Is dat niet raar?
+14
Lejow
ijsjemeisje
ProudMom
Raindrop
Jeanette
xxDila
Summerlovin
Caramba
meisjesmama
Melis_je
Juul
minoessepoes
Tiana
Atelier Madame
18 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Is dat niet raar?
Ik vind trouwens dat je eens wat minder negatief over je schoonouders moet doen. De mijne zijn ook niet altijd je van het, maar ik kan er inmiddels wel mee door één deur ondanks dat we dag en nacht verschillen.
Het zou je goed doen om eens iets positiefs te zien in de ouders van de man waarvan je houdt.
Het zou je goed doen om eens iets positiefs te zien in de ouders van de man waarvan je houdt.
Gast- Gast
Atelier Madame schreef: ik had juist die avond heel zuinig gegeten en het scheelde echt 15 euro wat ik bovenop mn eigen eten moest betalen, vond ik niet zo leuk..
Ik snap wel dat wanneer je erop gelet hebt en erop gerekend hebt, het niet zo'n leuke actie is.
Trouwens, helemaal eens met de laatste post van Tea-Leaf.
Gast- Gast
Er is altijd wel gemiep over je schoonouders, maar nooit eens over je eigen ouders. Daar kan net zo goed wel iets niet goed aan zijn. Zoals jij over jou schoonouders denkt, zo denkt jou man misschien wel, zonder woorden misschien wel, over jou ouders.
Ik vind het niet raar dat ieder zijn eigen deel van het etentje betaald.
Mijn schoonouders betalen ook vaak de rekening voor ons, maar het komt ook voor dat wij ons eigen deel moeten betalen.
De meesten hier vinden dat niet raar, dus eigenlijk ben jij raar, maar dat wisten we al
Ik vind het niet raar dat ieder zijn eigen deel van het etentje betaald.
Mijn schoonouders betalen ook vaak de rekening voor ons, maar het komt ook voor dat wij ons eigen deel moeten betalen.
De meesten hier vinden dat niet raar, dus eigenlijk ben jij raar, maar dat wisten we al
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Ik vind het ook niet raar.
Summerlovin- Kletskop
- Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10
Tea-Leaf schreef:Ik vind trouwens dat je eens wat minder negatief over je schoonouders moet doen. De mijne zijn ook niet altijd je van het, maar ik kan er inmiddels wel mee door één deur ondanks dat we dag en nacht verschillen.
Eens met het dikgedrukte stukje. Ik kan helemaal niet met mijn schoonmoeder door één deur. Er is nog niet eens sprake van een haat-liefde verhouding het is gewoon haat.. Zij vind mij verschrikkelijk op alle fronten en laat dat ook weten.. Hierdoor kan ik haar slecht verdragen. En dan nog praat ik er verder niet over. En zeker niet over hoe zij de zaken regelen..
Daarbij.. Ouders hebben niet perse mee te besteden. Hoe weet je dat? Ken je hun bankgegevens? Dat ze veel op vakantie gaan zegt al helemaal niets! Mijn ouders doen dat ook, maar als ik dan kijk naar wie meer te besteden heeft per maand zullen wij dat zijn.. Het is maar net hoe je vakantie boekt & zoekt.
En je zegt het zelf al; Leuk zo uit eten gaan... not (of iets in die trant). Jij maakt het er anders wel zelf naar. Waarom denk je er uberhaupt over na wat geeft het? Betalen zij, dan betalen zijn, deel je, dan deel je, wat is het probleem?
En de vergelijking met je eigen ouders is ook zo zinloos. Dat zijn jouw ouders & dit zijn je schoonouders. 4 verschillende mensen, elk anders opgegroeid, met elk eigen gewoonte.
xxDila- Prater
- Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10
ProudMama schreef:Ik zou niet eens willen dat mijn ouders betaalden voor ons als we uit eten zouden gaan! Dus ik vind het zeker niet gek als ieder voor zich betaald, dat vind ik eigenlijk normaal.
+1
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Nee ik vind het niet raar. Als wij uit eten gaan wordt er meestal ook voor ons betaald maar ik vind het echt niet erg om het zelf te betalen.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10
Wat kun je toch een pin zijn zeg...
Soms betalen mijn ouders. Meestal als ze iets te vieren hebben.
Soms betalen wij omdat we ze ergens voor willen bedanken.
Soms betaald ieder voor zich omdat we gewoon zin hebben om iets gezelligs te doen.
Dat iemand meer te besteden heeft wil niet zeggen dat ze dat dan maar aan jullie uit moeten geven.
En hoezo maakt dat het uiteten gaan anders??? Het eten blijft toch hetzelfde smaken?
Of zit er bij jou een naar smaakje aan omdat je je portomonee moet trekken?
Soms betalen mijn ouders. Meestal als ze iets te vieren hebben.
Soms betalen wij omdat we ze ergens voor willen bedanken.
Soms betaald ieder voor zich omdat we gewoon zin hebben om iets gezelligs te doen.
Dat iemand meer te besteden heeft wil niet zeggen dat ze dat dan maar aan jullie uit moeten geven.
En hoezo maakt dat het uiteten gaan anders??? Het eten blijft toch hetzelfde smaken?
Of zit er bij jou een naar smaakje aan omdat je je portomonee moet trekken?
Gast- Gast
Heel vreemd. Dan gaan ze toch iets minder op vakantie? Ik bedoel, het lijkt mij echt fantastisch om met mijn heerlijke altijd positieve schoondochter uit eten te gaan die ook nog eens heel positief over ons denkt. Absoluut, ik zou minder vaak op vakantie gaan zodat ik mijn schoondochter vaker mee uit eten kan nemen.
Gast- Gast
Francaise_ schreef:Heel vreemd. Dan gaan ze toch iets minder op vakantie? Ik bedoel, het lijkt mij echt fantastisch om met mijn heerlijke altijd positieve schoondochter uit eten te gaan die ook nog eens heel positief over ons denkt. Absoluut, ik zou minder vaak op vakantie gaan zodat ik mijn schoondochter vaker mee uit eten kan nemen.
Gast- Gast
Francaise_ schreef:Heel vreemd. Dan gaan ze toch iets minder op vakantie? Ik bedoel, het lijkt mij echt fantastisch om met mijn heerlijke altijd positieve schoondochter uit eten te gaan die ook nog eens heel positief over ons denkt. Absoluut, ik zou minder vaak op vakantie gaan zodat ik mijn schoondochter vaker mee uit eten kan nemen.
En nu serieus. Want dit is niet lachwekkend.
Caramba- Ratel
Auxo schreef:Als ik hun was zou ik lekker nóg een keer op vakantie gaan en niet uit eten gaan.
Hahaha! Geweldig! Zou ik ook doen.
ProudMom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11
Spetterdespat schreef:Francaise_ schreef:Heel vreemd. Dan gaan ze toch iets minder op vakantie? Ik bedoel, het lijkt mij echt fantastisch om met mijn heerlijke altijd positieve schoondochter uit eten te gaan die ook nog eens heel positief over ons denkt. Absoluut, ik zou minder vaak op vakantie gaan zodat ik mijn schoondochter vaker mee uit eten kan nemen.
Niet?
Ik vind van wel eigenlijk....
Gast- Gast
Hazeltje schreef:Spetterdespat schreef:Francaise_ schreef:Heel vreemd. Dan gaan ze toch iets minder op vakantie? Ik bedoel, het lijkt mij echt fantastisch om met mijn heerlijke altijd positieve schoondochter uit eten te gaan die ook nog eens heel positief over ons denkt. Absoluut, ik zou minder vaak op vakantie gaan zodat ik mijn schoondochter vaker mee uit eten kan nemen.
Niet?
Ik vind van wel eigenlijk....
Hahaha! +1!
ProudMom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11
Weet niet vind het zoals het nu overkomt wel een beetje erg sarcastisch, wat ook zo moet zijn natuurlijk, maar zie er dus daarom niet echt de lol van in.
Dan ben ik maar een miep
Dan ben ik maar een miep
Caramba- Ratel
Hoeft ook niet maar ik ga acuut in deze mood als ik de uitspraken lees.Spetterdespat schreef:Weet niet vind het zoals het nu overkomt wel een beetje erg sarcastisch, wat ook zo moet zijn natuurlijk, maar zie er dus daarom niet echt de lol van in.
Dan ben ik maar een miep
Gast- Gast
Francaise_ schreef:Hoeft ook niet maar ik ga acuut in deze mood als ik de uitspraken lees.Spetterdespat schreef:Weet niet vind het zoals het nu overkomt wel een beetje erg sarcastisch, wat ook zo moet zijn natuurlijk, maar zie er dus daarom niet echt de lol van in.
Dan ben ik maar een miep
Welke uitspraken, doe eens specifiek?
Gast- Gast
Over dat zij meer te besteden hebben, over eten dat anders smaakt als je het zelf moet betalen, over die vakantie, over die mensen met wie ze uit eten gingen en wat haar schoonmoeder toen zei en hoe het volgens CBL bedoeld was.Tea-Leaf schreef:Francaise_ schreef:Hoeft ook niet maar ik ga acuut in deze mood als ik de uitspraken lees.Spetterdespat schreef:Weet niet vind het zoals het nu overkomt wel een beetje erg sarcastisch, wat ook zo moet zijn natuurlijk, maar zie er dus daarom niet echt de lol van in.
Dan ben ik maar een miep
Wees verdorie blij dat ze je leuk genoeg gezelschap vinden om mee te vragen. Daarbij, hoe weet ze nou dat ze moeten betalen? Schoonmoeder heeft neem ik aan niet aan de telefoon gezegd: 'Wij willen met jullie uit eten maar jullie betalen zelf?
Gast- Gast
Francaise_ schreef:Over dat zij meer te besteden hebben, over eten dat anders smaakt als je het zelf moet betalen, over die vakantie, over die mensen met wie ze uit eten gingen en wat haar schoonmoeder toen zei en hoe het volgens CBL bedoeld was.Tea-Leaf schreef:Francaise_ schreef:Hoeft ook niet maar ik ga acuut in deze mood als ik de uitspraken lees.Spetterdespat schreef:Weet niet vind het zoals het nu overkomt wel een beetje erg sarcastisch, wat ook zo moet zijn natuurlijk, maar zie er dus daarom niet echt de lol van in.
Dan ben ik maar een miep
Wees verdorie blij dat ze je leuk genoeg gezelschap vinden om mee te vragen. Daarbij, hoe weet ze nou dat ze moeten betalen? Schoonmoeder heeft neem ik aan niet aan de telefoon gezegd: 'Wij willen met jullie uit eten maar jullie betalen zelf?
Je bracht het zo, ehm.. kattig. Maar na deze reactie snap ik je wel en ben ik het met je eens.
Gast- Gast
Francaise_ schreef:Over dat zij meer te besteden hebben, over eten dat anders smaakt als je het zelf moet betalen, over die vakantie, over die mensen met wie ze uit eten gingen en wat haar schoonmoeder toen zei en hoe het volgens CBL bedoeld was.Tea-Leaf schreef:Francaise_ schreef:Hoeft ook niet maar ik ga acuut in deze mood als ik de uitspraken lees.Spetterdespat schreef:Weet niet vind het zoals het nu overkomt wel een beetje erg sarcastisch, wat ook zo moet zijn natuurlijk, maar zie er dus daarom niet echt de lol van in.
Dan ben ik maar een miep
Zo komt het al heel anders over.
Caramba- Ratel
Ik vind het heel niet zo raar om de rekening te splitten bij het uit eten gaan. Doen wij in de familie ook wel eens... of als één persoon het kan missen dan betaal die en dan storten we later ieder ons deel naar die persoon terug.
Gast- Gast
Hoe komt het toch dat je vaak zo ondankbaar over komt?
Die mensen denken een leuk idee te hebben door met elkaar te gaan eten. Ik zie een leuk initiatief en gezelligheid.
Als wij met meerdere mensen uit eten gaan ga ik er altijd van uit dat we de rekening delen. Mocht iemand willen trakteren, dan kan het alleen maar meevallen. Op die manier ga je voor de gezelligheid.
Als wij met mijn ouders uit eten gaan willen mijn ouders altijd betalen, ook als we eens chinees halen ofzo.
Ik vraag wel altijd netjes of ik misschien een deel bij kan leggen maar daar gaan ze nooit op in.
Prima, maar toch vind ik niet dat je dat als iets vanzelfsprekends moet zien.
Ze zijn toch niet ineens minder aardig als ik ook zou moeten betalen?
Ik krijg het het idee dat iedereen zich aan jou aan moet passen en wat jij gewend bent dat hoort altijd zo te zijn.
Even een hele serieuze vraag tussendoor: heb jij vriendinnen waarbij je je verhaal kwijt kunt?
Die mensen denken een leuk idee te hebben door met elkaar te gaan eten. Ik zie een leuk initiatief en gezelligheid.
Als wij met meerdere mensen uit eten gaan ga ik er altijd van uit dat we de rekening delen. Mocht iemand willen trakteren, dan kan het alleen maar meevallen. Op die manier ga je voor de gezelligheid.
Als wij met mijn ouders uit eten gaan willen mijn ouders altijd betalen, ook als we eens chinees halen ofzo.
Ik vraag wel altijd netjes of ik misschien een deel bij kan leggen maar daar gaan ze nooit op in.
Prima, maar toch vind ik niet dat je dat als iets vanzelfsprekends moet zien.
Ze zijn toch niet ineens minder aardig als ik ook zou moeten betalen?
Ik krijg het het idee dat iedereen zich aan jou aan moet passen en wat jij gewend bent dat hoort altijd zo te zijn.
Even een hele serieuze vraag tussendoor: heb jij vriendinnen waarbij je je verhaal kwijt kunt?
Gast- Gast
Ik ben ook gewend dat mijn ouders betalen. Maar daardoor vind ik het niet meteen raar als het anders zou gaan met de ouders van mijn vriend. Eigenlijk heel slecht maar doordat wij dus een beetje 'verwend' worden, verwacht ik het alleen niet dat je zelf moet betalen. Maar het zou er niet minder gezellig om zijn.
Overigens zou ik het wel zwaar irritant vinden als het precies uitgerekend wordt. Deel dan gewoon ongeveer door de aantal personen.
Overigens zou ik het wel zwaar irritant vinden als het precies uitgerekend wordt. Deel dan gewoon ongeveer door de aantal personen.
Gast- Gast
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Is dat niet een heel raar advies?
» Ik weet het even niet meer (veel huilen, niet willen eten)
» Niet kunnen inloggen (hotmail) En Rush niet bij Paypal
» is die angst normaal?Edit, blijkbaar niet, het zit niet goed
» Ik voel me niet happy en weet niet waarom
» Ik weet het even niet meer (veel huilen, niet willen eten)
» Niet kunnen inloggen (hotmail) En Rush niet bij Paypal
» is die angst normaal?Edit, blijkbaar niet, het zit niet goed
» Ik voel me niet happy en weet niet waarom
Pagina 2 van 4
Permissies van dit forum: