Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voorbereiden op borstvoeding

+17
Vancity_girl
Smaragdje
Fearie
snoezel
duckie
Flip Fluitketel
Linda
Bruintje Beer
Teddyaapje
Happydobby
Spring
Liadan
_Mashimaro_
Darius
Annemarieh
Susan
Novalee
21 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Voorbereiden op borstvoeding Empty Voorbereiden op borstvoeding

Bericht  Novalee ma 20 jun 2011 - 2:56

Hoe hebben jullie je voorbereid op het geven van borstvoeding?

Wegens allergieën is het namelijk erg belangrijk dat ons kindje straks borstvoeding krijgt, en ik lees overal dat dit het meeste kans van slagen heeft als je je goed voorbereidt. Nu heb ik er veel over gelezen (o.a. Borstvoeding van Stefan Kleintjes en hier op het forum natuurlijk) en zelfs een documentaire over gezien. Ik heb me ook opgegeven voor een voorlichtingsavond die deze week is, maar nu heb ik die dag waarschijnlijk ook iets anders wat eventueel wel verzet kan worden. Maar ik vraag me af of het nog wel zin heeft om naar die voorlichting te gaan omdat ik het gevoel heb dat ik het allemaal al wel weet. Embarassed

Zijn er misschien nog dingen die ik over het hoofd zie? (Ik wil trouwens op verzoek gaan voeden)
- zo veel mogelijk aanleggen, in het begin minimaal 8 tot 12 voedingen per dag, hoe meer hoe beter
- al bij de eerste hongersignalen (smakken met mondje, sabbelen op een handje) aanleggen
- na de geboorte de baby op mijn buik laten liggen en zelf de tepel laten zoeken
- eerst de ene borst leeg laten drinken voor je de andere aanbiedt, en de volgende voeding met de andere borst beginnen om de productie zo veel mogelijk te stimuleren
- de eerste 6 weken geen speen geven maar aanleggen bij zuigbehoefte
- bij teveel melk/te snelle toeschietreflex (te merken aan onrustig drinken) kun je vlak voor de voeding een beetje afkolven om de druk er af te halen
- bij te weinig melk zo veel mogelijk aanleggen om de productie te stimuleren
- het voeden en de toeschietreflex kunnen in het begin wat pijnlijk zijn, maar als dit aan blijft houden dan ligt de baby waarschijnlijk niet goed aangelegd

Verder ben ik er al door meerdere mensen op gewezen dat het (in het begin) moeilijk en pijnlijk kan zijn en dat het veel tijd en energie kost Wink. Al hoop ik dat op m'n moeder lijk, zij heeft 4 kinderen moeiteloos tot een jaar gevoed. smile

Voor wie naar zo'n voorlichtingsavond is geweest, heb je er echt wat aan gehad?
Heeft jouw man/vriend zich ook voorbereid op de borstvoeding. Dat klinkt misschien wat stom, maar heeft hij er iets over gelezen bijvoorbeeld? Mijn vriend heeft Borstvoeding ook globaal gelezen en verder hebben we het er wel eens over.

En voor wie op verzoek voedt/heeft gevoed, hoe lang duurde het voor er een beetje regelmaat in kwam? En hoe lang heb je 's nachts moeten voeden?
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorbereiden op borstvoeding Empty Re: Voorbereiden op borstvoeding

Bericht  Susan ma 20 jun 2011 - 3:03

Ik heb me eerlijk gezegd niet echt voorbereid.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorbereiden op borstvoeding Empty Re: Voorbereiden op borstvoeding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 3:06

Susan schreef:Ik heb me eerlijk gezegd niet echt voorbereid.

+1.

Ik heb het gewoon over me heen laten komen, het ging eigenlijk vanzelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voorbereiden op borstvoeding Empty Re: Voorbereiden op borstvoeding

Bericht  Annemarieh ma 20 jun 2011 - 3:06

Hi Novalee,

Nou, het klinkt alsof je je al heel goed hebt voorbereid. Ik denk dat het geven van borstvoeding een kwestie is van voorbereiding en ook wel van een beetje geluk (vriendin van mij + baby hebben bv. heel veel last van spruw gehad, waardoor borstvoeding echt niet meer te doen was). Ik heb zelf mijn dochter 18 maanden en mijn zoon 12 maanden aan de borst gehad en vond dat super om te doen. Ik heb toen heel veel gehad aan de adviezen en informatie op het forum van stichting borstvoeding natuurlijk, zie www.borstvoedingsforum.nl

De Stichting Borstvoeding Natuurlijk kan je ook bellen met vragen omtrent borstvoeding, je krijgt dan contact met een contactpersoon (geschoolde vrijwilliger) in de buurt, die veel weet van borstvoeden. Ook je kraamhulp kan je natuurlijk helpen, daar kan je voorafgaand aan de bevalling (nu dus Wink ) ook al met hen over overleggen.
Kortom, gewoon gaan doen, hopen op een beetje geluk en er dan vooral ook van genieten, tis een heel bijzondere tijd....
Groetjes en succes

Annemarieh
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 4
Punten : 5
Registratiedatum : 19-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorbereiden op borstvoeding Empty Re: Voorbereiden op borstvoeding

Bericht  Darius ma 20 jun 2011 - 3:10

10 met een griffel hoor.

Zonder gekheid, de cursus bij laurens vond ik stom, en bij pepijn heb ik ook dat boek gelezen om weer even in de mood te komen.

Misschien kun je er rekening mee houden dat het niet altijd rozegeur en maneschijn is, die tip wil ik nog even meegeven.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorbereiden op borstvoeding Empty Re: Voorbereiden op borstvoeding

Bericht  _Mashimaro_ ma 20 jun 2011 - 3:11

Ik heb me totaal niet voorbereid op de borstvoeding. In mijn ogen is het iets natuurlijks en als je het graag wilt, dan lukt het ook. Ook ik heb al moeilijke momenten gehad, maar ben blij dat ik toch doorgezet heb. Op het moment gaat het dan ook super. Moet er wel bij zeggen dat ik van het begin dan ook al een superproductie heb. Dat speelt ongetwijfeld ook mee...
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorbereiden op borstvoeding Empty Re: Voorbereiden op borstvoeding

Bericht  Liadan ma 20 jun 2011 - 3:14

Ik ben toen ik zwanger was van Yara naar een borstvoedingsavond geweest maar had me van tevoren net als jij ook al goed ingelezen. Ik heb eigenlijk niks nieuws gehoord op de borstvoedingsavond, ik denk dat er voor jou ook niet veel nieuws zal zijn.
Bij Yara zat er een beetje ritme in met 9 maanden. Nu is er ook nog totaal geen schema te bekennen, maar dat hoeft ook niet van mij.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorbereiden op borstvoeding Empty Re: Voorbereiden op borstvoeding

Bericht  Spring ma 20 jun 2011 - 3:15

Ik denk dat je je goed hebt voorbereid.

Wat ik je nog mee wil geven.
Mijn dochtertje had een enorme zuigbehoefte. Ze had dan geen honger maar wilde wel iets in haar mond hebben. Als ik haar zou aanleggen wanneer ze die behoefte had zou ik de hele kraamweek met haar aan de borst gezeten hebben.

In de vierde of vijfde nacht na haar geboorte heb ik haar een speen gegeven. De combi speen van difrax. Deze is prima te gebruiken als je borstvoeding geeft.

Je moet er geen probleem van maken om een speen te geven denk ik. Het belangrijkste is, dat je alert blijft op de signalen die je kindje je geeft. Het verschil merken tussen honger hebben en 'gewoon' de zuigbehoefte.

Er is overal informatie te vinden over een eventuele tepel/speenverwarring. Die kans is er natuurlijk wel een beetje maar zoals ik al zei, als jij goed door hebt wanneer je je kindje echt aan moet leggen voor de voeding is er niets aan de hand.

Geniet er van! Borstvoeding geven kost misschien in het begin even tijd. Maar het is fijn om te geven vind ik zelf.
Soms loopt het even flink tegen, door bijvoorbeeld te veel of te weinig melk. Maar zet dan lekker door en dan gaat het weer beter.

En mocht het echt niet lukken, dan is er altijd nog flesvoeding.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorbereiden op borstvoeding Empty Re: Voorbereiden op borstvoeding

Bericht  Happydobby ma 20 jun 2011 - 3:16

Hi Novalee,

Ik wilde evt ook naar zo'n voorlichtingsavond maar toen zei mijn schoonmoeder: dat heb ik vroeger nooit gehad en ik heb alledrie mijn kinderen aan de borst gehad. Als het goed gaat gaat het vanzelf.

Ik denk dat je al genoeg voorbereid bent.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorbereiden op borstvoeding Empty Re: Voorbereiden op borstvoeding

Bericht  Liadan ma 20 jun 2011 - 3:16

Oja, mijn vriend is toen ook mee geweest naar de borstvoedingsavond, verder heeft hij zich er niet op voorbereid ofzo.
En Yara sliep met 8 weken door. Ik denk dat het dit keer langer gaat duren want Yara liet vanaf het begin al 5 uur tussen 2 voedingen en nu voed ik regelmatig 's nachts nog elke 2,5 of 3 uur.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorbereiden op borstvoeding Empty Re: Voorbereiden op borstvoeding

Bericht  Susan ma 20 jun 2011 - 3:26

Ik had me trouwens wel aangemeld voor een voorlichtingsavond, maar dat viel precies samen met de eerste keer zwangerschapscursus en het leek mee niet handig om precies die kennismaking te missen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorbereiden op borstvoeding Empty Re: Voorbereiden op borstvoeding

Bericht  Teddyaapje ma 20 jun 2011 - 3:38

Ik heb destijds een paar borstvoedingsfolders gelezen en ben naar een info-avond van het groene kruis geweest. Dat is alles. Mijn vriend is ook mee geweest naar die avond.
Vragen die ik verder had heb ik veelal hier gesteld. En in de kraamweek natuurlijk aan de kraamhulp en in het ziekenhuis aan een lactatiedeskundige.

Ik denk dat je je voldoende hebt voorbereid, je moet er ook niet teveel "druk" op leggen, stress kan er namelijk voor zorgen dat je minder productie hebt. Borstvoeding is een natuurlijk iets en in mijn ogen zou het ieder gezond iemand moeten lukken zolang er voldoende moeite voor gedaan wordt. Daar is het lichaam op gemaakt (ik bedoel dit overigens niet verkeerd naar de mama's waarbij het niet gelukt is!!)

Het is vooral belangrijk om voldoende aan te leggen en zelf voldoende te drinken en rusten. Verder zou ik je willen adviseren om een kolfapparaat in huis te halen. Ik heb de eerste maand een apparaat gehuurd bij de thuiszorg en toen ik zeker wist dat het goed op gang was heb ik er zelf een gekocht. Mijn zoontje is in de eerste week ziekgeweest waardoor hij weinig dronk (spruw en een virusje), door het kolven is mijn productie toch goed op gang gekomen.

Mijn zoontje heeft trouwens gewoon een fopspeentje gehad (en nog steeds) en ook heeft hij vanaf zijn eerste week fles en borst (wel alleen moedermelk) gekregen, dit ging allemaal helemaal prima. Hij heeft geen last gehad van tepel-speenverwarring (bij neonathologie vertelden ze ook dat dit een fabel was) en we hebben hierdoor ook geen moeite gehad met hem aan de fles te krijgen op tijden dat ik niet aanwezig was.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorbereiden op borstvoeding Empty Re: Voorbereiden op borstvoeding

Bericht  Bruintje Beer ma 20 jun 2011 - 3:40

Alex schreef:
Susan schreef:Ik heb me eerlijk gezegd niet echt voorbereid.

+1.

Ik heb het gewoon over me heen laten komen, het ging eigenlijk vanzelf.

+1.

Bij mijn dochter ging het voeden perfect. Nu bij mijn zoontje gaat het kwa borstvoeding perfect. Alleen hij zuigt niet goed. W.s. zit zijn tong in de weg waardoor hij na een uurtje voeden nog honger heeft. Dus hij zit het leifst heel de dag aan de borst.

Nu zijn we op advies van CB en VK een flesje met afgekolfde borstvoeding begonnen en dan heeft hij geen honger meer na die fles.

Ben trouwens wel naar een borstvoedingsavond geweest met mijn man. Was wel intressant kwa informatie.

Het is net wat Darius zegt niet altijd rozegeur en manneschijn en borstvoeding geven kan op verschillende manieren.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorbereiden op borstvoeding Empty Re: Voorbereiden op borstvoeding

Bericht  Novalee ma 20 jun 2011 - 3:53

Haha, okee smile Ik ben behoorlijk perfectionistisch, dat blijkt maar weer Embarassed

Ik denk dat ik die voorlichtingsavond dan maar laat schieten, je weet van tevoren toch niet hoe het gaat lopen. En verder heb ik gelukkig mensen om me heen die me goed kunnen helpen. Mijn moeder dus, de VK is ook erg pro borstvoeding, en bij het intakegesprek van de kraamzorg is me op het hart gedrukt dat de kraamverzorgster er goed bovenop zal zitten. Dan ga ik er maar vanuit dat ik er alles aan gedaan heb!

Teddyaapje, ik had juist gelezen dat je met een kolfapparaat beter kan wachten tot na de bevalling omdat er zoveel keus is en je dan beter in kan schatten wat je nodig hebt. Verder ga ik na de bevalling niet werken dus de eerste tijd heb ik waarschijnlijk toch geen behoefte aan een kolf. Maar de kraamverzorgster heeft altijd een kolfapparaat in de auto die je tijdens de kraamweek kunt huren, dus mocht het om wat voor reden toch nodig zijn dan kan ik daar altijd gebruik van maken.

Wat betreft de speen, dat komt ook uit dat boek en die schrijver is heel erg pro borstvoeding (het liefst 2 jaar). En dat is nu nog heel erg vanuit de theorie bekijken natuurlijk. Als straks blijkt dat ons dochtertje ook een sterke zuigebhoefte heeft dan geven we haar echt wel een speentje, want blijven aanleggen is op een gegeven moment ook geen doen meer natuurlijk. En als ze verder geen honger heeft zal ze dan ook niet willen blijven drinken lijkt me.

Dat het niet altijd rozegeur en maneschijn is daar ben ik me zeker wel van bewust. Ik heb dat in m'n omgeving wel gezien en hier op het forum ook over gelezen natuurlijk. En mocht het om wat voor reden dan ook echt niet lukken dan is flesvoeding zeker een goed alternatief, maar ik wil er wel ver voor gaan om de borstvoeding te laten slagen.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorbereiden op borstvoeding Empty Re: Voorbereiden op borstvoeding

Bericht  Linda ma 20 jun 2011 - 4:02

Haha, herkenbaar! Ik was/ben ook zo perfectionistisch. Ik heb een bvboek van LLL gelezen en zo'n beetje alle artikelen op bv.com. Ik vond het ook belangrijk om goed voor te bereiden, het is iets nieuws en alle nieuwe dingen moet je leren, zo ook bv geven.

Ik heb ook heel veel gehad aan het bvforum, maar dat was vooral toen ik al bevallen was.
En ik had me voorgenomen om gelijk een goede gecertificeerde (!) lactatiekundige te laten komen als iets niet goed zou gaan.

Ik had me ook ingesteld op allerlei vervelende dingen, kloven, borstonstekingen e.d. Dan kon het altijd meevallen. laughcry

Oja, en zoek voor de zekerheid op wat clusteren is (bv.com). Ik wist in eerste instantie niet wat het was, maar mijn dochter bleek dat wel te doen. Toen ik dat artikel las, viel echt het kwartje bij mij.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorbereiden op borstvoeding Empty Re: Voorbereiden op borstvoeding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 4:07

Susan schreef:Ik had me trouwens wel aangemeld voor een voorlichtingsavond, maar dat viel precies samen met de eerste keer zwangerschapscursus en het leek mee niet handig om precies die kennismaking te missen.

Toevallig, dat was bij mij dus ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voorbereiden op borstvoeding Empty Re: Voorbereiden op borstvoeding

Bericht  Flip Fluitketel ma 20 jun 2011 - 4:32

Ik was ook van plan om BV te geven, hebt dit ook 7,5 maand volledig gegeven. Ik ben samen met mijn man naar een infoavond geweest wat wel leerzaam was.
Toen mijn dochter geboren was, was de melkproductie heeeeel erg goed alleen wilde mw niet aanleggen en omdat hij boven en onderkaak w.s niet gelijk staan kon ze niet goed aanleggen. Hulpmiddelen zoals tepelhoedje e.d. hielpen hierbij niet. Ik raad je aan om evt om lid te zijn van de thuiszorg waar je evt een kolfapparaat te huren. Als het 'live' BV geven niet lukt kan je dan altijd kolven. Ik heb vanaf de 1e week tot 7,5 mnd alle voedingen gekolfd, omdat het aanleggen steeds niet lukte.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorbereiden op borstvoeding Empty Re: Voorbereiden op borstvoeding

Bericht  Susan ma 20 jun 2011 - 4:39

Toen Yrsa kwam heb ik trouwens wel een boek besteld over tandemvoeden en ik heb toen ook een lactatiekundige gebeld om te vragen of er nog dingen waren om rekening mee te houden, want toen kreeg Ezra nog borstvoeding, maar goed, dat is ook allemaal prima gegaan, dat heb ik nog zo'n vier maanden volgehouden voor Ezra van de borst af ging.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorbereiden op borstvoeding Empty Re: Voorbereiden op borstvoeding

Bericht  Happydobby ma 20 jun 2011 - 4:39

Novalee, mij werd geadviseerd om een kolf te huren. Mocht je het daarna nodig vinden kan je een kolf aanschaffen. Ik heb dus ook nog geen kolf gekocht.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorbereiden op borstvoeding Empty Re: Voorbereiden op borstvoeding

Bericht  Happydobby ma 20 jun 2011 - 4:41

Susan schreef:Toen Yrsa kwam heb ik trouwens wel een boek besteld over tandemvoeden en ik heb toen ook een lactatiekundige gebeld om te vragen of er nog dingen waren om rekening mee te houden, want toen kreeg Ezra nog borstvoeding, maar goed, dat is ook allemaal prima gegaan, dat heb ik nog zo'n vier maanden volgehouden voor Ezra van de borst af ging.

Jeetje, knap hoor dat je het zolang volgehouden hebt.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorbereiden op borstvoeding Empty Re: Voorbereiden op borstvoeding

Bericht  Novalee ma 20 jun 2011 - 4:44

FF, ik ben lid van Icare, had er nooit aan gedacht dat je daar ook kolven kan huren maar dat zou dan idd ook nog een optie zijn.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorbereiden op borstvoeding Empty Re: Voorbereiden op borstvoeding

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 4:46

en zorgen dat je telefoonnummers van borstvoedingsorganisaties zoals la leche league klaar hebt liggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voorbereiden op borstvoeding Empty Re: Voorbereiden op borstvoeding

Bericht  Novalee ma 20 jun 2011 - 4:46

Happydobby schreef:
Susan schreef:Toen Yrsa kwam heb ik trouwens wel een boek besteld over tandemvoeden en ik heb toen ook een lactatiekundige gebeld om te vragen of er nog dingen waren om rekening mee te houden, want toen kreeg Ezra nog borstvoeding, maar goed, dat is ook allemaal prima gegaan, dat heb ik nog zo'n vier maanden volgehouden voor Ezra van de borst af ging.

Jeetje, knap hoor dat je het zolang volgehouden hebt.
Idd, moest er vanochtend toevallig nog aan denken dat je pas schreef dat je al 4 jaar pindakaas moet missen. Vind het echt knap Very Happy Wink
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorbereiden op borstvoeding Empty Re: Voorbereiden op borstvoeding

Bericht  Liadan ma 20 jun 2011 - 4:52

Ik vond hoe langer ik borstvoeding gaf, hoe makkelijker het werd. In het begin ben je er veel meer mee bezig dan na 2 jaar (mijn dochter kreeg toen nog maar 1 voeding en nu zit ik op minstens 8 voedingen).
Ik zou ook nog geen kolf kopen (al heb ik er dit keer zelf al wel 1 gekocht voor de bevalling, maar ik wist na mijn vorige zwangerschap precies welke kolf ik dit keer wilde en die was in april flink veel goedkoper tijdens de mama mazzeldagen van prenatal).
En de tip van Linda om te kijken wat clusteren is vind ik ook een goede, Yara clusterde altijd in de avond.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorbereiden op borstvoeding Empty Re: Voorbereiden op borstvoeding

Bericht  Susan ma 20 jun 2011 - 4:54

Haha, nou Yrsa had laatst op een onbewaakt moment een hap pindasaus van mijn moeders bord gepikt, dus toen heb ik zelf ook wel wat pindasaus en later wat boterhammetjes pindakaas gegeten, ik dacht, blijkbaar kan ze er prima tegen. Niet dat ze het nu zelf ook krijgt trouwens, ik begon later weer meteen te twijfelen of het echt geen kwaad kon. Ik vind het ook wel onduidelijk, het is in Nederland volgens mij helemaal geen officieel advies om tijdens de borstvoedingsperiode geen pinda's te eten of zo, maar ik las het af en toe wel op bepaalde sites.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorbereiden op borstvoeding Empty Re: Voorbereiden op borstvoeding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum