Is dat niet raar?
+14
Lejow
ijsjemeisje
ProudMom
Raindrop
Jeanette
xxDila
Summerlovin
Caramba
meisjesmama
Melis_je
Juul
minoessepoes
Tiana
Atelier Madame
18 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Is dat niet raar?
Ik snap heel goed dat je schoonouders geen zin hebben om voor jullie te dokken. Ik vind het uberhaupt dapper van ze dat ze jullie nog mee willen na al die klachten die regelmatig op het forum staan over ze
Gast- Gast
Eerlijk gezegt is het niet iets waar ik van te voren bij na denk.
Ik denk leuk gezellig uiteten. Wanneer ik echt krap bij kas zit. Meld ik dat ik best met ze een ander keertje uit eten wil maar dat ik deze maand even niet zoveel te besteden heb.
Ik vind het eerlijk gezegt ook niet fijn wanneer mensen standaard iets voor mij willen betalen.
Ik sta er dan op dat ik de volgende keer voor hun betaal. Ik voel me anders zo bezwaard als iemand standaard iets voor mij wil betalen.
Ik denk leuk gezellig uiteten. Wanneer ik echt krap bij kas zit. Meld ik dat ik best met ze een ander keertje uit eten wil maar dat ik deze maand even niet zoveel te besteden heb.
Ik vind het eerlijk gezegt ook niet fijn wanneer mensen standaard iets voor mij willen betalen.
Ik sta er dan op dat ik de volgende keer voor hun betaal. Ik voel me anders zo bezwaard als iemand standaard iets voor mij wil betalen.
ijsjemeisje- Prater
- Aantal berichten : 747
Punten : 849
Registratiedatum : 18-11-10
ProudMom schreef:Auxo schreef:Als ik hun was zou ik lekker nóg een keer op vakantie gaan en niet uit eten gaan.
Hahaha! Geweldig! Zou ik ook doen.
FFies wat anders Proudmom wat heb jij een mooi kindje zeg!! Cute!!
(ik neem aan dat het je kindje is op je foto)
ijsjemeisje- Prater
- Aantal berichten : 747
Punten : 849
Ik vind het op zich niet raar dat de ouders zouden betalen. Zo ben ik het van huis uit gewend en die verwachting heb ik ook wel. Maar ik zou me nooit daar van te voren al zo druk over gaan maken, en m'n plezier van m'n etentje van af laten hangen. Kijk eerst nou maar eens hoe het verloopt, en zorg nou maar dat het gezellig wordt, ipv je druk te maken over de financien. In 't ergste geval betaal je je eigen deel, maar gezien je wel vaker uit eten gaat, zal dat toch niet zo erg zijn denk ik.
Gast- Gast
Ik vind het niet raar.
Jou vind ik wel raar, en pinnig ook.
Het maakt toch geen ass uit wie er betaald, hoe kan het uit eten gaan daar in hemelsnaam nou anders door worden.
En kap eens met andere dingen er bij halen, al gingen ze ieder weekend op vakantie.. hun zaak en niet de jouwe!
Wat al eerder gezegd is, ik heb echt respect voor je schoonouders dat ze je uberhaupt nog mee vragen voor een diner.
Als ze eens zouden weten hoe respectloos jij over ze spreekt... Mag hopen dat je dat niet aan hen laat blijken!
Jou vind ik wel raar, en pinnig ook.
Het maakt toch geen ass uit wie er betaald, hoe kan het uit eten gaan daar in hemelsnaam nou anders door worden.
En kap eens met andere dingen er bij halen, al gingen ze ieder weekend op vakantie.. hun zaak en niet de jouwe!
Wat al eerder gezegd is, ik heb echt respect voor je schoonouders dat ze je uberhaupt nog mee vragen voor een diner.
Als ze eens zouden weten hoe respectloos jij over ze spreekt... Mag hopen dat je dat niet aan hen laat blijken!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Pfff, CBL: GROW UP! De ouders van je man zijn niet op de wereld gezet om dezelfde dingen te doen zoals jouw ouders bij jouw deden! Hallo zeg.
En nee, het is NIET raar om de rekening te splitten. Het maakt voor iedere portomonee verschil of je nu voor 2 personen aftikt of voor (ik zeg maar wat!) 6 personen. Dus jij vindt, dat een gezelligavondje uit eten met je schoonouders altijd hun moet (correctie: idd ze MOETEN niets) kosten. Wat een achterlijk gedoe van jou.
Mijn schoonvader betaald bijna altijd, maar de vorige keer hebben wij ze meegenomen, want we wilden eens iets terug doen, doe jij dat dan ook de volgende keer met jouw schoonouders? Iets terug doen? Nee zeker, jij komt met kerst wel weer zeuren over de vieze Chinees die ze altijd bestellen...
Maar ik zou heel verdrietig worden als mensen met ons mee uiteten gaan omdat ze in de basis wel denken: goh, die hebben geld zat, zijn net terug van vakantie en gaan weer maar ons eten betalen, ho maar! Nog zoiets, soms wil ik niet eens dat mensen voor me moeten betalen,want dan ben ik geneigd om bijv geen koffie te nemen na afloop, of neem ik een 'goedkoper' gerecht op de kaart terwijl ik weet ik veel, een heel duur stukje vlees pak.. (ja en ik weet ook dat jij geen vlees eet, maar ik wel en ik gebruik mezelf als voorbeeld)
Get over yourself.
En nee, het is NIET raar om de rekening te splitten. Het maakt voor iedere portomonee verschil of je nu voor 2 personen aftikt of voor (ik zeg maar wat!) 6 personen. Dus jij vindt, dat een gezelligavondje uit eten met je schoonouders altijd hun moet (correctie: idd ze MOETEN niets) kosten. Wat een achterlijk gedoe van jou.
Mijn schoonvader betaald bijna altijd, maar de vorige keer hebben wij ze meegenomen, want we wilden eens iets terug doen, doe jij dat dan ook de volgende keer met jouw schoonouders? Iets terug doen? Nee zeker, jij komt met kerst wel weer zeuren over de vieze Chinees die ze altijd bestellen...
Maar ik zou heel verdrietig worden als mensen met ons mee uiteten gaan omdat ze in de basis wel denken: goh, die hebben geld zat, zijn net terug van vakantie en gaan weer maar ons eten betalen, ho maar! Nog zoiets, soms wil ik niet eens dat mensen voor me moeten betalen,want dan ben ik geneigd om bijv geen koffie te nemen na afloop, of neem ik een 'goedkoper' gerecht op de kaart terwijl ik weet ik veel, een heel duur stukje vlees pak.. (ja en ik weet ook dat jij geen vlees eet, maar ik wel en ik gebruik mezelf als voorbeeld)
Get over yourself.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Nou, dan ga je ipv een duur land een weekje kamperen op de Veluwe dit jaar. Kan je hen ook eens uit eten nemen.
Gast- Gast
Ja inderdaad, of ipv een all in resort ga je in een klein hotelletje zitten. Dan hou je zo ineens misscien wel 400 euro over. Misschien kan jij de HELE familie dan uitnodigen en voor iedereen betalen!!James schreef:Nou, dan ga je ipv een duur land een weekje kamperen op de Veluwe dit jaar. Kan je hen ook eens uit eten nemen.
Gast- Gast
Ik zou er echt verdrietig van worden als mijn partner zo liep te zeiken over mijn ouders. Dat het niet klikte tussen mijn ex en mijn ouders heeft voor mij genoeg meegewogen om het uit te maken. Ik kan me zo voorstellen dat jou man dit ook een keer zat wordt CBL. Ik zou er maar mee oppassen als je aan je man gehecht bent.
Gast- Gast
Zusje schreef:Ik zou er echt verdrietig van worden als mijn partner zo liep te zeiken over mijn ouders. Dat het niet klikte tussen mijn ex en mijn ouders heeft voor mij genoeg meegewogen om het uit te maken. Ik kan me zo voorstellen dat jou man dit ook een keer zat wordt CBL. Ik zou er maar mee oppassen als je aan je man gehecht bent.
Eens!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
+1Zusje schreef:Ik zou er echt verdrietig van worden als mijn partner zo liep te zeiken over mijn ouders. Dat het niet klikte tussen mijn ex en mijn ouders heeft voor mij genoeg meegewogen om het uit te maken. Ik kan me zo voorstellen dat jou man dit ook een keer zat wordt CBL. Ik zou er maar mee oppassen als je aan je man gehecht bent.
Maar een tijdje terug begreep ik al tussen de regels door dat hij het steeds moeilijker begint te vinden. CBL, zoals je je nu opstelt, komt het op me over alsof je je man onbewust voor een keuze stelt, jij, of zijn ouders. En misschien is het zo dat je schoonouders misschien minder fijne dingen gezegd hebben, maar ondanks de verhalen die jij hier vertelt, komen ze op me over als aardige en schappelijke mensen. Misschien pakken ze dingen anders aan dan jij zou doen, maar dan nog is het overdreven om te reageren zoals jij altijd reageert. Denk eens een keer aan je man, aan wat dat gemopper en gemok van jou over zijn ouders met hém doet. En denk eens een keertje niet alleen aan jezelf.
In je openingspost geef je nota bene aan dat je schoonvader niet verplicht is te betalen, maar in de rest van het topic verplicht je hem het gewoon wél.
Gast- Gast
Vind het een wonder dat je schoonouders je uberhaupt nog uitnodigen om mee te gaan eten. Ik zou alleen je man uitnodigen als ik hun was.
Gast- Gast
Ik vind het helemaal niet vanzelfsprekend dat mensen met een dikkere portomonnee betalen. Schoonouders of niet. Ik ga er zelf dus ook nooit vanuit. De mijne betalen wel meestal maar ik stel zelf altijd voor de rekening te delen.... Als je niet officieel word uitgenodigd bijv bruiloft ofzo vind ik het normaal dat je het deelt. En zo niet en je ouders of schoonouders betalen moet je gewoon dankbaar zijn en het niet vanzelfsprekend vinden.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Ga je nog reageren op de reacties CBL? Ik ben reuze benieuwd naar je commentaar, en je antwoord op de vraag van Birgit.
Gast- Gast
Is CBL L.ucky?
(Lekker spuit 11 maar begin alles een beetje te lezen en het lijkt er verdraaid veel op )
(Lekker spuit 11 maar begin alles een beetje te lezen en het lijkt er verdraaid veel op )
Jacolien- Fluisteraar
- Aantal berichten : 62
Punten : 71
Registratiedatum : 16-06-11
Jacolien schreef:Is CBL L.ucky?
Ja.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Jacolien schreef:Is CBL L.ucky?
Heey, Jacolien! Ben jij dezelfde Jacolien als die op het oude forum?
Gast- Gast
.Tea-Leaf schreef:Jacolien schreef:Is CBL L.ucky?
Heey, Jacolien! Ben jij dezelfde Jacolien als die op het oude forum?
Yep! Dacht, kom maar weer eens een keertje kijken. Ik kom vooral om ideetjes op te doen voor onze trouwdag hoor. Maar merk dat ik al snel overal ga lezen en nu nog steeds in m'n pyjama zit...oeps!
Jacolien- Fluisteraar
- Aantal berichten : 62
Punten : 71
Registratiedatum : 16-06-11
Wat leuk dat je gaat trouwen, van harte gefeliciteerd! Ik denk dat je hier genoeg ideeën op kan doen, er zijn heel wat meiden die gaan trouwen of getrouwd zijn.
Gast- Gast
Als ik me niet vergis mochten jullie een tijd terug op hun kosten mee op vakantie, maar was je daar boos over omdat je hond dan een week naar een opvang moest. Het is werkelijk nooit goed bij jou.
Wat gaat het volgende topic zijn? Dat je boos op ze bent omdat ze je meenemen (op hun kosten) naar een restaurant waar je te lang moet zitten, de muziek te zacht staat of de bediening te sombere kleding aan heeft? Dat kan natuurlijk ook je hele avond (of week, incl. aanloop) verpesten.
Wat ben jij toch een ontzettend negatief persoon.
Wat gaat het volgende topic zijn? Dat je boos op ze bent omdat ze je meenemen (op hun kosten) naar een restaurant waar je te lang moet zitten, de muziek te zacht staat of de bediening te sombere kleding aan heeft? Dat kan natuurlijk ook je hele avond (of week, incl. aanloop) verpesten.
Wat ben jij toch een ontzettend negatief persoon.
Gast- Gast
Ik geloof niet dat haar schoonouders uberhaupt iets goed kunnen doen.
Want of het nu over uiteten gaan gaat, op vakantie gaan gaat of over gourmetten gaat...
Het is nooit goed. Er is altijd wel iets negatiefs of waar madame het niet mee eens is.
Want of het nu over uiteten gaan gaat, op vakantie gaan gaat of over gourmetten gaat...
Het is nooit goed. Er is altijd wel iets negatiefs of waar madame het niet mee eens is.
Gast- Gast
Ik heb ok het idee dat CBL vooral gewoon zoekt om te zeiken. Schoonouders kunnen dingen nóg zo tiptop willen regelen, dan nog vindt ze wel iets om over te zeiken. Vaak ook nog dingen die er totaal niet toe doen, op dat moment. Jammer alleen dat CBL zelf niet inziet dat ze de mensen aar ze zo van houdt, juist alleen maar keihard van zich af duwt op deze manier.
Gast- Gast
Bah, CBL ik zou de kriebels krijgen als ik zo negatief ingesteld zou zijn als jou.
Dat moet toch verschrikkelijk deprimerend zijn?
Zeike om het zeiken, zeuren om het zeuren, niemand die ook maar iets goed kan doen in jouw ogen, het draait alleen maar om Lucky (en dan bedoel ik de hond) en jouw eigen persoontje.
Inleven in een ander, denken aan een ander, iets doen voor een ander, ho maar...
Dat moet toch verschrikkelijk deprimerend zijn?
Zeike om het zeiken, zeuren om het zeuren, niemand die ook maar iets goed kan doen in jouw ogen, het draait alleen maar om Lucky (en dan bedoel ik de hond) en jouw eigen persoontje.
Inleven in een ander, denken aan een ander, iets doen voor een ander, ho maar...
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Is dat niet een heel raar advies?
» Ik weet het even niet meer (veel huilen, niet willen eten)
» Niet kunnen inloggen (hotmail) En Rush niet bij Paypal
» is die angst normaal?Edit, blijkbaar niet, het zit niet goed
» Ik voel me niet happy en weet niet waarom
» Ik weet het even niet meer (veel huilen, niet willen eten)
» Niet kunnen inloggen (hotmail) En Rush niet bij Paypal
» is die angst normaal?Edit, blijkbaar niet, het zit niet goed
» Ik voel me niet happy en weet niet waarom
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: