Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?
+32
Marin
sanne-84
VeryCherry
Zwerver
Sunshine24
Jerry
vlinder-2011
Nala
Bet Weter
Silver
Geluk
SoGood
Tiana
CCC
sonly
Lavendel
luenca
Suus
papilon
Queen
Vanillivi
Ellebel
Sayuri
Dennenappel
Tabbert
Guus
silly-one
Atelier Madame
Toet
Possom
Mida4you
Shisha
36 plaatsers
Pagina 2 van 37
Pagina 2 van 37 • 1, 2, 3 ... 19 ... 37
Re: Nog iemand die ook 5 kg kwijt moet?
Ik meld mij ook maar aan. Ik weet niet hoe zwaar ik ben, heb geen weegschaal. De laatste twee maanden ben ik aan het aankomen, vooral de laatste maand gaat het erg hard.
Ik baal hier behoorlijk van, ik zie mijzelf veranderen in een dik varkentje.
Door mijn gezondheid kan ik de laatste tijd amper sporten, omdat ik de energie er niet voor heb en vaak te veel pijn heb.
Ik heb nu een crosstrainer besteld die volgende week binnenkomt. Ik hoop hiermee wat vet te kunnen verbranden (dus af te vallen), conditie op te bouwen, weerstand te verhogen en wat strakker te worden. Voordeel is; als het niet gaat, stap ik er af en ben ik thuis.
Hiervoor liep ik hard en als ik dat een periode goed vol hield (zonder ziek te worden), merkte ik echt dat alles strakker begon te worden.
Verder probeer ik meer op mijn voeding te letten, af en toe gaat er iets te veel chips, koek en snoep naar binnen (helemaal in combinatie met amper bewegen).
Ik baal hier behoorlijk van, ik zie mijzelf veranderen in een dik varkentje.
Door mijn gezondheid kan ik de laatste tijd amper sporten, omdat ik de energie er niet voor heb en vaak te veel pijn heb.
Ik heb nu een crosstrainer besteld die volgende week binnenkomt. Ik hoop hiermee wat vet te kunnen verbranden (dus af te vallen), conditie op te bouwen, weerstand te verhogen en wat strakker te worden. Voordeel is; als het niet gaat, stap ik er af en ben ik thuis.
Hiervoor liep ik hard en als ik dat een periode goed vol hield (zonder ziek te worden), merkte ik echt dat alles strakker begon te worden.
Verder probeer ik meer op mijn voeding te letten, af en toe gaat er iets te veel chips, koek en snoep naar binnen (helemaal in combinatie met amper bewegen).
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Punk'd schreef:Amazzonia schreef:Ik moet ook nog 5 kg kwijt.. Of nouja, eigenlijk 6.4 kg. De eerste 1.4 voor mn vakantie nog en daarna nog 5 kg. Ik ga alleen héél langzaam want ik wil niet weer afvallen en daarna aankomen. Waar ik nu vooral op let is: tussendoortjes vervangen door fruit, na het avondeten ook alleen maar fruit, 2 boterhammen bij de lunch ipv 3 en rauwkost erbij, meer thee drinken ipv koffie en meer bewegen (ga regelmatig op de fiets naar mn werk wat 20 km is). Uiteraard zondig ik ook wel eens, drink ik nog lekker een wijntje (of 5 ) in het weekend en eet ik een stuk taart op een verjaardag. Moet kunnen vind ik
Meteen maar even mn vader gebeld om een stuk te gaan fietsen vanmiddag, nu ik vakantie heb ben ik echt lui..
In fruit zitten bijna alleen maar koolhydraten (natuurlijk ook veel vitamines) maar je kunt fruit beter bij je ontbijt of 's middags eten als je verbranding nog goed bezig is. Als je 'S avonds fruit eet verbrand je daarna (meestal) bijna geen koolhydraten meer en worden die fruitsuikers (koolhydraten) sneller opgeslagen als vet.
Begrijp mij niet verkeerd, fruit is ontzettend belangrijk. Maar je kunt het dus beter op een ander tijdstip eten.
Maar wat kan je 's avonds nog wel eten dan? Ik heb gisteravond een snackkomkommer nog op, lijkt me dat daar toch niets inzit?
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Atelier Madame schreef:Punk'd schreef:Amazzonia schreef:Ik moet ook nog 5 kg kwijt.. Of nouja, eigenlijk 6.4 kg. De eerste 1.4 voor mn vakantie nog en daarna nog 5 kg. Ik ga alleen héél langzaam want ik wil niet weer afvallen en daarna aankomen. Waar ik nu vooral op let is: tussendoortjes vervangen door fruit, na het avondeten ook alleen maar fruit, 2 boterhammen bij de lunch ipv 3 en rauwkost erbij, meer thee drinken ipv koffie en meer bewegen (ga regelmatig op de fiets naar mn werk wat 20 km is). Uiteraard zondig ik ook wel eens, drink ik nog lekker een wijntje (of 5 ) in het weekend en eet ik een stuk taart op een verjaardag. Moet kunnen vind ik
Meteen maar even mn vader gebeld om een stuk te gaan fietsen vanmiddag, nu ik vakantie heb ben ik echt lui..
In fruit zitten bijna alleen maar koolhydraten (natuurlijk ook veel vitamines) maar je kunt fruit beter bij je ontbijt of 's middags eten als je verbranding nog goed bezig is. Als je 'S avonds fruit eet verbrand je daarna (meestal) bijna geen koolhydraten meer en worden die fruitsuikers (koolhydraten) sneller opgeslagen als vet.
Begrijp mij niet verkeerd, fruit is ontzettend belangrijk. Maar je kunt het dus beter op een ander tijdstip eten.
Maar wat kan je 's avonds nog wel eten dan? Ik heb gisteravond een snackkomkommer nog op, lijkt me dat daar toch niets inzit?
Nee komkommmer kan wel.. Daar zitten bijna geen koolhydraten in
Het beste kun je 'S avonds langzame eiwitten eten, die kun je in de nacht goed gebruiken om je spieren weer op te laden. Bijvoorbeeld kwark...(haha ik type kwak kan ook.. zitten volgens mij ook veel eiwitten in )
Gast- Gast
Ik schrik wel van zulke topics, ook al weet ik dat ieder het voor zich moet weten. Ik weeg 15 kilo meer dan Bobbie en ben even lang. Ik vind mezelf niet veel te dik, wel ietsje te zwaar. Maar dat iemand 15 kilo minder weegt dan ik en zichzelf veel te zwaar vind, dat vind ik gewoon bizar.
Gast- Gast
Ik vind dat ook vrij bizar. Ik bedenk me altijd maar dat ik niet in die persoon haar hoofd kan kijken en dat zij zichzelf waarschijnlijk heel anders ziet dan de omgeving haar ziet. En dat vind ik eigenlijk heel erg sneu. M.i kan je nooit dik zijn met 58 kilo.Fauve schreef:Ik schrik wel van zulke topics, ook al weet ik dat ieder het voor zich moet weten. Ik weeg 15 kilo meer dan Bobbie en ben even lang. Ik vind mezelf niet veel te dik, wel ietsje te zwaar. Maar dat iemand 15 kilo minder weegt dan ik en zichzelf te zwaar vind, dat vind ik gewoon bizar.
Gast- Gast
Ja maar dan klopt je zelfbeeld dus niet. Trouwens, ik snap best dat als je altijd 53 hebt gewogen en je voelde je daar lekkerder bij, dat je dan terug wilt naar dat oude gewicht. Maar ik weet niet, ik vergelijk het dan toch met mezelf en vanuit mijn situatie is het bizar.
Gast- Gast
Punk'd schreef:Atelier Madame schreef:Punk'd schreef:Amazzonia schreef:Ik moet ook nog 5 kg kwijt.. Of nouja, eigenlijk 6.4 kg. De eerste 1.4 voor mn vakantie nog en daarna nog 5 kg. Ik ga alleen héél langzaam want ik wil niet weer afvallen en daarna aankomen. Waar ik nu vooral op let is: tussendoortjes vervangen door fruit, na het avondeten ook alleen maar fruit, 2 boterhammen bij de lunch ipv 3 en rauwkost erbij, meer thee drinken ipv koffie en meer bewegen (ga regelmatig op de fiets naar mn werk wat 20 km is). Uiteraard zondig ik ook wel eens, drink ik nog lekker een wijntje (of 5 ) in het weekend en eet ik een stuk taart op een verjaardag. Moet kunnen vind ik
Het beste kun je 'S avonds langzame eiwitten eten, die kun je in de nacht goed gebruiken om je spieren weer op te laden. Bijvoorbeeld kwark...(haha ik type kwak kan ook.. zitten volgens mij ook veel eiwitten in )
Hihi
Heb je nog meer voorbeelden van langzame eiwitten?
@fauve: ik ben het wel met je eens dat het mss niet heel erg gezond is om zo te denken.. maar als jij van jezelf gewoon erg slank gebouwd bent en je afgelopen periode gewoon bent aangekomen waardoor de kleding die je in je kast hebt hangen, niet meer mooi zit, dan baal je gewoon! En dan kan jij wel 15 kilo zwaarder zijn dan Bobbie, maar mentaal zit het toch anders in elkaar
Atelier Madame- Ratel
Ja dat zeg ik hierboven ook, dat begrijp ik ook wel En dat is natuurlijk ook persoonlijk en ieder voor zich, maar ik kan het niet helpen dat ik dan denk, wat vind je dan van mensen die 15 kilo zwaarder zijn dan jij? (die kunnen namelijk nog steeds maat 38 en een vrijwel gezond bmi hebben)
Gast- Gast
Fauve schreef:Ja dat zeg ik hierboven ook, dat begrijp ik ook wel En dat is natuurlijk ook persoonlijk en ieder voor zich, maar ik kan het niet helpen dat ik dan denk, wat vind je dan van mensen die 15 kilo zwaarder zijn dan jij? (die kunnen namelijk nog steeds maat 38 en een vrijwel gezond bmi hebben)
Maar het maakt toch niet uit wat andere daar van vinden.
Ik persoonlijk zou nooit meer dan maat 40 willen kopen (in mijn hele leven). Geen flauw idee of het haalbaar is, maar dat denk ik op dit moment.
Mijn moeder heeft maat 40/42 en is een prachtige vrouw. Het wil dus niet over andere zeggen maar puur en alleen over mijn eigen lichaam.
Gast- Gast
Atelier Madame schreef:Punk'd schreef:Atelier Madame schreef:Punk'd schreef:Amazzonia schreef:Ik moet ook nog 5 kg kwijt.. Of nouja, eigenlijk 6.4 kg. De eerste 1.4 voor mn vakantie nog en daarna nog 5 kg. Ik ga alleen héél langzaam want ik wil niet weer afvallen en daarna aankomen. Waar ik nu vooral op let is: tussendoortjes vervangen door fruit, na het avondeten ook alleen maar fruit, 2 boterhammen bij de lunch ipv 3 en rauwkost erbij, meer thee drinken ipv koffie en meer bewegen (ga regelmatig op de fiets naar mn werk wat 20 km is). Uiteraard zondig ik ook wel eens, drink ik nog lekker een wijntje (of 5 ) in het weekend en eet ik een stuk taart op een verjaardag. Moet kunnen vind ik
Hihi
Heb je nog meer voorbeelden van langzame eiwitten?
Weer wat wijzer geworden vandaag! En moet het dan ook magere kwark zijn of is halfvolle ook goed? Die vind ik veel lekkerder
Gast- Gast
@ Amazzonia,
Ik ga voor de variant waar het minst verzadigd vet in zit en de meeste eiwitten. (Ik kies daar op dit moment voor omdat ik veel aan krachttraining doe). Meestal is dit de magere variant.
Ik vind het sowieso echt heel moeilijk om aan mijn minimum aan eiwitten te komen per dag. Gemiddeld moet je 1.5x je eigen gewicht aan eiwitten eten.. Pff en dat vind ik zo ontzettend moeilijk .. Ik kom er nu pas achter in hoe weinig producten eiwitten zitten.. (of je moet de hele dag eieren, kip en tartaar eten )
Ik ga voor de variant waar het minst verzadigd vet in zit en de meeste eiwitten. (Ik kies daar op dit moment voor omdat ik veel aan krachttraining doe). Meestal is dit de magere variant.
Ik vind het sowieso echt heel moeilijk om aan mijn minimum aan eiwitten te komen per dag. Gemiddeld moet je 1.5x je eigen gewicht aan eiwitten eten.. Pff en dat vind ik zo ontzettend moeilijk .. Ik kom er nu pas achter in hoe weinig producten eiwitten zitten.. (of je moet de hele dag eieren, kip en tartaar eten )
Gast- Gast
Ik heb gisteren toevallig een stukje van Knevel en de Brink gekeken waar dokter Frank aanwezig was. Zijn dieet is er dus op berust om de koolhydraten uit je eten te halen en de goede vette en eiwitten juist aan te vullen.Punk'd schreef:@ Amazzonia,
'eiwitten zorgen voor een gevoel van verzadiging, langer dan vetten of koolhydraten. Dus met wat meer eiwit kun je het jezelf wel makkelijker maken.' Dus eigenlijk richt je je voedingspatroon gewoonweg anders in.
Ik twijfel er alleen een beetje over. Vind het niet zo gezond klinken en daarbij ik wil gewoon normaal brood eten. Ik minder dan wel iets qua eten
Atelier Madame- Ratel
Ik had die reacties wel een beetje verwacht hoor, daarom zeg ik er ook al bij dat ik idd niet te dik ben, maar gewoon wat dikker dan mijn normale ik. En dat is lastig, omdat ik de helft van mijn kleren dus niet meer goed aan kan. En daarom wil ik die 5 kg kwijt. En als die er af zijn, ben ik nog steeds niet mager, omdat ik aardig forse benen en billen heb.
Omdat ik lesgeef op een sportschool, heb ik ook wel altijd het idee dat ik er mijn best voor moet doen om strak te zijn en te blijven (mijn baas heeft ooit eens gezegd toen ik er nog fulltime werkte, dat ik wat moest afvallen. Je bent in principe toch het visitekaartje van de zaak en het ziet er nou eenmaal niet heel erg overtuigend uit als degene die voor de groep staat wat aan de zware kant is). Nu ik nog maar 1 uurtje lesgeef is dat gevoel overigens stukken minder hoor, die mensen weten ook wel dat ik een gewone baan heb en maar 1 uur per week sta te springen daar.
Het is ook wel het feit dat ik weet hoe mijn lichaam er uit kan (en hoort te) zien, en daar wil ik dan graag weer naar terug, want het kostte me destijds ook echt geen moeite om gewoon voldoende te sporten en fatsoenlijk te eten. En ook voor mijn gezondheid lijkt het me beter om dat gesnoep en gesnaai gewoon achterwege te laten.
Waar ik wel moeite mee heb zijn de wijntjes. Zeker in de zomer, dan gaan we toch regelmatig met vrienden wat drinken of bbq-e en dan gaan er op zo'n avond toch wel een stuk of 4 wijntjes of martini's in. Als je dat in de zomerperiode 3x per week doet, dan wil het ook wel... Thuis en op het werk drink ik alleen water en thee, dus daar compenseer ik het dan maar een beetje mee. En ik moet leren om het gewoon te laten als ik geen honger heb. Bv 's avonds bij het tv kijken, dan heb ik echt geen honger, waarom zou ik dan gaan eten? Vroeger was dat zo vanzelfsprekend, dat deed ik gewoon niet. We kregen thuis ook geen snoep, chips of frisdrank door de week. Maar dat is er stiekem in geslopen toen ik op mezelf ging wonen.
Omdat ik lesgeef op een sportschool, heb ik ook wel altijd het idee dat ik er mijn best voor moet doen om strak te zijn en te blijven (mijn baas heeft ooit eens gezegd toen ik er nog fulltime werkte, dat ik wat moest afvallen. Je bent in principe toch het visitekaartje van de zaak en het ziet er nou eenmaal niet heel erg overtuigend uit als degene die voor de groep staat wat aan de zware kant is). Nu ik nog maar 1 uurtje lesgeef is dat gevoel overigens stukken minder hoor, die mensen weten ook wel dat ik een gewone baan heb en maar 1 uur per week sta te springen daar.
Het is ook wel het feit dat ik weet hoe mijn lichaam er uit kan (en hoort te) zien, en daar wil ik dan graag weer naar terug, want het kostte me destijds ook echt geen moeite om gewoon voldoende te sporten en fatsoenlijk te eten. En ook voor mijn gezondheid lijkt het me beter om dat gesnoep en gesnaai gewoon achterwege te laten.
Waar ik wel moeite mee heb zijn de wijntjes. Zeker in de zomer, dan gaan we toch regelmatig met vrienden wat drinken of bbq-e en dan gaan er op zo'n avond toch wel een stuk of 4 wijntjes of martini's in. Als je dat in de zomerperiode 3x per week doet, dan wil het ook wel... Thuis en op het werk drink ik alleen water en thee, dus daar compenseer ik het dan maar een beetje mee. En ik moet leren om het gewoon te laten als ik geen honger heb. Bv 's avonds bij het tv kijken, dan heb ik echt geen honger, waarom zou ik dan gaan eten? Vroeger was dat zo vanzelfsprekend, dat deed ik gewoon niet. We kregen thuis ook geen snoep, chips of frisdrank door de week. Maar dat is er stiekem in geslopen toen ik op mezelf ging wonen.
Gast- Gast
Atelier Madame schreef:Ik heb gisteren toevallig een stukje van Knevel en de Brink gekeken waar dokter Frank aanwezig was. Zijn dieet is er dus op berust om de koolhydraten uit je eten te halen en de goede vette en eiwitten juist aan te vullen.Punk'd schreef:@ Amazzonia,
'eiwitten zorgen voor een gevoel van verzadiging, langer dan vetten of koolhydraten. Dus met wat meer eiwit kun je het jezelf wel makkelijker maken.' Dus eigenlijk richt je je voedingspatroon gewoonweg anders in.
Ik twijfel er alleen een beetje over. Vind het niet zo gezond klinken en daarbij ik wil gewoon normaal brood eten. Ik minder dan wel iets qua eten
Ik vind het ook erg moeilijk om voldoende eiwitten te eten. Ik ben vegetariër en mis dus al een grote bron van eiwitten omdat ik geen vlees eet. Ik gebruik ook nagenoeg geen zuivelproducten (1 plak kaas per dag), dus dat is echt te weinig. Maar van melk en kwark enz krijg ik last van mijn buik en gaat het sporten niet goed door de buikpijn. Ik ben ook gek op brood, en kan niet zo goed bedenken wat ik als vervanging kan eten, zeker omdat ik niet van zuivel hou en groenten op het werk tussen de middag ook niet zo goed gaat.
Ik bedenk me net dat mijn darmen natuurlijk ook van grote invloed zijn op mijn gewicht, ik kan ca 1x per 2 weken naar het toilet (met een beetje geluk 1x per week), daar zal ik ook minder makkelijk door afvallen ben ik bang. Ik gebruik hiervoor 3x per dag vezels en zo nu en dan een klysma (maar die mag ik niet te vaak gebruiken).
Gast- Gast
omg 1x per 2 weken naar de wc? Ik moet 2 keer per dag
Atelier Madame- Ratel
Anderhalf keer je eigen gewicht aan eiwitten per dag? Ik vind het überhaupt knap als je anderhalf keer je eigen gewicht aan voedingsmiddelen naar binnen werkt op een dagPunk'd schreef:@ Amazzonia,
Gast- Gast
Lengte en gewicht zeggen veel, maar niet alles. Je moet een persoon zien en zelfs dan nog verschillen smaken natuurlijk.
Ik begrijp Bobbie heel goed, ik ben 1 cm langer (1.69) en weeg altiijd 53 of 54 kg. Nu ben ik de laatste tijd aangekomen door lui te zijn en veel uit eten te gaan (drukke baan en met vriendje samen willen eten - maar allebei geen tijd of te moe om te koken), en weeg ook 58 kg nu. Met 53/54 kg was ik precies goed, heb net als Bobbie stevige benen en brede heupen, en dan een slank bovenlichaam en armen. Met 53 kg zag dat er slank uit, maar wel gezond. Nu ik 58 kg weeg heb ik ineens een buikje en een zwembandje. Ik pas mijn broeken en rokjes ook niet goed meer, ze gaan nog wel dicht, maar nu hangt er een rolletje vet boven en dat was er eerst niet. Ik mis ook mijn platte buik. Nu zie ik er nog steeds wel gezond uit, maar met een extra laagje vet en dat wil ik niet. Ik wil dus ook die 5kg kwijt, maar ik maak me er niet zo'n zorgen over. Heb het hardlopen weer opgepakt, en eet nu gezond. Binnen 2 a 3 weken zit ik waarschijnlijk vanzelf weer op mijn normale gewicht en hoef ik dus niet elke ochtend me te ergeren aan het randje vet boven mijn broek en rok. (Ik verlies zoveel tijd tegenwoordig om dan een passend shirtje te vinden die niet teveel aftekent en ik wil geen nieuwe garderobe kopen als ik het gevoel heb dat ik het gewoon weer kwijt kan door sporten en gezond eten).
Wat ik dus wilde zeggen is: het klinkt misschien licht voor sommigen, 53 kg bij 169, maar als je me zou zien, zou je het waarschijnlijk met me eens zijn dat dat beter bij mij past. Nog steeds gezond met ronde vormen, maar gewoon slanker en gestroomlijnder. je kunt bij mij echt geen ribben tellen als ik 53 kg weeg. Ik vermoed dat dat bij Bobbie ook zo is.
Ik begrijp Bobbie heel goed, ik ben 1 cm langer (1.69) en weeg altiijd 53 of 54 kg. Nu ben ik de laatste tijd aangekomen door lui te zijn en veel uit eten te gaan (drukke baan en met vriendje samen willen eten - maar allebei geen tijd of te moe om te koken), en weeg ook 58 kg nu. Met 53/54 kg was ik precies goed, heb net als Bobbie stevige benen en brede heupen, en dan een slank bovenlichaam en armen. Met 53 kg zag dat er slank uit, maar wel gezond. Nu ik 58 kg weeg heb ik ineens een buikje en een zwembandje. Ik pas mijn broeken en rokjes ook niet goed meer, ze gaan nog wel dicht, maar nu hangt er een rolletje vet boven en dat was er eerst niet. Ik mis ook mijn platte buik. Nu zie ik er nog steeds wel gezond uit, maar met een extra laagje vet en dat wil ik niet. Ik wil dus ook die 5kg kwijt, maar ik maak me er niet zo'n zorgen over. Heb het hardlopen weer opgepakt, en eet nu gezond. Binnen 2 a 3 weken zit ik waarschijnlijk vanzelf weer op mijn normale gewicht en hoef ik dus niet elke ochtend me te ergeren aan het randje vet boven mijn broek en rok. (Ik verlies zoveel tijd tegenwoordig om dan een passend shirtje te vinden die niet teveel aftekent en ik wil geen nieuwe garderobe kopen als ik het gevoel heb dat ik het gewoon weer kwijt kan door sporten en gezond eten).
Wat ik dus wilde zeggen is: het klinkt misschien licht voor sommigen, 53 kg bij 169, maar als je me zou zien, zou je het waarschijnlijk met me eens zijn dat dat beter bij mij past. Nog steeds gezond met ronde vormen, maar gewoon slanker en gestroomlijnder. je kunt bij mij echt geen ribben tellen als ik 53 kg weeg. Ik vermoed dat dat bij Bobbie ook zo is.
Sayuri- Fluisteraar
- Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11
Fauve schreef:Ja dat zeg ik hierboven ook, dat begrijp ik ook wel En dat is natuurlijk ook persoonlijk en ieder voor zich, maar ik kan het niet helpen dat ik dan denk, wat vind je dan van mensen die 15 kilo zwaarder zijn dan jij? (die kunnen namelijk nog steeds maat 38 en een vrijwel gezond bmi hebben)
Wat is jouw lengte/gewicht dan?
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Vergeet-me-nietje schreef:Anderhalf keer je eigen gewicht aan eiwitten per dag? Ik vind het überhaupt knap als je anderhalf keer je eigen gewicht aan voedingsmiddelen naar binnen werkt op een dagPunk'd schreef:@ Amazzonia,
haha in grammen
Stel je weegt 60 kg.. 1.5x60=90 gram eiwitten
Ik eet trouwens niet koolhydraat vrij hoor. Gewoon netjes 120 gram per dag. Ik eet sport + crackers (volkoren), verder s avonds een beetje aardappelen (en ik kies er dan voor om 200 gram vis te eten, om toch aan mijn eiwitten te komen).. En verder probeer ik 6x per dag te eten.
Ontbijt: 2 sport + crackers met 2 eitjes
Tussendoor: 1 appel
Lunch: 2 zuurdesemboterhammen met 100 gr. tartaar
(Dan ga ik meestal sporten, na een goede koolhydraat maaltijd)
Tussendoor (tegen 16:00) - handje onbewerkte noten (40 gram ofzo)
Avondeten: 200 gram vis, 200 gram brocolli en 1 aardappel
Tussendoor: 200 gram magere kwark
Op een perfecte dag gaat het zoals hierboven (Maar ik zeg eerlijk, dat lukt me niet elke dag haha)
Gast- Gast
Ik ben eind februari begonnen met afvallen, en begin juni heb ik mijn streefgewicht bereikt. Ik woog ongeveer 58 kilo. en nu 52-53, ongeveer 5 kilo dus. Ik ben afgevallen door niet meer te snoepen, wél 6x per dag te eten en veel (groene) thee en water te drinken.
Mijn ontbijt bestaat uit yoghurt met muesli of 1 plak roggebrood en 1 volkoren beschuit, beide met mager beleg.
Mijn lunch uit 2 volkoren boterhammen of 3 volkoren crackers met mager beleg. Daarbij een glas jus d'orange.
Mijn avondeten is ongeveer 3x per week 200 gr aardappelen, 200 gr groente en vegetarisch "vlees" of vis. Als we pasta eten dan eten we de vezelrijk of volkoren variant.
Mijn tussendoortjes zijn groente, fruit, rijstwafel of 1 sultana.
Misschien hebben jullie wat aan mijn tips..
Mijn ontbijt bestaat uit yoghurt met muesli of 1 plak roggebrood en 1 volkoren beschuit, beide met mager beleg.
Mijn lunch uit 2 volkoren boterhammen of 3 volkoren crackers met mager beleg. Daarbij een glas jus d'orange.
Mijn avondeten is ongeveer 3x per week 200 gr aardappelen, 200 gr groente en vegetarisch "vlees" of vis. Als we pasta eten dan eten we de vezelrijk of volkoren variant.
Mijn tussendoortjes zijn groente, fruit, rijstwafel of 1 sultana.
Misschien hebben jullie wat aan mijn tips..
Gast- Gast
Ik heb vandaag gezondigd hehe we kregen cakejes bij mn vereniging net.. en we hebben taco's als avondeten op. Maar goed voor de rest wel redelijk netjes gegeten dus nog geen probleem
Atelier Madame- Ratel
Bij mij ging het eigenlijk wel goed vandaag. Ik heb ook wel een drukke dag gehad dus weinig tijd om te zondigen. En er is nu niks lekkers in huis dus ik neem zo braaf nog een bakje kwark want ik heb nog wel een beetje trek.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Ok, ik ben dus ook 1.69 en ik weeg dus 10 kilo meer....63....en vind mezelf dus eigenlijk nu al gewoon slank...goed kan altijd wat vanaf maar ik heb écht geen extreem dikke zones ofzo en ik sport ook veel. Ben dus bestwel verwonderd over sommige gesprekjes hier.
Gast- Gast
Ik weeg 63 maar ben 1.58, ruim 10 cm. kleiner dan jij dus. Bij jouw lengte is 63 kilo al heel anders dan mijn lengte.mozzarella schreef:Ok, ik ben dus ook 1.69 en ik weeg dus 10 kilo meer....63....en vind mezelf dus eigenlijk nu al gewoon slank...goed kan altijd wat vanaf maar ik heb écht geen extreem dikke zones ofzo en ik sport ook veel. Ben dus bestwel verwonderd over sommige gesprekjes hier.
Gast- Gast
mozzarella schreef:Ok, ik ben dus ook 1.69 en ik weeg dus 10 kilo meer....63....en vind mezelf dus eigenlijk nu al gewoon slank...goed kan altijd wat vanaf maar ik heb écht geen extreem dikke zones ofzo en ik sport ook veel. Ben dus bestwel verwonderd over sommige gesprekjes hier.
Maar gewicht zegt eigenlijk ook niet zoveel. Je zegt dat je veel sport dus dan heb je waarschijnlijk ook veel spierweefsel en weinig vet. Spieren wegen weer meer als vet dus dan kan het zijn dat jij slanker bent dan iemand die 58kg weeg maar weinig spierweefsel heeft en meer vetweefsel.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Pagina 2 van 37 • 1, 2, 3 ... 19 ... 37
Soortgelijke onderwerpen
» Ik moet het even kwijt!!
» Ik moet even wat kwijt.
» Fantastisch scheersysteem! Ik moet het even kwijt!
» moet het ff kwijt.:-)
» Moet het eventjes kwijt
» Ik moet even wat kwijt.
» Fantastisch scheersysteem! Ik moet het even kwijt!
» moet het ff kwijt.:-)
» Moet het eventjes kwijt
Pagina 2 van 37
Permissies van dit forum: