Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hardloop topic ---> SPORT topic

+23
Caramba
Silver
Lien
lyke
Lilypie
NoorA
Chocoholic
Le Chat Noir
Sterre
Gigi_
Japie
Julia
Dikkie Dik
Cow
Jerry
Zeester
Dennenappel
Mysterious
IndianRose
Loes263
Pancake
Suus
_DoI
27 plaatsers

Pagina 1 van 40 1, 2, 3 ... 20 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic Empty Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast do 18 nov 2010 - 9:06

Aangezien in het 'oude' Start-to-run-topic niet meer alleen beginners zijn, leek het me goed om een algemeen hardlooptopic te starten!



Laatst aangepast door Jip83 op vr 1 apr 2011 - 3:27; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  _DoI do 18 nov 2010 - 9:23

Leuk! Hier is het de laatste weken spiegelglad, dus het hardlopen staat op dit moment op een laag pitje.


Laatst aangepast door _DoI op do 18 nov 2010 - 9:25; in totaal 1 keer bewerkt
_DoI
_DoI
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 417
Punten : 435
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zweden

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast do 18 nov 2010 - 9:24

Spiegelglad? Vriest het dan al zo erg daar waar jij woont?
Bij mij staat het ook op een laag pitje. Beetje te druk met studeren en werken. (En de motivatie is ook wat minder..)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  _DoI do 18 nov 2010 - 9:39

Op zich valt het nog wel mee. Gemiddeld is het overdag zo tussen de -2 en -12 graden.

Ben je van plan om het hardlopen binnenkort weer op te pakken?
_DoI
_DoI
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 417
Punten : 435
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zweden

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast do 18 nov 2010 - 9:40

O wacht...je woont in Zweden!

Ik probeer 2 keer in de week te blijven lopen hoor! Dus dat doe ik ook meestal wel. Vorige week heb ik 1 keer gelopen, maar deze week alweer 2 keer. Ik loop zelfs nog de ene keer langer dan de andere keer en ook nog op andere hartslagen. Maar niet heel intensief allemaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  _DoI do 18 nov 2010 - 10:06

Netjes!

Klopt smile Ik ben niet zo'n fanatieke hardloopster hoor. Ik liep vaak twee tot drie keer per week een half uurtje, puur voor de ontspanning.

_DoI
_DoI
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 417
Punten : 435
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zweden

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Suus do 18 nov 2010 - 22:38

Ik wil volgende week het hardlopen weer oppakken. Zit nu nog met een hersenschudding, dus heb even niet gelopen (6 november voor het laatst). Hopelijk ben ik niet al te veel achteruit gegaan smile
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast vr 19 nov 2010 - 4:29

Het weer speelt denk ik ook wel een grote rol. Het is al zo vroeg donker, koud en regen :P Dat werkt voor mij niet erg motiverend. Aangezien ik last heb van de kou.

DoI, valt mee zeg je :P -2 en -12 vind ik toch best heel erg koud overdag!

Suus, ga je gewoon weer lopen, of pak je een schema erbij?

Ik ga vanavond of morgen avond nog even. Eigenlijk wil ik beide. Vanavond 40 min en morgen ook 40 min.. Maar dat moet ik nog even bekijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  _DoI vr 19 nov 2010 - 6:02

Gekje, vorig jaar hebben we overdag temperaturen gehad van -27 graden dus dit valt nog wel mee. Ze hebben een strenge, koude winter voorspeld dus het zal binnenkort nog wel kouder worden.

Ben je vanavond nog wezen rennen?
_DoI
_DoI
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 417
Punten : 435
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zweden

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast vr 19 nov 2010 - 7:29

Brrr wat koud. En dan vind ik het hier al koud..

Ik ben niet gaan lopen. Ik heb ook best wel veel last van mijn rechterheup steeds. Vanmorgen ook, dus ik denk dat 2 dagen rust wel even goed doet. Morgen ochtend na mijn werk ga ik meteen sporten smile
Voel me soms wel een zeurpiet, ik heb oorpijn en last van mijn luchtwegen door de kou. En mijn rechterheup doet ook steeds pijn tijdens/na het hardlopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Suus vr 19 nov 2010 - 11:51

@ Gekje: ik wil gewoon weer gaan lopen, zonder schema. Zo lang geleden is het nou ook weer niet dat ik gelopen heb, dus ik zie wel.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Pancake vr 19 nov 2010 - 14:38

Jeuj, ik ben er ook weer (ik ben trouwens Kim).

Woow -27 graden. Ik vind de kou best lekker, maar -27 daar zal ik denk ik niet blij van worden.

@Suus hoe heb je die hersenschudding opgelopen?
Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  _DoI vr 19 nov 2010 - 21:09

Gekje, hoe komt het dat je zo'n last hebt van je rechterheup?
_DoI
_DoI
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 417
Punten : 435
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zweden

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast vr 19 nov 2010 - 21:30

Gekje schreef:Brrr wat koud. En dan vind ik het hier al koud..

Ik ben niet gaan lopen. Ik heb ook best wel veel last van mijn rechterheup steeds. Vanmorgen ook, dus ik denk dat 2 dagen rust wel even goed doet. Morgen ochtend na mijn werk ga ik meteen sporten smile
Voel me soms wel een zeurpiet, ik heb oorpijn en last van mijn luchtwegen door de kou. En mijn rechterheup doet ook steeds pijn tijdens/na het hardlopen.

Zou het niet kunnen dat je last hebt van je heup door het lopen op de loopband?

Ik heb gisteren niet gelopen, maar 1u30 buiten gefietst op mijn race(tijdrit)fiets. Was best lekker! Misschien vandaag lopen, en anders morgen of overmorgen! Ik zie het wel!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast vr 19 nov 2010 - 23:46

@ Gekje, als je de laatste tijd tijdens en na het hardlopen pijn in je rechterheup hebt, is het misschien een idee om eens een sportfysio te bezoeken en naar je techniek te laten kijken.

Ik wil ook graag kunnen hardlopen, voel me steeds meer een mislukkeling nu zowat iedereen het om me heen doet Sad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast vr 19 nov 2010 - 23:53

Lagom, aaaaaaah! Waarom ga je niet? Fysio is misschien wel een goed idee.. Baal er flink van.

Jip, 1,3 uur fietsen is ook wel flink. Ik had ook al pijn in mijn heup toen ik nog buiten liep. Maar nu kwam ik te horen dat als je altijd aan dezelfde kant van de weg loopt, je ene heup meer belast wordt dan de andere. Dus misschien komt het daar van.

Suus, succes met lopen Very Happy

Ik ben uit mijn werk gelijk gaan lopen. 5 km in 24 min. Daarna ben ik maar gestopt want voelde mijn heup alweer. Normaal gesproken loop ik altijd door mijn pijntjes heen, maar mijn heup begin ik wel serieus te nemen. Aangezien ik hem steeds voel.. Ik ga vandaag nog maar flink met de hond wandelen. Want wil wel graag nog wat meer beweging krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Loes263 za 20 nov 2010 - 0:09

Zo, ook ik heb me maar even aangemeld. smile
Vanmiddag weer een uur hardlopen (ong 10 km) en ik heb er zin in want het is hier ontzettend lekker weer.
Loes263
Loes263
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 402
Punten : 404
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast za 20 nov 2010 - 1:24

Ik wil best gaan hoor. Heb het al eens geprobeerd maar de pijn was ondragelijk en ik deed echt heel langzaam aan. Punt is dat ik al vanaf mijn 16de op hakken loop en zo goed als nooit op platte schoenen. Op platte schoenen is voor mij dus heel vermoeiend en rennen is gewoon ontzettend pijnlijk.

Misschien wil ik het nog wel een keer proberen maar ik geef het nog even tijd om aan dat idee te wennen haha.

Oh en als het om hardlopen gaat moet je je pijn wel serieus nemen natuurlijk. Zo'n sportfysio kan je helpen bij je techniek. Mijn vriend heeft zichzelf met behulp van een fysio een heel andere techniek aangeleerd het afgelopen jaar en die is er een stuk op vooruit gegaan. Hoe hij nu loopt, belast hij veel minder zijn lichaam. Omdat ik dat van hem zie, begin ik ook te zien hoe fout bijna iedereen loopt. Maar goed, ik voel me ook niet aangewezen om mensen te gaan naroepen op straat haha. Helemaal niet omdat ik er zelf niks van kan Embarassed .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast za 20 nov 2010 - 1:37

Lagom schreef:Omdat ik dat van hem zie, begin ik ook te zien hoe fout bijna iedereen loopt. Maar goed, ik voel me ook niet aangewezen om mensen te gaan naroepen op straat haha. Helemaal niet omdat ik er zelf niks van kan Embarassed .

Daar ben ik het niet helemaal met je eens. Het lichaam zoekt vaak zelf een goede manier van hardlopen. Ik heb jaaaaaarenlang bij een vereniging gelopen en daar werd de 'beste' manier van hardlopen aangeleerd. Echter...ik kreeg daar allerlei blessures van. Nu loop ik op mijn eigen manier en ik heb nooit meer blessures gehad. Ik ben geen ster in hardlopen en er zijn dingen die efficienter kunnen, maar wel passend bij mijn loopstijl. Snap je wat ik bedoel? Je hebt soms ook lichamelijke beperkingen waardoor iets niet gaat.

Ik ken zo ook een zwemmer die zijn arm heel gek insteekt, maar als hij het op de beste manier zou moeten doen, overbelast hij zijn schouder veel te veel. Waardoor hij schouderblessures krijgt. De trainer bekijkt nu met hem samen hoe hij op zijn manier toch efficienter kan gaan zwemmen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast za 20 nov 2010 - 1:46

Ik heb het meer over de mensen die neerkomen op de grond alsof ze een tientonner zijn hoor haha. Ik kan me niet voorstellen dat dat goed is voor je lijf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast za 20 nov 2010 - 1:48

Ja, dat stond er niet bij ;-) Maar als tientonner neerkomen is inderdaad niet zo goed voor je gewrichten...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Suus za 20 nov 2010 - 7:41

Pancake schreef:

@Suus hoe heb je die hersenschudding opgelopen?

Beetje stom, was een weekendje weg met vrienden en bij het vegen van de slaapkamer voor vertrek heb ik heel hard mijn hoofd gestoten aan een dwarsbalk die nogal laag hing. Het stomme is dat ik die balk natuurlijk al lang gezien had en al een paar keer had gedacht dat het op een nogal gevaarlijke hoogte was. Maar goed, was een beetje afgeleid op dat moment.

Heb vandaag nog maar niet gelopen, want voelde me toch nog niet helemaal fit. Misschien morgenmiddag, maar ik ga ook al wandelen in het bos, dus ik zie nog wel.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast za 20 nov 2010 - 23:03

Morgen is er wel een fysio op mijn werk. Ik zal hem eens om advies vragen.
Hoorde vandaag op mijn werk dat het ook kan komen omdat mijn ene been langer is als het andere, en dat die dus ook meer belast word?
En als je altijd aan dezelfde kant loopt van de weg, dat is ook niet goed. Want de weg loopt wat scheef af..

Nah jah, ik hoop dat de fysio mij morgen kan helpen.

Bedankt voor de tip!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Pancake zo 21 nov 2010 - 0:36

@Gekje: Dat van die schuinaflopende weg heb ik ook wel eens gelezen. Je kunt dan het beste ook eens je rondje de andere kant op lopen of door regelmatig van route te verwisselen (want de ene weg loopt minder af dan de ander).
Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast zo 21 nov 2010 - 3:01

Ik loop echt nooit dezelfde route. Dat vind ik saai! Ik loop altijd wat anders.

Suus heb je nog gelopen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 40 1, 2, 3 ... 20 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum