Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Is dat niet een heel raar advies?

+4
moepie
Lady4
mauwmauw
Jilke
8 plaatsers

Ga naar beneden

Is dat niet een heel raar advies? Empty Is dat niet een heel raar advies?

Bericht  Jilke za 9 jul 2011 - 20:08

Een kennis van mij heeft een kleintje, en nogal problemen met de flesvoedingen. Kindje krijgt nog geen bijvoeding, maar drinkt de flessen zo onwijs slecht, dat ze al de wanhoop nabij zijn. Nou zijn ze naar de arts geweest (zegt ze) en heeft ze als advies gegeven gewoon de fles te geven. Als ze dan stopt met drinken en er zit nog erg veel in, kan ze het met een spuitje verder geven. Toen ik het zag werkte het ook echt, ze pakte een 10 ml spuit en gaf zo die melk in de mond. Kreeg er zo toch nog 60 cc in bij het kindje.

Nou oke, ze drinkt, maar is dat niet gewoon helemaal verkeerd? Je leert dan een kind toch hele verkeerde gewoontes aan of zie ik dat nou zo verkeerd? En hebben jullie dit advies wel eens gehad of gehoord? Ik vind het wel zo vreemd?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dat niet een heel raar advies? Empty Re: Is dat niet een heel raar advies?

Bericht  mauwmauw za 9 jul 2011 - 20:12

soms moet je wel als het niet anders kan,zolang ze eerst de fles proberen lijkt het me geen probleem
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dat niet een heel raar advies? Empty Re: Is dat niet een heel raar advies?

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 20:23

Ik denk dat het toch belangrijker is dat een kind voldoende vocht binnenkrijgt en dus niet uitdroogt (het is tenslotte ook nog eens zomer), dan de manier waarop. Verkeerde gewoontes afleren komen dan later wel weer. En sowieso denk ik dat je bij een kindje van onder de 6mnd (ga ik even vanuit) nog niet echt bewust verkeerde gewoontes kunt aanleren..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dat niet een heel raar advies? Empty Re: Is dat niet een heel raar advies?

Bericht  Jilke za 9 jul 2011 - 20:27

Oke het valt dus wel mee. Ik vroeg het me echt af omdat ik er nog nooit van had gehoord of er uberhaupt over had nagedacht.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dat niet een heel raar advies? Empty Re: Is dat niet een heel raar advies?

Bericht  mauwmauw za 9 jul 2011 - 21:02

gebeurt wel vaker,ook als net geboren baby's niet goed de fles drinken krijgen ze het zo.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dat niet een heel raar advies? Empty Re: Is dat niet een heel raar advies?

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 21:25

Wat bedoel je met "verkeerde gewoontes"? Het lijkt me niet dat dat kind als ze 12 is nog steeds uit een spuitje drinkt Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dat niet een heel raar advies? Empty Re: Is dat niet een heel raar advies?

Bericht  Jilke za 9 jul 2011 - 21:38

Het lijkt mij dat een kind toch uit een fles hoort te drinken, en niet uit spuitjes. Dat dalijk een kind melk associeert met een spuitje ipv een fles.
Ik denk vast heel raar nu smile
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dat niet een heel raar advies? Empty Re: Is dat niet een heel raar advies?

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 21:41

Nouja, de fles moet je uiteindeijk ook afleren, dan leer je ze een tuitbeker aan en die moet je ook weer afleren, om ze vervolgens uit een gewone beker te laten drinken...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dat niet een heel raar advies? Empty Re: Is dat niet een heel raar advies?

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 21:41

AmiAmi schreef:Het lijkt mij dat een kind toch uit een fles hoort te drinken, en niet uit spuitjes. Dat dalijk een kind melk associeert met een spuitje ipv een fles.
Ik denk vast heel raar nu smile

Dat is volgens mij alleen van toepassing als een kindje nog de borst krijgt, misschien dat hij/zij dan het spuitje verwart met een tepel, maar dan nog lijkt het me belangrijker dat hij/zij vocht binnen krijgt smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dat niet een heel raar advies? Empty Re: Is dat niet een heel raar advies?

Bericht  Lady4 za 9 jul 2011 - 23:21

Dat noemen ze gewoon bijvoeden en is helemaal niet raar hoor.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dat niet een heel raar advies? Empty Re: Is dat niet een heel raar advies?

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 23:34

Mijn neefje heeft de eerste maand ook zo gedronken. Dus zo vreemd is het niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dat niet een heel raar advies? Empty Re: Is dat niet een heel raar advies?

Bericht  moepie zo 10 jul 2011 - 2:42

Dit hebben wij ook moeten doen bij onze dochter. De eerste maand deden we dat zo, als ze niet goed dronk dan moesten we de rest geven met het spuitje!
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dat niet een heel raar advies? Empty Re: Is dat niet een heel raar advies?

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 2:55

Hoe oud is het kindje?
Het heeft idd fingerfeeding, tenminste, bij pasgeborenen, dan stop je een vinger in het mondje, en ernaast een spuitje, zo krijgt het toch de melk binnen.
Wij moesten het met een cupje doen, onze dochter dronk wel goed uit de borst, maar viel teveel af, met een cupje is het cupfeeding. Dan drinken zo ook vaak heel goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dat niet een heel raar advies? Empty Re: Is dat niet een heel raar advies?

Bericht  Jilke zo 10 jul 2011 - 3:28

Oke weer wat geleerd dus.

Meisje is 5,5 maand.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dat niet een heel raar advies? Empty Re: Is dat niet een heel raar advies?

Bericht  LMCurious zo 10 jul 2011 - 8:12

Wij deden het in begin als fingerfeeding (zoals iemand hierboven al beschreef) naast de bv omdat Milou teveel afviel. Toevallig vorige week weer een dag veel met een spuitje bijgegeven omdat ze moeite had met de inmiddels fv. Ze was erg verkouden, en verslikte zich steeds met de fles drinken. (Zuigen aan de fles en dan niet kunnen ademen door de neus.) Doordat we het in haar mondje spoten steeds hoefde ze niet te zuigen, en alleen te slikken, dus makkelijker met ademen. Zo kreeg ze toch weer genoeg binnen.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dat niet een heel raar advies? Empty Re: Is dat niet een heel raar advies?

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 8:14

met een spuitje voeden als een kindje 5.5 maand is vind ik wel vreemd hoor. Ik zou me dan eerder afvragen wat de oorzaak is dat ze zo slecht drinkt, i.p.v. er 60 cc bij in dwingen door zo'n spuitje. Bij pasgeboren snap ik het, maar bij een kindje van 5.5. maand...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dat niet een heel raar advies? Empty Re: Is dat niet een heel raar advies?

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 8:27

Als mijn kindje van bijna 6 maand zo slecht zou drinken, zou ik ook willen weten hoe dat komt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dat niet een heel raar advies? Empty Re: Is dat niet een heel raar advies?

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 9:10

Twellie schreef:Als mijn kindje van bijna 6 maand zo slecht zou drinken, zou ik ook willen weten hoe dat komt.

Kan ook gewoon eigenwijzigheid zijn, mijn neefje van nu 10 maanden heeft dit gedrag ook al erg lang. Wilde absoluut niet uit een fles drinken, dus kreeg al heel snel uit een beker of pap met een lepel. Dat gaat wel heel goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dat niet een heel raar advies? Empty Re: Is dat niet een heel raar advies?

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 9:12

_MamaRosa_ schreef:
Twellie schreef:Als mijn kindje van bijna 6 maand zo slecht zou drinken, zou ik ook willen weten hoe dat komt.

Kan ook gewoon eigenwijzigheid zijn, mijn neefje van nu 10 maanden heeft dit gedrag ook al erg lang. Wilde absoluut niet uit een fles drinken, dus kreeg al heel snel uit een beker of pap met een lepel. Dat gaat wel heel goed.

Als een kindje echt honger heeft, eet het wel, dan gaat het denk ik echt niet uit eigenwijsheid niet drinken. Uit het verhaal maak ik op dat dit al een tijdje duurt, zo'n jong kindje gaat echt niet uit eigenwijsheid niet drinken, die heeft dat op die leeftijd toch helemaal niet door.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dat niet een heel raar advies? Empty Re: Is dat niet een heel raar advies?

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 9:16

_MamaRosa_ schreef:
Twellie schreef:Als mijn kindje van bijna 6 maand zo slecht zou drinken, zou ik ook willen weten hoe dat komt.

Kan ook gewoon eigenwijzigheid zijn, mijn neefje van nu 10 maanden heeft dit gedrag ook al erg lang. Wilde absoluut niet uit een fles drinken, dus kreeg al heel snel uit een beker of pap met een lepel. Dat gaat wel heel goed.

Ook als het eigenwijzigheid zou zijn, zou ik het graag willen weten. Want dat sluit dan weer andere lichamelijke oorzaken uit en daar zou ik me anders wel veel zorgen om maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dat niet een heel raar advies? Empty Re: Is dat niet een heel raar advies?

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 9:44

Dromertje schreef:
_MamaRosa_ schreef:
Twellie schreef:Als mijn kindje van bijna 6 maand zo slecht zou drinken, zou ik ook willen weten hoe dat komt.

Kan ook gewoon eigenwijzigheid zijn, mijn neefje van nu 10 maanden heeft dit gedrag ook al erg lang. Wilde absoluut niet uit een fles drinken, dus kreeg al heel snel uit een beker of pap met een lepel. Dat gaat wel heel goed.

Als een kindje echt honger heeft, eet het wel, dan gaat het denk ik echt niet uit eigenwijsheid niet drinken. Uit het verhaal maak ik op dat dit al een tijdje duurt, zo'n jong kindje gaat echt niet uit eigenwijsheid niet drinken, die heeft dat op die leeftijd toch helemaal niet door.

Tja, ik weet niet, mijn neefje was 6 maanden toen hij echt zn kont er tegenin gooide. Nu is dat ook echt een heel pittig kereltje, echt 1 met gebruiksaanwijzingen. (ventje wat toen bij me in de auto zat, bijna net zo oud als jouw dochtertje) Bij hem kan ik wel gerust zeggen dat het eigenwijsheid is, want hij wil bijv. wel melk uit een beker drinken, sap weer niet, en dat bijv. wel weer uit een fles. Beetje vreemd gedrag. Hij eet dus ook wel, maar met gebruiksaanwijzing, en op zijn manier.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dat niet een heel raar advies? Empty Re: Is dat niet een heel raar advies?

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 9:49

rond de leeftijd van 6 maanden krijgen ze meer dingen door, dan beseffen ze ook dat ze door huilen mama kunnen laten komen bijvoorbeeld. Voor die tijd hebben ze dat niet door, dus ik denk dan ook niet dat een kindje dat veel jonger is dan 6 maanden beseft dat ze ook níet uit de fles kunnen gaan drinken uit eigenwijsheid, ik zou dan echt denken dat er dan wat aan de hand zou zijn.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe lang dit probleem al speelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Is dat niet een heel raar advies? Empty Re: Is dat niet een heel raar advies?

Bericht  Happydobby zo 10 jul 2011 - 11:21

Bij een vriendin van me heeft haar dochter de eerste 3 maanden alles per sonde gekregen.Kindje woog 10 pond met de bevalling maar kon/wilde niet drinken. Ze hebben alles onderzocht maar niks gevonden. Uiteindelijk opgenomen en zonder sonde geprobeerd maar ook niet. Pas na 3 maanden ging het beter maar het voeden koste veel tijd. Meisje groeide wel goed. Nu nog steeds zijn melkflessen soms een ramp en er waren periodes zonder sonde dat ze bijna niet dronk.
De eerste groetehap die ging er als warm brood in.
Je kan het niet verkeerd aanleren denk ik, uiteindelijk drinkt later iedereen gewoon uit een glas.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dat niet een heel raar advies? Empty Re: Is dat niet een heel raar advies?

Bericht  nisavi zo 10 jul 2011 - 11:34

Ik heb wel eens gelezen over kindjes van die leeftijd, die dus geen fles willen. Zonder dat er een medische oorzaak achter zat. Komt blijkbaar wel voor.

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dat niet een heel raar advies? Empty Re: Is dat niet een heel raar advies?

Bericht  Jazzlyn zo 10 jul 2011 - 20:48

Mijn zoontje wilde vanaf de geboorte al slecht drinken (premature kindje). Alles geprobeerd, koemelk, reflux ga maar door. 2 keer opgenomen geweest en al.

Als hij 20/40 cc dronk waren we blij (hij had dan echt honger...). Stipt 4 maanden over op de groente, fruit, pap. Met 4,5 maand geen 1 fles meer. We hebben nog nooit zon blij kind gehad.. En melk? Dat drinkt hij dus echt niet Mad (opvolg, halfvolle, volle, etc etc).
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dat niet een heel raar advies? Empty Re: Is dat niet een heel raar advies?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum