Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hardloop topic ---> SPORT topic

+23
Caramba
Silver
Lien
lyke
Lilypie
NoorA
Chocoholic
Le Chat Noir
Sterre
Gigi_
Japie
Julia
Dikkie Dik
Cow
Jerry
Zeester
Dennenappel
Mysterious
IndianRose
Loes263
Pancake
Suus
_DoI
27 plaatsers

Pagina 4 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 4 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Loes263 wo 15 dec 2010 - 7:24

Noa schreef:Ik zou willen dat ik nog kon hardlopen Sad Kon eindelijk lekker een uurtje lopen, 10 km runs gedaan in ongeveer een uur tijd, dat soort dingen. En vooral genieten van het lopen, was echt zooo fijn!! Maar ik heb een aangeboren afwijking in een gewricht en die is nu gaan opspelen, dus weg is mijn conditie... Mad

Jammer zeg!
Loes263
Loes263
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 402
Punten : 404
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 4 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Dennenappel wo 15 dec 2010 - 10:09

Wat een leuke reacties allemaal, bedankt voor de tips.

Ik reageer nu niet uitgebreid, omdat ik dit lees via mijn mobiel. Over ruim 2 weken heb ik eindelijk internet. Ik zit momenteel middenin een verhuizing. Hierdoor heb ik al twee weken niet hardgelopen helaas.

Goed hoe iedereen verder loopt!
Ik heb hier in ieder geval al een mooi bos gezien.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 4 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 1:45

Gisteren een heeeeeeeele rustige 'duurloop' gedaan, omdat ik zondag een loopje mee ga doen! Ik had eigenlijk niet zo'n zin, maar ik moet toch wachten tot mijn vriend klaar is met hardlopen...dus kan ik net zo goed ook bezig zijn.
Nu maar hopen dat het niet zo blijft regenen als nu.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 4 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Loes263 do 16 dec 2010 - 7:29

Ik wilde vanavond ook nog gaan, maar vanwege de sneeuw en de gladheid ben ik toch maar thuisgebleven. Ik heb zondag ook een loopje op het programma staan voor Serious Request. Heb ik wel zin in!
Loes263
Loes263
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 402
Punten : 404
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 4 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Loes263 zo 19 dec 2010 - 0:42

Vanmorgen loop gehad voor Serious Request. Was erg leuk. Ik heb ongeveer 7 km gelopen en dat om 8 uur 's ochtends! Wat heb ik toch wel weer niet over voor het goede doel (ik stond vanmorgen om half 7 naast mijn bed, en dat op zondagochtend!) Was erg lekker loopweer. En ook was het wel goed te doen met de sneeuw. We liepen op de weg (dus niet op het fietspad) en dat was echt goed te doen. Volgende week weer een loopje (12 km), ik heb er zin in!
Loes263
Loes263
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 402
Punten : 404
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 4 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Pancake di 21 dec 2010 - 6:17

Ik heb eigenlijk al een tijd niet meer in dit topic gekeken, maar er is hier dan ook niet zoveel interessants te melden.

Leuk Loes een loop voor serious request en succes met je volgende loop.

Hoe is jouw loop gegaan Jip?

Afgelopen zondag heb ik samen met mijn vriend gelopen. Mijn vriend is dus helemaal niet van het hardlopen, maar hij wilde het gewoon eens proberen. Hij heeft wel iets van conditie dus hij wilde gewoon een klein rondje van 3km doen. Dus met z'n 2 hebben we door de sneeuw gelopen. Na het rondje van 3km ging hij richting huis en heb ik er zelf nog 4 gedaan en toen vond ik het wel weer mooi. Het is echt ontzettend zwaar zeg door die sneeuw.

Vanavond weer training. Ik had de trainer eerst maar gemaild of het wel door zou gaan, maar er gaat dus gewoon gelopen worden. Dus zo maar weer naar buiten al zit ik nu echt zo lekker warm binnen.

Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 4 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 8:11

Bij mijn loopje was de weg sneeuwvrij, maar het ging helemaal niet goed. Had enorme buikpijn, omdat ik ongesteld was geworden. Maar goed...toch weer gedaan en alsnog spierpijn ;-)

Vandaag een uur gelopen. Ik vind verse sneeuw toch lekkerder lopen dat platgelopen sneeuw... Ik moet elke keer zo opletten hoe ik mijn voeten neerzet, om niet te zwikken.

Heb vandaag via marktplaats heel goedkoop langlaufski's op de kop getikt, dus ik ga morgenmiddag maar langlaufen. Mooi alternatief voor het hardlopen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 4 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Mysterious wo 22 dec 2010 - 0:45

Ben ik ook weer een keer smile
Inmiddels heb ik gister les 4 van start to run gedaan, het gaat de goede kant op! Het was wel glibberig dus echt prettig liep het niet maar ik heb het toch maar mooi weer gedaan!
Morgen les 5.

Hoe weet je wat je maximale hardslag is en hoe "loop je op je hartslag"?
Ik heb wel leuk zo'n hartslag meter maar doe er (nog) niks mee.
Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 4 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 6:04

@Mysterious: Ik heb een inspanningstest gedaan en vanuit daar zijn zones gekomen waarin ik 'moet' trainen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 4 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Pancake wo 22 dec 2010 - 7:32

Jip: Al gelanglauft (schrijf het vast helemaal verkeerd)? Toen het rond Sinterklaas ook zo sneeuwde heb ik ook wel wat langlaufers in het bos gezien en om eerlijk te zijn keek ik wel even een beetje verbaasd.

Ik had gister echt een super coole training. Er was nog 1 iemand, dus + trainer waren we maar met z'n 3tjes. We gingen lopen in het bos, waar dus geen verlichting is, maar door de sneeuw zag het er allemaal heel licht uit. Alle paden waren vrij goed zichtbaar door sneeuw. We hadden echt het hele bos voor ons zelf, we zijn geen mens tegengekomen. Het zag er allemaal super mooi uit. Omdat het te gevaarlijk was om allerlei intervallen te trainen hebben we er een rustig duurloopje van gemaakt, dus al kwebbelend hebben we zo een rondje van 7km gelopen. Het was echt een super leuke ervaring.
Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 4 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 8:07

@Pancake: ik heb aan het einde van de middag een klein rondje geoefend. Ging best goed. Niet snel, maar ik bleef in ieder geval staan en kwam vooruit! Morgen ga ik wat langer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 4 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Cow wo 22 dec 2010 - 21:42

Ik wil het ook weer oppakken maar wat dragen jullie met dit weer??
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Woonplaats : Mooiste plekje op de wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 4 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Mysterious wo 22 dec 2010 - 22:01

Wow pancake, jij bent al meer geoefend zo te lezen. 7 km knap hoor

@ ild: ik draag een trui en mijn zomerjas er overeen. Ik wil nog zo'n renners jasje kopen maar voorlopig gaat het zo ook wel.
Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 4 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 22:04

Ik draag een winter hardlooptight met OF een korte broek eronder OF een lange onderbroek eronder (zoals maandag, toen was het echt heel koud). Een thermisch ondershirt met lange mouwen, een dikker hardloopshirt met lange mouwen of een dunner hardloopshirt met lange mouwen en een hardloopjasje. Met heel veel wind, zoals vandaag, wil ik er nog wel een hardloopbodywarmertje onderdoen.

Dunne handschoentjes, met veel wind wat dikkere, oorband of een muts, met veel wind allebei.

En gewoon hardloopsokken en mijn hardloopschoenen.

En niet te vergeten: een reflecterend hesje en knipperlampjes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 4 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 22:16

Ik wil ook weer mee kletsen smile

Ik heb een blessure gehad en toen 2,5 week stil gezeten ofzo. Nu ben ik bezig met een trainingsschema voor een halve marathon. Heb er net 2 trainingen op zitten. Morgen ga ik weer. Dat word een interval training.

Ik vind het soms echt moeilijk om rustig te doen.. Ik wil sneller en langer dan het schema aan geeft, maar de vorige keer liep ik ook veel te hard van stapel en zat ik 2,5 week stil omdat ik een blessure had.

Gisteren heb ik 45 min op een sneller tempo gelopen, en heb me echt in moeten houden om niet nog een flinke sprint te trekken. Ik zat op 9,5 km en het liefste had ik nog even vol gas door gerent tot de 10 km. Maar ja :P Niet doen. Neutral

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 4 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 22:17

@ Gekje: voor jou zou het mi heel zinvol zijn om op hartslag te gaan lopen... dat ding gaat piepen zodra je te hard gaat!

Ik ga me omkleden en langlaufen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 4 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 22:43

Doe jij dat ook? Hoe werkt dat ongeveer dan? Heb er wel eens wat over gehoord. Maar heb er niet zoveel verstand van nog Embarassed
Ik loop nu op ademhaling.. Ik wil mijn ademhaling onder controle hebben. Als ik te hard ga, raak ik buiten adem..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 4 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Pancake do 23 dec 2010 - 4:18

ILD schreef:Ik wil het ook weer oppakken maar wat dragen jullie met dit weer??

Ik draag een winter-hardlooptight, verder heb ik een thermoshirt met lange mouwen en daaroverheen een wat dikker hardloopshirt met lange mouwen en daar dan nog weer een jas over. Verder draag ik nog een muts en handschoenen. (Eigenlijk zo'n beetje hetzelfde als wat Jip beschrijft).

Dit vind ik wel goed te doen. De eerste 5 minuten is het misschien nog wat koud, maar ik krijg het wel snel warm. Meestal gaan mijn handschoenen halverwege wel uit.
Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 4 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast do 23 dec 2010 - 4:26

Eigenlijk moet je zo gekleed zijn, dat als je buiten komt, heel hard roept: Ik heb veelste weinig kleren aan!

Ik dacht afgelopen zondag met een hardloopevenement dat ik ook te weinig aan had gedaan: thermisch shirt, dun shirt lange mouw, dunne tight met korte broek eronder. Maar dat was dus niet zo.

@ Gekje: Ik neem aan dat je het trainen op hartslag bedoeld en niet het langlaufen? Ik heb een aantal keer een inspanningstest gedaan en ik train op schema's. Nu niet, maar vanaf maart ben ik dat weer van plan te gaan doen. Je 'moet' in alle zones trainen, zodat je je lichaam steeds andere trainingsprikkels geeft. Daar wordt je beter van. Je wordt niet beter van alleen maar heel hard en heel veel te trainen. Ja in het begin wel...maar op een gegeven moment niet meer.
Mijn vriend heeft in augustus zijn teen gebroken en hij kon na 3 weken wel weer lopen, maar alleen hele rustige duurlopen. Uiteindelijk liep hij wel 56min op 15km...zonder 1 intervaltraining gedaan te hebben. Even als voorbeeld.
Nu loop ik ook weleens zonder, maar als ik rustig wil lopen, dan doe ik m wel om en probeer dan onder de 130 te blijven.

Het langlaufen ging wel...maar wel fikse blaren nu op mijn hielen. Ik kan dus denk ik morgen niet hardlopen of fietsen...auuuuwwww.... Gelukkig zijn ze wel dicht, anders was zwemmen ook een drama geworden!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 4 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast do 23 dec 2010 - 20:49

Jip, ik bedoelde idd het lopen op hartslag. Waar kan je zo'n test doen?
Ik loop niet altijd op hetzelfde tempo. Op maandag duurloop1 , woensdg duurloop 2 en vrijdag een intervaltraining.

Wat sport je echt ontzettend veel. Jammer van die blaren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 4 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast do 23 dec 2010 - 20:53

Ik ken een aantal mensen waarbij je zo'n test kunt doen. Ik weet niet of sportscholen ook testen doen. En misschien kan het bij een sportarts ook wel? Waar woon je (mag ook in PM), dan wil ik wel even kijken of ik iemand ken daar in de buurt. Misschien kun je het ook zelf googlem.

Ik sport sinds deze maand weer wat meer. Komt omdat ik wat extra dagen vrij ben van mijn werk en van mijn studie. Vanaf januari is het ook weer voorbij... Ik hoop dan wel 3 keer te kunnen blijven lopen en 3 keer zwemmen en dan 1 a 2 keer fietsen. Dat zou echt mooi zijn als dat lukt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 4 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Cow vr 24 dec 2010 - 3:35

Pancake schreef:
ILD schreef:Ik wil het ook weer oppakken maar wat dragen jullie met dit weer??

Ik draag een winter-hardlooptight, verder heb ik een thermoshirt met lange mouwen en daaroverheen een wat dikker hardloopshirt met lange mouwen en daar dan nog weer een jas over. Verder draag ik nog een muts en handschoenen. (Eigenlijk zo'n beetje hetzelfde als wat Jip beschrijft).

Dit vind ik wel goed te doen. De eerste 5 minuten is het misschien nog wat koud, maar ik krijg het wel snel warm. Meestal gaan mijn handschoenen halverwege wel uit.

Ah okay, bedankt voor de tips iedereen. Ik heb nu een hardloopshirt en een tight en wil er een thermo en een muts bij halen bij de H&M. Van de week ook een bodywrmar gekocht maar zelfs dat zal dan allemaal nog te koud zijn begrijp ik!?
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Woonplaats : Mooiste plekje op de wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 4 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast za 25 dec 2010 - 11:47

@ ILD ik denk het niet hoor als ik het zo lees. Alleen als er wind staat lijkt het me op je armen wat koud. Maar gewoon uitproberen...je kunt altijd na 5 min omkeren en nog iets extra's aantrekken. Tenzij je met 5 min teruglopen het toch warm gekregen hebt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 4 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Mysterious di 28 dec 2010 - 4:18

Ben ik ook weer.
Ik ben nu bij les 8 van start to run. Het gaat nu nog goed. het is wel glad buiten dat is wel lastig maar alles voor dat strakke lichaam!
Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 4 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Dikkie Dik di 28 dec 2010 - 5:20

Nog niet...

Ik mis de motivatie enorm.
Ik heb de I pod weer uit de kast gehaald en nagedacht wat ik aan zal doen tijdens het hardlopen, maar verder dan dat kom ik vaak niet.
Ik ben zo'n loser op dat gebied...
Dikkie Dik
Dikkie Dik
Prater
Prater

Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 4 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 22 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum