Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voorbereiden op het geven van bv

+9
Darius
Fiebje
Pandora
Tiara
Linda
Twellie
Slakje
mickey
Wennes
13 plaatsers

Ga naar beneden

Voorbereiden op het geven van bv Empty Voorbereiden op het geven van bv

Bericht  Wennes wo 21 maa 2012 - 9:49

Hoe hebben jullie je voorbereid op het geven van bv?
Heb je een goed boek gelezen, op internet gekeken of een cursus/informatie avond gevolgd?

Ik heb een paar folders meegenomen bij de vk en bij een aantal geven ze een cursus/informatie avond, maar moet je 15 of 30 euro voor betalen. Ik heb me nu opgegeven voor een infoavond via de kraamzorg. Zou ik daar "genoeg" informatie uit kunnen halen?

Wat is handig om te hebben bij het geven van bv? Oke, de twee belangrijkste dingen heb je natuurlijk bij de hand.
Maar is een voedingskussen nodig?
Wanneer koop je een voedingsbh?
hoe weet je welke maat je nodig hebt omdat ze voor of na het geven van een voeding misschien anders zijn?

Welke kleding is handig?
Wat voor nachtkleding is handig? lijkt me niet makkelijk om je hele nachthemd uit te moeten trekken.

Zoogcompressen lijkt me ook noodzakelijk?

Wanneer bekijk je welke kolf je nodig hebt?
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorbereiden op het geven van bv Empty Re: Voorbereiden op het geven van bv

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 10:02

Wennes schreef:Hoe hebben jullie je voorbereid op het geven van bv?
Ik heb veel op internet gelezen en op de zwangerschapsgym hebben ze er ook een avond over gehad. Verder wisten de zusters in het ziekenhuis en de kraamverzorgster me ook veel dingen te vertellen

Ik heb een paar folders meegenomen bij de vk en bij een aantal geven ze een cursus/informatie avond, maar moet je 15 of 30 euro voor betalen. Ik heb me nu opgegeven voor een infoavond via de kraamzorg. Zou ik daar "genoeg" informatie uit kunnen halen? Meiden die ik ken en die bij zo'n cursus zijn geweest vonden het wel leuk maar zeiden ook dat veel gewoon te vinden was op internet/verhalen van anderen enz dus vonden het eigenlijk niet echt nodig

Wat is handig om te hebben bij het geven van bv? Oke, de twee belangrijkste dingen heb je natuurlijk bij de hand. goede ondersteunig van bijv een kussen en misschien van die tepelhoedjes
Maar is een voedingskussen nodig? is wel handig maar een gewoon kussen kan ook
Wanneer koop je een voedingsbh? ik had er een tijdens m'n zwangerschap gekocht met 36 weken geloof ik
hoe weet je welke maat je nodig hebt omdat ze voor of na het geven van een voeding misschien anders zijn? ik heb ze laten "opmeten" bij een lingerie zaak die voedingsbh's verkochten. En ze zaten na de bevalling prima dus ze hebben het goed gedaan Wink
Welke kleding is handig? In de kraamtijd vond ik nachthemden met knoopjes wel handig
Wat voor nachtkleding is handig? lijkt me niet makkelijk om je hele nachthemd uit te moeten trekken. Met knoopjes dus (oa te koop bij Hema)
Zoogcompressen lijkt me ook noodzakelijk? jep anders loop je heel de dag rond met natte plekken in je shirt

Wanneer bekijk je welke kolf je nodig hebt? Hier heeft mijn man een kolf gekocht toen ik moest stoppen met bv, dezelfde dag heb ik 'm nog gebruikt. Het was een enkele electrische kolf en die werkte prima

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voorbereiden op het geven van bv Empty Re: Voorbereiden op het geven van bv

Bericht  mickey wo 21 maa 2012 - 10:05

Ik heb me niet voorbereid, hahaha. Wel wat foldertjes gelezen, maar niet heel aandachtig.

Zoogcompressen had ik de eerste weken heel erg nodig, maar inmiddels niet meer, want ik lek niet meer.

Een voedingsbeha heb ik na de bevalling pas gekocht. Had er een paar besteld in verschillende maten. Diegene die paste heb ik gehouden, de rest terug gestuurd.

Ik heb een voedingskussen, dat vind ik wel fijn. Mijn zoon drinkt gemiddeld zo'n 30/40 minuten per keer, dat wordt best zwaar om vast te houden.

Wat kleding betreft: er is niet veel leuks te vinden, wat voedingstops betreft, dus ik let er vooral op dat ik het makkelijk om hoog kan trekken. Over het algemeen heb ik een hemdje eronder aan, wat ik omlaag kan trekken, waardoor ik niet met een blote rug zit.

Voor de nacht heb ik bij de Hema pyjama-shirtjes gekocht. Ik heb dan een strak topje aan en dat shirt eroverheen. Het topje kan ik naar beneden halen en de pyjama omhoog. Zo zit ik wederom niet met een blote rug.

Ik had een kolf, die had ik van mijn zus gekregen. Zij had hem op haar beurt weer van een collega gekregen, maar het was nauwelijks gebruikt. Uiteindelijk heb ik een tijdje terug toch een andere gekocht, omdat de kolf die ik had niet sterk genoeg meer was. Ik zou nog geen kolf kopen, wie weet lukt het geven van borstvoeding niet. Die dingen zijn best duur.

Zo.. volgens mij waren dit al je vragen, hahaha.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorbereiden op het geven van bv Empty Re: Voorbereiden op het geven van bv

Bericht  Slakje wo 21 maa 2012 - 10:09

Speciale bv-T-shirts, of shirts met knoopjes vooraan vond ik het gemakkelijkste. Ik heb een BH gekocht vlak voor de bevalling in de H&M, één maatje groter gekocht dan ik op dat moment had.
Ik had al een bv kussen liggen omdat ik tijdens de zwangerschap mee heb geslapen. Het is niet noodzakelijk, maar wel comfortabel.
Wat je zeker nog moet aanschaffen? Dozen, maar echt véél dozen zoogcompressen. In het begin lekte ik als een oudje met incontinentie. En tepelzalf (Linoshil ofzoiets? Allez, een paarse tube).
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorbereiden op het geven van bv Empty Re: Voorbereiden op het geven van bv

Bericht  Twellie wo 21 maa 2012 - 10:11

Ik heb een aantal voedingsbeha's, ik doe de gedragen beha's dagelijks in de was, omdat er melk in lekt en dat vind ik niet fris voor meerdere dagen. Vooral in het begin heb ik zoogcompressen gebruikt en ook Lilypadz (een siliconen ding dat op je borst kan en ervoor zorgt dat er geen melk kan lekken). Ik heb verder geen speciale voedingskleding, die vind ik namelijk niet zo mooi. Ik heb wat normale jurken die aan de voorkant makkelijk open te maken zijn en verder vind ik het niet zo'n toestand even een trui omhoog te trekken.

Ik heb me niet voorbereid op het geven van borstvoeding door middel van cursussen of iets dergelijks.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorbereiden op het geven van bv Empty Re: Voorbereiden op het geven van bv

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 18:24

Ik heb een infoavond gevolg bij de kraamzorg en daar heb ik genoeg aan. Een voedingskussen heb ik niet, en mis ik ook niet. Ik heb voor de bevalling één goedkope bv bh gekocht, de rest daarna omdat ik niet wist wat mijn borsten zouden doen. Ben ik achteraf ook blij mee, want ze zijn nog flink wat groter geworden. S nachts draag ik een pyjamabroek met een shirt of hemdje dat gemakkelijk omhoog of omlaag kan. Overdag draag ik mn gewone kleding. Die trek ik omhoog tijdens de bv, of omlaag, afhankelijk van wat bij het kledingstuk het makkelijkst.is. Daaronder draag ik dan ren hemdje dat ik bij mijn borst omlaag kan.doen. Dan zit ik ook niet met een blote rug.

Succes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voorbereiden op het geven van bv Empty Re: Voorbereiden op het geven van bv

Bericht  Gast wo 21 maa 2012 - 19:22

Ik heb het boek 'borstvoeding' van Stefan Kleintjes gekocht. Staat naar mijn idee echt alles in wat je moet weten. Inclusief fabeltjes, zoals tips die ik kreeg van de verpleegkundige die nergens op bleken te slaan Wink

Bij de eerste zwangerschap heb ik een infoavond gehad, maar ik heb daar weinig aan gehad vond ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voorbereiden op het geven van bv Empty Re: Voorbereiden op het geven van bv

Bericht  Linda wo 21 maa 2012 - 20:37

Ik heb heel bv.com gelezen, daar is werkelijk alle informatie te vinden. Ook heb ik op het borstvoedingsforum gekeken, maar dat ben ik pas in de kraamweek actiever gaan doen.
Ik had een voedingsbeha in de zwangerschap gekocht, maar die was te klein. Toen heeft mijn man in de kraamweek 2 voedingsbeha's bij de hema gehaald, van die beugelloze, die zaten met de stuwing het lekkerst.
Koffiepads had ik wel al, die had ik ook heel hard nodig!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorbereiden op het geven van bv Empty Re: Voorbereiden op het geven van bv

Bericht  Tiara wo 21 maa 2012 - 21:26

Hoe hebben jullie je voorbereid op het geven van bv?

Ik ben naar een voorlichtingsavond geweest van de kraamzorg, hier
informatie gekregen. Ik heb wat dingen op internet opgezocht. Vond het
verhaal bij de voorlichtingsavond duidelijker dan op internet er over
lezen.


Ik heb een paar folders meegenomen bij de vk en bij een aantal geven ze een cursus/informatie avond, maar moet je 15 of 30 euro voor betalen. Ik heb me nu opgegeven voor een infoavond via de kraamzorg. Zou ik daar "genoeg" informatie uit kunnen halen?
Ik vond het afdoende, je moet het toch ook eerst in de praktijk ervaren voordat je meer vragen hebt, zo had ik dat in ieder geval. Daarna is de kraamzorg er voor informatie en evt. een lactatiekundige.

Wat is handig om te hebben bij het geven van bv? Oke, de twee belangrijkste dingen heb je natuurlijk bij de hand.
Een voedingskussen in het begin heb ik veel gebruikt, ook zoogkompressen. Een strakke bh is erg fijn voor de stuwing in het begin. Ik vond bh's met beugel vreselijk zitten. En voor de nacht handig om een handdoek in bed te gebruiken.

Maar is een voedingskussen nodig? Ja ik vond het erg handig.

Wanneer koop je een voedingsbh? Ik heb er pas een aangeschaft na dat ik een tijdje bv gaf, omdat ik eerst niet wist of het zou lukken en je niet weet of je borsten veel groter nog worden.

hoe weet je welke maat je nodig hebt omdat ze voor of na het geven van een voeding misschien anders zijn? Ik heb gewoon mijn eigen maat gekocht, ook op aanraden van de kraamzorg.

Welke kleding is handig? Overdag draag ik eigenlijk altijd 1 of 2 topjes, die vind ik handiger dan een t-shirt of een jurkje.

Wat voor nachtkleding is handig? lijkt me niet makkelijk om je hele nachthemd uit te moeten trekken. Ik had gewoon een nachthemd met spagettibandjes, die deed ik gewoon naar beneden.

Zoogcompressen lijkt me ook noodzakelijk?Ja zeker in het begin! Later hoef je ze misschien niet meer te gebruiken.

Wanneer bekijk je welke kolf je nodig hebt? Na een tijdje ben ik gaan kijken, ik hem gewoon een handkolf omdat ik niet zo veel kolf. Dit zou ik niet kopen voor je bevallen bent.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorbereiden op het geven van bv Empty Re: Voorbereiden op het geven van bv

Bericht  Pandora wo 21 maa 2012 - 21:45

Ik heb een borstvoedingscursus gevolgd, heb een speciale info avond op de verloskundigepraktijk gevolgd en heb veel boeken uit de bibiliotheek gehaad en die gelezen. Moet zeggen dat ik er best wel wat aan heb gehad, maar het allermeeste heb ik nog gehad aan de hulp (en kennis) van mijn kraamverzorgster.

Zoogcompressen had ik van de Hema en die versleet ik inderdaad bij bosjes....

Verder had ik twee voedings bh's die ik zo'n beetje dag en nacht droeg, een hele dure van MarieJo en een goedkopere (zonder beugels) van de Hema, die droeg ik vaak 's nachts en die andere overdag.

Speciale kleding had ik niet echt, het was hoog zomer toen ik bevallen ben en bv gaf dus ik droeg toch al vaak gemakkelijke kleding.

Deze keer krijg ik een geplande keizersnee, ben benieuwd hoe, en of, de bv daarna op gang wil komen....
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorbereiden op het geven van bv Empty Re: Voorbereiden op het geven van bv

Bericht  Gast do 22 maa 2012 - 5:26

Ik heb mij niet zo heel goed voorbereid. Dacht 'hups ik leg dat kind aan en er is melk'. Heb wel veel gelezen op de borstvoedingstopics op Viva. Dus wel gelezen dat het heel belangrijk is om het eerste uur huid op huid contact te hebben en binnen dat uur aan te leggen. Dat heb ik in het ZK dus wel gedaan. Daarnaast heb ik de eerste 2 dagen aan élke zuigbehoefte toegegeven. Heb haar soms elk uur aan mijn borst gehad. Na 1,5 dag was het helemaal op gang en sindsdien komt ze om de 3/4 uur.

Ik heb mij vooral ingesteld op dat ze elke 2 uur zou komen, toen ze af en toe al om de 3 uur kwam vond ik dat dan ook superfijn en kon ik de uurtjes dat ze constant bij mij lag ook beter trekken. Daarnaast heb ik meteen vanaf dag 1 preventief purelan op mijn tepels gesmeerd. Dat is echt heerlijk spul, als je tepels iets schraal worden smeer je het erop. Ik heb (klopt af) nog nooit kloofjes of wat dan ook gehad.

En ooh qua kleding vind ik mouwloze topjes superhandig. Ze staan nu ook op de H&M site in alle kleuren voor €4,95. Ik draag ze elke dag. vestje erover en je hoeft alleen je topje omlaag te doen/voedingsbh omlaag en aanleggen. (en dan heb je je vest (mits een beetje wijd) om over de baby te leggen.

's nachts draag ik wijde spagettiband topjes of een pyjama topje met knoopjes.

BH's heb ik van Noppies (padded), zijn maar een fractie duurder dan de prenatal BH's maar hun geld meer dan waard. 1 had ik er al in mijn zwangerschap en is nog steeds helemaal goed en heb nu een witte en zwarte gekocht. In dezelfde maat trouwens als de BH in mijn zwangerschap. Vlak voor het voeden knelt ie iets, maar daarna zit ie wel goed!

En ik lees 'dozen zoogcompressen', ik zal beginnen met 1 doosje. Ik heb er namelijk nog geen 1 gebruikt en wel een volle doos hier staan. Had het zonde gevonden als ik 5 dozen had staan en het is zo bijgehaald natuurlijk.

Een kolf heb ik v/d week pas aangeschaft. Het ligt er heel erg aan hoeveel je wil kolfen/ hoe vaak je van huis bent, of moet je misschien wel volledig gaan kolfen in je kraamweek? Dat is van zoveel factoren afhankelijk, daar zou ik echt even mee wachten nog.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voorbereiden op het geven van bv Empty Re: Voorbereiden op het geven van bv

Bericht  Fiebje do 22 maa 2012 - 7:58

Heb je een goed boek gelezen, op internet gekeken of een cursus/informatie avond gevolgd?
Op borstvoeding.com gekeken en de folders doorgelezen.

Wat is handig om te hebben bij het geven van bv? Oke, de twee belangrijkste dingen heb je natuurlijk bij de hand.
In bed eventueel een paar extra kussens die je achter je rug en onder je armen kan stoppen zodat je zelf relaxed zit. Weet niet waar je je nachtvoedingen wilt geven, maar dat deed ik in onze slaapkamer dus een klein zacht nalampje is wel fijn, kan jezelf wat zien en je partner doorslapen. Tube bepanthencreme in huis halen om je tepels mee in te smeren (ook handig voor andere dingen zoals schrale huid)

Maar is een voedingskussen nodig?
Is wel verrekte handig.

Wanneer koop je een voedingsbh?
Ik heb ze van de Livera en prenetal.

hoe weet je welke maat je nodig hebt omdat ze voor of na het geven van een voeding misschien anders zijn?
Ik had van die 'losse flubberdingen' dus die rekken wel goed mee.

Welke kleding is handig?
Je hebt speciale voedingsshirts.

Wat voor nachtkleding is handig? lijkt me niet makkelijk om je hele nachthemd uit te moeten trekken.
Geen idee, slaap niet met pyama.

Zoogcompressen lijkt me ook noodzakelijk?
1 doosje om mee te beginnen is zat. Hier gingen ze niet zo snel.

Wanneer bekijk je welke kolf je nodig hebt
Hebben de eerste dagen 1 van de thuiszorg gehuurd. Na een week bleek mijn productie goed te gaan komen. Keek mijn man op mp en zag daar een goede staan, goedkoop en dichtbij dus gelijk maar gekocht. Wel hadden we hem door de kraamhulp ff laten checken of het een goede was.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorbereiden op het geven van bv Empty Re: Voorbereiden op het geven van bv

Bericht  Darius do 22 maa 2012 - 8:07

Ik heb het boek 'borstvoeding' van Stefan Kleintjes en Mary Broekhuijsen gelezen. Een echte aanrader.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorbereiden op het geven van bv Empty Re: Voorbereiden op het geven van bv

Bericht  Susan do 22 maa 2012 - 8:11

Ik heb de eerste keer eigenlijk weinig gedaan om me voor te bereiden, ik heb geen cursus gevolgd en ook geen boek gelezen. Ik had me wel aangemeld voor de informatieavond, maar die viel precies samen met de eerste cursusavond van Samen Bevallen, dus toen ben ik daar naartoe gegaan. Ik heb het ook niet echt gemist, ik ben heel goed op weg geholpen door de kraamverzorgster, verder kon ik heel veel informatie op internet vinden (Borstvoeding.com, La Leche League, et cetera) en als ik er echt niet uitkwam belde ik een lactatiekundige voor advies.

De tweede keer heb ik wel een boek gelezen over tandemvoeden omdat Ezra ook nog steeds borstvoeding kreeg en toen heb ik me ook aangemeld bij een vaste lactatiekundige, die ik vlak voor de bevalling ook heb gebeld voor tips. Haar heb ik ook een aantal keer gebeld met vragen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorbereiden op het geven van bv Empty Re: Voorbereiden op het geven van bv

Bericht  Susan do 22 maa 2012 - 8:16

Maar is een voedingskussen nodig? - Heb ik weinig gebruikt, alleen de allereerste week. Verder was het meer fijn voor tijdens de zwangerschap.
Wanneer koop je een voedingsbh? Heb ik ook weinig gebruikt, maar anders zou ik zeggen, na de bevalling, als je echt borstvoeding aan het geven bent.
hoe weet je welke maat je nodig hebt omdat ze voor of na het geven van een voeding misschien anders zijn?

Welke kleding is handig? Ik vond een blouse die ik van boven open kon knopen of iets met een beetje wijde hals wel prettig. Ik heb ook een paar voedingstops gehad, maar die vond ik juist niet handig en ik vond ze ook niet erg modieus.
Wat voor nachtkleding is handig? lijkt me niet makkelijk om je hele nachthemd uit te moeten trekken. Ik heb daar niks speciaals voor gekocht.

Zoogcompressen lijkt me ook noodzakelijk? Heb ik wel gekocht, maar niet echt nodig gehad. Voor de zekerheid gewoon een pakje kopen.

Wanneer bekijk je welke kolf je nodig hebt? Dion had bij de zorgwinkel een folder gehaald met allerlei kolven. Als je denkt een geavanceerde, dure kolf nodig te hebben omdat je veelvuldig gaat kolven dan kun je die vaak ook eerst huren. Je huurt dan alleen het gedeelte van de kolf dat niet met borsten en moedermelk in aanraking komt, de rest koop je er zelf bij. Ik had twee kolven, een handkolf en een elektrische kolf, allebei enkele kolven en allebei van Medela.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorbereiden op het geven van bv Empty Re: Voorbereiden op het geven van bv

Bericht  Liadan do 22 maa 2012 - 8:27

Hoe hebben jullie je voorbereid op het geven van bv?
Heb je een goed boek gelezen, op internet gekeken of een cursus/informatie avond gevolgd? Ik heb van tevoren veel gelezen op internet en ik ben naar een info avond over borstvoeding gegaan.

Ik heb een paar folders meegenomen bij de vk en bij een aantal geven ze een cursus/informatie avond, maar moet je 15 of 30 euro voor betalen. Ik heb me nu opgegeven voor een infoavond via de kraamzorg. Zou ik daar "genoeg" informatie uit kunnen halen? Dat denk ik wel, daarnaast kan je ook nog bijv. op borstvoeding.com veel informatie lezen of op het borstvoedingsforum.

Wat is handig om te hebben bij het geven van bv? Oke, de twee belangrijkste dingen heb je natuurlijk bij de hand.
Maar is een voedingskussen nodig? Ik gebruik mijn voedingskussen nog steeds meestal bij het voeden, voor mij is het dus onmisbaar.
Wanneer koop je een voedingsbh? Ik had er 2 voor de bevalling en de rest na de bevalling aangeschaft.
hoe weet je welke maat je nodig hebt omdat ze voor of na het geven van een voeding misschien anders zijn? Ik had voor de bevalling 2 bh's gekocht die goed meerekken, verder heb ik voorgevormde van noppies en die zitten altijd goed.

Welke kleding is handig? Ik heb altijd een rekbaar hemdje onder mijn kleren die ik naar beneden trek en dan doe ik mijn shirt/trui omhoog. Als je een jurk aan doet is het handig als je die naar beneden kan trekken (moet een beetje meerekken dus), want anders moet ie omhoog en zit je er niet zo charmant bij. Speciale voedingsshirts enz. vond ik zelf niet fijn en ik kon ook niet veel mooie voedingskleding vinden.
Wat voor nachtkleding is handig? lijkt me niet makkelijk om je hele nachthemd uit te moeten trekken. Ik heb pyama's met knoopjes die ik open kan doen.

Zoogcompressen lijkt me ook noodzakelijk? Ja, vooral in het begin. Ik kan pas sinds kort zonder.

Wanneer bekijk je welke kolf je nodig hebt? Ik heb dit keer tijdens de zwangerschap al een kolf aangeschaft. Ik wist 100% zeker dat ik borstvoeding wilde geven en ook wilde gaan kolven op mijn werk. Ik heb toen dus al een dubbele electrische kolf aangeschaft. Maar je kan het best een kolf aanschaffen als je bevallen bent en weet of je 'm vaak gaat gebruiken of minder vaak en of je dan geld uit wilt geven aan een dubbele of aan een goedkopere enkele.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorbereiden op het geven van bv Empty Re: Voorbereiden op het geven van bv

Bericht  maiadebij do 22 maa 2012 - 9:02

eens met Liadan.

Ik heb tijdens de zwangerschap van J ook een dubbelzijdige kolf gekocht, maar J bleek het niet zo met de fles te hebben Laughing dus die kolf is misschien 10x gebruikt in 1,5 jaar....

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorbereiden op het geven van bv Empty Re: Voorbereiden op het geven van bv

Bericht  Happydobby do 22 maa 2012 - 21:45

[quote="Wennes"]Hoe hebben jullie je voorbereid op het geven van bv?
Heb je een goed boek gelezen, op internet gekeken of een cursus/informatie avond gevolgd? Ik heb en boek gelezen (geen idee meer welke) en bij de samen bevallen cursus is het ook aan bod gekomen. Verder borstvoeding.com is een hoop info te vinden.

Ik heb een paar folders meegenomen bij de vk en bij een aantal geven ze een cursus/informatie avond, maar moet je 15 of 30 euro voor betalen. Ik heb me nu opgegeven voor een infoavond via de kraamzorg. Zou ik daar "genoeg" informatie uit kunnen halen? Waarschijnlijk wel.

Wat is handig om te hebben bij het geven van bv? Oke, de twee belangrijkste dingen heb je natuurlijk bij de hand.
Maar is een voedingskussen nodig? Die heb ik veel gebruikt of een gewoon kussen.
Wanneer koop je een voedingsbh? Daarna, ik heb toen de bv goed op gang was mijn borsten gemeten en ik kwam op een hele andere maat uit.
hoe weet je welke maat je nodig hebt omdat ze voor of na het geven van een voeding misschien anders zijn? Je hebt schema's op internet die de juiste maat vertellen zoals whekamp.

Welke kleding is handig? Ik heb 2 voedingshirt's of shirt's met knoopjes.
Wat voor nachtkleding is handig? lijkt me niet makkelijk om je hele nachthemd uit te moeten trekken. Geen speciale, gewoon shirt omhoog.

Zoogcompressen lijkt me ook noodzakelijk?Ik heb heel veel dozen versleten maar ik zou maar 1 doos aanschaffen, er zijn vrouwen die nauwelijks lekken.

Wanneer bekijk je welke kolf je nodig hebt? Na de bevalling lukte het aanleggen niet, heb toen fulltime gekolfd met een huurkolf, dus een dubbele gekocht.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorbereiden op het geven van bv Empty Re: Voorbereiden op het geven van bv

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum