Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk?

5 plaatsers

Ga naar beneden

waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk? Empty waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk?

Bericht  duckie do 16 jun 2011 - 23:58

we hebben zondag bbq en nu belde een nicht van me dat haar kindje de waterpokken heeft, is dit erg besmettelijk en gevaarlijk voor babys?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk? Empty Re: waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk?

Bericht  Gast do 16 jun 2011 - 23:58

Het is niet wenselijk voor baby's nee. En besmettelijk: Ja, tot de blaasjes geen vocht meer bevatten meen ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk? Empty Re: waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk?

Bericht  Nijntje vr 17 jun 2011 - 0:00

Yep!

Ik heb om dezelfde reden ook met kerst het etentje afgezegd, mijn beide neefjes hadden de waterpokken.
Als de blaasjes zijn ingedroogd is het niet zo erg besmettelijk meer, maar anders wel.
En als ze voor hun eerste jaar de waterpokken krijgen, krijgen ze het later waarschijnlijk nog een keer.
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk? Empty Re: waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk?

Bericht  moepie vr 17 jun 2011 - 0:11

Bij waterpokkens is het inderdaad zo dat als de blaasjes nog open zijn dat het dan ook nog besmettelijk is. Maar de besmetting gebeurt ook al een tijdje daarvoor, voordat je überhaupt wat ziet.
Mijn dochter heeft waterpokken gehad toen ze 10 maanden oud was. Ik hoop niet dat ze het nog eens krijgt, maar die kans is er wel als ze het voor hun eerste jaar krijgen.

Ik ga zoiets eigenlijk niet uit de weg, weet je ze krijgen het toch wel! En ik weet neit of je kindje ook naar een kdv gaat? Maar de kans is zo groot dat daar ook wat hangt dan is er ook een kans dat hij/zij het krijgt.
En het hoeft niet zo te zijn dat hij/zij het krijgt natuurlijk.

Volg gewoon je gevoel. Als jij liever niet daar heen gaat dan moet je niet gaan.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk? Empty Re: waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk?

Bericht  duckie vr 17 jun 2011 - 0:16

haar kindje had nog wel wat blaasjes maar niet veel, maar ze zei ook dat mn dochtertje dan al die blaasjes echt open zou moeten krabben mocht het besmettelijk zijn. we gaan wel gewoon heen denk ik en zorg gewoon dat ze niet te dicht bij elkaar komen dat we daar een beetje op letten. een andere nicht heeft een dochtertje ongeveer net zo oud als mijn dochtertje en die had ze ook al gebeld, meer ook om ons even in te lichtten en die kwam ook gewoon. ze zit net sinds deze week op het kdv en inderdaad dan kan ze het ook via daar oplopen dus wat dat betreft kun je het niet uit de weg gaan.
en het is nog 2 dagen, en ik weet niet hoelang het duurd voor dat de blaasjes indrogen??

maar kan het echt kwaad als babys het al heel jong krijgen eigenlijk?? bedoel het schijnt al besmettelijk te zijn voordat het zichtbaar is toch? dat weet je dan nooit van te voren ja
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk? Empty Re: waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk?

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 0:19

Gevaarlijk is het niet besmettelijk wel. En vooral ook heel vervelend natuurlijk. Maar waterpokken krijgen de meeste kinderen toch !

Het nadeel kan zijn dat wanneer je kindje het nu krijgt, ze het na de 1 jaar nog een keer kan krijgen. Want voor de 1 jaar maken ze daar niet genoeg antistoffen voor aan !
De meeste besmetting is 2 weken voor de uitbraak van de pokken en wanneer de blaasjes nog open zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk? Empty Re: waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk?

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 0:19

Mijn zusje heeft het gehad toen ze pasgeboren was, en die is er echt goed ziek van geweest. Mijn moeder vond het doodeng.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk? Empty Re: waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk?

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 0:20

Nee het kan geen kwaad als je kindje ze nu al krijgt alleen het probleem is dat de kans erin zit dat ze ze nog een keer krijgt omdat ze nog geen 1 jaar is geweest !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk? Empty Re: waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk?

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 0:23

In Amerika worden ze vanaf 1 jaar ingeent tegen waterpokken. Hier kijken we er wat nuchterder tegen aan geloof ik? Ik ben er zelf wel doodsbang voor omdat ik het nog nooit gehad heb en voor volwassenen schijnt het hels te zijn. Mijn nichtje heeft het drie jaar geleden gehad maar gelukkig heeft ze me niet besmet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk? Empty Re: waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk?

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 0:48

Zusje schreef:In Amerika worden ze vanaf 1 jaar ingeent tegen waterpokken. Hier kijken we er wat nuchterder tegen aan geloof ik? Ik ben er zelf wel doodsbang voor omdat ik het nog nooit gehad heb en voor volwassenen schijnt het hels te zijn. Mijn nichtje heeft het drie jaar geleden gehad maar gelukkig heeft ze me niet besmet.

Sommige kinderen/mensen krijgen het helemaal nooit! Wie weet ben jij er wel 1 van :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk? Empty Re: waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk?

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 0:54

Punk'd schreef:
Zusje schreef:In Amerika worden ze vanaf 1 jaar ingeent tegen waterpokken. Hier kijken we er wat nuchterder tegen aan geloof ik? Ik ben er zelf wel doodsbang voor omdat ik het nog nooit gehad heb en voor volwassenen schijnt het hels te zijn. Mijn nichtje heeft het drie jaar geleden gehad maar gelukkig heeft ze me niet besmet.

Sommige kinderen/mensen krijgen het helemaal nooit! Wie weet ben jij er wel 1 van :P

Mijn moeder kreeg het gelijktijdig met mijn zusje :P Door mij hahaha. Dus zusje net geboren, mijn moeder was toen...30 ofzo? En het was verschrikkelijk! Voor volwassenen is het echt niet fijn.

En ik was 4 en vond alles wel best Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk? Empty Re: waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk?

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 0:57

Het is echt niet gevaarlijk maar ze kunnen er wel goed ziek van worden maar dat geldt ook voor oudere kindjes. Toen onze dochter een week was kreeg de oudste waterpokken en zij mochten gewoon bij elkaar. De kans was sowieso klein dat zij ze zou krijgen (ze heeft ze ook niet gehad) en als ze ze wel zou krijgen was de kans erg klein dat ze er ziek van zou worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk? Empty Re: waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk?

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 0:59

Wat stuiterbal zegt klopt idd, je hebt wel grotere kans dat als ze het onder een jaar hebben gehad, ze het nogmaals krijgen. En voor pasgeborenen kan het wel gevaarlijk zijn.

Ik was zelf hoogzwanger toen mijn dochtertje het kreeg, maar zolang ik nog niet zou bevallen was er niks aan de hand.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk? Empty Re: waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk?

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 1:00

_MamaRosa_ schreef:Wat stuiterbal zegt klopt idd, je hebt wel grotere kans dat als ze het onder een jaar hebben gehad, ze het nogmaals krijgen. En voor pasgeborenen kan het wel gevaarlijk zijn.

Ik was zelf hoogzwanger toen mijn dochtertje het kreeg, maar zolang ik nog niet zou bevallen was er niks aan de hand.

Hier zeiden kraamhulp en huisarts juist dat het helemaal geen kwaad kon toen mijn zoontje in de kraamweek waterpokken kreeg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk? Empty Re: waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk?

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 1:05

Ik vraag me ook af idd of ik het ooit wel zal krijgen maar ik ben er toch echt wel bang voor. Ik heb ook bij mijn vorige werkgever een collega gehad die het kreeg, die was goed ziek! Ik blijf liever op afstand als iemand het heeft, ga het risico niet nemen haha.

Ik zou trouwens ook gewoon niet naar die BBQ gaan. Niet voor mezelf maar voor het kindje dan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk? Empty Re: waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk?

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 1:06

Arden schreef:
_MamaRosa_ schreef:Wat stuiterbal zegt klopt idd, je hebt wel grotere kans dat als ze het onder een jaar hebben gehad, ze het nogmaals krijgen. En voor pasgeborenen kan het wel gevaarlijk zijn.

Ik was zelf hoogzwanger toen mijn dochtertje het kreeg, maar zolang ik nog niet zou bevallen was er niks aan de hand.

Hier zeiden kraamhulp en huisarts juist dat het helemaal geen kwaad kon toen mijn zoontje in de kraamweek waterpokken kreeg.

Ja, ik weet het ook niet hoor, ik heb toen de huisarts gebeld, die zeiden dat het gevaarlijk kon zijn voor echt pasgeborenen. Vreemd dat ze toch overal wat anders zeggen, zeker van huisartsen verwacht je dat niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk? Empty Re: waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk?

Bericht  loesje vr 17 jun 2011 - 1:38

voor pasgeborene is het wel gevaarlijk het is toch het herpes virus alleen de waterpokken variant.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk? Empty Re: waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk?

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 1:44

Waterpokken is op de mazelen na de besmettelijkste kinderziekte. Iemand die niet besmet is geweest en een uur in een ruimte is geweest met een persoon die op dat moment besmettelijk is, heeft 80-90% kans het ook te krijgen. Het is niet bijzonder gevaarlijk bij een kindje van de leeftijd van jouw zoon, al kan elke kinderziekte een ernstiger verloop krijgen dan gebruikelijk (maar dat is echt heel onwaarschijnlijk bij de waterpokken).

Ik heb het zelf ook niet gehad, maar ik ga me er voor laten inenten. Nu mijn acne eindelijk minder is geworden heb ik geen zin om binnenkort via mijn dochter besmet te worden en dan alsnog wekenlang onder de bulten te zitten smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk? Empty Re: waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk?

Bericht  Kat1980 vr 17 jun 2011 - 2:17

Mijn jongste heeft de waterpokken gehad toen hij 4 maanden oud was. Had de oudste hem mee aangestoken, die had het meegenomen van het kdv. Mijn jongste heeft er eigenlijk geen last van gehad. Het enige nadeel is dat hij het nu nog een keer kan krijgen.

Bij waterpokken is het zo dat de besmetting vaak al plaats vindt, voordat de waterpokken zichtbaar zijn. Zolang er blaasjes op de waterpokken zitten, zijn ze ook nog wel besmettelijk. Maar als het al ingedroogd is niet meer.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk? Empty Re: waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk?

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 2:34

Twellie schreef:Waterpokken is op de mazelen na de besmettelijkste kinderziekte. Iemand die niet besmet is geweest en een uur in een ruimte is geweest met een persoon die op dat moment besmettelijk is, heeft 80-90% kans het ook te krijgen. Het is niet bijzonder gevaarlijk bij een kindje van de leeftijd van jouw zoon, al kan elke kinderziekte een ernstiger verloop krijgen dan gebruikelijk (maar dat is echt heel onwaarschijnlijk bij de waterpokken).

Ik heb het zelf ook niet gehad, maar ik ga me er voor laten inenten. Nu mijn acne eindelijk minder is geworden heb ik geen zin om binnenkort via mijn dochter besmet te worden en dan alsnog wekenlang onder de bulten te zitten smile.

Kan dat dan in NL? Dat wist ik niet! Hoe regel je zoiets?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk? Empty Re: waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk?

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 6:19

Gewoon via de huisarts. Ik ben pas getest op allerlei kinderziekten (zoals ook de vijfde ziekte) en ik bleek helemaal niets te hebben gehad. Omdat die ziektes toch gevaarlijk zijn tijdens een zwangerschap heb ik gevraagd of ik ingeent kon worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk? Empty Re: waterpokken.... besmettelijk/gevaarlijk?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum