Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Is dat niet raar?

+14
Lejow
ijsjemeisje
ProudMom
Raindrop
Jeanette
xxDila
Summerlovin
Caramba
meisjesmama
Melis_je
Juul
minoessepoes
Tiana
Atelier Madame
18 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Is dat niet raar? Empty Is dat niet raar?

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 1:21

Dit weekend gaan we uit eten met mijn schoonfamilie, maar ieder betaald voor zich dwz per stel.
We gaan nooit uit eten met ze en het is pas 1x gebeurd en toen had mijn schoonvader betaald (wat eigenlijk niet de bedoeling was).

Tuurlijk is hij dat nu niet verplicht.
Met mijn ouders zijn we al heel vaak uit eten geweest en dan betaalde mijn ouders altijd.
Dat ben ik zo gewend en vind het ook meer dan normaal tenslotte hebben zij meer te besteden dan wij.

Vind het ook een beetje krenterig gedoe als ieder voor zich betaald, maar zoals ik al zei is mijn schoonvader niets verplicht.
Alleen maakt het het uit eten dan weer anders dan bij mijn ouders.

Hoe gaat dat bij jullie?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dat niet raar? Empty Re: Is dat niet raar?

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 1:23

Het uiteten blijft toch gewoon hetzelfde? Dat een ander meer te besteden heeft wil ook niet zeggen dat zij dan maar moeten betalen natuurlijk. Ik ben laatst ook uiteten geweest met mijn familie en toen heeft ook ieder voor zich betaald. Was supergezellig. Het gaat er om dat je tijd samen door brengt op een gezellige manier, niet wie er betaalt toch? Tenzij je er geen geld voor hebt maar dan moet je dat gewoon aangeven en niet gaan.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 1:25

als mijn ouders ons mee uit eten nemen betalen zij meestal, als wij hun mee uit eten nemen betalen wij.

Als we met vrienden uit eten gaan delen we de rekening meestal door het aantal personen.

Vind het een beetje vreemd dat je vind dat hun maar moeten betalen omdat hun meer te besteden hebben :S

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 1:25

Ik vind dat niet raar.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 1:27

Zusje schreef:Het uiteten blijft toch gewoon hetzelfde? Dat een ander meer te besteden heeft wil ook niet zeggen dat zij dan maar moeten betalen natuurlijk. Ik ben laatst ook uiteten geweest met mijn familie en toen heeft ook ieder voor zich betaald. Was supergezellig. Het gaat er om dat je tijd samen door brengt op een gezellige manier, niet wie er betaalt toch? Tenzij je er geen geld voor hebt maar dan moet je dat gewoon aangeven en niet gaan.

Zoals ik al zei is hij niks verplicht, maar ik ben anders gewend snap je.
Vind het een beetje een dubbel gevoel aangezien zijn ouders net 3 wkn geleden 2 wkn op vakantie zijn geweest en volgende week alweer 2 wkn gaan.
Tuurlijk mogen zij beslissen hoe zij hun geld uitgeven, maar dan denk ik ''kom op zeg, ze hebben 1x met moeite een etentje betaald en daarna nooit meer, dan kan het er toch nog een keer vanaf''.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 1:28

Het hangt er eigenlijk vanaf hoe je meegevraagd wordt. Wordt het samen geregeld dan betaal je ieder voor zich. Wordt je echt uigenodigd dan ga ik er wel vanuit dat de ander betaalt. Maar zo niet is er ook geen man over boord en is het ook vast gezellig Very Happy.

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame vr 17 jun 2011 - 1:28

Wat is de intentie van het etentje? Zomaar gezellig met zn allen of een verjaardag/bruiloft oid. En zijn jullie door hen uitgenodigd of is het plan gewoon in de wandelgangen ontstaan?
Ik vind dat namelijk wel belangrijk.
dus +1 voor lily haar post
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 1:29

Lily schreef:als mijn ouders ons mee uit eten nemen betalen zij meestal, als wij hun mee uit eten nemen betalen wij.

Als we met vrienden uit eten gaan delen we de rekening meestal door het aantal personen.

Vind het een beetje vreemd dat je vind dat hun maar moeten betalen omdat hun meer te besteden hebben :S

Als je iemand mee uit eten neemt vind ik het logisch dat je dan voor hun betaald.
Met vrienden de rekening delen door het aantal vind ik ook normaal.

Zoals ik nu al 3x heb gezegd vind ik niet dat zij moeten betalen. Ik heb nergens het woordje ''moeten'' gebruikt.
Vind alleen dat het wel eens leuk zou zijn als zij ons meenamen dat is alles.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 1:30

Caribbeanlover schreef:Zoals ik al zei is hij niks verplicht, maar ik ben anders gewend snap je. Vind het een beetje een dubbel gevoel aangezien zijn ouders net 3 wkn geleden 2 wkn op vakantie zijn geweest en volgende week alweer 2 wkn gaan.
Tuurlijk mogen zij beslissen hoe zij hun geld uitgeven, maar dan denk ik ''kom op zeg, ze hebben 1x met moeite een etentje betaald en daarna nooit meer, dan kan het er toch nog een keer vanaf''.

Waarom focus je je toch altijd op bijzaken die er helemaal niet toe doen? Mss hebben ze juist door die vakanties geen geld meer om voor jullie te betalen. Dat jij naar het Caribbisch gebied op vakantie gaat wil toch ook niet gelijk zeggen dat je zakken vol geld hebt de rest van het jaar? Mss zijn ze gewoon niet gewend mensen mee uit eten te nemen. Eerlijk gezegd doen wij dat ook niet vaak in mijn familie.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 1:30

Caribbeanlover schreef:
Zusje schreef:Het uiteten blijft toch gewoon hetzelfde? Dat een ander meer te besteden heeft wil ook niet zeggen dat zij dan maar moeten betalen natuurlijk. Ik ben laatst ook uiteten geweest met mijn familie en toen heeft ook ieder voor zich betaald. Was supergezellig. Het gaat er om dat je tijd samen door brengt op een gezellige manier, niet wie er betaalt toch? Tenzij je er geen geld voor hebt maar dan moet je dat gewoon aangeven en niet gaan.

Zoals ik al zei is hij niks verplicht, maar ik ben anders gewend snap je.
Vind het een beetje een dubbel gevoel aangezien zijn ouders net 3 wkn geleden 2 wkn op vakantie zijn geweest en volgende week alweer 2 wkn gaan.

Al gaan ze 10x per jaar op vakantie, Ik vind dat los staan van het feit of ze betalen ja of nee.
Jij kan niet in hun beurs kijken.

Daarnaast vind ik het ook vrij normaal dat je voor jezelf betaald. Of idd de rekening deelt door het aantal personen !

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 1:31

Het lijkt je leuk zeg je. Hebben jullie hun weleens mee uiteten genomen?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 1:31

Atelier Madame schreef:Wat is de intentie van het etentje? Zomaar gezellig met zn allen of een verjaardag/bruiloft oid. En zijn jullie door hen uitgenodigd of is het plan gewoon in de wandelgangen ontstaan?
Ik vind dat namelijk wel belangrijk.
dus +1 voor lily haar post

Er is eigenlijk geen reden waarom we gaan.
Is het dan anders nu je dat weet? Mijn man en ik wilde sowieso dit weekend wat gaan eten en hadden al bedacht waar.Toen ik vanochtend een telefoontje kreeg met dit idee en heb gezegd dat ik het met mijn man erover zou hebben.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 1:34

Oke er staat geen moeten in. Maar wat maakt het uit of iedereen voor zich betaald. Jij vind het krenterig staan maar hoeveel mensen doen dit wel niet :S En wat maakt het uit dat het er bij jou ouders of bij je schoonouders het er anders aantoe gaat? Het wordt er niet minder gezellig op of dat 1 persoon betaald of dat je de rekening deelt.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 1:36

Ik zou niet eens willen dat mijn ouders betaalden voor ons als we uit eten zouden gaan! Dus ik vind het zeker niet gek als ieder voor zich betaald, dat vind ik eigenlijk normaal.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 1:37

Zusje schreef:
Caribbeanlover schreef:Zoals ik al zei is hij niks verplicht, maar ik ben anders gewend snap je. Vind het een beetje een dubbel gevoel aangezien zijn ouders net 3 wkn geleden 2 wkn op vakantie zijn geweest en volgende week alweer 2 wkn gaan.

Waarom focus je je toch altijd op bijzaken die er helemaal niet toe doen? Mss hebben ze juist door die vakanties geen geld meer om voor jullie te betalen. Dat jij naar het Caribbisch gebied op vakantie gaat wil toch ook niet gelijk zeggen dat je zakken vol geld hebt de rest van het jaar? Mss zijn ze gewoon niet gewend mensen mee uit eten te nemen. Eerlijk gezegd doen wij dat ook niet vaak in mijn familie.

Nou dan zouden ze ook een keer minder kunnen gaan, let op ''zouden'' he, niks moet van mij.
Ze nemen idd nooit mensen uit eten.
Ze waren een keer met kennissen uit eten en toen deelde ze de rekening door 2.
Dat man van dat andere stel hield wel van wat wijntjes en mijn schoonvader ook,maar niet zoveel.
Toen had mijn schoonmoeder tegen hem gezegd ''drink nou wat meer'' met het idee dat de rekening door 2en ging en zij dan beide niet zoveel hadden gedronken en dan toch meebetaalde aan dat ander stel.
Dit hoorde ik van mijn schoonzus en mijn schoonmoeder bedoelde het grappig, maar zo kwam het niet over. Het was juist eerder gemeend aangezien zij niet gauw voor andersmans drank willen betalen.
Best raar van haar aangezien ze altijd zo loopt te klagen dat mijn man zoveel drinkt en dat valt echt wel mee. Gewoon wat wijntjes bij lekker eten moet kunnen.
Gezellig zo uit eten gaan................not!

Gast
Gast

Bericht  Tiana vr 17 jun 2011 - 1:38

Nee ik vind dat niet raar.
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 1:42

Waarom focus jij je altijd op de dingen die anders zijn bij je schoonouders? Het is toch logisch dat het niet hetzelfde gaat als bij jouw ouders. Vooral over de negatieve dingen lees ik veel berichten.
Het is een andere familie, met andere gewoontes en tradities. Dat betekent niet dat jouw schoonfamilie minder gezellig is, minder leuk of zelfs raar.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 1:47

Caribbeanlover schreef:Nou dan zouden ze ook een keer minder kunnen gaan, let op ''zouden'' he, niks moet van mij.
Ze nemen idd nooit mensen uit eten.
Ze waren een keer met kennissen uit eten en toen deelde ze de rekening door 2.
Dat man van dat andere stel hield wel van wat wijntjes en mijn schoonvader ook,maar niet zoveel.
Toen had mijn schoonmoeder tegen hem gezegd ''drink nou wat meer'' met het idee dat de rekening door 2en ging en zij dan beide niet zoveel hadden gedronken en dan toch meebetaalde aan dat ander stel.
Dit hoorde ik van mijn schoonzus en mijn schoonmoeder bedoelde het grappig, maar zo kwam het niet over. Het was juist eerder gemeend aangezien zij niet gauw voor andersmans drank willen betalen.
Best raar van haar aangezien ze altijd zo loopt te klagen dat mijn man zoveel drinkt en dat valt echt wel mee. Gewoon wat wijntjes bij lekker eten moet kunnen.

Niks moet nee maar sjees, dat je alleen al op het idee komt dat ze minder op vakantie zouden gaan zodat ze jullie mee uit eten ZOUDEN kunnen nemen. Hoe komt het toch dat jij niet buiten je eigen kader kunt denken? Het lijkt wel of alle tradities en gewoontes die jij hebt meegekregen de enige juiste zijn en al het andere vind je raar of twijfel je over of het raar is. Vind je het zelf raar? Het maakt toch niets uit wie er betaald als je een gezellige avond hebt? Zolang het maar in samenspraak gaat.

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes vr 17 jun 2011 - 1:51

Wij betalen ook weleens voor onze ouders of schoonouders hoor. Nou moet ik erbij zeggen dat zij wel vaker betalen, vooral als ze de hele familie meenemen/uitnodigen, maar ik vind het niet vanzelfsprekend dat zij voor ons betalen. Misschien hebben zij wel wat meer te besteden, maar wij hebben ook gewoon beide een baan en we hebben het absoluut niet slecht, dus ik vind het vanzelfsprekend om ook een keer te betalen!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Juul vr 17 jun 2011 - 2:07

minoessepoes schreef:Wij betalen ook weleens voor onze ouders of schoonouders hoor. Nou moet ik erbij zeggen dat zij wel vaker betalen, vooral als ze de hele familie meenemen/uitnodigen, maar ik vind het niet vanzelfsprekend dat zij voor ons betalen. Misschien hebben zij wel wat meer te besteden, maar wij hebben ook gewoon beide een baan en we hebben het absoluut niet slecht, dus ik vind het vanzelfsprekend om ook een keer te betalen!

Ben ik het helemaal mee eens. Mijn moeder heeft meer te besteden dan mijn schoonouders en wij, maar desondanks betalen wij ook regelmatig voor mijn moeder of schoonouders. Wanneer het een keer niet uitkomt qua financiën geven we dat ook aan.
Ik zou niet eens willen dat er regelmatig voor ons betaald wordt. Ik vind het allang gezellig als we weer eens met zijn allen samen zijn.
Juul
Juul
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 456
Punten : 485
Registratiedatum : 02-02-11

Bericht  Melis_je vr 17 jun 2011 - 2:16

Caribbeanlover schreef:

Een en al voorpret smile. Als je splitten krenterig vindt staan, kunnen jullie hen trakteren.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Atelier Madame vr 17 jun 2011 - 2:26

Hihi ik heb wel is met vrienden van mn vriend stennis lopen schoppen omdat zij gingen splitten. Ik was van mn eigen vriendinnen gewend dat de rekening werd nageplozen wie wat had gegeten en gedronken angel ik had juist die avond heel zuinig gegeten en het scheelde echt 15 euro wat ik bovenop mn eigen eten moest betalen, vond ik niet zo leuk..
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  meisjesmama vr 17 jun 2011 - 2:37

Je bent toch oud genoeg om je eigen rekening te betalen ik zie het probleem niet zo. Mijn schoonouders betalen ook wel ons eten maar wij namen laatst ook hun + mijn schoonzusje en aanhang mee. Terwijl mijn ouders dat minder snel doen.

En een vakantie minder om jullie etentje te betalen pfff hoe bedenk je het.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 2:52

Als ik hun was zou ik lekker nóg een keer op vakantie gaan en niet uit eten gaan.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 2:58

Ik vind dat je gewoon zelf kan betalen per stel. Heb je dat geld niet, dan zeg je toch af?

Niet zo moeilijk doen hoor, je schoonouders zijn niet verplicht om voor jullie te betalen. Ook al zijn ze miljonair.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: