Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hardloop topic ---> SPORT topic

+23
Caramba
Silver
Lien
lyke
Lilypie
NoorA
Chocoholic
Le Chat Noir
Sterre
Gigi_
Japie
Julia
Dikkie Dik
Cow
Jerry
Zeester
Dennenappel
Mysterious
IndianRose
Loes263
Pancake
Suus
_DoI
27 plaatsers

Pagina 2 van 40 Vorige  1, 2, 3 ... 21 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 2 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Pancake zo 21 nov 2010 - 5:38

Ik vind dat inderdaad ook wel saai elke keer dezelfde route. Al heb ik een rondje dat echt niet verveeld en die loop ik dus wat vaker dan andere routes.

Ik ben vandaag ook weer op pad geweest, 15km. Het ging echt voor geen meter, ik had echt overal kleine pijntjes en voelde me echt ontzettend vermoeid. Maar goed het zit er weer op en ik voel me nu toch wel weer goed.
Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 2 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast ma 22 nov 2010 - 4:02

Ik heb de fysio gesproken.. Hij denkt aan een spierscheur. Ik moet een week rust nemen en dan kijken hoe het gaat. Als het dan nog zo is, kon ik hem wel bellen..
Wel handig zo'n fysio op mijn werk :P Kan hem zo even vragen. Tekst en uitleg gehad over de spieren enzo. Hij zei dat pees en kapsel ofzo meer moeite heeft met wennen aan het sporten dan spieren. En het klopt ook wel. Want mijn beenspieren kunnen het prima aan.

Hij zei ook dat ik in een zeer korte tijd wel flink wat heb opgebouwd en dat ik een hele snelle 10 km kan lopen. Maar dat het voor mijn heup te snel is gegaan.

boehoeee !!! Een week niet lopen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 2 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Loes263 di 23 nov 2010 - 7:25

Jaaaa, ik mag vanavond ook weer! Ik ga zo trainen smile
Zaterdagmiddag nog 10,5 km nog gelopen (en me kapot gezweet, het was zo warm), ging wel lekker.
Hebben jullie nog leuke loopjes in de planning?

Ik heb:
12-12 cross (7 km denk ik)
19-12 Serious Request loop (ong 7,5 km, mits ik een fietsmaat vind (iemand die de helft fietst en dan kunnen we op de helft wisselen))
26-12 12 km loop

Loes263
Loes263
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 402
Punten : 404
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 2 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  IndianRose di 23 nov 2010 - 9:09

Hoihoi!

Ik ben aan het trainen met de start to run lessen van Evy! Ben nu bij les 19 en ik moet zeggen dat het me niet tegenvalt! Tot nu toe nog geen les hoeven overdoen, en ik ben na een training ook niet buiten adem! Mijn doel is de 5 km, als ik dat kan ben ik tevreden. Nu probeer ik 2 keer in de week te lopen, vaste dagen zijn de dinsdag en vrijdag. Het schema van Evy precies volgen lukt mij niet.
Hoe hebben jullie getraind?

Liefs


IndianRose
IndianRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 204
Punten : 213
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Home Sweet Home

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 2 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Pancake di 23 nov 2010 - 11:07

Ik heb vandaag ook weer gelopen. Was weer een leuke training.

@Loes: Ik heb geen loopjes in de planning, waarschijnlijk zal ik pas in het voorjaar ofzo weer wat gaan doen. Ik zit in ieder geval te denken aan de Zandvoort circuit run omdat ik daar wel veel goede verhalen over heb gehoord.

@Indian Rose: Ik ben ook begonnen met Evy. Ook eerst de 5km serie gedaan en heb vrijwel erna meteen de 5-10km serie gedaan. Daarna heb ik een hele tijd zelf wat aangemodderd, maar omdat ik graag een halve marathon wilde lopen en het me alleen niet ging lukken ben ik bij een loopgroepje gaan trainen dat trainde voor de dam tot dam loop. Na de dam tot damloop was het 4 weken zelf trainen en dan dus die halve marathon. Inmiddels zit ik weer bij een nieuw loopgroepje maar dat is dan meer om mijn conditie te onderhouden. Die groep traint 2 keer in de week, maar ik ga meestal maar 1 keer in de week. In het weekend doe ik dan meestal wel voor mezelf lopen.
Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 2 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Suus wo 24 nov 2010 - 0:16

Gekje schreef:

Suus heb je nog gelopen?

Nee, ik heb nog niet weer gelopen, helaas, toch nog te veel hoofdpijn. Zondag is nu mijn doel Very Happy
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 2 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast do 25 nov 2010 - 7:14

Ik ga misschien 5 december een loopje doen, of 19 december.Ligt eraan of ik genoeg tijd heb.

Lopen gaat nu wel weer redelijk. Als je eenmaal in het ritme zit... Zwemmen vind ik wel leuker, dat doe ik nu ook 2 keer per week. En morgen weer lekker fietsen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 2 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast do 25 nov 2010 - 20:01

Jip83 schreef:Ik ga misschien 5 december een loopje doen, of 19 december.Ligt eraan of ik genoeg tijd heb.

Lopen gaat nu wel weer redelijk. Als je eenmaal in het ritme zit... Zwemmen vind ik wel leuker, dat doe ik nu ook 2 keer per week. En morgen weer lekker fietsen!
Hoeveel zwem je per keer?


Ik zit nog steeds stil smile Al een week! Maandag avond ga ik weer. Eindelijk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 2 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast do 25 nov 2010 - 20:51

Ik heb inmiddels 20 lagen kleren klaar gelegd voor het fietsen zometeen Wink En een muts, oorband (en helm uiteraard). Brrrrrrrr!!!!

@Gekje: ik zwem 2500/3000meter per keer. Ene keer wat meer, andere keer wat minder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 2 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Mysterious do 25 nov 2010 - 21:10

Hierbij meld ik mij ook!
Ik probeer ook steeds te gaan hardlopen maar ik vind het best moeilijk. Ik kan ook niet zo lang achter elkaar door rennen. 2 minuten en dan moet ik weer een minuutje lopen om mijn ademhaling weer normaal te krijgen. Heeft er iemand tips om langer te kunnen lopen?
Een vriendin van me zei dat ik misschien te hard ga maar voor mijn gevoel ga ik niet echt hard.
Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 2 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast do 25 nov 2010 - 23:06

@Mysterious: je zou eigenlijk op zo'n tempo moeten lopen dat je nog kunt kletsen. Zoals je nu doet is op zich prima, en je kunt de 2 minuten steeds iets langer maken en de rust steeds wat korter. Succes! (er zijn op internet ook heel veel beginnersschema's te vinden!)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 2 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Dennenappel do 25 nov 2010 - 23:47

Fijn dat er ook hier weer een topic over hardlopen is!

Vanmorgen om 8:00 bij -4 stond ik in het bos! Ik vond mij een ware held Laughing

Het ging nog best goed. Ik heb 4.92km gelopen met een snelheid van 10.94.
Eergisteren ook hardgelopen, toen alleen wat later op de dag dacht ik (weet het al geen eens meer!). Ik heb toen 5.96km gelopen met een snelheid van 10.56.

In de winter vind ik het wel lastiger lopen, mijn longen klappen dan veel meer dicht en het ademen doet pijn. Plus natuurlijk dat het veel donker is. Ik probeer ditmaal wel de winter door te lopen, alleen misschien ongeveer 1x per week. Op deze manier hou ik mijn conditie bij, alleen bouw ik niet op. Dit scheelt mij weer veel in het voorjaar.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 2 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Suus vr 26 nov 2010 - 2:48

Ik ga het zondag weer proberen, hoop dat het een beetje goed gaat. Heb verder niet stilgezeten trouwens, ben nu fanatiek aan het schaatsen, heerlijk Very Happy
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 2 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Zeester vr 26 nov 2010 - 4:14

Hallo allemaal

Op het vorige forum vooral een meelezer, maar wil hier wat fanatieker worden.
Ik loop ook al een geruime tijd hard. 5km opgebouwd met een iRun-clinic en nu aan het trainen met Evy voor de 10 km.
Verder loop ik vooral voor de ontspanning, heerlijk met de kop in de wind je hoofd leeg maken.
Ik heb al aan een aantal wedstrijden meegedaan (niet met een heel goede tijd, maar wel uitgelopen) o.a. De 4mijl van Groningen.
Leuk om op deze manier ervaringen uit te wisselen.
Lopen jullie met iemand samen of alleen? Ik loop meestal alleen.
Zeester
Zeester
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 105
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 2 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast vr 26 nov 2010 - 4:17

@ Zeester: de tijd is toch niet belangrijk? Als je er maar plezier in hebt! Dat is mijn insteek tenminste... Ik zal hier ook nooit posten dat ik zoveel kilometer in zoveel minuten heb gelopen en dat dat dan een snelheid is van zoveel kilometer per uur.

Ik loop altijd alleen. Meestal fietst mijn vriend mee, en soms, zoals vanavond, loopt hij mee. Hij loopt alleen veel harder...dus is er voor hem niet zoveel aan om met mij een rustige duurloop te doen. Als ik dan op hartslag 125 loop...dan heeft hij een hartslag van onder de 100. Haha! Maar we lopen ook weleens een ronde samen en dan gaat hij nog wat langer of we buigen af en lopen ieder onze eigen route verder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 2 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Mysterious vr 26 nov 2010 - 4:29

Ik loop ook eigenlijk altijd alleen. Soms neem ik mijn hondje mee, vind ze ook leuk en ik ook!
Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 2 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Dennenappel vr 26 nov 2010 - 11:39

Vind je het dan niet interessant om te zien hoeveel je hebt gelopen? Hier ben ik zelf altijd benieuwd naar, maak ik vooruitgang, loop ik constant, etc.
Zelf wil ik nu vanwege mijn longen (astma) wat langzamer lopen, dit vind ik echter best lastig. Hierom let ik er goed op.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 2 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Pancake vr 26 nov 2010 - 12:48

Ik loop 1 keer in de week met een loopgroepje en 1 keer in de week voor mezelf. Het lopen met een groepje is voor mij wel een goede stok achter de deur om 's avonds te lopen. Verder is het gezellig en ik leer er ook nog eens wat van. In het weekend ga ik meestal alleen op pad en dan loop ik een lekkere lange afstand.

Over het bijhouden van tijden... Ik hou het wel bij, maar ik let tijdens het lopen eigenlijk nooit op of ik wel hard genoeg loop ofzo. Vooral tijdens de trainingen met de loopgroep zeggen die gemiddelde snelheden helemaal niks. Ik laat mijn horloge de hele training doorlopen, dus de tijd die ik stil sta of wandel dat wordt allemaal meegenomen. Als ik alleen loop dan heb ik alleen een bepaalde afstand in mijn hoofd die ik wil lopen. Hoe snel ik die loop maakt me dan niet zo heel veel uit, ik loop dan vooral op gevoel.

Tijdens een wedstrijd heb ik meestal wel een bepaalde tijd in mijn hoofd, al vind ik dan ook nog steeds het gevoel/genieten het belangrijkst. Bij een wedstrijd zie je mensen wel eens gruwelijk kapot gaan, dan zie je gewoon de pijn op hun gezicht, zo wil ik het dus niet. Dan is zo'n afstand echt een lijdensweg volgens mij.
Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 2 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast vr 26 nov 2010 - 21:07

Dennenappel schreef:Vind je het dan niet interessant om te zien hoeveel je hebt gelopen? Hier ben ik zelf altijd benieuwd naar, maak ik vooruitgang, loop ik constant, etc.
Zelf wil ik nu vanwege mijn longen (astma) wat langzamer lopen, dit vind ik echter best lastig. Hierom let ik er goed op.

Nee, niet echt. Ik loop (bijna) altijd op hartslag. Als ik weer op schema's ga trainen dat staat het ook allemaal aangegeven in hartslagzones en hoelang in in die zones moet lopen. Tuurlijk merk ik wel dat ik in het begin in zone 1 in een uur (ik noem maar wat) een bepaald rondje loop en dat ik later in dat zelfde uur in dezelfde zone een groter rondje loop. Maar mijn snelheid en de exacte afstand maakt me niks uit. Ook met fietsen train ik op hartslagen. Achteraf kijk ik dan wel welke afstand ik gefietst heb, omdat ik daarbij slecht kan inschatten of het langer of korter was dan de vorige keer. De gemiddelde snelheid zie ik dan ook, zo kan ik wel zien (net als met hardlopen) of ik harder ga fietsen, maar ik doe er verder niks mee. Soms heb je een slechte dag en is je hartslag een zone hoger dan de vorige keer bij dezelfde snelheid in de goede zone. Dus dan moet ik langzamer gaan fietsen om in de goede zone te komen.

Met zwemmen train ik niet op hartslag, maar dan kijk ik wel naar wat mijn tijd is op 100 meter. Dit omdat we soms elke 100 meter even hard moeten zwemmen of juist langzamer of sneller dan de 100meter ervoor. (snappen jullie het nog?)

Ik vind de zones dus belangrijker dan de snelheid en afstand, omdat je hiermee overtraining goed kunt voorkomen. Je moet ook niet als doel hebben dat je elke keer elk rondje even hard of juist harder loopt. Je moet ook afwisselen en je lichaam steeds een andere trainingsprikkel geven, anders gebeurt er op een gegeven moment niks meer en wordt je ook niet beter. Vandaar al die zones.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 2 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 8:04

Lopen jullie nu nog in de sneeuw? Ik heb zojuist gelopen. Het was wel erg koud aan mijn gezicht, maar ook wel lekker! Gladheid viel me erg mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 2 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 9:41

Jip, ik vind het echt knap dat je het buiten ook nog zo goed vol houd. Ik ga morgen hardlopen. In de sportschool en hoop dat ik geen pijn meer heb in mijn heup. Anders maar weer naar de fysio.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 2 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Pancake di 30 nov 2010 - 10:41

Jip83 schreef:Lopen jullie nu nog in de sneeuw? Ik heb zojuist gelopen. Het was wel erg koud aan mijn gezicht, maar ook wel lekker! Gladheid viel me erg mee.

Ik heb vandaag ook nog gelopen, in de sneeuw. Het was in het begin echt ontzettend koud, maar op een gegeven moment is het best wel lekker, vooral als je dan de wind in je rug hebt. De wat kleinere straatjes waren best wel glad hier, maar de grotere fietspaden waren goed te doen.
Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 2 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Zeester di 30 nov 2010 - 20:16

@Jip83 Tijd is inderdaad niet belangrijk. Het geeft al een goed gevoel als je een wedstrijd oid uitloopt! Met de kou lopen vind ik ook wel lekker, net of er meer zuurstof in de lucht zit. In de zomer vind ik het ook heerlijk om in een regenbui te lopen.

@Dennenappel. Ik ben zelf ook astmatisch. Daarom ben ik juist weer begonnen met sporten. Ik moet zeggen dat mijn conditie een heel stuk verbeterd is hierdoor. Ik zal nooit de snelste worden, maar daar gaat het mij ook niet om.

Ik ga straks lopen. (ik werk onregelmatig, avonden, weekenden etc, dus kan gelukkig ook overdag lopen) Hopelijk valt de kou mee. Hier ligt bijna geen sneeuw meer.
Zeester
Zeester
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 105
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 2 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Dennenappel di 30 nov 2010 - 21:52

Dank je voor je uitgebreide uitleg Jip!

Mijn vriend liep/loopt inderdaad ook met een hartslagmeter en vind dat erg prettig werken! Klinkt goed hoe je traint!

Wat ik normaal gesproken doe is of een bepaalde afstand afspreken, of dat ik minstens zoveel minuten probeer te lopen. Hiervoor lette ik daarbij niet op snelheid, maar iedereen remde mij wel vaak af omdat ik te hard liep. Sinds kort loop ik dan met Runkeeper en zie ik ook dat ik snel loop. Om langer te kunnen rennen en mijn longen minder te belasten (en mijn conditie opbouwen, want ik gok dat ik anders boven mijn max. hartslag zit) probeer ik nu langzamer te lopen. Tijdens het lopen zelf, kijk ik niet naar hoe hard ik loop maar probeer ik mijn pas te minderen. Achteraf kijk ik dan hoe ik heb gelopen. Wanneer ik samen met iemand loop, loop ik in een beter (langzamer) tempo dan als ik alleen loop. Laatst zag ik dat ik ongeveer twee minuten ruim 18km per uur had gelopen Embarassed. Daar schrik ik dan wel van, want dat is absoluut niet de bedoeling.

Verder probeer ik erg goed naar mijn lichaam te luisteren en niet meer te doen dan dat hij aan kan. Dit gaat mij gelukkig steeds beter af.

Deze week heb ik nog niet gelopen en ook niet in de kou. Hier is het op sommigen stukken nog erg glad, ik moet dan echt goed gaan kijken waar ik loop. Wellicht dat ik vrijdag ga lopen, eerder heb ik helaas geen tijd.

Lopen jullie ook anders qua neerzetten/afzetten in de sneeuw of valt dit mee?
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 2 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 21:54

Zeester, hoe ging het lopen?

Dennenappel, wat ren je dan hard zeg! Jeetje mina. dan kan je bijna 10 km lopen in 35 min! Lijkt me lastig om jezelf af te moeten remmen terwijl je veel sneller kan/gaat.
Het lijkt mij ook vermoeiend om jezelf een ander tempo aan te wennen.

Ik heb ook gelopen. 5 min ingewandeld. Toen 10 min hardgelopen 2 min wandelen en die 2e 10 min gingen al minder goed. Ik voelde mijn heup weer licht opkomen en werd langzaam erger. Dus ik ben toen gelijk gestopt. Normaal liep ik er om door, en was ik na het hardlopen echt mank. Maar op advies van de fysio ben ik maar gelijk gestopt. Ik ga vrijdag weer proberen. Weer 2x 10 min. Als het dan nog zo blijft vraag ik weer advies aan de fysio. Baal er wel van want wil echt graag hardlopen. Die eerste pijnloze 10 min waren heerlijk. Ook al voelde mijn spieren wel wat stijf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 2 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 40 Vorige  1, 2, 3 ... 21 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum