peuter voorbereiden op verhuizing
+3
Parisienne
Mida4you
Lejow
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
peuter voorbereiden op verhuizing
Het is nog niet definitief maar we zijn wel erg serieus bezig met het kopen van een (ander) huis. En als het doorgaat zal het ook erg snel gaan (waarschijnlijk eind januari/begin februari al echt verhuizen) En omdat J. zo'n gevoelig meisje is maak ik me daar nu al zorgen over hoe ik voor haar de verhuizing zo goed mogelijk kan laten verlopen.
We hebben sowieso geregeld dat we zo lang als nodig in ons huidige appartement kunnen blijven zodat we alles in het nieuwe huis kunnen verbouwen en inrichten voordat we echt verhuizen. Verder nemen we alle huidige meubels van haar slaapkamertje mee zodat ze dat herkent en hopelijk een veilig gevoel geeft. Maar dan nog zal het een hele grote verandering voor haar worden.
Hoe hebben jullie dit aangepakt, of hoe zouden jullie dit aanpakken?
We hebben sowieso geregeld dat we zo lang als nodig in ons huidige appartement kunnen blijven zodat we alles in het nieuwe huis kunnen verbouwen en inrichten voordat we echt verhuizen. Verder nemen we alle huidige meubels van haar slaapkamertje mee zodat ze dat herkent en hopelijk een veilig gevoel geeft. Maar dan nog zal het een hele grote verandering voor haar worden.
Hoe hebben jullie dit aangepakt, of hoe zouden jullie dit aanpakken?
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10
Re: peuter voorbereiden op verhuizing
Haar zelf spulletjes in een doosje laten doen, en deze naar het nieuwe huis laten brengen en in haar nieuwe kamertje laten zetten?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Wij zijn 4 maanden geleden verhuist en Z. was bijna 2 jaar. Wij hebben haar laten helpen met inpakken en ze mocht haar eigen spulletjes inpakken en weer uitpakken. Ook ging ze regelmatig mee naar het nieuwe huis waar wij aan het klussen waren. Bult speelgoed mee en ze vermaakte zich prima. ( ook zogenaamd helpen met verven en dingetjes aangeven, dat vond ze prachtig ) Toen hebben we alvast haar nieuwe kamertje laten zien en ze was helemaal blij dat ze een nieuwe kamer kreeg. Je moet je kind er lekker bij betrekken zodat ze het ook mee krijgen. Dan valt alles heel erg mee
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Veel meenemen naar het nieuwe huis, haar laten 'helpen' in haar nieuwe kamer, alvast een vertrouwde knuffel of vertrouwd speelgoed neerzetten misschien? Boekjes voorlezen over verhuizen zal ook wel voorbereidend kunnen werken.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Dat wat Lejow zegt en misschien een boekje lezen over verhuizen? Ze is wel jong geloof ik nog he?
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Eens met Lejow. Ik denk dat je haar moet betrekken in het verhuizen. Laat haar helpen, misschien een stukje van haar kamer zelf laten schilderen (schilder je er even later zo overheen, als dat nodig is ), inpakken, uitpakken of inrichten van de haar kamer.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
D. was 11 maand toen we verhuisde. Te klein om mee te helpen maar ik vertelde alles aan d'r en heb haar mee genomen naar het nieuwe huis toen we nog aan het klussen waren en haar het huis laten zien.
Toen we echt over gingen hebben we naar alle kamers in het oude huis gezwaaid, we hebben van elke kamer afscheid genomen.
in het nieuwe huis hebben we d'r toen een "rondleiding" gegeven en alle kamers laten zien in huis.
Toen we echt over gingen hebben we naar alle kamers in het oude huis gezwaaid, we hebben van elke kamer afscheid genomen.
in het nieuwe huis hebben we d'r toen een "rondleiding" gegeven en alle kamers laten zien in huis.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Rataplan schreef:Eens met Lejow. Ik denk dat je haar moet betrekken in het verhuizen. Laat haar helpen, misschien een stukje van haar kamer zelf laten schilderen (schilder je er even later zo overheen, als dat nodig is ), inpakken, uitpakken of inrichten van de haar kamer.
Oh ja mee laten schilderen is ook een goede ja. En wat dingetjes uit laten zoeken voor op haar kamertje, mee in laten richten.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
wow, bedankt voor alle reacties. Veel dingen had ik zelf ook al bedacht maar de rest ga ik zeker onthouden.
Ze is al een paar keer mee geweest tijdens het bezichtigen en de laatste keer was ze al een heel stuk vrijer aan het rondlopen en ze heeft al in de tuin gespeeld. En nu heeft ze het de hele dag over "huisje kijken"
Ze is al een paar keer mee geweest tijdens het bezichtigen en de laatste keer was ze al een heel stuk vrijer aan het rondlopen en ze heeft al in de tuin gespeeld. En nu heeft ze het de hele dag over "huisje kijken"
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Soortgelijke onderwerpen
» Verhuizing wat allemaal doorgeven?
» Voorbereiden op het geven van bv
» verhuizing naar Lage Zwaluwe
» Eten voorbereiden
» Voorbereiden op borstvoeding
» Voorbereiden op het geven van bv
» verhuizing naar Lage Zwaluwe