vruchtwater. Dus die zorgt wel voor zichzelf...

Gelukkig wel! Maar zei de gyn dat omdat zodra de 'weg' vrij is voor 1 nummer 2 dan goed volgt?

Trouwens een flink bedrag wat je betaald!

Fiebje
Prater
Prater

Bericht  Fearie do 30 jun 2011 - 2:17

@ PM, jeetje dat is zeker een flink bedrag wat jullie kwijt zijn aan de zorgverzekering. Wij zitten met 2 personen op 240 euro, zijn beide voor pakket 2 verzekerd. Dus wel wat verzekerd, maar niet alles smile

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 2:19

Fiebje schreef:
ProudMama schreef:

Gelukkig wel! Maar zei de gyn dat omdat zodra de 'weg' vrij is voor 1 nummer 2 dan goed volgt?

Trouwens een flink bedrag wat je betaald!
Bij nummer 2 is het gewoon niet te voorspellen was die doet als er veel ruimte is. Die kan draaien, stuit, hoofd enz. Dus dat is gewoon afwachten, als de eerste maar met het koppie naar beneden ligt.

Vlg jaar ga ik ook weer terug op goedkopere, nu ben ik heeeel blij dat ik goed verzekerd ben! Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 2:19

Fearie schreef:@ PM, jeetje dat is zeker een flink bedrag wat jullie kwijt zijn aan de zorgverzekering. Wij zitten met 2 personen op 240 euro, zijn beide voor pakket 2 verzekerd. Dus wel wat verzekerd, maar niet alles smile
Is ook alleen dit jaar hoor, en ben blij dat ik het heb gedaan. Volgend jaar ga ik weer stap terug, betaal ik 216,00 voor samen.

Gast
Gast

Bericht  Pien do 30 jun 2011 - 2:21

Wij betalen ook zo'n 280 euro aan zorgverzekering. Ik rond de 145 en mijn man rond de 135. ZItten beide bij Agis.

Pien
Ratel
Ratel

Bericht  Fearie do 30 jun 2011 - 2:23

ProudMama schreef:
Fearie schreef:@ PM, jeetje dat is zeker een flink bedrag wat jullie kwijt zijn aan de zorgverzekering. Wij zitten met 2 personen op 240 euro, zijn beide voor pakket 2 verzekerd. Dus wel wat verzekerd, maar niet alles smile
Is ook alleen dit jaar hoor, en ben blij dat ik het heb gedaan. Volgend jaar ga ik weer stap terug, betaal ik 216,00 voor samen.

Ooh dat scheelt wel ja, misschien ga ik volgend jaar ook wel zorgverzekering shopppen.

@ All, ff klagen. Mijn middelste teen is helemaal rood en dik en opgezwollen en hij doet pijn en mijn huisarts is vanmiddag gesloten. Aargh, nu moet ik wachten tot morgen.

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 2:28

Fearie: Ff badje met soda?

Volgend jaar zoek ik een verzekering, maandpremie rond de 250,00 voor samen + kids, die de kosten van de kinderopvang vergoed angel

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 22 van 40 Vorige  1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 31 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: