Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hardloop topic ---> SPORT topic

+23
Caramba
Silver
Lien
lyke
Lilypie
NoorA
Chocoholic
Le Chat Noir
Sterre
Gigi_
Japie
Julia
Dikkie Dik
Cow
Jerry
Zeester
Dennenappel
Mysterious
IndianRose
Loes263
Pancake
Suus
_DoI
27 plaatsers

Pagina 19 van 40 Vorige  1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 29 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 19 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 7:05

Noa schreef:
Pancake schreef:
Noa schreef:
Pancake schreef:Het lijkt inderdaad allemaal niet zo ver. Ik vroeg net voor de grap aan mijn vriend of hij denkt dat ik het zou kunnen, maar hij zei meteen dat ik niet mocht gaan fietsen. Hij is bang dat ik val en van alles breek. (Toen hij nog werkte op de eerste hulp heeft hij regelmatig wielrenners gezien die van alles hadden gebroken). Ergens is het wel een leuke uitdaging.

Net als Loes lijkt het me ook wel leuk om eens met z'n allen ergens aan mee te doen.
Dat moet mijn vriend bij mij niet proberen, als ik wil gaan fietsen ga ik fietsen. Ik denk dat je vriend ook genoeg auto ongelukken voorbij heeft zien komen, mag je dan ook niet meer auto rijden?

Zo serieus meent hij het ook niet hoor. Ik doe toch wel wat ik wil en ik snap ook wel wat mijn vriend bedoelt. Motor rijden vindt hij bevoorbeeld ook eng, je hebt veel snelheid en nauwelijks bescherming met een auto heb je nog blik om je heen en gordels, airbags om je te beschermen.

Jip: je hebt wel gelijk..iemand moet inderdaad de laatste zijn. Ik denk ook helemaal niet negatief over mensen die achteraan lopen. Maar ik denk soms dat anderen dat wel denken ofzo. Nu leer ik er wel wat beter mee omgaan. Bij mijn loopgroepje ben ik namelijk de langzaamste en iedereen moet dus op me wachten, maar ik voel me dus wel een beetje bezwaard zeg maar.
Motor rijden is wel iets totaal anders, daarmee verongelukken echt heel veel mensen, bij wielrennen is dat niet zo. Zelf heb ik jarenlang fanatiek aan wielrennen gedaan, ook in groepen, in de bergen, wedstrijden etc. en natuurlijk valt iemand wel eens hard, maar het zou zonde zijn je daardoor te laten afschrikken! Als je een voorzichtige rijder bent heb je sowieso een stuk minder kans om te vallen, zelf ben ik in al die jaren misschien 3 keer gevallen, maar dat was omdat ik mijn pedaal niet snel genoeg uit kon klikken en ik omviel, whahaha, of ik zo moe was dat ik mijn trapper niet meer omlaag kreeg op een steile berg Very Happy De wilde jongens uit mijn groep vielen daarentegen wel vaker, maar die waren dan ook altijd aan het klooien met elkaar en stoer aan t doen enzo... Rolling Eyes

De meeste ongelukken komen niet eens door de wielrenners zelf, maar door medeweggebruikers (volgens mij dan).

Vroeger kon ik met de grote mannen meefietsen, alleen brug op moest ik altijd lossen. Tja..dan moesten ze maar even wachten bovenaan. Dikke pech.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 19 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Lien ma 4 apr 2011 - 6:28

Dolcis_ schreef:

Lien, super dat het lopen nu goed ging buiten Very Happy Goed van je trouwens dat je toch door zet om met behulp van de fysio toch te kunnen lopen. Heb je al erg lang last van je knie?


Ja ik vind het zo lekker ontspannen om bij ons over de dijk te lopen, lekke rmijn hoofd leegmaken. Ik heb ruim twee jaar last van mijn knie gehad. Twee keer een meniscusoperatie en nu lijkt het eindelijk geholpen te hebben!
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 19 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 7:34

Lien: Wat goed dat het hardlopen nu weer lukt!
Jip: Ja, dat zou goed kunnen, als wielrenner kan ook makkelijk over het hoofd gezien worden door automobilisten, omdat je sneller gaat en lager zit. Toch voelde ik me altijd vrij veilig op de fiets omdat je in Nederland zoveel goede fietspaden hebt.

Vandaag training 10, van de rustige week. 4x 5 minuten in een pittig tempo. Ging super lekker! Kon mijn pas echt wat verkorten waardoor ik sneller liep zonder veel energie te verliezen. Lekker tempootje wordt het dan gelijk, voel ik me direct wat sportiever en niet zo sjokkerig! Alleen de laatste twee minuten kreeg ik ineens steken in mijn zij, oeiiii dat is echt lastig om doorheen te lopen. Toch maar gedaan en echt heeeel langzaam gaan sjokken (wel heuvel op), en toen kon ik wel blijven dribbelen, maar het deed superveel pijn!! Gelukkig kon ik me er wel doorheen slaan omdat het de laatste 2 minuten waren.... Denk dat het kwam doordat ik overdag weinig gegeten had (schaaltje yoghurt, twee boterhammen en een banaan) en toen 's avonds zo'n honger had dat ik veel pasta gegeten heb. (wel 3 kwartier gewacht met lopen na het eten)

In totaal toch weer 40 minuten weg geweest met 10 min in- en 10 min uitlopen erbij Very Happy Jeej!! Al op 1/3 e van mijn schema angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 19 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 7:36

Voor degenen die de link hebben naar mijn blog: Hij is weer geupdated!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 19 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 7:41

[quote="Jip83"]Voor degenen die de link hebben naar mijn blog: Hij is weer geupdated![/quote
Echt leuk om te lezen en te zien waar je mee bezig bent! smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 19 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 8:09

Noa schreef:
Jip83 schreef:Voor degenen die de link hebben naar mijn blog: Hij is weer geupdated!
Echt leuk om te lezen en te zien waar je mee bezig bent! smile

Dank je!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 19 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Loes263 di 5 apr 2011 - 5:36

Jip, ik heb je blog weer gelezen hoor. Echt supergoed dat je onder de 15 minuten hebt gezwommen smile Dat zou mij niet lukken. (Ik zwem ook vrij weinig moet ik zeggen, en ik kan geen borstcrawl)

Ik heb afgelopen zondag nog wel een lekkere training gedaan van maar liefst 15,5 km. Ging wel lekker, in ongeveer anderhalf uur. Nu weet ik in ieder geval zeker dat ik de Dam tot Dam vol kan houden, nu nog sneller worden Wink
Loes263
Loes263
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 402
Punten : 404
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 19 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Suus di 5 apr 2011 - 9:13

Ik meld mij ook weer eens. Ik ren 3 keer per week kleine afstanden en tot nu toe gaat het heel goed met mijn knie Very Happy Vandaag 3,7 km gelopen, nog 800 meter erbij en ik ben klaar voor de TT-run Very Happy
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 19 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Silver di 5 apr 2011 - 9:21

Ik heb vandaag snelgewandeld een uur lang, en dat is mijn begin. Deze week bellen ze mij hopelijk voor de leenracefiets. Ben benieuwd! En morgen ga ik even heerlijk te zwemmen met mijn moeder.

Jip, ik ben nu ook nieuwsgierig geworden naar je blog, hoeveel meter heb je dan gezwommen in 15 min?
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 19 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 19:19

@Burnedflower Jij bent al aan het trainen voor een triathlon ;-) Ik heb 1000meter gezwommen in 14'45.

Wandelen is ook een goede manier om je duurvermogen te trainen voor het hardlopen. Ik heb vorig jaar heel wat afgewandeld...

Gisteravond half uurtje gelopen. Rondje was sneller om dan ik dacht. Vanavond weer fietsen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 19 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Silver di 5 apr 2011 - 19:27

Haha, ja daar lijkt het wel op met zwemmen, wandelen en racefietsen.... :P
Maar nee ik train niet voor een triathlon.
Nou.... ik heb mijn halve leven aan wedstrijdzwemmen gedaan (13 jaar) Dus ik zwem geregeld, en racefietsen wil ik wel fanatiek gaan doen. En ja... dat wandelen doe ik erbij om mijn geest even leeg te maken. Nou die is letterlijk leeg gewaaid :P
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 19 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 20:00

Het waaide gisteren inderdaad behoorlijk!

Ik heb ook mijn halve leven aan wedstrijdzwemmen gedaan (van mijn 6e tot 19e). Toen kwam er al uit dat ik beter was op de lange dan de korte afstanden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 19 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Caramba di 5 apr 2011 - 21:14

Ik ga mij nu klaar maken voor mijn 3de hardlooptraining.
Heb wel spierpijn van maandag, maar daar moet ik doorheen bijten.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 19 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 23:26

Spetterdespat: Is het goed gegaan?

Ik zit ook weer met mijn hardloopschoenen aan, lekker op mijn vrije dag Very Happy Deze training is wel goed te doen, 2x 10 minuten, ik ga eerst 10 min inlopen/wandelen en dan op een paadje gewoon heen 10 min en terug weer 10 min lopen, en dan weer 10 min uitlopen, is het toch weer 40 minuten in totaal Laughing

Volgens mij ben ik nu ook eerst aan het toe trainen naar de 10 km, zou er nu zo'n 8 wel kunnen.... en dan de laatste 4 weken ga je van 10 naar 15 kilometer... Dit lijkt me alleen nogal een stap in zo'n korte tijd, maarja ik zie wel! Als ik een uur lang lekker kan rennen in een fijn tempootje vind ik het ook al heel wat, dan zie ik daarna wel weer verder...

Mij lijkt de dam tot damloop ook wel wat om voor te gaan trainen, als ik straks de 10km al aankan dan moet ik in september wel mee kunnen doen als ik doortrain...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 19 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 1:54

Training 11 ging lekker. In het park werd ik aangesproken door een donkere jongen. Ik dacht eerst dat hij iets wilde vragen, maar al snel kwam ik erachter dat hij alleen mijn aandacht wilde. Grrrr, hallo?!?! Zie je niet dat ik aan het hardlopen ben.... Dus ik heb maar gezegd dat ik heel 'busy' ben Very Happy Gelukkig ren ik zo hard dat hij me toch niet kan bijhouden, whaha!

Het was een rustige training, 2x 10 minuutjes maar in een ontspannen tempo. Ging me wel lekker af. Nu vrijdag nog 25 min een rustige duurloop en dan volgende week een 8 km testloop... Dat is dan wel weer spannend!




Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 19 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 6:06

Bah, het lopen ging voor geen meter vandaag. Ben chagerijnig, vind mezelf stom, dik en lelijk. Heb helemaal nergens meer zin in...riep zelfs dat ik wel ging stoppen met sporten. Bahbahbah... Zo heel af en toe heb ik zo'n dag ertussen zitten. Hopelijk is het morgen weer over...:-(

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 19 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 6:25

Zijn je benen dan zwaar ofzo? Vervelend als het lopen niet lekker gaat.. Heb ik soms ook wel eens.
Gelukkig is je sport te verslavend om ook echt te gaan stoppen Wink

Maar je bent echt niet dik hoor! Zoals ik je op foto's zie heb je een mooi strak lijf smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 19 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Loes263 do 7 apr 2011 - 7:51

Jip: ik heb echt respect voor het feit dat je zoveel sport en zo fanatiek bent. Dat je af en toe een baaldag hebt, mag best, is ook goed te begrijpen. Bij mij gaat het ook niet altijd even lekker. Ik ben net gaan lopen, maar op een gegeven moment (toen ik bijna thuis was) had ik echt geen zin meer en wilde ik maar naar huis gaan wandelen. Maar toch moest ik van mezelf doorzetten, omdat ik anders niet goed genoeg mijn best had gedaan. Ik heb het uiteindelijk wel volgehouden. En als ik mijn tijd + afstand van zonet bekijk, ging het niet eens zo slecht terwijl ik voor mijn gevoel echt als een slak liep. (Ik ben een heel stuk door de bossen gaan rennen over een zandpad en dat liep echt voor geen meter).
Loes263
Loes263
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 402
Punten : 404
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 19 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 8:52

Ik loop eigenlijk al 2 weken niet meer.. Heb er de puf niet voor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 19 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 22:37

Bedankt meiden! Ik had geen zware benen, maar het ging gewoon helemaal niet. Mijn hele lichaam was moe. Zwemmen ging ook al niet zo erg voor mijn gevoel. Fietsen ging net weer iets beter....nu maar goed uitrusten!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 19 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 22:46

He Jip, balen! Misschien inderdaad maar even wat meer rust pakken, soms heeft je lichaam dat gewoon echt even nodig.

Ik heb net ook weer gelopen, les 12 dit keer, Hmmmm wat een heerlijk zonnetje! Ben er helemaal vrolijk van geworden. Ik had een duurloopje van 25 minuten waarbij ik mijn tempo echt ontspannen moest houden en mezelf absoluut niet over de kop mocht lopen (het is niet voor niks een rustweek), ging echt superlekker! Ik heb toch nog 3.8 km gelopen heb ik net berekend, dus dat is 9 km per uur. Niet slecht voor een tempootje dat aanvoelt als ''zwaar relaxt'' Very Happy Misschien lukt het me dan straks wel echt om die 10 km per uur eindelijk te lopen, ook als ik een 10 km ren.

Volgende week wordt het schema weer zwaarder en mag ik de rustminuten tussendoor niet meer wandelen, maar moet ik blijven joggen op een rustig tempo. Wel zwaar lijkt me dat hoor, weer nog niet of ik dan wel goed kan herstellen, maar ga het gewoon proberen Very Happy Volgende week ook een 8 km testloop, die ga ik lekker in het Vondelpark doen, zoals ik het nu voel denk ik het wel te kunnen halen bounce

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 19 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Cow vr 8 apr 2011 - 5:13

OEF, voor het eerst sinds 5-6 maanden weer gelopen. Ben met les 10 begonnen van Start to Run. Viel niet tegen al zeg ik het zelf! Loop vlgd x les 11 en dan les 12 en daarna kijk ik even of ik er niet een paar kan overslaan ofzo......
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Woonplaats : Mooiste plekje op de wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 19 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Silver vr 8 apr 2011 - 6:01

Ik heb vandaag voor het eerst weer hardgelopen, nou werkelijk waar nu is het echt definitief dat hardlopen niets voor mij is. Vandaag is ook mijn racefiets gekomen. Daar ga ik morgen mee beginnen, ben benieuwd hoe ik dat zal gaan ervaren.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 19 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gast vr 8 apr 2011 - 9:03

FryskeFlinter schreef:Ik heb vandaag voor het eerst weer hardgelopen, nou werkelijk waar nu is het echt definitief dat hardlopen niets voor mij is. Vandaag is ook mijn racefiets gekomen. Daar ga ik morgen mee beginnen, ben benieuwd hoe ik dat zal gaan ervaren.

Wat voor racefiets heb je gekocht?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 19 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Silver vr 8 apr 2011 - 21:21

Jip83 schreef:
Wat voor racefiets heb je gekocht?

Ik heb hem niet gekocht, ik kon hem met een praatje lenen voor 10,- bij een racefietszaak. Omdat ik eerst wil weten hoe het is. En anders zonde zou zijn als ik alles gekocht zou hebben... En het toch niets voor mij is. Maar iedereen die hem nu gezien heeft zegt, aaah das een bekend merk... en mij zegt het helemaal niets :P
Een Koga Miyata. als ik het nu goed typ. Maar nu even domme vraag, kleren heb ik nog niet, begin ik pas aan als het wat is... Wat kan ik nu het beste aandoen? Rolling Eyes Ik wil zometeen te racen, ikd acht een legging met een korte broek erover...
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hardloop topic ---> SPORT topic - Pagina 19 Empty Re: Hardloop topic ---> SPORT topic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 19 van 40 Vorige  1 ... 11 ... 18, 19, 20 ... 29 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum